[TI] [HK] LGVIII - Harig en bont, draven we topic 3 samen rond!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 22:12

ik ben benieuwd wanneer de kleine komt aanwaaien maartje!

Lori

Re: [HK] LGVIII - Harig en bont, draven we topic 3 samen rond!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 23:32

Karlijn van welk merk is je western zadel (boom, boomloos ?)

tinkerplein

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 23:36

Hi,hi,welkom terug Lotte en Jessica :j

Idereen weer lekker bezig geweest en allemaal trots op hun poons,fijn om te lezen :D

Hier vanmiddag een geweldig leuke clinic grondwerk en leiderschap gehad,gegeven door Sylvia Schoenmaker.
Binnen de kortste keren kon ze het karakter van onze paarden beschrijven en wat nog veel confronterender was:onszelf!

Heel veel geleerd en we gaan over zo'n 6 weken verder met de vervolgclinic.
Paarden en baasjes waren na afloop helemaal leeg,op een heel ontspannen manier.

Was echt genieten!

Afbeelding
De hele groep

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En zo kan ik nog wel even doorgaan. <3

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 07:56

oh heerlijk toch :+: leuke foto's!

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 08:04

hetlevenwint schreef:
Karlijn van welk merk is je western zadel (boom, boomloos ?)

Het is een boomloos zadel van E&M reitersport of iets dergelijks (ik zoek hem zo even op ;) )

Geweldige foto's van alle paardjes zeg! *\o/*

Magica

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 08:18

tinkerplein schreef:
Hi,hi,welkom terug Lotte en Jessica :j

Idereen weer lekker bezig geweest en allemaal trots op hun poons,fijn om te lezen :D

Hier vanmiddag een geweldig leuke clinic grondwerk en leiderschap gehad,gegeven door Sylvia Schoenmaker.
Binnen de kortste keren kon ze het karakter van onze paarden beschrijven en wat nog veel confronterender was:onszelf!

Heel veel geleerd en we gaan over zo'n 6 weken verder met de vervolgclinic.
Paarden en baasjes waren na afloop helemaal leeg,op een heel ontspannen manier.

Was echt genieten!

Dankje Carolien :) volgens mij hebben de Tinker dames het ook al wel naar hun zin. Alleen moet Luna nog even leren dat ze Caily écht wel weer terug gaat zien zodra Caily weer terug gaat naar de wei }:0 die muts ging gisteren weer eens op mijn voet staan omdat ze zich tijdens het poetsen wilde omdraaien om te kijken waar Caily was en ik lette eventjes niet op :Y) maar de schade valt mee. Het blijft beperkt tot een gekneusde middenvoet met de daarbij behorende kleuren.

Verder doen we het met Luna wel redelijk rustig aan. De osteopaat is nu 2 keer geweest. Ze is wel wat makkelijker in haar lijf geworden en niet meer opstandig op de rechterhand. Alleen het af en toe schudden/knikken met haar hoofd blijft.
Wel willen we nog checken of het zadel (pommel) wel goed ligt en volgende week zaterdag beginnen we met onze eerste les rechtrichten aan de hand van Monique de Rijk. Ik ben erg benieuwd!
Daarnaast houden we ons veel bezig met wat we geleerd hebben vorige week van Wim Vonck. Dat was ook erg leerzaam :)

Wat minder leuk nieuws is, is dat ik per 31 mei (na 9 jaar) mijn baan kwijtraak wegens bedrijfs economische redenen -O-
Dit hoorde ik vorige maand dus en dit, samen met de probleempjes die we hebben Luna, was ook de reden dat ik even afwezig was hier in het topic. Ik heb wel meegelezen hoor maar reageren, daar had ik even geen zin in :o maar dat ligt dus niet aan jullie
Dus ik solliciteer me suf maar tot op heden nog zonder resultaat.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 11:03

Balen van je werk jes! En fijn dat luna wat beter gaat

Magica

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 11:31

Ja zeker balen, na zo'n lange tijd ergens gewerkt te hebben, voelt het wel heel vreemd dat het straks stopt. En ik heb geen idee wat de toekomst brengt en we hopen dat we Luna kunnen blijven houden. Johan is was positiever ingesteld dan mij dus wie weet helpt het.
Het is voor Luna natuurlijk weer even wennen; een nieuwe stalling. Al kent ze het daar eigenlijk nog weer beter dan mij haha.

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 11:53

Ik ben weer bijgelezen hoor, druk weekend gehad, vrijgezellen feest en de dag erna verjaardag, maar de ns werkte weer niet mee, dus alle reizen vertraagd, stukken met de bus etc, ben er nog moe van! Vandaag maar eens vervoer gaan regelen voor Gijs om m 1 mei te verhuizen.

Ayra is echt pluisbolletje, ze stat echt op ploffen zo te zien!
Wat een gaaf filmpje van de strandrit! Ziet er echt geweldig uit!
Aslan met pappa en mamma op onderzoek uit.
Karlijn lekker gereden
Luna en Caily verhuisd naar de prachtige kudde van Carolien!

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 11:59

Net oeps momentje, wil ik op Jack het poortje open doen naar de weide maar vergeten dat er stroom op staat. Nu Jack mooi dicht bij gaan staan maar net iets te dicht bij oeps. Volgende keer maar eerst de stroom afleggen :') .

Lailaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 17:25

We hebben toch besloten om een andere rustigere Tinker te gaan zoeken. Als iemand nog tips heeft, dan hoor ik het graag!

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 17:32

Ik heb zondag 't lef gevonden. En genoten!

Samen met 2 stalgenootjes op buitenrit geweest. Dana moest voorop, want de haflinger is voorop een schijtluis en de kwpn wil alleen op de terug weg voorop. Dus dana moest wel. al 8 maand niet naar buiten geweest. Liep mevrouw langs een rete drukke weg met enorm veel enge stapels SUPER braaf voorop. Tuurlijk overal naar kijken, maar ik deed net alsof ik de 7 kleuren stront van mezelf niet voelde, vond 't niet erg dat Dana onderhand op de plaats aan het draven was en dat ze over een drempel sprong, ach moest kunnen toch?
"t ging geweldig. Lekker gekletst, mevrouw vond wel dingen spannend, maar zeurde niet.. lekker gedraafd op stukken zand weggetjes waar niemand was. Nog langs 't water gelopen, rakelings langs een wild buizerd, die niet van zwart-wit hield, toen vloog ie namelijk weg bij Dana. En op de terug weg toen de kwpn wel voorop wilde, ging Dana in een slakken tempo lopen en moest ik steeds bijdraven en stiekem aangezet tot een galop. Na een reuze sprong met bok en een paar fijne pasjes galop had dana ook wel door dat dat héél veel energie koste :') En toen kwamen we bij een groot mega stuk zeil waar de haflinger en dana wel echt van schrokken en peerde ze er 3 stappen weg en konden we ze meteen terug krijgen. ze reageerde goed en en en en hield het 2 uur vol!! <3 *\o/* _/-\o_ 't was fantastisch. "t was juist mega druk door 't lente zonnetje op zondag.. maar ik ben trots en ga nu zeker vaker naar buiten.. Wat hebben we genoten. (en nu spierpijn)

Afbeelding
Afbeelding

nu even bijlezen :D

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 17:42

Super dat het zo goed ging!!!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 17:43

knap paard!

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 18:10

cp112 schreef:
Jolandaa_ schreef:
hij heeft toch een pluk zwart haar? neem aan dat ie dan 3 kleur is?

cullan was ook 3 kleur. wit, zwart en buckskin? of zeg ik 't verkeerd dan (heb 't zo namelijk geleerd )

Nee bruin bont. Bruin wordt veroorzaakt door het agouti gen. Wat opzichzelfstaand geen kleur is maar het zwarte van het paard 'verdrijfd' naar de uiteinden van het lichaam. Daardoor heeft een bruin paard altijd zwarte manen en staart ;) (en vaak zie je het bij de knieen/voeten ook nog)

ahh weer wat geleerd :j :)
Dus cullan was buckskin bont?

HijadelaLuna schreef:
----

Jolandaa_ schreef:
Ik verwacht gewoon te veel van Dana. Hetgeen wat ik nu wel zou willen zit er gewoon niet in. En ik denk dat ik mezelf niet zo moet pushen dat streven te hebben en Dana in haar onmacht te laten. Het echte dressuur zit er gewoon niet in. En dat weet ik ook diep van binnen. maar dat zit helaas ook niet in mij. Doordat ik op Dana niet bang ben heb ik die hoop wel. Een paard wat wel dressuur zou kunnen lopen, zou qua karakter nooit bij mij passen. ik heb een hele brave knol nodig, ik ben en blijf altijd bang. Op dana heb ik die angst niet, heel zelden nog.. maar diep van binnen zou ik ook dolgraag alleen de bossen in gaan. En dát is iets wat ik gewoon echt niet durf.. Ik ga zondag de bossen in met een stalgenoot. Eens kijken hoe dana dan is, of ze daar ook van geniet. Als daar haar hart wel ligt, dan weet ik wat ik moet veranderen. Tuurlijk zal ze ook gewoon in de bak afentoe moeten lopen, maar niet 4 dagen per week op 't niveau wat ik wil bereiken. Ik zit te twijfelen om iets meer met grondwerk te gaan doen om te kijken of ik die angst weg kan krijgen of dat ik Dana zo ver kan krijgen zodat we wel samen alleen op pad zouden kunnen..

Misschien moet je je afvragen waarom je wilt wat je wilt met Dana? Ik zou met zo'n paard er zelf namelijk ook geen ene donder meer aan vinden om zo vaak in de bak te rijden, net wat je zelf nu aan geeft, voornamelijk frustratie dat het niet lukt. Ook vraag ik me af of je zo zwart-wit kunt zeggen dat een dressuurpaard niet bij jou past, een dressuurpaard is niet altijd een heethoofd, net als dat een Tinker niet altijd cool in het hoofd is.

Maargoed, er lijkt me geen sprake van jij en Dana uit elkaar, dus dat terzijde. Grondwerk is zeker een fijn hulpmiddel zeg maar, al heb ik zelf wel dat ik dan ook richting nodig heb voor hoe en wat, anders vind ik het al snel saai. Met een paard als Caily dan, jonge paarden is vaak weer anders omdat daar in de basis een en ander schaadt. Pas heeft Jessica met wat dingen uitgelegd en laten zien, dat wat wel hartstikke leuk. Misschien kan je ook met Dana gaan wandelen? Dan leer je haar kennen hoe ze buiten is en in onverwachte situatie's reageert. Hoeft niet ver, gewoon kijken waar de grens is, en als dat het einde van de straat is mag je ook best trots en tevreden zijn hoor!

Heb je een Pb gestuurd!

Bandit staat trouwens wel wat verder weg dan de Tinkers vd Gorterstraat, hihih. Hij is idd wel erg gaaf!

Hier eindelijk weekend :D Had ik wel verdiend naar negen dagen werken :O
Morgen lekker met de zusjes bezig, en het weekend ligt de aandacht weer bij moeders en haar vriendinnetje :)

Ik wil te veel wat niet kan :')
Ik heb echt een 100% bom proof paard nodig. Ik ben echt scheitluis 1e klas. Bij dana heb ik die 'rust' deels gevonden.. maar inderdaad, ik heb haar 8 maanden alleen in de bak gereden me op dressuur gefocust. Dana doet echt alles voor me. En ik ben de stomme trut die niet in wil zien dat ze er geen reet aan vind maar 't voor mij doet. Het zit niet in dana en stiekem ook niet in mij.. Ik wil gewoon lekker tutten, bosritjes en beginnen met grondwerk en m'n oude parelli dingen weer op gaan pakken. maar ik had zo in m'n ogen dat ik met dana minimaal een b proef wil rijden dat ik me alleen op die weg ben gaan richten..

zoals je kan zien heb ik zondag een fantastische buitenrit gehad en nu weet ik weer waarvoor ik het doe en met Dana ben. Dit is mijn passie en dat moet ik niet vergeten.. En ja ik heb 't lef niet om op een ander paard te stappen. Ik durf zelfs niet op rose te rijden (en daar rijden nu de cliënten op die straks op dana gaan :') ) maar Dana geeft me net dat beetje lef. Terwijl ik het haar ook nog moet tonen afentoe..

ccp112 gave foto’s. leuke club bij elkaar!

tinker_sally schreef:
Wat een leuk shetje heb je Lailaa. Volgens mij best een kleintje? En die foto met dat pupje :Y)

Waarom wil je gaan stoppen met het rijden op Ramona? Vind haar wel mooi om te zien. Die grijzige voorpluk is mooi.
Ramona komt toch ook van Jansen van den Hout vandaan? Dan heb je evt. nog die 6 maanden omruilgarantie, weet niet of je daar nog binnen valt.

Ik ga Sally van de zomer voor jan joker laten lopen :D
[ Afbeelding ]

Dana heeft er ook een met een blauwe bril. vind ze echt stoer! :D

Jackytje schreef:
Even een dikke egopost. Ik HOU van mijn paard! <3 Ze was géweldig! Ze vond het in het begin wat spannend, maar heeft geen been uitgestoken! Zoo ontzettend braaf! En die galop... Jeetje! Ik wil terug! Ze durfde wel niet in de zee, die golven waren wel heuul eng. Gelukkig hebben we nog lekker in een plas kunnen ploeteren. Trouwens, mevrouw is wel een dikke clown hoor.. :+ Oona en de rest zaten gezellig te praten toen Tinky plots ging liggen om te rollen.. :P Wàt heb ik gelachen! Heb haar wel meteen overeind gekregen. En ik nog grappen maken over een filmpje van een paard dat op 't strand begon te rollen... :')

Even een kiekje. Ik moet de foto's van Oona nog ontvangen, o.a. ook een galopfilmpje waar je me ziet zwaaien in galop :))
[ Afbeelding ]

Wat ontzettend balen van Ramona -O- Wat een heerlijk shetje heb je ook!
Oh, wat een ontzettend leuk masker voor Sally! Wil ik ook :)) Rijden ging ook goed zo te lezen!
Karlijn, ik ben alvast benieuwd!

Edit: Dit was overigens in NL, Nieuwvliet :)

HijadelaLuna schreef:
En wij hebben vandaag ook wat gedaan :D

Voor
[ Afbeelding ]

En na
[ Afbeelding ]

ook al een leuke kudde bij elkaar :D :9

HijadelaLuna schreef:
Ik wil in de tweede helft van juni laten dekken als dat kan, anders zal het juli worden. Dus eind mei of begin juni veulen mocht het goed gaan. Wou inderdaad eerder een vroeg veulen, maar in praktijk wordt dat lastig, zowel nu met dekken als volgend jaar als het geboren wordt. Maakt eigenlijk toch ook niet zo heel veel uit, als het later geboren wordt is t gras lekker groen en kan ik op stal slapen zonder te bevriezen.

afgelopen jaar is eerst 't veulen afgespeend en daarna kwam 't veulen. veulen durfde niet meer te drinken met deken op.. Dus Dana is komend jaar een haarbal -O-

Diaz schreef:
Morgen maak ik een fototopicje.. ben nu bekaf haha.. trustee!!

Toffe avatar Jackytje!!! :D

[ Afbeelding ]

:9

_Patrick_ schreef:
[ Video ]

wat leuk zeg. leuk veulentje hoor :D

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 20:25

Mooi zadel Karlijn :)
Die clinic ziet er wel erg gezellig uit :j
Verlatingsangst tussen 2 maatjes kennen wij hier ook, Shiva wordt ook echt nerveus als Dusty even weg is.
Hahaha Lor, had al gelezen over je oeps momentje, ik denk dat Jack dit niet gauw zal vergeten :D
Super dat je zo genoten hebt van je buitenrit Jolanda!

Ik heb vandaag ook echt super gereden. Niet alleen op Dusty maar ook op Jolly Jumper.
Jolly was echt weer super en ondanks de hormonen bleef hij echt goed bij mij.
Ook het rijden met Dusty ging goed buiten er 1 keertje afgebokt te zijn.
Dit was echt de eerste keer dat ik van haar gevallen ben maar ik heb er helemaal niets aan overgehouden.
Ik steek het dus ook gewoon op de lentekriebels :')
Na het rijden mochten de 2 supertinks ook nog even model staan voor een communiekantje.
Wat zijn het toch een geweldige kanjers :+:
Hier een paar foto's:
Geconcentreerd aan het werk met Jolly :)
Afbeelding
En dan in galop waar we beiden erg veel plezier in hebben :D
Afbeelding
En na goed werken was ik toch wel erg trots op hem ;)
Afbeelding
Daarna Dusty klaarmaken voor ook even te rijden.
Afbeelding
Daar gaan we :):)
Afbeelding
Hier was ik dus er terug opgegaan na de val :D
Afbeelding
Kortom ik had weer een geweldige dag met onze tinks :)

Kailonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 20:38

Jammer Lailaa, Ramona is wel erg mooi om te zien.
Ik weet dat het geen gemakkelijke tinker is. Succes met het zoeken naar een bravere tinker.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 20:56

Van een buizerd gesproken, super trouwens dat het goed ging!

Ik was zaterdag met Jack door de bomenrij aan het rijden bij de western ranch (enkel een smal aardeweg je er tussen maar rond het volledig domein). Nu rij ik daar lang teugeltje en dergelijke je kent het wel. Zit er wel niet opeens een roof vogel 2 meter voor Jack zijn hoeven :wow: .

Net een rondje zonder zadel gedaan, dat draven deed echt raar maar ging wel super. :D
Laatst bijgewerkt door Lori op 08-04-13 21:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 21:02

wauw die Jolly Jumper <3 <3 ik ben flieft!!

gaaf he die roofvogels, zodra ik er ook maar een hoor blijf ik net zo lang kijken tot ik ze zie.. Wij hebben hier op 100 meter van ons huis een nest zitten. Die zit bij mensen die een natuur tuin hebben en een stukje bos erachter. en daarom heen is een groot weiland met schapen die op een zo natuurlijk mogelijke manier gehouden worden. dus daar komt niemand. schapen hebben giga horens en dat schrikt de 'spotters' hier af.. helaas kan mijn lens niet zo ver zoomen en als ik wel door die wei (met toestemming uiteraard) ga vliegen ze weg :')

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 21:06

Ja is jammer inderdaad, nu hier spot ik ze telkens als ik in de auto zit of zoals zaterdag te paard. :')
Misschien zit er een nest tussen die bomenrij zou wel kunnen...

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 21:07

Dankje voor het complimentje Jolanda :)
meneer was ook even verliefd, hij dacht even dat hij 'mocht' toen hij Dusty zag.
Maar neen, hij moest weer eens die vervelende tiener blij maken :=

Moet vast knap geweest zijn die roofvogel :)

tinker_sally

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 21:16

Draaakje mooie sticker op je trailer.
En wat een buik heeft arya. Het wordt steeds spannender wat er uit gaat komen en wanneer voor jullie maar ook voor ons :)
Colenda is ook leuk om te zien. Leuke bles heeft ze.

Leuke foto Karlijn. Het eerste wat me opvalt is je haar, zo gaaf dat je dat gewoon durft te doen. Ik heb ooit roze plukjes gedaan en vond dat al heftig :D

Patrick wat een leuk filmpje van het gezin. De kleine is volgens mij best al gegroeid.

Leuke bonte foto's tinkerplein. Dat grijzige/schimmeltje (weet niet hoe die kleur heet) is mooi.

Magica beterschap met je voet. En wat balen van je werk zeg. Hopelijk heb je snel weer een andere leuke baan gevonden.

Wat fijn dat het zo goed ging met je buitenritje Jolanda. Dat er nog maar vele gaan volgen voor je.

Clocloken wat een mooie paarden heb je. Vooral Jolly Jumper met die zwarte vlek op zijn neus is apart.

Lailaa succes met je zoektocht naar een ander paardje. Hopelijk vind je nu wel wat je zoekt.
Houden je Ramona nog wel aan?

Hier zitten ook heel veel van die grote roofvogels. Zo mooi om die te zien.

Hier vanmiddag ook goed gereden. Een collega'tje van me geeft les en die kwam vanmiddag een proeflesje geven aan ons. Kijken of ik het wat vond.
Kon echt merken dat ik maar heel even op een manege heb gereden, er kwam zo veel op me af, wat ik moet onthouden.
Hebben veel aan overgangen gewerkt, en stoppen. En mijn houding is bagger, maar dat had ik zelf ook al bedacht. Ik val met draf voorover en mijn voeten steken naar buiten :o . Maar in dat bijna uurtje wat ze les gaf heb ik geen moment gehad dat ik met spanning op Sally zat.
We waren beiden nat van het zweet, maar heb wel de beslissing gemaakt dat ik die vrouw die nu 2x per week op Sally rijdt 1x per week wil laten komen, en dat ik 2x per week bij mijn collega wil gaan lessen. Dat is echt wat ik nodig heb voor het vertrouwen tussen mij en Sally.

Kailonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 21:20

Hier net ook heerlijk gereden met Jack. Lekker in de buitenbak met een paar andere paarden. Ik heb zelfs een galopje gedaan :+ trots op mezelf
Laatst bijgewerkt door Kailonne op 08-04-13 21:39, in het totaal 1 keer bewerkt

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 21:22

Leuk dat jullie ook zo goed gereden hebben vandaag, en het was inderdaad een super weertje om te rijden :)

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 21:44

Inderdaad heerlijk weer, hoop wel dat Jackje snel mindert met zijn vacht want die was helemaal nat van het zweet door alleen in z'n stal te staan en op de weide te eten.

Kailionne Super!