[TI] [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xingridx

Re: [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 14:10

roos

Mazzelmeid, ik ga 24 oktober voor het eerst lessen
en Santana is ong. 1,50 m

Vanmorgen lekker naar stal geweest, even in de bak gereden met Santana, die ontzettend fris was die muts wilde echt alleen maar hard, nja zal wel komen omdat het lekker weer was en ze geschoren is
na een aantal rondjes keihard draven kon dat iig weer in normaal tempo, tot ze dat na 10 minuten ook weer zat was...toen maar even laten gaan in galop, 4 rondjes hard uit zichzelf en daarna nog even door omdat dat moest van mij ze moet niet denken dat ze zomaar hard kan als zij dat wil natuurlijk, hard mag ze, maar wel net zo lang als ik dat wil
daarna liep ze eignelijk best lekker...niet zo door de bochten vallen enzo, en ook niet meer proberen keihard achter moppy aan te gaan, die ook in de bak reed

daarna nog wat stallen gemest en toen maar aan mn schoolwerk gegaan, ben iig weer een hoop wijzer over mn profielwerkstuk!
wel heel leuk, leer er echt dingen bij, die ik echt niet wist, dat maakt het wel interessanter

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 14:11

jacky2 schreef:
IK zag gisteren een hele leuke tinkermerrieveulen te koop staan op marktplaats.
http://fotos.marktplaats.nl/kopen/7/82/12740647.jpg
Ze heet molly,ik gelijk mailen want ik was nieuwgierig naar de ouders, wat scherts mijn verbazing maxolo(ben ik helemaal wild van ) is de vader en mae de moeder.

Molly woont nog bij de mensen die Gwen hebben gekocht, de merrie waar ik eerst op viel.

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 14:34

Uurtje geleden terug van mijn knolLEN
Vandaag en morgen lekker vrij.
De TankDame had vannacht in de buitenstal gestaan, Koot op het afgezette harde stuk. Ik had gisteren het gevoel dat Mira wel wilde liggen na de trailerrit, en dat heeft ze ook gedaan. Ze keek goed alert uit haar ogen.
Er lagen ACHT hopen kakkaa! Ik heb ze om 10 uur buiten gezet, ze gingen lekker grassies knagen. Ik heb heeeeeeeel rustig aan de stal leeggehaald (pffffff 4 x 4,5 m), nieuw afvalzaagsel erin (neemt goed vocht op), daar overheen een nieuwe dikke laag stro. Drollen van het verharde stuk afgehaald, waterbak daar bijgevuld. Tussendoor steeds naar de knollies gekeken, ook hoe Mira alleen met d'r mooie zwarte oren reageert op de honden. Toen de 3 kleindochters van de boer naar huis gingen om te gaan lunchen had ik mijn paardjes eindelijk even voor mezelf. Koot uit het landje gehaald en vastgezet, toen naar hinnikende (!"Koot, ben je nou?") Mira gelopen, haar uit het landje gehaald, vastgezet. Ben een vol uur bezig geweest met beide dieren evenveel borstelaandacht geven. Zalig. Dan is 't leven mooi. Ze staan weer lekker grassies te knagen, ik ben thuis, ga zo even een uurtje op de bank liggen, en dan om een uurtje of 6 gaan Peter en ik ze samen voeren en naar bed brengen

Iedereen die het nodig heeft:
De jarigen van gisteren:

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 14:35

Thanx Vasthi

Nog een uurtje en dan lekker naar huis. Nog effe wat boodschapjes halen. Lekker hutspot eten en dan naar stal. Jan rijdt als t goed is op Fluitemans en ik op Fantje

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 14:47

Tinkerrit in Ossendrecht

Even wat meer foto's in een topic gezet!

Jellie, lekker hutspot!! is een van mn favorieten samen met andijviestamppot!

Fjordkootje...helemaal gelukkig met je 2 paarden dus

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 14:50

Ja, helemaal happy. Ik heb gereageerd in je topic.

xOrlando_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 14:59

hallo ik ben de zoon van petra hihihi eindelijk mag ik ook wat zeggen hier

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 15:11

Welkom Orlando (1whisper1)

xOrlando_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 15:20

bedankt snowdon

yarka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 15:21

Welkom 1whisper1!

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 15:25

Welkom Orlando! Je hebt duidelijk een erg leuke rit gemaakt in het afgelopen weekend!

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 15:29

jeetje roos, wat vervelend allemaal, sterkte, en ik hoop dat je maatje je een beetje heeft op kunnen vrolijken.

ik heb vandaag heeerlijk buiten gereden, de beste buitenrit ooit, 4 uurtjes, lekker bij ons thuis geweest, stukje door uden gereden.
en... super loei hard in ren galop over de hei, echt fijn, en ze luisterde echt super goed

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 15:47

nou daar ben ik weer, had beter niet kunnen gaan...
kom aan en waren 2 meisjes met shetjes bezig, dus ik zeg weten jullie al wat dr gister is gebeurd, ze rijden daar ook vaak namelijk
ze wisten het al en vroegen aan me hoe ze eruit zagen
ikke uitleggen, waren ze net door dezelfden achterna gezeten... ze zijn snel weg gedraafd
ik had het niet meer, ben naar de boer gegaan en we zijn er samen met zn zoon heen gelopen, met hooivork
we hebben ze aangesproken, alles ontkennen he, mij beschuldigen van bedreigen juist en gewoon zeggen dat wij ze hebben uitgescholden en weet ik veel wat, sorry hoor ik vat hem echt niet meer, moet ik me eigen gaan verdedigen... hiervoor
wilde eerst de politie bellen maarja, in weze geen bedreiging hier dusja, we hebben ze gewaarschuwd en echt gezegd van als je paarden voorbij ziet komen draai je de andere kant lekker op ga je verder waar je mee bezig was...
was best over de zeik weer van alles (ben ik nooit snel)
die kinderen kloppen gewoon niet, echt niet, heb haast medelijden met ze en vind ze zielig, de politie zei ook dat ze enorm stonken...

maargoed, ben dus niet relaxd geworden bij fig, ga vanaaf weer terug denk ik maar...
hoofdpijn, misselijk, maar vooral in de war ofzo, ik weet niet, raar

slachtofferhulp, ney wat zullen ze denken, hoi ik ben bedreigt en met pijl en boog beschoten door een jochie van 14... weenie...

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 15:54

Wij zijn met Kootje en zijn maatje Ucky eens achterna gezeten door 4 gastjes op van die skelters. Tenminste, die gastjes dachten dat ze ons konden achtervolgen. No way, want ik deed wat ik altijd al doe als ik merk dat mensen willen gaan pesten (dikke ik op dikke Koot = goed treitervoorwerp), Koot omdraaien en er achter aan. 't Was najaar, wintervacht, 't schuim stond Koot op de hals, van het galopje wat we net hadden gedaan..... 't Joch, jaar of 14, scheet PEULEN, was doodsbang voor dat enge hondsdolle paard, en heeft zelfs zijn excuses aangeboden (okee, na wat aandringen van Koot zijn neus in 't joch zijn nek).

't Sucks wel wat je hebt meegemaakt, SuperRoos

jacky2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 15:59

Citaat:
Wat een mooi veulentje Jacky2! Wil je er een bij kopen?

Nee,ik zou wel willen maar geen mogelijkheid om te stallen,te duur,
blijf wel dromen !

Ik kom net terug van stal,mijn vakantievrienden zijn langs geweest,heel gezellig maar naomi kwam natuurlijk voor macho.
Nadat macho een kwartier was ingereden mocht zij erop,ik was heel nieuwsgierig wat hij zou doen want er heeft nog nooit zo'n jong meisje (11jaar) opgereden.
Hij was superbraaf nog geen stap verkeerd,ging echt heel goed,ze heeft eerst een tijdje gestapt,toen gedraafd en ook een paar keer aangegalopeerd,toen nam hij ze een beetje in de maling,twee stappen galoperen en terug in draf !
toen even aanpakken en toen ging het goed !
Ik ben echt supertrots op hem vooral omdat hij twee weken geleden met "Gast8253"na 20 meter al flink wegsprong om dat hij zogenaamd schrok !
Afbeelding
http://www.mijnalbum.nl/Foto=J8TU3ULF
http://www.mijnalbum.nl/Foto=BZB6LX4O

Zouden ze het toch aanvoelen bij kinderen dat ze dan liever zijn ?

Morgen gaan we weer naar buiten,ben benieuwd tot nu toe gedraagd hij zich prima buiten met Gast8253 !

Super Roos ! ,heel vervelend voor je,houd je taai !

1Whisper1 Welkom bij ons gezellige kletsforum
Laatst bijgewerkt door jacky2 op 17-10-05 16:05, in het totaal 4 keer bewerkt

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 15:59

Een jochie van 14 met de verkeerde instelling is net zo gevaarlijk als een volwassene Roos.
Meid kijk je uit, er zijn mensen die dat soort problemen voor je op moeten lossen, dat moet je niet zelf doen.
Iedere keer als er daar problemen zijn het melden, net zo lang totdat ze er wel iets aan moeten doen.
Zulke kinderen horen in een gezinsvervangend tehuis thuis.
En dan ook nog die mededeling van poppetje101 erbovenop, kon je net even gebruiken.

FK nog gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst.

Beterschap voor de zieken, Jellie is ook weer bezig las ik.

Welkom Orlando.

Verder hebben jullie teveel gebept de laatste dagen hoor

Vandaag een collega op bezoek gehad, zij heeft het niet echt getroffen in haar leven.
Naast dat haar dochter autistisch is en haar zoon ADHD heeft, heeft ze een paar jaar geleden haar man dood in huis gevonden.
Nu is haar dochter helemaal gek van paarden dus had ik ze uitgenodigd om eens langs te komen.
Het meisje is echt apart in haar gedrag, ze denkt en doet soms als een paard.
Nu is haar moeder bang dat het meisje daar helemaal in doorschiet als ze op paardrijden mag of als ze zelf een pony zouden hebben, iemand hier die er verstand van heeft?

Mo was heel lief voor haar en Dewie was echt vol aandacht voor het meisje, alleen puk ging in volle galop de buitenbak in.
Annick rennend door de bak omdat het hek van een lege wei nog open stond, we hebben hem maar bij z'n vriendjes terug gezet.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 16:02

Ik heb Snowdon wel eens in z'n achteruit gezet met z'n grote dikke kont op vervelende etters af Of 'spontaan' een stiegerende woeste dikbil voor je neus, is vast ook niet zo aangenaam als je stiekum toch wel bang bent voor paarden...

Sommige etters... grr we lusten ze rauw

@ coydog, hoe bedoel je precies dat het meisje zich gedraagt als een paard?

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 16:08

leon, ik ging in volle galop met fig erop af en die kerel bleef gewoon staan
wat betreft poppetje 101, ik wordt pot
wordt nu door iedereen gebeld met de vraag of het uit is, loopt hij te vertellen, jonge het was niet eens officieel aan echt he
en zn timing is ook ff erg lekker

iedereen thanx voor zn lieve reacties hoor...

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 16:10

Leon,
Ze loopt als een paard, hinnikt als antwoord en ze zat cake te eten als een paard.
Ging daarna de stal van Mo in en deed het halster van Wanagi aan.
Volgens haar moeder sluit ze zich zo af van de rest van de wereld.
Het gaat verder dan gewoon paardje spelen.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 16:14

SuperRoos schreef:
wat betreft poppetje 101, ik wordt pot

Zat er aan te komen

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 16:15

jeetje cora, met dat meisje, heel apart...
zou ook niet weten wat je het beste kan doen, wel nare situatie helemaal...

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 16:15

leon haha ja ik denk er al heel lang over

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 16:18

Cora: waar heeft ze dat 'gedrag' vandaan gehaald, deed ze dat al voordat ze bij de paarden geweest was?

Als autist speelt zij overdreven het spelletje, dat slaat nu dan wellicht door, maar ik denk dat het een schreeuw om aandacht is. Dus dat het gematigd afneemt als ze meer in contact staat met paarden.

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 16:21

Ach, dat pot worden heb ik ook wel eens over gedacht, nu heb ik een heel erg vrouwelijke vriend........

Dat gedrag heeft ze al jaren.
Ze wilde ook niet meer weg, ze "was vandaag Mo en ging in de stal slapen".
Ik heb tegen de moeder gezegd dat ik vermoedde dat contact met paarden haar juist goed zou doen maar dat ik het niet zeker wist(ben er niet voor opgeleid, geen ervaring ermee).
Overigens kan ze de hele film "spirit" nahinniken......

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 16:23

En ik word denk ik maar hetero