[TI] [HK] Tinker geklets, voor al jullie off-topic behoeften.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Berdien

Re: [HK] Tinker geklets, voor al jullie off-topic behoeften.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 20:43

Hahahaha overkruist is zooooo vervelend! Vooral als ze dat buiten doen en dan besluiten dat ze zo ook wel hard kunnen. Verschrikkelijk, zie dat maar uit te zitten Nagelbijten / Gniffelen

Dat is ook wel typisch ja Sita. Heb je al eens geprobeerd om vanuit een kwartspin aan te galloperen? Werkt bij Jes heel goed, omdat de schouder dan vrij is. Vooral als ik dat een paar keer doe vind ze het mooi, dan hoef ik maar de hulpen te dénken, en Jes gooit zich in de spin en scheurt er woest weer uit ROFL Ze kan flink fanatiek worden van dat westerngespeel *LOL*

A_Pallieter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 20:47

haha heerlijk als je merkt dat ze er van genieten!

Wat met lord ook werkt is hem in een kleine volte te zetten, dan naar buiten te wijken vanuit de volte, en dan aan te springe. Vaak gaat het dan ook goed

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 20:49

LordJ, als je tinkertje draaft, hangt ie dan niet heel erg? Heb het idee als ik de foto's zie dat hij heel erg op je handen leunt. Maar dat kan maar een momentopname zijn hoor.
Laag vind ik niet erg, zolang die rug maar meekomt.

Baggio is een behoorlijke periode vw-nw getraind en loopt pas sinds een jar opgerichter. Maar daarvoor moet de achterhand wel sterk genoeg zijn en ook ingezet worden onder het zadel.
*dit is allemaal niet banketstaaf bedoeld hoor*

Overkruist is drama om uit te zitten, vreselijk. Wasmachine-effect!

Timo is een leuk ding! Die had je toch gekocht als zijnde tinker maar hij bleef wat luxer en met weinig sok? Als ik het me goed herinner hoor Bloos
Ondertussen lijkt hij een stuk zwaarder!

Vandaag lekker paar uurtjes buiten gereden met Baggio. Heerlijk! Wel koude voeten na het pootje-baden, we gingen iets dieper dan de bedoeling was... oeps!

*bedenkt zich nu dat het zadel nog over een stalrand hangt en springt in de auto!*

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 20:50

Ik moest op les in de rechtergalop ook juist stelling naar links nemen ivm schoudervrijheid, dan sprong ze wel goed aan. Nu gaat het ook op buitenritten veel beter. Ze is al veel losser geworden
Bedoelen jullie nu contragalop?

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 20:52

Ik niet hoor, ik moest ook stelling naar links (buiten dus) en dan is het de bedoeling dat ze goed aanspringt. Als ze niet ondertussen al zelf is aangesprongen of er door heen beukt, dan gaat dat ook best goed. Anders moet ik achtjes draven met flink stelling naar binnen, en op het moment van omstellen naar rechts aanspringen. Vergt wat oefening en precisie, maar dat werkt ook wel. En anders dus vanuit de kwartspin aanspringen.

jes heeft vandaag alleen maar op stal gestaan, kuilvoer etende en met mij ervoor wachtende totdat ze een keer zou poepen Clown zodat ik die weer kon testen op zand Nagelbijten / Gniffelen Clown na vier uur waren we het zat, en heb ik haar in het land gezet. Ze stond nog niet op het droge, of ja hoor... Rolleyes

A_Pallieter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 20:55

Leonoor , Hij lijkt op de foto's inderdaad iets te hangen Zal er eens op letten!. Hij heeft er wel af en toe de neiging na hoor. Maar op zo een moment laat ik vaak me teugels wat losser, ik wil hem niet de kans geven om hem echt te laten hangen. Zijn achterhand is btw wel erg sterk, hij is een lange tijd ook Richting vw nw getraind, en dat word nog steeds veel gedaan tijdens mijn les. Ook de 'Jog' doen we veel, waardoor zijn achterhand wat sterker word.

Lord is een tijdje uit de training geweest door een los botfragmentje wat operatief verwijders moest worden, hij heeft hier een redelijk lange tijd kreupel op gelopen, en we willen hem vandaag de dag nog steeds niet overvragen, omdat we bang zijn dat ze pijn weer terug komt.

Maarja het komt allemaal weer goed, hij gaat steeds beter, dan te denken dat we vorig jaar nog bijna niets met hem konden.
Laatst bijgewerkt door A_Pallieter op 05-02-07 20:58, in het totaal 1 keer bewerkt

A_Pallieter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 20:56

@ Berdien , Wel lekker dat je nu weet wat het is. Nu kan er wat aan gedaan worden!

@ Leonoor, uhm slim dat je zadel er nog hangt, haha

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 20:57

Berdien schreef:
Hahahaha overkruist is zooooo vervelend! Vooral als ze dat buiten doen en dan besluiten dat ze zo ook wel hard kunnen. Verschrikkelijk, zie dat maar uit te zitten Nagelbijten / Gniffelen

Dat is ook wel typisch ja Sita. Heb je al eens geprobeerd om vanuit een kwartspin aan te galloperen? Werkt bij Jes heel goed, omdat de schouder dan vrij is. Vooral als ik dat een paar keer doe vind ze het mooi, dan hoef ik maar de hulpen te dénken, en Jes gooit zich in de spin en scheurt er woest weer uit ROFL Ze kan flink fanatiek worden van dat westerngespeel *LOL*

Dat is ook wel een idee ja.. Ja
Ik zal het eens proberen.. De spin zit er niet in nog, maar wel het stappen dat het been blijft staan zeg maar.. Ik bedoelde inderdaad in die achtjes of op een kleine volte met stelling naar binnen, en dan bij het omstellen aanspringen.. Misschien zei ik dat niet zo duidelijk.. Bloos sorry!

Ik zal morgen eens kijken met die stelling naar buiten.. Ik probeer gewoon alles.. Lachen We moeten die galop beheersen.. Dan pas kan ik verder werken naar de onderdelen met veel galop.
Vandaag sprongen we iig al 2 keer aan goed, die ene keer dus overkruisd, dat telt niet he..

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 20:59

l0rdJ schreef:
Maarja het komt allemaal weer goed, hij gaat steeds beter, dan te denken dat we vorig jaar nog bijna niets met hem konden.

Inderdaad.. Helemaal mee eens.. Geld voor mij en Amy ook..
Vorig jaar vloog ik om de 5 minuten door de bak om te belanden in een diepe plas of over de bakrand heen te vliegen.. Rolleyes
Daarom ben ik blij dat we nu ineens een klik hebben en ze het allemaal maar voor me wil doen!

A_Pallieter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 20:59

Haha nee overkruis telt niet,
maar wel fijn dat er vooruitgang in zit!

Het lijkt wel of een hoop tinkers problemen met de rechtergalop hebben zeg

A_Pallieter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 21:00

Sita_ schreef:
l0rdJ schreef:

Inderdaad.. Helemaal mee eens.. Geld voor mij en Amy ook..
Vorig jaar vloog ik om de 5 minuten door de bak om te belanden in een diepe plas of over de bakrand heen te vliegen.. Rolleyes
Daarom ben ik blij dat we nu ineens een klik hebben en ze het allemaal maar voor me wil doen!

Inderdaad!
Elke stap die je bereikt is er weer 1

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 21:06

@leonoor goed onthouden ( hij is idd meer uitgezwaard) en heeft nu zelfs sokken Knipoog

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 21:10

hahaha dat onhandelbare in bak heb ik vier jaar geleden ook met Jes gehad. Die kende maar één stand, en dat was bokkend naar de bak uitgang om daar te gaan steigeren Nagelbijten / Gniffelen

Een foto van Jes in les afgelopen herst (ja, ech, herfst!)
http://img74.imageshack.us/img74/3689/hpim1348rp9.jpg (en ja... mijn been Bloos )
http://img522.imageshack.us/img522/1382/hpim1328qu3.jpg jaja, ontspannen is ze wel.. Slapen
http://img398.imageshack.us/img398/4889/hpim1335vq3.jpg de beruchte cirkels, vandaar mijn handen Clown was net aan het omstellen ofzo. Bloos mijn vader heeft een talent voor charmante foto's Nagelbijten / Gniffelen
en ARGH let niet op mijn hoofd. Zo kijk ik normaal nooit Clown ROFL
Dit zijn de meest recente foto's van Jes die ik nou heb, binnenkort krijg ik ze van gister toen ze ziek in les was.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 21:15

Ik heb ook nog wel recente @ work foto's.. Sommige zijn ook erg charmant..
Dit was gewoon een pietluttig traininkje, met gewoon stap draf en galop..

viewtopic.php?f=130&t=711367

A_Pallieter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 21:16

Leuke foto's van jes! Ze ziet er op die 2e inderdaad lekker ontspannen uit, heerlijk als je zo kunt rijden toch. Lord rijd ik ook soms op een halstertje dat gaat super!

A_Pallieter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 21:18

@Sita_, leuke foto's dat wegduiken achter de teugel heeft lord ook nog hoor! Word wel steeds minder.
voorheen werd hij echt alleen in de ronte gehobbeld en we gaan steeds meer erbij doen

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 21:19

dat hoofdje van sita heerlijk zeg. Ze heeft trouwens een lekkere bilpartij. Rijden jullie al lang western?

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 21:21

Haha ik denk dat je Amy dr hoofd bedoelt.. Vork Ik ben Sita, paard is Amy.. Knipoog
We rijden Western sinds September.. Ikzelf heb een tijdje westernpaarden getraind, maar die waren al kant en klaar, dus tikken en weg.. Dus dit is stukken moeilijker! Maar ik heb geen les, of tenminste bijna niet.. Dus ik leer alles zelf, vandaar dat we nog niet veel kunnen. Pas als ik vastzit neem ik les, afgelopen Zaterdag dus weer gedaan. We hebben wel al een wedstrijdje gereden, 2 sept. Toen pas zijn we echt begonnen met westernrijden.. Lachen

Nu kruipt ze ook niet meer achter de teugel gelukkig.. We zijn op die paar weken alweer veel vooruit gegaan.. Ja Ze leert snel.. Dat is heel fijn! Nu gaan we inderdaad ook steeds meer doen.. Zoals spins, stoppen enzo.. Eerst maar eens goed alle basis erin stampen..

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 21:24

Amy ziet er goed uit zeg! Vingers aflikken vind haar zo'n gave merrie Ja
Knap dat je zo zelf aan de gang bent! Ik krijg wekelijks les, en we zijn al flink op weg. Hebben nou zo'n.. anderhalf jaar les Ja

Jes loopt inderdaad heel ontspannen, rijd haar altijd zonder bit Lachen

A_Pallieter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 21:30

Ik krijg ongeveer 2/3 keer in de week les hangt ervanaf wanneer het uit komt.
Niet alle keren is op lord. Ook op mijn andere verzorg paard een kruising New-forest/ Draver.
Ook rijd ik het paard van me moeder, een Apendix Quarterhorse, waar ik ook soms les o heb. Maar dat komt niet vaak voor

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 21:32

A_Pallieter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 21:33

A_Pallieter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 21:34

Leuke foto's van het springen!
Ik kan ook springen, maar op het moment met lord niet,
maar het oudje ran kan het wel goed!

A_Pallieter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 21:35

Zo ik ga even tv kijken,
Kom zo wel weer even terug,

Tozzo!

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 21:37

l0rdJ schreef:
Ik krijg ongeveer 2/3 keer in de week les hangt ervanaf wanneer het uit komt.
Niet alle keren is op lord. Ook op mijn andere verzorg paard een kruising New-forest/ Draver.
Ook rijd ik het paard van me moeder, een Apendix Quarterhorse, waar ik ook soms les o heb. Maar dat komt niet vaak voor

Jou moeder is toch ook instructrice? Krijg je dan ook les van haar?
Bijna 3x in de week is wel lekker daarom! Ja

Ik les ook niet zoveel omdat ik het niet zo denderend kan betalen.. Bloos Het is iedere keer weer een eurotje of 25. En de kennis heb ik wel.. Maar het aanleren is nog wat moeilijk.. Daarom gaat het zonder les ook wat slomer.. Verder heb ik het naast Amy ook vet druk met werken, wij lessen op de plaatselijke manege, dus daar moet ik tevoet naar toe (15 min) aangezien ik heel veel werk heb ik meestal alleen 's avonds tijd. En ik ga niet in donker over straat.

In maart hebben we een 'Back to basic' clinic.. En in April een clinic van Peter Simons en wrs nog een van Patrick van Coninkxcloey..
Hoop bij alle clinics veel te leren zodat we weer verder kunnen borduren.. Haha!

Edit: wat een supercute hondje! Lovers