[TI] Tinkerstal Mc Cloud

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kirsha

Re: Tinkerstal Mc Cloud

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 17:35

Ja precies, dat laatste schrikt mij dus een beetje af. Van die verhalen heb ik er inmiddels al veel te veel gehoord. Natuurlijk zullen ze ook wel 'goede' paarden verkopen, daar hoor je mij niet over, als het alleen maar slecht was bestonden ze inmiddels niet meer. Maar ik wil dus niet het risico lopen dat ik over een jaar voor dezelfde keuze sta als die mensen waar je als laatst over praat...

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 17:42

Maar ik denk dat als je zelf kennis van zaken hebt je dat zelf wel herkent hoor, ik bedoel, ik zag bij dit paard gelijk toen hij van de trailer kwam al dat het niet goed zat, toen ik hem zal eten, bewegen en in z'n sokken knabbelen werd dat op alle vlakken bevestigd, en later ook erkend door een DA. En dan is het helemaal niet zo dat ik alle kennis in mn zak heb, zeker niet. De kopers waren mensen die pas enkele keren te paard hadden gezeten, tjah... Laat ik zo zeggen, als ik op zoek zou zijn naar een paardje en daar zou het paardje zijn wat mijn droompaardje zou kunnen worden dan zou ik hem of haar niet laten staan, maar gewoon zelf gaan kijken, desnoods met DA erbij.

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 17:44

Daar heb je ook wel weer gelijk in. Ik denk er nog wel even over na verder :) het is toch in de buurt, kan ik er gelijk een leuk uitje van maken haha. Is het niks dan ben ik gelijk weer foetsie :D

emke2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 14:10

Helaas ben ik iemand die mensen graag een eerlijke kans geeft en ben dus tegen beter weten in naar Friesland gereden naar stal Mc Cloud.......!
Ik had een paar keer telefonisch contact gehad met deze man en meedere mails heen en weer gestuurd over de tinkers Jay en Darky. Ik was toch nieuwsgierig geworden, dat we vandaag de reis gemaakt hebben. Gisteren nog via de mail netjes en duidelijk aangegeven voor welke tinkers ik kwam en hoe laat ik er zou zijn, de koffie stond klaar was het antwoord!
Vanmorgen dus meer dan 2 uur in de auto gezeten en thuis een hoop geregeld om zo lang weg te kunnen en wat denk je........
Darky stond ineens kreupel (kan natuurlijk gebeuren.... ) en Jay bleek hij gisterenavond verkocht te hebben!!!
Ik kon het niet geloven, hadden we daar dan ruim 2 uur voor in de auto gezeten! Hij wist dat ik speciaal voor die 2 kwam, er zit slechts alleen een nacht tussen onze afspraak, dat doe je zo toch niet!
Hij wist dat ik perse een ruin wil en die had hij verder geen staan, dus wat deden wij daar!
Ik was zo boos, begint hij erover dat hij vanmorgen gebeld had, maar niemand aan de lijn bla bla. Toen waren wij natuurlijk al lang thuis vertrokken om netjes op tijd te zijn, meneer!
En dan wordt hij nog boos op ons, omdat we hem zogenaamd niet uit laten praten.
Waarom niet eerder gebeld was mijn vraag? hij wilde niet zo laat bellen gisteren, waarom dan geen mail? dat was niet persoonlijk, nee mensen meer dan 2 uur heen en weer 2 uur terug, benzinekosten laten maken enz. dat is netjes!!
Wat een verschrikkelijke mensen en wat stom van mezelf dat ik niet wijzer ben geweest.
Dan heeft hij het erover dat hij geen kreupel paard wil verkopen vanwege zijn goede naam!
Dat lijkt me logisch, maar hoezo goede naam en dat heb ik ook bij hem aangegeven dat hij echt niet zo´n goede naam heeft en ik hem juist toch een eerlijke kans wilde geven.

En dan nog niet te spreken over de prijzen... Hij vraagt 2900 euro voor een ruin, dat is erg veel, maar als je het er voor wil betalen is dat natuurlijk persoonlijk.
Het gekke is alleen dat je hem voor die prijs niet kunt kopen, want ze gaan niet ongekeurd bij hem weg, dus je bent verplicht de keuring bij zijn eigen dierenarts te betalen.
Dan wordt de prijs ineens 3250 euro en is hij door zijn dierenarts gekeurd, kosten klinische keuring 250 euro!!
De prijzen voor een klinische keuring liggen normaal zo rond de 100 tot 150 euro, waar is al dat geld voor nodig en zeg gewoon dat een tinker 3250 euro kost als je hem voor minder niet mee krijgt!
Al met al, nee ik heb zeker geen goed beeld van deze stal gekregen!

Thuis was er overigens geen gemiste oproep te vinden...

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 19:30

zo emke dat was balen zeg!!
zo doet hij zijn naam geen eer aan.....

caroline_max

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 21:29

Maar ik neem aan dat je de prijs al wist voor je erheen reed?

paulinebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 09:16

grappig toch bij mij weer heel andere (tegenovergestelde) ervaring. Ik was al bij andere stallen wezen kijken en daar had ik inderdaad ervaren dat ondanks dat je contact had gehad over een specifiek paardje, het paardje bij aankomst gewoon al verkocht was. Tja wie het eerst komt...het blijven handelsstallen. Veel mensen beloven ook dat ze komen voor een paard en komen nooit opdagen. Over Iris had ik diverse keren contact gehad en toen ik aangaf dat ik zaterdag zou komen en mijn angst uitsprak dat ze al verkocht zou zijn, gaf hij aan dat hij haar tot 12.00 uur voor me " vast zou houden". En dat hebben ze ook keurig gedaan.
De prijs (en heel veel andere zaken) hebben ze ook van te voren aangegeven. Dus toen ik ernaar toe reed (ook bijna 2 uur), wist ik wat de voorwaarden etc waren.

emke2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 10:58

Ik wist ook van de prijs, daarom schrijf ik ook dat dat persoonlijk is.
Maar dan verwacht ik wel dat als ik er vroeg in de ochtend sta, ik ook naar de paarden kan kijken.. :(

mie123gie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 12:30

emke ik ken phillip en silvia persoonlijk en ik weet dat phillip als er een koper staat het paard meteen verkoopt ongeacht dat er morgen nog een klant voor dat paard heeft

emke2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 14:45

Ja, Mie123 daar ben ik dus helaas achter..
Jammer, dat het zo gaat.
Ik had blijkbaar moeten reserveren volgens hem...
Ik denk dat het misschien wel goed is dat het zo gelopen is, weer een stuk wijzer :)

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 11:13

heb daar zelf een tinker gekocht. Mijn eerste maar niet goede ervaringen, uit eindelijk een schat van een beest die eerst trauma had en kon er zeer weinig mee en vond hem nogal verwaarloosd toen hij gebracht was. Het inrijden daar is meer je leg er een zadel erop en hij doet wat je wil in het bos. het gaat vooruit en op de camera vast gelegd als bewijs. heb hem toen opnieuw moeten inrijden en vertrouwen in de mens laten krijgen. Wat je krijg voor je geld is een bang paard die de mens niet vertrouwd maar alleen doogt omdat hij zichzelf niet kan redden.

gelukkig hebben andere mensen meer hart voor hun paarden zal ze daar gaan halen..

mie123gie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 17:07

emke2001 schreef:
Ja, Mie123 daar ben ik dus helaas achter..
Jammer, dat het zo gaat.
Ik had blijkbaar moeten reserveren volgens hem...
Ik denk dat het misschien wel goed is dat het zo gelopen is, weer een stuk wijzer :)

ja zo is ie niet altijd even duidelijk en eerlijk naar klanten. silvia is wat eerlijker maar die is er 2 dagen in de week niet heb je dus waarschijnlijk een Phillip dag getroffen

mie123gie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 17:08

sweetsox schreef:
heb daar zelf een tinker gekocht. Mijn eerste maar niet goede ervaringen, uit eindelijk een schat van een beest die eerst trauma had en kon er zeer weinig mee en vond hem nogal verwaarloosd toen hij gebracht was. Het inrijden daar is meer je leg er een zadel erop en hij doet wat je wil in het bos. het gaat vooruit en op de camera vast gelegd als bewijs. heb hem toen opnieuw moeten inrijden en vertrouwen in de mens laten krijgen. Wat je krijg voor je geld is een bang paard die de mens niet vertrouwd maar alleen doogt omdat hij zichzelf niet kan redden.

gelukkig hebben andere mensen meer hart voor hun paarden zal ze daar gaan halen..

waneer heb jij je paard daar gekocht?

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 20:46

euhm 5 jaar geleden in oktober.

Hubbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 06:52

Er schijnt ergens op dit forum een vergelijk te zijn gemaakt tussen verschillende tinker stallen.
Kan het helaas niet vinden, Caira (schijnt) deze gemaakt te hebben.
Wie weet waar ik deze topic kan vinden.

mie123gie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 07:45

sweetsox schreef:
euhm 5 jaar geleden in oktober.

ooh bij het grote bedrijf ja toen waren ze echt kei hard

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 12:14

ze waren toen net kleiner geworden meen ik maar hun instelling was nog steeds geld maken. en daar heb ik een hekel aan. doe ik ook niet met mijn bedrijf.

mie123gie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 16:29

sweetsox schreef:
ze waren toen net kleiner geworden meen ik maar hun instelling was nog steeds geld maken. en daar heb ik een hekel aan. doe ik ook niet met mijn bedrijf.

het geld speelt nu wel minder mee dan eerst

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 17:25

Vind je. ik betaalde toen 4250 euro's voor een tinker die niks kon en verwaarloosd was.
denk dat het nu niet minder speelt, maar dat er dan niks verkocht word. geloof niet dat je een instelling zo kan veranderen. maar dat is mijn mening.

mie123gie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 17:51

sweetsox schreef:
Vind je. ik betaalde toen 4250 euro's voor een tinker die niks kon en verwaarloosd was.
denk dat het nu niet minder speelt, maar dat er dan niks verkocht word. geloof niet dat je een instelling zo kan veranderen. maar dat is mijn mening.

er is wel degelijk wat veranderd paarden worden alleen verkocht als de KOPER het paard goed keurt onder het zadel dus paarden worden niet verkocht als ze niet voor gereden zijn. en je betaald nu een stuk minder 3500 voor een paard met tuig dat vind ik niet duur.en alle paarden zien er netjes uit.en er word wel degelijk verkocht ze waren binnen een week uitverkocht aan de onbeleerde en licht door gereden paarden

aricia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 18:45

Dat is knap ,binnen een week onbeleerde en licht doorgereden paarden verkopen voor 3500 euro, en dan niet 1 maar meerdere :))

paulinebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 19:21

ik moet zeggen, aricia, ik volg de stal ook het afgelopen jaar en alle paarden die te koop staan, hebben allemaal zonder uitzondering binnen een enkele weken (vanaf het moment dat ze op de site staan) een nieuw huis, zelfs in deze moeilijke tijden. Dus het is geen gekkigheid wat mie123gie verkondigt. En dit doen ze al jaren. Vroeger veel grootschaliger dan nu. Volgens mij maken ze (nu) ook in prijs een heel duidelijk onderscheid tussen ervaren goed doorgereden paarden en onbeleerde/licht doorgereden paarden.

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 19:24

heb het zelf ondervonden. de paarden kunnen niet eens een hoef opgeven en kunnen echt nog niks. Het beleren is bij hun een zadel erop gooien en dan op film zetten of hij een keer in galop is geweest etc. niet op een goede manier geleerd en dan is het verkoop klaar.
heb hem alles moeten leren. was in het begin een rodeo paardje. was niks gewend sorry dat vind ik heel erg duur dan... het tuig past niet wat je erbij "krijgt" want daar letten ze niet op. mie123gie ben het totaal niet eens met je...mijn eigen ervaring is het bewijs maar zo zijn er denk ik nog honderden mensen met de zelfde ideeen.

paulinebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 19:31

sweetsox ik denk als er zoveel mensen ontevreden zouden zijn als jij zegt, dat deze stal al lang niet meer zou bestaan. Ik geloof absoluut dat er een paars missers tussen hebben gezeten en dat toen ze grootschaliger waren het echte paardenhandel (the sky is the limit) was met ook meer "missers" (logisch je verkoopt ook meer paarden). Maar het merendeel zal goed moeten zijn anders heb je geen bestaansrecht namelijk. Ze werken met contracten etc...als je continue slechte paarden verkoopt, red je het echt niet.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 20:20

Ik denk dat de mensen die daar kopen vooral pnervaren zijn en meegaan in de verkooppraatjes vd verkoper. Ik bedoel noem eens iemand uit de tinkeewereld die daar de afgelopen drie jaar een paard heeft gekocht. Ok ken ze niet hoor
Zou een gedeelte wat te lang staat ook niet de zwarte kant op verkocht worden?