Het is ook wel gewoon zo: die paardenverzekering bedrijven worden rijk van mensen zoals ik die een verzekering afsluiten. Maar ja, mocht ik voor de keuze komen te staan dat er een duurdere ingreep nodig is, wil ik die keuze in elk geval niet afhangt van het feit of ik het wel of niet betalen kan. Het moet inderdaad wel allemaal paardwaardig blijven, dat is altijd de eerste afweging. Maar vind het zelf persoonlijk wel een geruststelling. Natuurlijk betaal je veel premie en betaal ik bij mijn verzekering 25% eigen risico. Maandbedrag van ongeveer € 33,- vind ik zelf wel meevallen.
butengeweun
Geplaatst: 09-01-13 13:08
Hier gewoon niet meer dan 2 paarden dan mag er veel gebeuren voordat mijn potje leeg is
Zeg eerlijk bonnie heeft in de jaren dat ik haar heb denk 2000 aan onverwachte DA kosten gekost inc. geboorte checks ect.
Saphira deed het slechter die springt al na nog geen jaar op een paaltje
Jij hebt je verzekering er weer uit ja Marja. Maarja, de manier waarop is altijd minder dan he
Ziektekoste is gewoon erg duur. Wij nemen de gok dat als er iets is dat we het zelf moeten betalen. Als dat niet kan... Tja, dan houd het op. Maar dat zijn dan vaak ook wel érg grote ingrepen dan. En operaties bij paarden zijn nooit zonder risico... Operen zal hier dan ook niet zomaar gebeuren. Maarja, dat is altijd makkelijk zeggen als je niet zelf voor die situatie staat.
Ook niet te vergeten dat het hier 'zakelijk' staat en het nu eenmaal zo is dat de dames minder waard zijn. Daar zal dus minder snel een operatie voor gekozen worden dan voor Noedel. Het moet wel 'uit' kunnen anders is de boel zo failliet... (we houden wel veel dingen gescheiden van wat onder de 'zaak' valt en wat we privé doen met de paarden, anders kan het uberhaupt nooit uit )
Ja maar de verzekering daarvoor is uiteindelijk duurder dan toch? Ik bedoel, de verzekering is ook niet gek als je het afsluit, maand later laat castreren en vervolgens eind vant jaar weer opzegd. Lijkt mij dat dat niet kan?
Deze verzekering biedt dekking voor schade ontstaan binnen 30 dagen na uitvoer van de castratie door: •acute dood als gevolg van de castratie •noodslachting als gevolg van de castratie
Dit risico is standaard meeverzekerd tot en met het 2e levensjaar indien uw paard onder een basisverzekering is verzekerd, en normaal ontwikkelde geslachtdelen heeft.
Deze verzekering is dus bedoeld voor paarden die niet verzekerd zijn of ouder zijn dan 2 jaar.
Schadevergoeding
De schadevergoeding bedraagt 100% van de verzekerde waarde van uw paard.
Premie
De premie voor deze verzekering bedraagt 1,6% van de verzekerde waarde van uw paard.
De verzekerde waarde kan maximaal € 45.000,- bedragen, tenzij uw paard al doorlopend bij ons is verzekerd voor een hogere waarde. U betaalt één premiebedrag voor de gehele looptijd van deze verzekering.
Meestal moet je dan al minimaal zoveel maanden hebben betaald if spoedcasteratie door liesbreuk of dat de bal verplaats ect.
Bon zou nog geen eens vergoed worden bij normale vezekering die moest bij de fokmerries, zij overleed door complicaties bij de bevalling.
Maar klop op hout dat deze 2 dames gezond oud mgoen worden
hinke_1985
Geplaatst: 09-01-13 13:49
Op zich is Ted natuurlijk geen rare bijnaam, maar je moet het maar net even weten... Keira heet op het moment 'vrouw-met-snor', tenminste zo noemt mijn man haar steeds
Terwijl haar snor toch eigenlijk wel heel erg mee valt (zelfs te weinig is in mijn optiek...)
Vorig jaar ben ik naar Heusden geweest voor de HK. Was inderdaad een ontzettend takkenend. Vond het een erg donkere manege en eigenlijk het eind rijden niet waard Inderdaad maar plaatjes kijken dit jaar. Vorig jaar stiekem Maartje wel gezien volgens mij, maar durfde je niet aan te spreken En natuurlijk Lotte gechauffeerd.
Prachtig veulentje Andrea!
Ellie, dus gezelligheid wanneer je daar zin in hebt. Klinkt leuk, 'jouw' stal.
Verzekeringskwesties. Tja, lastige. Ik heb zelf een buffertje en daarom maar geen verzekering. En cremeren? Nèh, daar zie ik nu echt helemaal niks in. Maar aan een ieder natuurlijk de eigen keuze.
Jessica stiekem Luna gelongeerd hihihi, ze houden ons wel eens voor het lapje, maar wij hen ook!
Hier vanmorgen tijdens de paardenklussen heerlijk tot op het velletje nat geregend. En het blijft maar motregenen
Tja als ik die castratie verzekering zo lees, heb je er niets aan? Je krijgt alleen geld als ie als gevolg van castratie overleijdt of blijvend ongeschikt blijkt? Dan is het toch weer een dood verzekering.
Ik wil voor Gijs juist een ziektekostenkosten verzekering, dat ik m alle medische hulp kan bieden die nodig is, zonder zoergen... nou betaal je ook altijd nog eigen risico van 20 tot 25 % en bij de een zelfs nog 50 euro per schadegeval extra, bij de ander 150 per jaar, dus je hebt nooit alle kosten gedekt.
crematie vind ik ook onzin,als ie dood is is ie dood en die verzekering kost net zo veel als een aanvullende ziektekostenverzekring, dan kies ik liever daarvoo. Ik knip wel een mooi stuk maan en/of staart af en laat er een sieraad van maken als aandenken, wat moet je nou met die as?
@ siem, dat gebeurde ook met uvo.. die had ik ook drie jaar.. en zo ineens was t over. ik wilde boscrossen,en dat paard moest gewoon werken, Daar voelde hij zich blijkbaar beter bij. In het bos werd hij alleen maar vervelender.(verveling denk ik)
Nu met jaron ben ik intussen zo fanatiek, dat ik het wel eens wil gaan proberen, Mn witte rijbroek is binnen, eurostart voor 23 euro incl verzenden. hij zit al in de witwas.
Nu nog eens een chique hoofdstelletje ergens vandaan halen
DeCobvan
Geplaatst: 09-01-13 15:43
_Patrick_ schreef:
Dat is niet waar hoor, heb ik niet voor Ted betaald en die had zelfs nog een liesbreuk dus is via de liesringen gecastreerd
Helaas is dat hier wel eerder voorgekomen met een hengst die in de kliniek heeft verbleven met een gecompliceerde castratie , ik zag dat liever ook anders (ik vertel immers geen onwaarheden).
Jess_vH
Geplaatst: 09-01-13 17:59
Jess, Endomundo is een soort gps app. Je kunt bijv instellen dat je paardrijdt. D, berekent hij hoe ver je rijdt, wat je gem. Sneheid is etc. En die kun je dan met 1 druk delen op je fb.l
simone; pas vanaf zijn derde hoor.. hij wordt in april officieel 3 jaar. rustig aan lange lijnen en naar buiten als de rem erop zit... we hebben alle tijd
Mira het is ook niet voor een route, maar houdt de afstand rtc bij wat je rijdt en snelheid enzo
patrick1994
Geplaatst: 09-01-13 19:16
Ik moet heel eerlijk toegeven dat ik niet zo veel tijd heb om mee te lezen en soms gaan jullie ook ineens zoooo snel Ik ga nu richting Shadow om te wassen we starten morgen in de na middag voor het eerst M2 tussen de paarden ben heel benieuwd hoe dit gaat uitpakken!! Ben al lichtelijk nerveus!!!
Ik ben vandaag naar mijn stage plaats gegaan, De Gentse Tinkerhoeve. Ze hebben daar in totaal 200 paarden En ik mag daar 2 weken op stage! Ik ben super blij!! Ik kan echt niet wachten, ik ga proberen zoveel mogelijk foto's te trekken en dan ze jullie alleemaal te tonen