Ik heb contact met een BP keurmeester en die zei tegen me dat de regels versoepeld zijn en dat het nu wel mag. Hij wil graag dat ik Feike daar laat inschrijven
Feike mocht toch ook ik het bp bijgeschreven worden? Of hoe zat dat ook alweer. Mooie vlecht trouwens, goed gelukt.
Welkom aan alle nieuwkomers, op naar veel LOL met je knol, hahaaa
Ellie, we duimen voor je.
Het is vandaag DROOG!!!!! (zeg ik heel zachtjes hahaa) Maar wat is het toch nat overal. Storm zijn wei is nog steeds redelijk. Gelukkig heeft hij een redelijk grote wei. Maar de paarden bij de pensionstal van de buren, staan echt al lang binnen. Ze komen elke dag wel even in de roundpen op buitenbak, maar is toch anders dan op de wei. En ze praten van vorst. Ook weer niet handig. De kapot gelopen stukken op de wei bevriezen en dan wordt het helemaal link om je paard buiten te zetten. Van mij mag het wel weer richting de 15 graden.
Hier is het ook droog! Alleen de rijbak is kledder dus rijden wordt niks. Heb nog steeds hoofdpijn en ben nu ook enorm verkouden bluhh. Wordt leuk volgende week met toetsweek
Dott
Geplaatst: 16-01-15 11:19
Volgens mij zijn er heel veel mensen ziek/snotterig. Krijg je met dit idiote weer Beterschap in ieder geval.
chimello
Geplaatst: 16-01-15 11:43
Het is hier droog maar veel wind nog wel
Heb net m'n feedback terug van de docenten en ik kan verder! Wat ik nu ga doen is ontzettend veel werk maar er is hoop, er valt zo'n grote last van m'n schouders! Kan er echt weer tegen aan nu
Super, fijn dat je nu wat geruster bent. Nu verder met frisse moed. Zet hem op!!
Mira283
Geplaatst: 16-01-15 12:42
Nientsje schreef:
Ik heb contact met een BP keurmeester en die zei tegen me dat de regels versoepeld zijn en dat het nu wel mag. Hij wil graag dat ik Feike daar laat inschrijven
Anders word het inteelt percentage heel groot. Allemaal stammen de meeste af van een Samberlijn. Dan moet je de regels wel versoepelen
Welke rassen hebben ze eigenlijk gebruikt om bont erin te fokken? Ik ben totaal niet op de hoogte wat betreft de BP
Dankjewel Jane, dat hoop ik wel ja Ben wel heel moe nu ineens omdat ik nu die druk van me af heb. Ik voel me echt raar alsof ik een marathon gelopen heb.
Knappe vlecht met Feike, ik zou echt mijn paarden moeten vlechten maar de manenspray is op en dat doe ik toch wel graag een beetje erin om alles netjes flexibel te houden. Ik had super fijne, moet echt weer gaan halen.
Mira283
Geplaatst: 16-01-15 13:21
De stamhengst van het ras Willem van Nassau hebben ze de lijn van Samber. Een merrie uit de lijn weten te kopen daar zochten ze een gp Friese hengst voor. Het doel was om een zwart bonte Fries te fokken. Toen werd Willem geboren en werd er een nieuw ras gecreëerd. Die eigenaar heeft ook het Barock Pinto stamboek opgezet.
Samber is KWPN. De hengsten zijn of helemaal KWPN gefokt. Helemaal Fries of een kruising tussen Fries en KWPN. Hoop dat het iets duidelijker is Chimello?
Laatst bijgewerkt door Mira283 op 16-01-15 13:26, in het totaal 1 keer bewerkt
Hier schijnt de zon ook... maar ik voel me echt rotslecht... Beetje grieperig, ene moment rillen van de kou en de andere zweet ik niet te doen. Men hoofd bonst ook echt zoals een gek, heb nu een pijnstiller gepakt en hoop dat het wat mindert.
Maarja de paarden toch maar gaan doen straks, die beestjes kunnen er ook niet aan doen en misschien dat de buitenlucht mij wat goed doet. Wel jammer dat ik me net vandaag zo slecht voel (andere dagen zou mijn vriend mij kunnen helpen maar vandaag kon hij niet) dat zul je altijd wel zien dat je net op zo'n moment dan ziek wordt..
Van BP ken ik helemaal niets maar heb sommige altijd wel gaaf gevonden, gewoon omdat ik friesen al helemaal geweldig vind en dan zo'n bont kleurtje erbij
Mylinn heeft witte staart toch? Regelmatig even uitkammen, eventueel 2 of 3 grote vlechten erin en af en toe goed wassen. Aan de vacht doe ik alleen wassen als we op wedstrijd moeten.
Nope Leonoor ze heeft een zwart gemeleerde staart. Wel witte manen. Hahaha dan denk ik dat iedereen stiekem de tinkers wast voordat ze op de foto gaan want ik zie toch wel heule witte Of zit er een zelfreinigende optie op..dan bestel ik die er nog even bij voor zondag