[TI] [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bonte

Re: Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 20:25

flettie schreef:
En zo af en toe kan ik best wel mooie foto's maken:

Alleen nu nog de oortjes naar voren

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 20:27

tinkersjakie, ook naar je zin gehad dus op kamp, leuk hoor, jammer dat sjakie alleen een beetje kreupel ging lopen, zal idd niks zijn, als ie nog nooit wat eraan gehad heeft, ff lekker rust, en zelf bijkomen van kamp hihi

flettie, had je nog wel zien staan op de keuring, maar je was druk geloof ik dus was me maar niet komen melden haha
leuke foto's van fayette, die laatste is echt super

Shayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 20:29

Coydog :Leuk hoor die foto's van de wedstrijd Balen dat ze kreupel begon te lopen. Maar het ziet er toch leuk uit , en spanning hoort erbij he ??

Jellie , balen van de astma zeg ! Lijkt me ook erg lastig als je allergisch bent voor zoveel dingen. Kom op met die foto's van vanmiddag!!

Chubby : Jammer dat het rijden niet lekker ging. Dan kan je beter maar stoppen ja. Morgen weer een dag hoor ! En 2x bijna ongeluk.....doe je wel voorzichtig met je zelf ?? In ieder geval toch lekker met de hondjes gewandeld.

Spetter en Sjakie : Leuk kamp gehad dus Jammer dat Sjakie niet goed liep. Weet je zeker dat het niet kwam doordat ie gewoon naar huis wilde ??

Leuke foto van Macho !

Maya , leuk ritje gehad dus !

Mazzel meid , fijn dat het zadel zo goed bevalt. Lijkt me heel appart om op/mee te rijden. En ook nog op Darlah gereden

Wenk ook een leuke, drukke dag gehad.

Jeanie, leuk dat het rijden bij de stalgenoot zo goed ging. Echt genieten om je paard zo te zien lopen !

CF : Veel plezier morgen en we zien de foto's wel verschijnen

Zo ik hoop dat ik niemand vergeten ben....anders sorry !!!

Heb vandaag redelijk uit kunnen slapen. Vanmiddag even met de linten, beker en videoband naar m'n opa en oma geweest.Ze vonden het erg leuk.
Shay zag er voor haar doen vanmiddag nog schoon uit. De vlekken die er op zaten waren redelijk vaag , maar het was toch modder. Het varkentje zal zich wel eens een dag schoon houden.

Dat van Grai naar Vanner begrijp ik zelf ook maar een klein beetje.
Het komt door de schofthoogte (nu 1.56m) en ook door haar gangen. Doordat ze duwende gangen heeft ofzo is ze ingedeeld als Vanner. En ik altijd maar denken dat dat van die grote brede Tinkers waren...

Nog even 2 leuke foto's van gisteren :
Deze vind ik gewoon mooi....
Afbeelding

En even knuffelen met Jammin Jigger :
Afbeelding

jacky2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 20:36

Mooie foto's,
wat een blauwe lucht zeg !
we hadden wel geluk met het weer, bij ons thuis goot het vertelde mijn zusje !

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 20:38

He Hallo, Ben ik in beeld?!
Afbeelding
Zo ja, nou ik heb de pc van het vrouwtje maar even ingepikt. Die moet toch wandelen met Lemmyteck. Dan zal ik eens fijn vertellen wat mij vandaag weer is aangedaan

Ik stond heerlijk ik de weide te eten toen die 2 2-voeters aankwamen met touw. Deed net of ik ze niet zag tot ze op 5 meter genaderd waren. Ik had wat trek dus ben er zelf maar heen gegaan. En ik kreeg een lekkere klont Ik moest mee naar stal en daar werden mijn hoefjes uitgekrabt en werd ik lekker gepoetst. Eerst moest ik nog even in het longeerbakje rondjes lopen.. stel je voor dat ik druk zou zijn Daarna kreeg ik mijn mooie zondagse broekpak aan.

Ik werd nu voor het eerst buiten ingespannen. Ik hoefde de saaie bak dus niet meer in Dat lang harige mannetje bleef eerst nog naast me lopen. Toen we net de weg op waren, de poort uit, kwam er een mevr. langsgefietst. Die liet ons stilstaan Ze zei dat iemand ons riep. Dat bleek een stalvrouwtje te zijn die een lift wilde richting haar huis. Zij mocht naast die krullebos op de bok zitten. Even een stukje stappen en toen draven. Dat deed ik braaf
Toen deed de baas het halstertouw van het bit en klom achterop.
Afbeelding

Ik heb heel deze weg uitgestapt en gedraafd. 1x ging ik harder stappen omdat ik schrok Een verdacht beest sprong te water. Het vrouwtje steltde me gerust dus ik stapte weer braaf. Kijk maar, de baas ging ook nog van de kar af en rende me voorbij Stond ie met zo’n gek kastje naar met te flitsen.
Afbeelding

Aan het eind van de weg is die stalvrouw uitgestapt maar eerst moest ik laten zien dat ik keren kon Daar vind ik geen suikerbiet aan Dan doe ik lekker druk en angstig. De baas blijft dan bij me en als ik dan weer goed sta krijg ik een klont
Afbeelding

Toen we terug reden zat de baas eerst achterin maar die vond dat saai. Hij is toen naar voren gekropen en op de bok gaan zitten naast de vrouw. Vlakbij stal is hij eraf gegaan. Kwam juist die hulpkoetsier er aan gereden. Ging die langharige 2 bener daarmee kwekken.. tssssss.
Ik had niet veel zin om stil te staan maar de krullebol wilde dat ik dat deed. Ik heb redelijk geluisterd daarmee maar was blij toen ik het erf op kon.
Bij de auto hebben ze me uitgekleed en mee naar stal genomen. Ik kreeg lekker een boterham en de krullenbol heeft mijn hoeven gecheckt. Ik wist al dat dat niet nodig was want ik voelde geen steentjes en sinds vorige x die meneer mijn hoeven heeft gedaan krijg ik er geen eens barsten in als ik op de weg loop

crazy_funky

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 20:42

die eerste foto is mooi Shayla!! en die 2e is liefff...

leuke foto's van flanna, op de foto's ziet het er wel goed uit zo voor de kar hoor, alleen dat keren moet er nog goed ingeprint worden zo te horen..

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 20:42

Shayla: mooie foto's, vooral die eerste. Jammer dat die man erop staat.

Jellie: Ook super foto's. Leuk hoor voor de wagen. Deed ik vroeger ook met de Tinker die ik verzorgde.

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 21:32

flettie schreef:
Ik zal straks een link plaatsen met de zwangerschapsgymnastiek-foto's

Bij dezen: Drachtigheidsgymnastiek les 1

@ Bonte: euhm, ja... niet teveel eisen in een keer gaan stellen he? Was al blij dat ze gewoon recht voor uit bleef kijken in plaats van half-half rechtvooruit en naar mij

@ Jellie/Flan: leuke foto's van een superritje zo te lezen!

@ SR: heb jou idd wel ergens in de verte zien rond kachelen op krukken maar ook geen tijd gehad om even naar je toe te gaan. De verkoop liep nogal goed

@ Shayla: dat van Grai naar Vanner snapte ik dus ook niet Ik stond echt zo van: He, Shay een Vanner?
Maar Grai/Vanner, who cares? Shay is wel mooi Dagkampioen geworden

@ WenK: balen en ik weet hoe je je voelt. Alleen hadden wij niet hetzelfde met de punten. Fayette werd vorig jaar ook naar voren gehaald als het prototype Grai maar kreeg toen 130 punten (70 exterieur en 60 gangen) omdat ze toen niet goed kon gaan in die te krappe ring. Dit jaar miste ze Grai-eigenschappen maar kreeg alsnog 65 punten op exterieur en 70 op haar gangen (want dit jaar was de ring groot genoeg voor haar om echt te gaan). Wat ik dan niet snap: als ze Grai-eigenschap mist en volgens de jury richting rijpaard gaat waarom dan geen Scudder en waarom alsnog 65 punten (dus ruim voldoende in mijn ogen) op exterieur?? Als ze wat mist geef haar dan ook een 60 of minder punten op exterieur. Of zie ik dit nu verkeerd?
Maar goed, Fayette heeft dit jaar dus meer punten gekregen dan vorig jaar en heeft dus nu een dikke 2 premie met 135 punten achter haar naam staan.
Ik ga voorlopig ook niet meer met Fayette naar de keuring.. ja met het veulen volgend jaar maar zij zelf dan niet. Laat ze maar eerst eens goed bepalen wat ze nou eigenlijk precies willen zien bij de verschillende types. trouwens dat van dezelfde juryleden als vorig jaar heb ik dus, volgens mij, ook gehad. Volgens mij waren minimaal 2 juryleden dezelfde als Fayette vorig jaar had

crazy_funky

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 21:51

even een vraagje he:
moeten de veulens bij het tinkerstamboek nederlands of irish cob (dat zijn de 2 stamboeken toch?) met een bepaalde letter benaamd worden?
en zo ja wat is die letter voor volgend jaar?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 22:01

Ben beetje moe, dus heb dit keer beetje bijgescrolld.. sorry

Elke, de Barefoot kost gewoon €399,- (klopt, dat is wat meer als die 350 die ik zei, maar zo'n speciale stervensdure pad is niet nodig. Mijn vriendin rijdt nu al bijna 2 jaar met haar Randols een een fleece zadelmarkt zadelvormig sjabrak, en dat bevalt daar super zonder dat paard rugproblemen heeft....). Een Randols kost trouwens wel €350,- incl. --> http://www.stormwesternstore.nl/home.html En daar zijn na 2 jaar geen bijzondere slijtage-sporen bij... Ik zit nu nog tot nieuwjaar niet ruim in mijn geld, maar overweeg wel om met het nieuwe jaar zo'n Randolls bij een ruitersportzaak hier in de buurt te halen voor "gasten" die niet lekker op mijn Wintec of Western zitten. Zelf vind ik de Wintec helemaal niks meer... En heb het idee dat ie weer niet goed ligt op Amanda.

Ik ga nog even telebankieren, het eea bijlezen op de fora en lekker naar bed met een boek

Daarnet kwamen ze de bieten laden, Amanda stond lekker geïnteresseerd te kijken wat ze toch allemaal weer deden (die kent dat inmiddels wel). Dewi had echt zoiets, wat overkomt me nu weer in godsnaam? Lichtjes? Enge kraan? Véél gevaarlijke vrachtwagens. En dan kom jij ook nog eens kijken? In het donker.... Agossie.... Kon niet naar dr toe lopen om dr wat te aaien enzo. Dus lekker met rust gelaten. Amanda weet wel dat het niet gevaarlijk is, dus maak me geen zorgen

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 22:02

crazy_funky schreef:
even een vraagje he:
moeten de veulens bij het tinkerstamboek nederlands of irish cob (dat zijn de 2 stamboeken toch?) met een bepaalde letter benaamd worden?
en zo ja wat is die letter voor volgend jaar?

Bij het NST maakt het niet uit.

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 22:04

Balen is dat als je niet eens spontaan iets uit kan proberen van douche spul e.d. Jellie, ken het probleem.
En even een woordje naar Flan nu ze toch op bokt zit: Meid gewoon je r**t omdraaien en doorlopen, komt het allemaal goed en krijg je vast nog meer lekkers.

Shayla die eerste foto is echt mooi!!!
Mooie lucht, mooi paardje, volgens mij stond ze in te schatten waar ze op moest stijgen.......

Fayette heeft ook een mooi hoofdje.
Die buik komt vanzelf wel, nog even geduld.

Wendy, met wie ben ik nu ineens getrouwd

Macho is volgens mij wel een knuffel, leuke foto.

Myrthe hoefde niet te stoppen omdat ze de laatste ronde liepen, echt jammer, zeker als je bedenkt dat het uitliep en dat ze een uur in heeft gestapt/ gedraaft zonder problemen.
Myrthe kan soms heel stoer zijn maar soms is het nog een klein meisje(de tussenleeftijd)

Edit: Foto's gemaakt door Annick van Myrthe Foto's

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 05:14

goedemogguhhh, ff snel doorgelezen, veel mooie foto's, zo aankleden, bolle voeren, paps halen, naar de paardenmarkt, laatste dagje vrij.
fijne dag allen.

Jean

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 06:08

Goedemorgen, even een update van het weekend, ga straks alles lezen.

Het feestje was erg gezellig, veel wodka [alles op] en de laatste gingen om 5 uur naar bed, halve huis wakker natuurlijk. maar het grappigste was gisteren.

We moesten om 1/2 10 bij de marathon zijn van kuinderbos, we waren allemaal vrijwilliger. Lonneke en Ellen hadden er de 1e uren ernstig moeite mee, en ik maar lachen in mezelf.

Leon was wel fit en ik ook, wij hadden ons netjes ingehouden maar de rest, hahaha. Ellen zei, ik zou nu geen auto kunnen rijden.

EN HET MOOISTE IS IK HEB EEN VLES WODKA GEWONNEN *o/* *o/*

kreeg gisteren een telefoontje van Lonneke, hij had gebeld, hahahaha

jacky2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 06:53

morge,

En de gewone werkweek begint weer !
Gelukkig vandaag nog vrij, vanmiddag eerst een kado voor mijn neefje kopen,hij word donderdag 5 jaar !
Ik moet vandaag ook nog bakken,mijn collega trakteerde vrijdag op zelfgemaakte appeltaart omdat ze jarig was, de rest gelijk zeuren om mijn appeltaart om even te vergelijken, de slimmerds !
Toen heb ik beloofd dat als macho een eerste premie (ik geloofde daar toch niet in,ik hoopte op een hoge tweede) zou halen, ik appeltaart zou bakken !
Dus dat wordt weer de keuken vandaag

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-05 07:23

Jean schreef:

EN HET MOOISTE IS IK HEB EEN VLES WODKA GEWONNEN *o/* *o/*

kreeg gisteren een telefoontje van Lonneke, hij had gebeld, hahahaha

O get a life!

Voor iedereen die op de keuring geweest is! /gefeliciteerd met jullie resultaten, Shayla natuurlijk helemaal en WenK, balen zeg, maar volgend jaar beter!

Maya: als je een goedpassend boomloos zadel hebt dan zit dat echt zalig, ik mag een zadel van een stalgenootje pakken wanneer ik wil en dat doe ik dan ook graag!

Tsja dat feestje bij Jean he.......

Zaterdag eerst gewerkt en toen hup snel in de auto om de 2 uur naar jean te rijden. Daar aangekomen was het meteen al gezellig, ze heeft heerlijk gekookt, al had ze wel 2 starts nodig want de eerste keer stond de oven voor de broodjes ietwat hoog

Toen om een uur of tien naar de pub waar het enorm gezellig was, we hebben echt veel te veel gezopen en ik heb in mijn eentje een fles wodka soldaat gemaakt

Gezellig bij Jean in bed geslapen want mijn bed was ingepikt door een toevallige voorbijganger

We hebben zoals gewoonlijk veeeeeeel te veel gel*ld en te weinig geslapen!

Toen de zondag geholpen bij de marathon en zoals Jean al zei: ik had wat opstartprobleempjes

Veel gave aanspanningen gezien, en zelfs nog een oude meninstructeur van IPC dier, die zich zelfs nog herinnerde wie ik was na 4 jaar. Ik was een natuurtalent maar ietwat roekeloos. ( kar bijna op zijn kant in Oenkerk)

Afgesproken met de dochter van Jean dat we volgend jaar mee gaan doen met de 2 shetten! En dat ik met Mac ga springen om boven de 1,10 uit te komen!

Alle paarden nog even langs geweest, vooral Drum natuurlijk, Irish vriendje voor volgend jaar! Smitwicks was uitgebroken en bij Drum de wei in gedoken, Drum had gewonnen en Smit teruggejaagd, maar ze hadden het allebei zwaar!!! Domme paarden!

Zondagavond uitgeteld naar huis, en meteen geleerd dat ik dat niet moet doen want ik ben bijna in slaap gevallen op de A7 (domme griet dat ik er ben!!!)

En dan lig je eeeeeeeindelijk om 11 uur in bed gaat de telefoon! grrr ja hallo!

Hello: this is Brandon..

WHOOPS, Lon happy!!

Where you sleeping?

Yep, but for you i'll wake up

We hebben uiteindelijk 1,5 uur gepraat, en toen moest ik van hem echt want ik moest wel een beetje goed voor mezelf zorgen.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 07:32

Goedemorgen!!!

Strakkies weer werken, alleen kom ik er nu achter dat ik zo'n warhoofd ben dat ik die rotpillen kwijt ben. Kan ik die ook weer gaan zoeken....

Maar goed, zo eerst de hondjes maar even uitlaten....

Jean

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 07:39

Irish Lady, hahahaha

En dan bel je mij daarna nog ik weer helemaal wakker natuurlijk pffffffff nee ik ben blij dat ik gelijk heb

Tinuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 07:43

Goede morgen

Het is heerlijk weer

Shayla wat een mooie foto's

En lonneke jullie hebben het wel naar jullie zin gehad volgens mij

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 08:02

Halloa!

Getver, gisteren had ik nog een heel stuk getypt en toen kwam bokt in staking. Opnieuw dus

Cindy, lekker genoten dus. Jammer dat het s’nachts weer zo koud gaat worden…

Roos, balen van je knie En zeker omdat je ook nog stuipen krijgt….

Ik hoop dat het met Tinker Sjakie meevalt Gelukkig kon je nog mee op de wagen…

Flet, thanx Met de naamsverwarring zullen we idd moeten leren leven Leuke foto’s van Flet. Haar buikje mag er wezen

Bedankt Shay, maar gelukkig ben ik niet voor honden en paarden allergisch. Dat zijn toch wel mijn 2 favo’s en zou gewoon niet zonder willlen Leuk dat je met je “overwinningsattributen” naar je opa en oma bent geweest. Je mag met recht trots zijn Mooie foto’s zeg!

Crazy, bedankt. Dat keren moet er idd nog goed ingeprent worden maar zo braaf als dat ze het verder doet hebben we tot nog toe gelukkig niet te klagen. Ik geloof dat het bij t ICS ook niet uitmaakt. Jean doet dat geloof ik wel zelf aan de hand van de letters.

Bonte, thanx Leuk dat jij dat ook gedaan hebt.

Oh, ja vergeet t steeds te vragen hoe is het Keeva op de keurng vergaan?

Maya, Dewi zal het wel spannend gevonden hebben, zo in het donker.. maar zal voor haar ook wennen zijn.

Coydog, ik gebruik bijna altijd zwitsalproducten, dat is t zachtst voor mij en sommige dove producten zijn ook fijn.
Ik zal het doorgeven aan Flan

Tinkermuts veel plezier op de paardenmarkt

Jean + rest, lekker gefeest

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 08:37

Goeiesmorgens

Niet veel te melden maar Chubby waar blijf je nou? Half negen maandagochtend hadden we afgesproken

peeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 08:49

Hee mensen, allemaal gefeliciteerd met de premies etc. ik zag alweer dat vele Tinkers het weer uitstekend gedaan hebben! Ik kon er helaas niet bij zijn, maar hoorde al van Lucienne dat ze je tegen was gekomen Shayla en de foto hierboven bewijst dat

Weet iemand hoe Eileen en haar veulen het gedaan hebben?

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 09:04

ah ja hier zag ik de foto van jigger. zijn er meer? ik vond het altijd zo'n schatje om te zien en ben wel benieuwd hoe hij is geworden :
hoi peeky, ook weer eens op bokt? alles goed met je gebroken ledematen?

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 09:08

Hmm, ik hoef waarschijnlijk alleen maar vanmorgen te werken Ik had nog een vrije middag tegoed en t is mooi weer. Had net pa & ma gebeld of ze zin hadden om mee naar het bos te gaan met mij & Lemmyteck. Ma had migraine maar t zakte al. Eind van de morgen effe bellen en als ze beter is ga ik lekker naar huus

peeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 09:12

Pellie schreef:
hoi peeky, ook weer eens op bokt? alles goed met je gebroken ledematen?

Die zijn gelukkig niet meer gebroken na die 4 keer Ja ik heb een nogal roerige periode achter de rug zo met die brak up met mijn ex toen en allerlei drukte op school en chaos in mijn hoofd, dus had even een wilde periode ofzo. Ben nu weer een beetje tot rust gekomen na de nodige veranderingen, dus kan ik ook weer Bokken