hoe het met ruana is jess?nou redelijk goed zou ik zeggen.een beetje last van teveel energie.moet hoognodig het weiland in,maar t gras is nog niet goed genoeg aangegroeid.t begint te komen maar t is nog te broos om 10 bulderende paarden te kunnen verdragen(met ongeveer 10 paarden staat ze in de groep).nu is het dus ongeveer 2 uurtjes rijbak per dag en daar is niks te beleven.ik vang het op door te longeren waneer het rustig is en anders zo vaak mogenlijk te wandelen.al struikelt ze zelfs ook met het wandelen regelmatig.(maar ze wil ook iedere keer naar t gras duiken)ik hoop van de week in ieder geval iets te horen van de verzekering,dat ze mijn probleem vraag ontvangen hebben.
LiliaanX
Geplaatst: 24-04-12 15:07
Wat een supermooie opening! Hoe heb je dat gemaakt?:O Echt gaaf!
jammer dat het gras nog niet sterk genoeg is. Hier staan ze twee aan twee, soms 3 en naast elkaar. Maar wij hebben niet zo veel paarden op stal: 7 stuks. Ik hoop voor je dat ze eenbeetje vlot zijn daar bij de verzekering.
Wat is roosje braaf! Eerst verhuisd, en nu al helemaal onder het zadel en verkeersmak.
Gefeliciteerd met de koop van Tobey Caitlin, t is echt een knapperd, net als zijn vader en moeder. Ai, ik weet hoe vervelend dat is, last hebben van je stuitje. Die van mij staat scheef door een stom ongelukje (op het randje van het stoeltje van een waterfiets gebutst)
Lekker hoor, dat Grace zo goed haar best deed!
Hopelijk hoor je snel wat van de verzekering ellie. Maar zou het voor Ruana niet beter zijn lekker buiten te staan, in een paddock bijvoorbeeld als het gras nog niet goed is. Al die uren op stal kan toch nooit gezond zijn?
paddock is er momenteel niet.de paddock die er was is nu bij de weide getrokken.zodra het kan wordt er een nieuwe paddock gemaakt.vandaar dat ze nu een paar uurtjes in de rijbak gaan.als er geen les wordt gegeven gaan ze daarin. zodra ze weer de wei opmogen(ik schat nog een week of 2)mag ruana van mij 24 uur per dag buiten blijven. daar hebben we het al over gehad.dan is het ook niet meer zo koud
Ik had het gelezen ja.tja hij kan zingen maar vindt de stem niet voldoenden om solo te zingen.daarom heeft hij er slim aan gedaan om samen te zingen.
ben vanavond alleen even wezen kijken bij ruana.Ik ben zo moe.vanacht maar een kleine 4 uur geslapen.Mijn spieren in mijn benen waren erg aan het vervelen en heb er nu nog last van.vanmorgen gewerkt en vanmiddag 4 uur lang post bezorgd.vandaar dat ik dacht,als ik alleen ruana maar heb gezien ben ik tevreden.
patrick1994
Geplaatst: 24-04-12 19:23
Vandag is de hoefsmid geweest Shadow krijgt maaandag 7 mei voor het eerst hoefijzers onder de wedstrijden rijden zonder wordt te riskant helemaal als het glad is
Wat een rotweer zeg had nog naar Spock gewild, maar met dit weer maar niet gedaan, half uur heen fietsen door de regen, rijden in de regen, en weer terug door de regen is me iets teveel van t goede
Ijzers onder met t gladde gras is misschien we lhandig ja. Miesemuisje, krijg je daar geen vlekken van?
Rotweer? Hier heeft t vanochtend heel even geregend, daarna lekker zonnetje! Heerlijk dus, wel weer wat jammer dat ik dan ziek ben
Miesemuisje
Geplaatst: 24-04-12 21:45
nee nog niet! rotweer verpest alles! hoop dat t morgenmiddag droog is, wil ik even gaan! ben toch vrij
beest verdient t gewoon dat er wat mee gedaan wordt, volgens mij vind ze dat prachtig , ziet ook alleen maar dr rechthoekige weitje natuurlijk. Vroeger stonden ze in de doorbraak, soort natuurgebied, nu helaas niet meer! staan er wilde paarden
klinkt fijn zo'n natuurweiland.ik zie het ook helemaal voor me.hier hebben we niet zoiets in de buurt.hier is wel veel grasland op zich,maar t meeste wordt gebruikt voor kuilgras te kweken.stallen zijn er ook vrij weinig en al zeker op fietsafstand(wat ik belangrijk vindt,omdat ik niet de auto wil gebruiken als dat niet nodig is). ik wil dat zonneke ook wel.gelukkig veel gehad vandaag,maar af en toe een paar spatten regen. heb nu een paar uur op de bank gelegen.gaat redelijk maar voel mijn spieren nog behoorlijk.morgen vrij dus doe ik het kalm aan.
aha, ik wist het niet, hoor wel eens vaker van paarden in wild gebieden ter opfok
Miesemuisje
Geplaatst: 24-04-12 22:07
jaa echt jammer dat Spock en die haf daar niet meer mochten staan, was veel natuurlijker enzo maar er staat nu wel een prachtig valkkleurig paardje waar ik echt verliefd op ben, en de doorbraak loopt langs de bak, dus ik kan af en toe lekker kwijlen vanaf Spock haha