[TI] Tinker recordrit - zaterdag 4 oktober 2014

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Annetjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 12:32

Wat leuk! ik ga kijken of ik mee kan doen. *\o/*

PlienR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 12:33

Ik zou graag met mijn tinker mee willen doen.
Maar helaas beschik ik zelf niet over een trailer rijbewijs.
Ik woon in Friesland.
Zijn er mensen uit Drenthe/Friesland/Groningen die heen gaan en misschien nog een plekje over hebben voor mijn tinker en mij? (a) (benzine/diesel kosten kunnen we delen).
Alvast dankjewel! :)

Lonan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 09:20

Wat was de lokatie ook alweer ?
Ah even terug gelezen Leersum..
Ik denk niet dat vervoer mij lukt helaas, dik 187 kilometer.

Lightielight

Re: Tinker recordrit - zaterdag 4 oktober 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 07:04

Ik reageer toch maar even via hier omdat ik op mijn mails geen antwoord heb. Heb me afgemeld omdat we anderhalve maand geleden mijn paard hebben moeten laten inslapen......ik stond echter gewoon nog op de lijst met mijn paard en op mijn reactie op deze lijst heb ik ook nog niets ontvangen.

jackyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 07:52

-O- ik moet werken

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-14 09:23

Ik heb je wel reactie terug gestuurd?! Maar je bent er hoe dan ook vanaf. (Stond onder twee verschillende namen, die link die had ik niet gelegd, vandaar)

Lightielight

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 12:51

Caily schreef:
Ik heb je wel reactie terug gestuurd?! Maar je bent er hoe dan ook vanaf. (Stond onder twee verschillende namen, die link die had ik niet gelegd, vandaar)

Dank je wel...mail niet ontvangen maar vind het fijn dat het zo goed is.

Shayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 21:26

Hoe lang...... Of eigenlijk kort :+ van te voren kan je je inschrijven ?
Ik rijd zelf niet mee nu ik zwanger ben, maar m'n bijrijdster zou eventueel met Shay mee kunnen.
Maar ligt eraan wanneer Rosha afgespeent word......

vuurtoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 11:25

Wat jammer dat het niet doorgaat.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 16:12

Misschien handig om ook hier te vermelden dat het niet doorgaat Lotte?

Shayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 16:36

Hè...... Dat heb ik dan gemist....... Jammer hoor....... Wat is de reden ?

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 16:40

Te weinig animo

silas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 20:23

Heel Jammer maar was ergens wel te verwachten helaas... Dit organiseer je niet zomaar even...
Snap alleen niet het stukje : door de lage deelname niet kostendekkend?
Heb 2 record ritten georganiseerd en beide keren bleef er geld over voor het goede doel...
En nee de organisatie kreeg geen enkele vorm van "salaris"

_Roosmarijn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 20:43

Vindt het wel heel erg jammer. Wat zijn dan de hoge kosten? Alleen parkeren toch? Je kan het ook simpeler houden, iedereen neemt gewoon eigen eten en drinken mee.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-14 21:32

Helaas is vanwege het stagnerende, of zelfs dalende, aantal deelnemers besloten de rit niet door te laten gaan. Persoonlijk vind ik dit erg spijtig, maar helaas zouden met het huidige aantal deelnemers de kosten niet gedekt kunnen worden. Excuses van de organisatie. Wij hopen in de toekomst een nieuwe poging te kunnen doen!

Even voor de duidelijkheid. Ik had momenteel 63 deelnemers. Om alle kosten te vergoeden moest ik er ongeveer 100 hebben. Er is een paar weken terug een moment geweest dat het er nabij de 90 waren, maar helaas na mijn laatste mailronde voor bevestiging en enkele details als wel niet overnachten en aantal toeschouwers die mensen dachten mee te nemen, veel afmeldingen. Of mensen die gewoon niks meer laten horen.

Ik opende vandaag de mailbox en had verwacht zo'n 40 bevestigingen te hebben, het waren er slechts 17.... Weliswaar ook weer een paar opgave's, maar zo gaat het gewoon niet werken. En dan moet op een keuze gaan maken.

Ik heb een groep vrijwilligers voor parkeerwacht, secretariaat, EHBO, fotografen, enz enz, vooral ook niet te vergeten de locatie die ons twee weilanden, stallen, een feestzaal, en eventueel slaapplaatsen beschikbaar stelde. Die moeten, net als deelnemers die misschien vrij moeten vragen, moeite doen om vervoer te regelen ed, gewoon enige tijd van te voren weten waar ze aan toe zijn. Ik zie het de komende vijf weken niet gebeuren dat er ineens nog 40 - 50 aanmeldingen bij komen, helaas...

Ik vind het zelf ook erg spijtig, het leek me waanzinnig om zoveel Tinkers tesamen te zien, de sokkenwasrit was al geweldig, dit zou nog imposanter zijn. Om te zwijgen over de uren werk, telefoongesprekken en manschap vrijwilligers die er al in zaten....

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-14 21:40

Ik had verwachtte minimaal 90, of zelfs 100 aanmeldingen, en ben binnen dat budget gaan zoeken naar locatie, ik kwam uit bij een locatie iets duurder dan wat ik dacht, maar ook wat meer te bieden. Denk aan stallen, feestzaal met bar en terras, geluidsapparatuur, mogelijkheid tot luxere overnachting, hapje en drankje, EHBO, aandenken.

Natuurlijk kan je net als de sokkenwasrit gewoon op een parkeerplaats/groot weiland tesamen komen en een rondje rijden, maar ik had gerekend op wat meer deelnemers, en dus ook wat meer budget. En waarom dan niet daar iets mee doen.

Wellicht heb ik dingen niet optimaal gedaan qua organiseren, ik heb al een paar feedbacks mogen ontvangen, dat is fijn. Om te zeggen dit organiseer je zo maar even, nee, dat niet. Er zit behoorlijk werk in, dat had ik ook verwacht en is niet erg, ik wist dat ik werkloos zou zijn deze periode en dat ik daarom de tijd zou hebben, ervaring met organiseren van kleinere "evenementen" heb ik, en in de directe omgeving een tweetal mensen die behoorlijk grote evenementen opzetten, hun kon/kan ik altijd aanschieten. Daar heb ik ook zeker gebruik van gemaakt, en indien nodig contact met andere mensen gezocht zoals bijvoorbeeld de persoon die endurance ritten organiseert, en natuurlijk de gemeente voor de nodige vergunningen. Er was ook heel veel al geregeld, van locatie tot aandenken tot EHBO, tot shirts tot goodybags, zelfs de rode lintjes voor paarden die niet van achteroplopers houden lagen al klaar...

Maar op het moment dat het lijkt dat er geld toegelegd zal moeten worden, moet je gaan nadenken, keuze maken, het erop gokken, verplaatsen van locatie of afblazen? Erop gokken werd me iets te riskant, ging niet bepaald over enkele tientjes bleek nadat ik het berekend had. Verplaatsen leek me erg verwarrend, en wat kortdag ivm vergunningen voor het te rijden gebied. Dus bleef afblazen over. Afblazen is als het aan mij ligt enkel uitstellen, al doe ik verder voor nu nog geen uitspraken over op welke termijn.

Jullie weten niet half hoe ik hier baal :\ Helemaal als mensen dan zeggen volgens mij heb je gewoon geen zin meer %)

stalnijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 22:18

Wat is/was er mis met de lokatie die angelique de eerste keer had gebruikt?
Vond dat persoonlijk prima lokatie.

Waarom die luxe v feestzaal bar enz??
Als mijn paard op de wagen staat, blijf ik erbij in de buurt en is een kraam op een veld waar ik blikje kan kopen voldoende. En voor de mensen met trek is er tegenwoordig een hype op de mobiliteit frietkraam.

Als mijn paard lelt naar andere, is t aan mij dat duidelijk te maken, niet die vd organisatie joh
ikzelf moet voor lintje in de staart zorgen.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 22:37

stalnijmegen schreef:
Wat is/was er mis met de lokatie die angelique de eerste keer had gebruikt?
Vond dat persoonlijk prima lokatie.

Waarom die luxe v feestzaal bar enz??
Als mijn paard op de wagen staat, blijf ik erbij in de buurt en is een kraam op een veld waar ik blikje kan kopen voldoende. En voor de mensen met trek is er tegenwoordig een hype op de mobiliteit frietkraam.

Als mijn paard lelt naar andere, is t aan mij dat duidelijk te maken, niet die vd organisatie joh
ikzelf moet voor lintje in de staart zorgen.

Niks aan toe te voegen, ben het helemaal met je eens Dees. Het hoeft niet zo groots toch? Hrt gaat erom om gewoon met zn allen te gaab rijden. Wie wil overnachten (en dat waren er dus niet veel) kan dat zelf ook prima regelen :j

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-14 23:02

Uiteraard is het la(a)g(er) houden van het budget een leerpunt voor de volgende keer. Ik kan schijnbaar niet uitgaan van de aantallen die ik ingeschat had.

Wat betreft het lellen naar anderen is het natuurlijk geen wedstrijd waar je het wel uit de weg kan gaan door even een volte te rijden oid. Uiteraard verantwoordelijkheid van de eigenaar, maar nare is dat iemand anders de gevolgen draagt (letterlijk zelfs), en daarom help ik als organisatie graag een handje het te voorkomen. Maargoed, daar gaat het niet om, dat is het werk niet.

Helemaal aan het begin kreeg ik berichten als "voor een rondje rijden kom ik niet zo'n eind hoor", vanuit daar ben ik verder gaan denken, hapje en drankje erbij, misschien een paar kraampjes van mensen, mogelijkheid 's middags nog een ritje te maken, zo zou het van mensen van ver naar mijn idee ook aantrekkelijker worden, wat het aantal deelnemers weer ten goede zou komen.

Angelique heeft aangeven deze keer niet te willen/kunnen helpen met de rit dus ik heb behalve topics doorlezen ed voorgaande editie's volledig buiten beschouwing gelaten en ben meer ervaring gaan halen bij de endurance-tak.

stalnijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 23:22

Heb je de vorige keren mee gedaan of wss je dr bij?
Had diverse mensen gemaild die mee hadden gereden ipv het alleen te lezen bv

nergens heeft er de vorige keer ergens gestaan dat de catering niet ok was, dus dat hoge kosten plaatje voor jou of voor deelnemers kan drastisch omlaag.

verder

houd t de volgende keer simpel, ook in je koppie..
trec kan je niet echt met dit vergelijken. Dat is een gehele dag waar intensief bezig gegaan word, en daar zijn de deelnemers zelf al op t meeste voor bereid

zoek een mooie wei op dito lokatie, geef de boer wat centjes in een envelop. Huur mobiele wc's etc etc
en ga dat ns berekenen. Scheelt je vast meer sls de helft aan onkosten! !

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-14 23:33

Ik ben de vorige keer wezen kijken, had toen nog geen Tinker om mee te rijden. TREC en endurance zijn twee verschillende discipline's met een geheel andere organisatie, met TREC doe ik verder niks.

Inderdaad zal ik het een volgende keer een stuk simpeler en low-budget houden.

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 09:28

Heel jammer inderdaad. Had nu even samengewerkt met de mensen die het de voorgaande jaren georganiseerd hebben. Volgens mij is er geen enkel contact geweest?

silas schreef:
Heel Jammer maar was ergens wel te verwachten helaas... Dit organiseer je niet zomaar even...
Snap alleen niet het stukje : door de lage deelname niet kostendekkend?
Heb 2 record ritten georganiseerd en beide keren bleef er geld over voor het goede doel...
En nee de organisatie kreeg geen enkele vorm van "salaris"

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-14 09:39

Caily schreef:
Angelique heeft aangeven deze keer niet te willen/kunnen helpen met de rit dus ik heb behalve topics doorlezen ed voorgaande editie's volledig buiten beschouwing gelaten en ben meer ervaring gaan halen bij de endurance-tak.

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 09:45

Angelique was ook niet de enige in de organisatie, je had bijvoorbeeld Petra van Hof van Ede kunnen benaderen?

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-14 09:51

De naam Angelique gebruikte is in bovenstaand antwoord op een eerdere post waarin haar naam werd genoemd. Er is aan het begin gewoon contact geweest met organisatie van eerdere editie's en die voelden niet zoveel voor een herhaling, mede omdat de vorige keer niet zo'n succes was. Maargoed, wat dan nog? Kan je benoemen wat voor meerwaarde dat in dit geval gehad zou hebben? De cruciale fout die ik heb gemaakt is te rekenen op teveel deelnemers en daarmee teveel budget. Daar heb ik van geleerd, doe ik volgende keer anders. Zoals eerder genoemd (weet niet of je dat wel gelezen hebt) is er contact met zowel mensen die grotere evenementen organiseren als mensen die ervaring hebben met het organiseren van paardenritten (endurance).