[TI] [HK]Kontenkletsers zijn zo blij als een pas geverfd tuinhek

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 11:55

Nee ze heeft echt de voorkeur voor brok :+ doe je er muesli door dan gaat ze ook echt de brokjes ertussenuit zoeken :=
en alleen muesli daar hoef je haar niet wakker voor te maken ze kan echt teleurgesteld kijken als ze met der neus in bak gaat :') en eet het met heug en meug op --> volgens mij dan dus ook nog 1st de brokjes die erdoor zitten :Y)

Ze is ook erg kieskeurig met paardensnoepjes trouwens _O- stonden stalgenootjes die haar iets wilden geven echt zo van :?
Geef haar maar die simpele vanille "staafjes" :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 11:58

Dewi is wel vrij kieskeurig mbt muesli, ze gaat liever vissen enzo, en zeker van die Natures Best liet ze de helft liggen (wat Aman braaf opvrat... die wel :') ) En meestal tilde Dewi de emmer dan ook op uit de houder, gooide het op de vloer, en smeerde het zo uit, om de lekkere stukkies eruit te vissen :+ Vooral die platgeslagen erwten ofzo moest ze niet hebben.

Mijn paarden vinden suikerklontjes trouwens niet lekker... :') Vond dat zo hilarisch, was eens aan het buitenrijden, zelf op Aman en Dewi als handpaard mee, kwamen we een stel Duitsers op de fiets en die wilden oooooh zo graag die paarden aaien en wat voeren, dus of ze een suikerklontje mochten geven. Ach... :+ Die man geeft Dewi een klontje, zij pakt het tussen de lippen, speelt er eens mee en spuugt het uit. Man denkt :? Pakt suikerklontje nog eens, en duwt het Dewi gewoon nog eens in de mond... toen moest ze wel :') _O- Aman precies hetzelfde laken van het pak.. beetje raar smakken.

Geef die van mij maar gewoon een suikerbiet, dat vinden ze veel leuker, heel de stal rondemmeren met zo'n biet :D
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 19-10-09 11:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Puchje

Re: [HK]Kontenkletsers zijn zo blij als een pas geverfd tuinhek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 11:58

Ik ben hier zojuist getuige geweest van hoe twee paarden een weiland totaal kunnen omtoveren tot maanlandschap...
Bokken, rennen, zand vloog in de rondte, rare paarden... Ik ging alleen het weiland verplaatsen... :P

Nigel kan écht niet tegen stilstaan, zal m vanmiddag weer eens meepakken :P Hij ging nog onderuit, de sufferd. Maar heb ze even streng toegesproken dat hij een Tinker is en dat ie zich niet zo uit moet sloven :=

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 12:03

O haha zoiets zou say ook goed kunnen ze heeft nog nooit een suikerklontje gehad en doet zo ook met iets nieuws :=
Suiker(en ook voeder)bieten vinden ze idd erg leuk :j
Wortels is Say trouwens ook énorm fan van :Y) maar die mag ze van mij niet zo veel :o maar krijgt ze af en toe wel na het rijden evt lekker door de slobber :D

haha puck tja ff duidelijk maken dat ie aan de gang wil }>

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 12:25

hier krijgt alles alleen hooi en een mineraalblok, alleen de paarden die 'werken 'krijgen soms een handje brok/meusli/slobber.
alles is hier overigens ook te dik (bahalve kyana en janeeba :+ )
Moet zeggen dat timo door regelmatig rijden ook al wat kwijt is,maar mag nog meer :-)

baalde hier al dat ik brok moest voeren ivm psyliumzaadjes. ( vooral billy vind het heel smerig :+ )

ellieellende

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 12:28

hahaha kieskeurige paarden hier! ehm... Niamh lust geen lange vingers.... (arme baby in de kinderwagen)
sinds ze daarin ooit een eierkoek gevonden heeft, is geen kinderwagen meer veilig...
Ze schooit ook echt, stond zaterdag nog een boterham te eten voor het rijden, eerst staat ze nog te slapen, daarna nog erger schooien dan mijn hond dat kan!

Schimpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 12:29

Potverdikkie, een avondje niet gebokt en gelijk 15 pagina's verder.. Ben er even doorheen gebladerd maar is weinig blijven hangen hoor!

Gisteravond nog even terug geweest naar concours, was uiteindelijk in beide proeven derde van de 13, dus das nog niet zo slecht.. :P

Laatste 2 pagina's van alles over voer gelezen, Benson krijgt 2x per dag 1,5 schep van een mengsel van zemelen, pulpbrokken en haver, en na het rijden en s'avonds laat nog een schep basisbrok erbij op hem op gewicht te houden. En als extraatje nu wat wortels, meestal een stuk of 4 grote penen per keer.. :Y)

Gaat nu even Rob Roy uit de stapmolen plukken en broodje eten, vanmiddag met Benson naar de binnenbak om mijn kur te oefenen voor zaterdag! (voor het eerst, lekkere voorbereiding niet..?) :o

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-09 12:32

Ik voer clover natures best :j, gemengd met lijnzaadolie. Ze begon wat in te vallen, gewoon de hele verandering. Had nog nooit echt veel krachtvoer gehad, en ik vind de combinatie van voedingswaarde erg goed in natures best :j, ze is dr dikke hangbuikzwijn buik al goed kwijt, en het invallen is ook weinig van te zien. Ze is wat frisser, maargoed het wordt ook kouder, en ze staat 's nachts op stal. Maar ik vind het goed spul, die natures best :j

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 12:39

Kennen jullie Equifit paardenvoer?
Ik ga dat binnenkort proberen denk ik (die quarter variant).
Hier zit helemaal geen melassa in en andere balaststoffen (waar ze hyper van worden) dus dat lijkt me wel wat.
Er zit een verdeelpunt hier vlakbij ;)

Schimpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 12:43

Equifit ken ik niet, wel Equifirst.. Daar heb ik de classic mix muesli van.. Zit ook geen melasse en haver in..

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 12:44

Ik ga maar eens ontbijten...
Bah, wat een rotdag vandaag.

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 12:45

Schimpje: Zal wel een beetje op hetzelfde neerkomen dan......bevalt het?

Puchje: Ik heb ook last van ene rot dag......die 12,5 uur aan spoedgevallen breken me niet behoorlijk op moet ik zeggen :\

Schimpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 12:52

Ja, die muesli bevalt me goed. Heb hem voor schimpie omdat hij alleen wat muesli krijgt voor het lekker, en niet te veel suikers e.d. moet hebben.. En voor de oude pony, die heeft ook geen extra energie nodig. (staat op de kernmix brok van horsefood, weinig energie maar genoeg mineralen en voedig om hem mooi op gewicht te houden, opa is inmiddels 26 maar ziet er uit als een 10 jarige)

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 13:40

:wave:
Half bijgelezen, maar jullie gaan veel te snel..
Ik duik weer mn bedje in, barstende koppijn weer ;(

ellieellende

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 13:42

beterschap joyce!

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 13:54

Beterschap Pradaatje! (en ik sluit me erbij aan dat jullie veeeeeeeeeeeeeel te snel gaan, dus lees ik alleen de laatste 2 pagina's)

De muesli van Subli (zonder) en van Hippostar vinden mijn dames ook erg lekker.

Schimpje, weer goed gereden! Klinkt heerlijk zo een beetje paarden oppassen.

Rotdag :? Helemaal niet!
Kreeg zojuist het goede nieuws dat er geen uitzaaiingen zijn gevonden en mijn lymfeklieren in de oksel niet verwijderd hoeven te worden en ik dus ook geen chemo hoef *\o/* *\o/* *\o/*
Om het te vieren ben ik Cesair en Fenore nog even een kusje gaan brengen. Tjonge wat zijn die in 2 weken tijd i n bolletjes wol veranderd!!!

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 13:54

:(:) joyce, puck en angela :(:)

en Vasthi geen uitzaaiingen en geen chemo *\o/*

Equifirst/ Equifit ken ik niet :n

Sommigen hier in omgeving zweren bij Marstall schijnt ook zonder allerlei toevoegingen te zijn.

Say kreeg in het begin manegebrok en slobber omdat ze zo mager was, daarna kreeg ze Hippostar recreatie (zomer) en sport (winter) en na verhuizen de standaard brok vd pensionstal (conditiebrok beetje tussen basis en sport in)
Hier deed ze het allemaal goed op dus ben verder niet gaan experimenteren.
Toen ik meer wedstrijden ging rijden heb ik wel nog ge-experimenteerd met aanvullingen om meer energie te krijgen o.a. muesli, granenmix, luzerne, en daarbij olie, maar alleen bij de luzerne merkte ik verschil en daar werd ze erg snel dik van :o dus toch maar gewoon bij (wat meer) brok gehouden in de winter aangevuld met slobber en beetje wortelen.

Nu is het trouwens weer Hippostar :D
Laatst bijgewerkt door grid op 19-10-09 13:55, in het totaal 2 keer bewerkt

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 13:55

YES DINY!!! :D Goed zooo!! :D

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 13:57

JAAAA GO DINY!!!!

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 13:58

Jeeeeeeeeeej Diny!!!! :D

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 14:13

Over voer, wordt hier zeer minimaal bijgevoerd, af en toe handje mineraalbrok en musli van St. Hippolyt, verder veel onbeperkt hooi...

Say lust geen musli, wat een verwend peerd..! :D

DINIE, WAT EEN SUPERNIEUWS!!! Ben helemaal blij voor je!!!! ;)

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 14:15

Verslagje van meeting met Carola: Ik heb op Boncho gegaloppeerd... oke, maar 3 sprongen, maar toch!
Was leuk eens op een andere tink te rijden, ook al was het zadel wat te klein voor mijn goed gevulde kont...
Daarna bij ons gemend met Banbay en gereden met Kascha, Carola ook erop, was hartstikke leuk!
Vanavond foto's denk ik, want die heeft zij gemaakt... :D

ellieellende

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 14:32

Ontzettend gefeliciteerd met dit super nieuws Diny!

Klinkt gezellig marleen!
Ben benieuwd naar de foto's!

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 14:42

Klinkt idd gezellig Marleen :z 8-)

Ennuh juist niet verwend O:) velen zijn begonnen met muesli om te "verwennen" en Say krijgt "gewoon" brok :P
Laatst bijgewerkt door grid op 19-10-09 14:43, in het totaal 1 keer bewerkt

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 14:42

super Vasthi! wat fijn!!!!!

muesli daar peuteren ze vanalles tussenuit en de helft poepen ze zo weer uit. het ziet er wel leuke uit, al die losse dingetjes, maar hier krijgen ze dus brok ipv dat ik de vogels ga voeren ;)

net een dekje ,beugels en beugelriemen gekocht. is toch een zwart dekje geworden, ze hadden niet echt de goede oranje, komt dan nog wel :)