Hoi Hoi, Ik kom hier ook maar eens mee kletsen als jullie het goed vinden! Ben Carola, 25 jaar en sinds een jaar trotse bijrijdster van Boncho een schat van een tinker van ruim 18 jaar! natuurlijk is ie ook regelmatig erg dwars maar dat hoort er allemaal bij! Op het moment zijn we druk bezig met de galop want meneer vindt het niet nodig om op twee handen te galopperen, alleen de linker vindt ie goed genoeg! Rechts is vaak drama..... (Tips???)
rommulus
zo weer terug sil in de pin gehad en hem flink hard aan het werk gehad zowel tussen de oortjes als lichamelijk heb um ook flink laten galoperen wand in die kleine ruimte kan ie niet verkeerd aanspringen al heeft ie wel een een paar keer geprobeerd met overspringen om verkeerd door te zetten maar al met al heeft ie het erg goed gedaan en ik mag niet klagen wand op het eind bleef hij alles goed doen dus we gaan eerst even zo door
trusten voor de mensen die gaan slapen
prada is idd wel even zwaar vrijdag ochtend er optijd uit komen
boncho welkom ik kan je eingelijk wel en eingelijk niet helpen gezien ik met het zelfde probleem zit (en sins zater dag ineens aan 2 kanten ) rij je engels of western en nog belangrijker heb je foto's ???
Rommulus: Ik rij engels, en nee heb op het moment geen foto's van de galop. Ik heb wel privéles en het gaat wel wat beter. In het begin bokte hij alleen maar en begon daarna heeeeeeel hard te rennen. Nu springt hij zonder te bokken aan maar vaak verkeerd of overkruist..... Als ik hem een tik geef, bokt hij redelijk hoog. Vraag ik meteen daarna binnenstelling en geef ik de hulpen voor de galop dan heb ik de meeste kans van slagen.... Maar netjes is het niet natuurlijk!
boncho geen galop foto's maar gewone van je paardje daar zijn we natuurlijk erg nieuwsgierig naar
eh de tip's die ik je kan geven maak je hulpen overdreven duidelijk zodat je paardje duidelijk het verschil tussen links en rechts weet en zoek ook bij jezelf dat je geen fouten maakt
en probeer gelijk na een kleine volte aan te springen dan heb je meer kans op goed aan springen
en je draf goed verzameld op de acherhand gereden met stelling wil vaak ook wel wat werken
tenzij je zo'n aap als mij hebt
he ehm eh niet foto maar volte
Laatst bijgewerkt door rommulus op 26-03-08 22:39, in het totaal 1 keer bewerkt
Welkom Boncho! Een plaatsgenoot, wat leuk! Ik woon namelijk ook met m'n twee tinkers in Putten.... (heb ik niet eens voor de leuk gereageerd op een marktplaatsadvertentie....? Roosendaalseweg? )
rommulus
um jah ik weet waar ie staat (gaat een verhaal aan achter) ben alleen benieuwd of ie het naar zijn zin heeft (al twijvel ik daar niet aan hij is erg makkelijk) en of ie ook nog er goed uit ziet enzo
de ponny is een ruin van nu eh eh 7 of 8 jaar geloof ik (weet het niet zeker slecht he hij heete cocktail of ie nog zo heet weet ik niet maar dat zal op papier staan
Ik ga naar bed jongens, ben hartstikke moe. Heb eigenlijk de neiging nog even naar stal te lopen en uiers te loeren, maar is een beetje onnodig, Mees komt zo thuis, en voert toch.... dus....
M'n elektrische deken lokt...
rommulus
ben dr ook weer! stal viel reuze mee heerlijk! nog even lekker getutteld en net thuis!
welkom boncho! leuke tinker! tips voor de rechtergalop kan ik je wel aan helpen aangezien ik het probleem goed ken. wat bij mij erg helpt is de hoeken super goed doorrijden, dus niet met de hoefslag mee maar nog dieper de bocht in, dan kan ze haar linkerschouder er niet uitgooien en springt ze wel aan op rechts. Dus eigenlijk aanspringen precies in de hoek. Verder vrij weinig tot geen aanleuning geven op rechts en links iets strakker pakken. Helpt bij mij heel erg goed!
rommulus
ik kon ook altijd slecht slapen als ik net sil zijn deken had afgehaald en het ineens s'nachts uit brak met regen en onweer het was dan wel warm maar erg vies nat weer waar hij nu staat gaat is alles ok hij zal daar ook blijven staan tot ik zelf ruimte bij huis zou hebben