Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
tinkerplein schreef:Hi,hi,welkom terug Lotte en Jessica![]()
Idereen weer lekker bezig geweest en allemaal trots op hun poons,fijn om te lezen![]()
Hier vanmiddag een geweldig leuke clinic grondwerk en leiderschap gehad,gegeven door Sylvia Schoenmaker.
Binnen de kortste keren kon ze het karakter van onze paarden beschrijven en wat nog veel confronterender was:onszelf!
Heel veel geleerd en we gaan over zo'n 6 weken verder met de vervolgclinic.
Paarden en baasjes waren na afloop helemaal leeg,op een heel ontspannen manier.
Was echt genieten!
cp112 schreef:Jolandaa_ schreef:hij heeft toch een pluk zwart haar? neem aan dat ie dan 3 kleur is?
cullan was ook 3 kleur. wit, zwart en buckskin? of zeg ik 't verkeerd dan (heb 't zo namelijk geleerd )
Nee bruin bont. Bruin wordt veroorzaakt door het agouti gen. Wat opzichzelfstaand geen kleur is maar het zwarte van het paard 'verdrijfd' naar de uiteinden van het lichaam. Daardoor heeft een bruin paard altijd zwarte manen en staart(en vaak zie je het bij de knieen/voeten ook nog)
HijadelaLuna schreef:----Jolandaa_ schreef:Ik verwacht gewoon te veel van Dana. Hetgeen wat ik nu wel zou willen zit er gewoon niet in. En ik denk dat ik mezelf niet zo moet pushen dat streven te hebben en Dana in haar onmacht te laten. Het echte dressuur zit er gewoon niet in. En dat weet ik ook diep van binnen. maar dat zit helaas ook niet in mij. Doordat ik op Dana niet bang ben heb ik die hoop wel. Een paard wat wel dressuur zou kunnen lopen, zou qua karakter nooit bij mij passen. ik heb een hele brave knol nodig, ik ben en blijf altijd bang. Op dana heb ik die angst niet, heel zelden nog.. maar diep van binnen zou ik ook dolgraag alleen de bossen in gaan. En dát is iets wat ik gewoon echt niet durf.. Ik ga zondag de bossen in met een stalgenoot. Eens kijken hoe dana dan is, of ze daar ook van geniet. Als daar haar hart wel ligt, dan weet ik wat ik moet veranderen. Tuurlijk zal ze ook gewoon in de bak afentoe moeten lopen, maar niet 4 dagen per week op 't niveau wat ik wil bereiken. Ik zit te twijfelen om iets meer met grondwerk te gaan doen om te kijken of ik die angst weg kan krijgen of dat ik Dana zo ver kan krijgen zodat we wel samen alleen op pad zouden kunnen..
Misschien moet je je afvragen waarom je wilt wat je wilt met Dana? Ik zou met zo'n paard er zelf namelijk ook geen ene donder meer aan vinden om zo vaak in de bak te rijden, net wat je zelf nu aan geeft, voornamelijk frustratie dat het niet lukt. Ook vraag ik me af of je zo zwart-wit kunt zeggen dat een dressuurpaard niet bij jou past, een dressuurpaard is niet altijd een heethoofd, net als dat een Tinker niet altijd cool in het hoofd is.
Maargoed, er lijkt me geen sprake van jij en Dana uit elkaar, dus dat terzijde. Grondwerk is zeker een fijn hulpmiddel zeg maar, al heb ik zelf wel dat ik dan ook richting nodig heb voor hoe en wat, anders vind ik het al snel saai. Met een paard als Caily dan, jonge paarden is vaak weer anders omdat daar in de basis een en ander schaadt. Pas heeft Jessica met wat dingen uitgelegd en laten zien, dat wat wel hartstikke leuk. Misschien kan je ook met Dana gaan wandelen? Dan leer je haar kennen hoe ze buiten is en in onverwachte situatie's reageert. Hoeft niet ver, gewoon kijken waar de grens is, en als dat het einde van de straat is mag je ook best trots en tevreden zijn hoor!
Heb je een Pb gestuurd!
Bandit staat trouwens wel wat verder weg dan de Tinkers vd Gorterstraat, hihih. Hij is idd wel erg gaaf!
Hier eindelijk weekendHad ik wel verdiend naar negen dagen werken
Morgen lekker met de zusjes bezig, en het weekend ligt de aandacht weer bij moeders en haar vriendinnetje
tinker_sally schreef:Wat een leuk shetje heb je Lailaa. Volgens mij best een kleintje? En die foto met dat pupje![]()
Waarom wil je gaan stoppen met het rijden op Ramona? Vind haar wel mooi om te zien. Die grijzige voorpluk is mooi.
Ramona komt toch ook van Jansen van den Hout vandaan? Dan heb je evt. nog die 6 maanden omruilgarantie, weet niet of je daar nog binnen valt.
Ik ga Sally van de zomer voor jan joker laten lopen![]()
[ Afbeelding ]
Jackytje schreef:Even een dikke egopost. Ik HOU van mijn paard!Ze was géweldig! Ze vond het in het begin wat spannend, maar heeft geen been uitgestoken! Zoo ontzettend braaf! En die galop... Jeetje! Ik wil terug! Ze durfde wel niet in de zee, die golven waren wel heuul eng. Gelukkig hebben we nog lekker in een plas kunnen ploeteren. Trouwens, mevrouw is wel een dikke clown hoor..
Oona en de rest zaten gezellig te praten toen Tinky plots ging liggen om te rollen..
Wàt heb ik gelachen! Heb haar wel meteen overeind gekregen. En ik nog grappen maken over een filmpje van een paard dat op 't strand begon te rollen...
![]()
Even een kiekje. Ik moet de foto's van Oona nog ontvangen, o.a. ook een galopfilmpje waar je me ziet zwaaien in galop
[ Afbeelding ]
Wat ontzettend balen van RamonaWat een heerlijk shetje heb je ook!
Oh, wat een ontzettend leuk masker voor Sally! Wil ik ookRijden ging ook goed zo te lezen!
Karlijn, ik ben alvast benieuwd!
Edit: Dit was overigens in NL, Nieuwvliet
HijadelaLuna schreef:
HijadelaLuna schreef:Ik wil in de tweede helft van juni laten dekken als dat kan, anders zal het juli worden. Dus eind mei of begin juni veulen mocht het goed gaan. Wou inderdaad eerder een vroeg veulen, maar in praktijk wordt dat lastig, zowel nu met dekken als volgend jaar als het geboren wordt. Maakt eigenlijk toch ook niet zo heel veel uit, als het later geboren wordt is t gras lekker groen en kan ik op stal slapen zonder te bevriezen.
Diaz schreef:Morgen maak ik een fototopicje.. ben nu bekaf haha.. trustee!!
Toffe avatar Jackytje!!!
[ Afbeelding ]
_Patrick_ schreef:[ Video ]