[TI] [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Juulxx

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 21:52

ja het is echt zo snel gegaan!
ik heb haar nu anderhalve maand...
en toen kon ze nog niet eens stil blijven staan..
en denderde ze zo over je heen:P

my proud *\o/*

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 21:53

Leuk hoor! hoe heb je het aangepakt?

Juulxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 21:58

Nouja gewoon heel veel poetsen en knuffelen.
enn op begeven moment elke x mee in de bak..
en gaan voetballen enzo:P *vond ze trouwens erg leuk*
en op begeven moment.. wou ik met haar naar een weiland die aan de andere kant van het pad was..
dus toen vroeg ik of me bijrijdster meeging..nou dat ging dus echt helemaal super..
ze moest natuurlijk wel even wennen.. en tsjaa.. toen had ik een hoofdstel gekocht..
en elke keer daarmee longeren enzo.. en toen een zadel geleent van een vriendin die past..
en ja toen ging het eigelijk heel snel.. vorige week bedacht ik me van..
ja ik wil met haar gaan wandelen.. en toen ben ik heel het dorp rondgewandeld met haar.
en dat vond ze echt helemaal super leuk. en ik was wel angstig voor de oversteekplaatsen enzo..
maar ze bleef gewoon netjes staan voor de kruisingen.. en toen die dag erna wou ik erop:P
even kijken hoe ze daarop reageerde.. noujaa ook helemaal super..

ongeveer zo:P

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 21:59

oeh wat braaf zeg! kon je gewoon gaan zitten dan? super braaf!

Ik zwaai af voor vandaag, trusten!!

Juulxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 22:03

ja dat kon:P

welterusten snackie;)

patrick1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 22:26

Ik ga ook slapen morgen speel ik twee keer in de Musical ''Op zoek naar liefde'' die bij ons op school wordt opgevoerd dus wordt pittig daggie om 08:15 op school zijn bleeeeghhh :( blij als morgen om is hahaha :D

weltrusten iedereen.... :z

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 22:52

suc6 morgen patrik met de musical!

mira beterschap met je pols...

welkom terug juul..

ik zwaai ook zo af,morgen vroeg weer dag en een lange dag voor de boeg.veel post gekomen om te bezorgen smiddags dus ben denk ik niet vroeg klaar.

_Caitje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 23:00

Mag ik mij hier melden?

Edit: Laat ik ook nog wat over mezelf vertellen:
Ik ben Caitlin, woon in Zeeland, op Walcheren. Ik ben 18 jaar en al een eeuwenheid gek op Tinkers.

Ooit, zo;n 4/5 jaar geleden geloof ik, heb k hier eens meegekletst. Het was de bedoeling toen een Tinker te kopen. De Tinker die ik voor ogen had, ging helaas niet door en er kwam een Nederland Trekpaard (Ille) op m'n pad, tja, een schat van een beest. Kon niks, mishandelt en verwaarloost... Een knuffelpaardje zou t dus worden. Nouja, ben niet zo'n rijder dus vond t allang best.
Toch (met ontzettend veel geduld) in kunnen rijden, maar 't is niet voor ons weggelegd. Hij moet me kunnen zien, dan kan er zelfs een baby op (bij wijze van spreken), maar zodra ik erop zit, gaat er een knopje om en wordt ie gek.
Nu een lieve bijrijdster voor hem gevonden, die er zo mee weg kan rijden, waar ik dus ontzettend blij mee ben. En voor mij blijft 't een knuffelpaard van 1.73m.

Toch bleef ik rondkijken naar een Tinker, niet dat ik er op dat moment nog een paard bij kon hebben hoor, maar toch, kijken kan altijd.
Sinds een paar maanden heb ik de mogelijkheid om er toch echt een paard bij te nemen. M'n moeder begon over nog een Trekpaard, maar voor mij was het zeker; ik wilde een Tinker!
Een tijdje op bokt;markt gekeken, marktplaats, zeelandnet, zag er 1 die 'wel leuk' was, maar ja, wel leuk...
En toen, toen kwam ik gewoon werkelijk waar een geweldig paardje tegen! Helemaal wat k wilde; Donkere staart, blauwe ogen, niet te donker, maar ook zeker niet te licht. Dus heb ik een afspraak gemaakt om te gaan kijken.
In 't echt was ie nog veel leuker! Nieuwsgierig, maar toch terughoudend. Waarbij de nieuwsgierigheid het overnam en de kleine man toch bij z'n moeder weg te gaan en te komen snuffelen. En tja, hij heeft 'het'. Wat precies weet ik niet, maar hij is de ''ware''.

Woensdag wordt de kleine 3 weken, dus hij moet nog een poosje bij z'n moeder blijven, maar hij staat er geweldig, dus daar maak ik me geen zorgen om. Helaas is het 2 uur met de trein en dan nog 5 km en 1,5 uur met de auto (helaas nog geen rijbewijs, hopelijk slaag ik 16 mei), nouja, geen auto dus, maar wel een studenten OV kaart, dus door de weeks gratis met de trein. Nu hopen dat ik af en toe eens een dagje vrij heb van school, dan kan ik veulen knuffelen!

Tobey's papa is Tolkien van Weremere en z'n mama is Bonny (van mnkortleve @bokt)
Oei, sorry, lang verhaal, nouja, een goedmakertje; Tobey
Afbeelding
Afbeelding
Foto's zijn trouwens van mnkortleve @bokt
Laatst bijgewerkt door _Caitje__ op 23-04-12 23:17, in het totaal 1 keer bewerkt

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 23:03

welkom caitje:
ach gut wat een snoetig kopje heeft ie toch!goede keuze

tinkerplein

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 23:09

Welkom caitje en wat een scheet <3

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-12 23:33

Welkom!

Weltuste!!

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 08:34

Snackie schreef:
ach, je word er wel handig van :j Doet pippin het goed?

Die doet het heel goed. Denk dat ie elke merrie kan bespingen :')

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 08:56

haha die pippin _O-

Caitje welkom! van harte met je kleine aanwinst!

SulJinty

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 10:01

Welkom en heel veel lees- en schrijfplezier hier! Wat een lekker ding zeg met z'n blauwe kijker(s) <3. Oh ja en uiteraard gefeliciteerd met je knappe ventje.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-12 10:43

echt een droppie zeg!!

Mijn tattoo-sleeve krijgt er vandaag weer een stukkie bij! :D

DeCobvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 11:18

hoi Caitlin, welkom hier!! hopelijk ga je gezellig meekletsen... er zitten hier al een paar zeeuwen op het forum des te leuker als er nog een bijkomt!
Tobey was mij ook al opgevallen hier op bokt, heerlijk mannetje! :D
Ik denk dat dat helemaal goed gaat komen met jullie! en als hij eenmaal bij jullie is, lekker foto's gaan spammen aan ons! ;)

_Caitje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 11:23

Dank voor de welkoms en felicitatie :-D

Mira; wat leuk dat je Pippin een nieuwe kans geeft! Balen van je pols :(:)
Juulxx; Leuk daat je paard zo braaf is!
Jackytje; Jammer dat je rit zondag niet doorging
Balen van je wedstrijd partick, volgende keer beter. Succes met je musical!!

Dat spammen zal zeker gaan lukken! Pas maar op met wat je zegt :P Straks worden jullie er echt gek van :D

Volgens m'n rooster ben ik 11 mei vrij, dus als die zo blijft, kan ik dan al weer naar Tobey toe. Als Mirjam het goed vindt natuurlijk, maar dat denk k wel :) Nog even afwachten, want kan nog weleens veranderen...

Heb trouwens nog wat voorbij zien komen over boomloze zadels. Ik heb voor Ille een barefoot cheyenne maat 2 (heb een te dikke kont, maar er is al 11 kilo af 4 weken ofzo), is wel een leuk buitenrit zadel.
Een uuh, hoe heet dat ding ook weer? Even opzoeken hoor!
Even opgezocht, het is een pfiff, die schijnen ook goed te zijn. Heb er zelf geen ervaring mee

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 12:13

Caitlin, welkom hier! Wat een scheet zeg <3

Lekker hoor Karlijn dat je op diaz hebt gereden!

Patrick, heeft heel wat in de planning :-) Dan met je ergens wel je punten vast gaan halen!

Mira, niet mis zo'n vervelend ongeluk, hoop dat je snel weer herstelt ervan

Ik had mij vergist haha, ik had a.s. zaterdag afgesproken om naar Divoza te gaan. Maar ga een beetje kalmpjes aan doen daar..heb boomloos gekocht, een pad met verschillende inlages, gisteren een halster met touw gekocht (lila met mintgroen <3 ) en een dressuurzweep. Dit laatste is handig in de bak anders neem ik mijn schouder mee naar buiten bij het aantikken omdat de vorige net iets te kort was ervoor.

Gisteren les gehad.
Gracey kan super nageeflijk lopen met daarbij erg ontspannen over haar rug. Maar had bij aanvang van de les al gezegd dat het eerst veel geduld kost omdat ze in het begin alles vastpakt en neus ver naar voren steekt. Meestal komt dit na een minuut of 15 wel goed.
Dus de instructrice zei: nou, dan gaan we daar aan werken :D
En het beest zet mij gewoon voor gek haha. Na het losdraven bij de eerte keer oppakken al! Als een trein! Super nageeflijk gewoon. Ze zette een dikke nek op en liep lekker laag, precies goed. Niet te diep en ze was zo licht! En ook constant zeg. Was erg verbaasd.
Weet nu ook dat het bij mij ligt want in de les (privéles) wordt er bij elke stap op je gelet.
Het enige was dat ze wel eens tempo verloor dus ik te veel aanspoorde en moet dan consequenter zijn bij het aantikken. Dan reageert ze wel. Dus mijn benen moesten iets stiller.
Verder voor het eerst geoefend met de contradraf. Nou alsof ze het al vaker deed :D. Wijken ging een beetje op de auto-piloot dus eerst veel verder geoefend met gewoon afwenden en recht uit te rijden.
Grace reageert heel goed op mijn zit en kreeg er complimenten over! Zodra ik mijn gewicht iets verleg is het net of ze al een kant op gestuurd wordt.

Nu Grace 5 is wilde ik het meer oppakken, oefeningen enzo en het lijkt gewoon alsof ze alles na 1x gewoon begrijpt! :j
Moet hier wel voorzichtig mee omgaan.

Sorry voor het lange verhaal, maar ben zo verbaasd en blij! Super Tink!

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 13:09

het is natuurlijk ook superfijn als je paard alles netjes oppakt.

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 13:50

Ja he en de rijbak grenst aan 4 weilanden en zelfs wanneer alle paarden rennen en bokken, kijkt ze niet eens!
Ze pubert ook wel, maar het zijn kleine dingen, als even een keer niet willen stilstaan, bij volte kleiner maken toch de brui erin gooien en zijwaarts richting hoefslag gaat, maar doe je het opnieuw en je ondervangt het goed is het zo weer weg.

Hoe gaat het nu met Ruana?

_Caitje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 14:11

Toch wel heel fijn als je paard dingen zo snel oppakt, Jess_vH!
Maar nu met ik mezelf echt gaan bannen, moet nog een paar opdrachten maken die ik eigenlijk 1,5 week geleden in had moeten leveren.
Krijg je he, als je je stuitje kneust door van je paard af te vallen en dan dus echt niet normaal kan zitten...

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 14:15

klinkt niet best zo op je stuitje. Gelukkig is het dan nog redelijk meegevallen. Je kan vervelende dingen krijgen als je er verkeerd op valt.
Succes!

VandeMol

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 14:38

grrrrrr.
Trailerladen geoefend vanochtend .....

Karlijn doet het gewoon super en Kyan is dus niet gelukt ....
Af en toe wil ik hem achter het behang plakken ...
Echt hij is super , doet bijna alles wat ik wil , maar met trailerladen gaat er een knopje om...
En hij heeft momenteel last van de welbekende kaboutertjes ....

En ik weet zeker ( ik heb hem alle keren zelf geladen en gereden ) dat er echt nooit iets fout is gegaan.
Alle keren is het ook goed gegaan , laatst heb ik "geholpen"met laden van zijn vader en hetzelfde gedrag vertoond Kyan nu ook.
Bijna in de trailer staan en dan in volle vaart weer in zijn achteruit......

Hij stond vanochtend dan ook erg op de nominatie om verkocht te worden.
Heb de handen zelfs stuk .... 2 uur bezig geweest en niet een keertje kwaad geworden..... maar uiteindelijk heb ik hem de stal ingeknikkerd en ben een rondje gaan rijden met Karlijntje ....

Ik heb nu de hulp van derden ingeroepen , die mij willen helpen met dit probleem...

Ik wil zo graag een paar paarden die makkelijk de trailer inlopen en rustig zijn op de trailer.
Karlijn is echt een popje ... heeft geen stap verkeerd gezet en liep binnen 30 seconden de trailer op ( was haar eerste keer ook nog .. bij mij dan )

Mensen nog suggesties ?

_Caitje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 14:47

Eerst opdracht af!! Nog maar 2, vervangende opdrachten moet k nog vragen.
Ille besloot met pasen niet mee te willen op buitenrit, dus steigert en daarna deed ie nog ''iets'', waardoor ik bovenop m'n stuitje belandde. Daarna is Ille nog even met zijn 1200 kilo over mij heen gesprongen om daarna me heel raar aan te kijken waarom ik nou op de grond lag.
Ja, Trekpaard zijn slome dingen en je moet ze echt vooruit schoppen... Ben benieuwd waar Ille dan mee gekruisd is :+

Maar over trailerladen:
Als je je paard steeds 1 stap naar voren en paar achteruit zet. En dat op de laadklep. En langzaam omdraait, dus 2 stappen naar voren, 3 achteruit. 3 naar voren, 2 achteruit. Zo snel als t kan, zo langzaam als moet!
Zo zou het in principe moeten lukken als je oefent. Zo heb ik het met Ille ook gedaan en die is panisch voor trailers. Stond er de eerste keer oefenen in 3 kwartier in, hij loopt er nu in 1 keer in :)

VandeMol

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 14:54

Heb ik ook allemaal al gedaan .......
Alleen de laatste 20 cm , net voordat je de balk er überhaubt achter kan doen is hij al gevlogen .....

En het meest moet ik het alleen doen , heb alleen hulp voor het balkje .....

Had echt