[TI] [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Cheveyo

Re: [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 22:37

snowdon schreef:
Na vandaag zie ik het niet meer door de vingers

Ik heb hoooook allllltijd pech

Silas, mag weer officieel autorijden dus komt allemaal goed

Hoe laat is de les? Ik wil zelf graag om een uurtje of 5 weer thuis zijn als het kan (feestje).

Jeetje Roos, das schrikken!! Arme Fig en andere paardje!

crazy_funky

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 22:39

weltrusten mensen!!
morge lekker naar de paardjes, hoop dat het net zo goed gaat met rambo als vrijdag
doeg

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 22:41

slaap lekker CF.

Leuke foto's by the way van Shayla en Flettie!

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 22:48

Idd wel leuke foto's van Sandra en Marlien!

Truste mensen!

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 00:49

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 01:10

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 01:22

Nou Kootje, je hebt geen tinker maar een fotomodel gekocht! Ziet er leuk uit hoor, is ze trouwens drachtig (geweest) ofzo? Heb vast een deel gemist hihi. Mooi die foto's van lichte manen op donkerhoofd, probeer ik ook altijd maar nog niet zo mooi gelukt als bij jou.

Ga maar lekker dromen van barbiekrullen in de manen van je nieuwe aanwinst, lekker genieten van een gelukzalig gevoel!

silas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 04:41

Goedemorgen allemaal,

Cheveyo schreef:
Silas, mag weer officieel autorijden dus komt allemaal goed

Hoe laat is de les? Ik wil zelf graag om een uurtje of 5 weer thuis zijn als het kan (feestje).

De les is zo rond 1 uur....

#Bonte: ik heb mijn bedje gevonden hoor......

#Shayla: wat een grappige foto's, lijkt me wel leuk om te doen..... mennen met een pony!

#Flettie: lekkere dikke buik al....

#Fjordkootje: Heb je de dag een beetje overleefd....foto's zien er goed uit....

Zometeen douchen en weer naar mijn werk.....
fijne dag allemaal

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 06:07

Goedemorgen, gister een heerlijke lange boswandeling gedaan, er waren een man of 20 en een hondje of 30.

Wenk, te gek karretje
Roos, heftig dagje
Des, heeft Tom nu een blauwe pielemuis
Shayla, ziet er super uit het spannetje
ook nog een superleuke ondeugende foto gezien van een shet in de stal en een heel mooi vrolijk kindje voor bij zien komen.

leuke dag toegewenst allemaal

Jean

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 06:40

Goedemorgen, ga straks reageren nu eerst 5 pagina's lezen

Jean

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 07:03

Annick en Mazzelmeid, alsnog gefeliciteerd.

Roos, leuke foto's

Chubby, leuk feestje geweest dus, veel plezier vandaag

WenK, mooie kar, veel plezier ermee

Jellie, lekker gereden dus, super hoor.

Desillies, fijn dat je zo lekker hebt gereden hebt met baileys.

Roos, wat een rot verhaal, hoop dat het goed met je gaat

Leonoor, wat een mooie dochter heb je

Shayla, wat een mooie foto's.

Leonoor, een beugel, byzonder, gelukkig dat het nu goed is met de diarree.

Vashti, mooie foto's

flettie, mooie foto's, fijn die adsl

cheveyo, gave foto

Heb een drukke dag gehad gisteren maar wel leuk.

Met mijn moeder gaat het iets beter gelukkig, maar ze ligt nog in bed en vandaag komt d dokter weer.

En het is echt koud, brrr

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 07:14

Goedemorgen!

Leuke foto's van Flet en Mira en Logan!

Roos, sterkte met je ervaringen! "De jeugd van tegenwoordig"

WenK, 22 al Ben ik al zowat bejaard in jouw ogen

Fijn dat mams al wat beter gaat Jean...

Ik ga even aan het werk. Ik vrees dat ik om 11.00 weer terug moet richting Etten- Leur voor een vergadering. Ben net in Tilburg

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 07:15

Goedemorgen!!!

Dank voor de complimenten op de kar weer!!!

Flet, bij flet ken je ook al mooi een buikie zien. Ik zal eens kijken of ik van Lisje van de week ff zulke foto's kan maken... Bij haar begin je het ook al echt te zien (als je het weet... )

Strakkies weer werken en dan ff een klusje afhandelen. Vanaaf komen als het goed is foto's van Lisje voor de kar....

Chub, ja behoorlijk bejaard....

Tinuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 07:32

Goedemorgen
Jemig roos wat een verhaal joh gaat het een beetje met je???

Wenk gave kar veel pleizer ermee

En voor de rest heb ik hele gave foto's (sorry leon ) voorbij zien komen

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 07:36

Oh heeft 1 van jullie trouwens een idee waarom Lisje nu met de dracht weer slechter gaat eten? Lijkt wel alsof ze vind dat ze dik genoeg is, of dat ze een vol gevoel heeft van het veulen ofzo. Ze laat het ook echt gewoon staan waar ze er een paar weken geleden nog op aan viel en de bak uitlikte.... Raar paard....

yarka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 07:46

Goedemorgen!

Dat is een leuk cadeau MM, rijlessen.
Ik hoop dat je snel je rijbewijs hebt. Als je het eenmaal hebt kun je niet meer zonder.

Mijn dag was idd goed, Jellie.
Lekker gemend?

Iemand trouwens Nederland in bedrijf nog gezien? Ging helemaal over de paardenfokkerij en sport in Nederland.
Echt leuk. Een oude bekende van vroeger nog gezien, Henk Hammers (HBC stables).

Mooie shot van die Andulusier Annick!
Heb je een leuke verjaardag gehad?

Hoe gaat ie Bonte? Kom je een beetje door al je bezigheden heen?
@ Bijna dus.

Leuke foto's van de clinic Roos.

Wenk, een heerlijke dag dus met je paardje. Top!

Wat een vervelende ervaring zeg Roos! Die zijn echt ontspoord, dat kan niet anders.
En dan denk je een relaxed ritje te maken door de natuur, pfffff...

Leuke foto's van je rit met Logan, Shayla.
Zo te zien ook veel plezier gehad?!

Als jij al bij de 'oude mutsen' hoort Wenk, waar hoor ik dan toch wel niet bij?????

Je kleine dame is al erg gegroeid Vasthi. Ziet er goed uit.

Fijn he Flet, ADSL?!
Wat is je meisje ook lekker wit zeg!
Een erg schattige foto van het snuitje uit het raam.

Een mooie dame hoor fordkootje. Nogmaals van harte!

Koud is het idd Jean. Moet hoognodig eens een fatsoenlijke winterjas kopen voor bij de paarden, en nieuwe schoenen.
Mijn huidige zijn een beetje lek helaas. Dat wordt dus shoppen...
En nu maar weer eens aan de slag.

jacky2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 07:52

Morge !

Nu lekker twee dagen vrij.

Vandaag komen naomi en haar moeder op visite vanuit goes,ik heb ze leren kennen op mijn vakantie in mallorca.
Naomi is wel pas 12 ,maar sinds de vakantie regelmatig op msn,
en ze wil macho dolgraag in het echt zien !

Morgen ga ik weer gezellig met "Gast8253" een buitenrit met macho maken.

De meiden van stal hebben vakantie,en froukje(12 jarige) vroeg al of ik foto's wilde maken van haar newforest voor op het newforestforum te zetten,star is twee weken geleden geschoren en ja daar moeten natuurlijk foto's van gemaakt worden !

Ik heb dus een gezellige drukke planning,gelijk even kijken of ik nog leuke foto's van macho kan maken,want over twee weken sluit de datum voor de maandelijksefotowedstrijd op "tinkerpraat".

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 07:52

Cheveyo schreef:
Nou Kootje, je hebt geen tinker maar een fotomodel gekocht! Ziet er leuk uit hoor, is ze trouwens drachtig (geweest) ofzo? Heb vast een deel gemist hihi. Mooi die foto's van lichte manen op donkerhoofd, probeer ik ook altijd maar nog niet zo mooi gelukt als bij jou.
Ga maar lekker dromen van barbiekrullen in de manen van je nieuwe aanwinst, lekker genieten van een gelukzalig gevoel!

Ze heeft vorig voorjaar een zwartbont hengstveulen gehad. De bespiering op haar rug is erg weinig, ik vermoed dat daardoor de buik ook wat meer hangt. De vorige eigenaar zegt dat ze niet drachtig is. Morgen komt mijn eigen veearts en die mag hartslagen tellen
Met 367 foto's en de camera op mitrailleurstand zit er altijd wel wat leuks bij, maar ik sloeg ietwat door, geloof ik.
Ben zo terug met een verslagje.

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 07:53

Annick en Mazzelmeid nog gefeliciteerd!!

Elke, je bent precies een week ouder als mij

Pff, verder heb ik het wel grof bijgelezen, maar ben nog niet helemaal wakker
Gister de tinkerrit gehad in Ossendrecht, was wel leuk!
Supermooie omgeving daar, dan weet je toch wel wat je mist hier in de polders!! maar goed, wij hebben weer strand, dat hebben zij weer niet
Heb ook nog een aantal leuke foto's doorgestuurd gekregen, waaronder 1 leuke van mij en Santana

Afbeelding

Ze was na afloop helemaal grauw van het stof enzo, terwijl ze toch echt wit was voor we weggingen

Zo, ga nou nog maar even wat mailtjes in de rondte sturen, en dan eens aankleden en naar de paarden
Santana vandaag maar eens in de bak pesten, nu ze is geschoren kan ze ook makkelijk eens flink werken in de bak, zonder dat ze zeiknat is

Annick

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 08:13

goede morgen iedereen

Wat gaan jullie weer snel zeg.
mooie foto's voorbij zien komen , en zeker een mooie kar.

Roos is weer te keer gegaan hahahaha, ach je leef maar een keer he

Heb niet echt veel aan mijn verjaardag gedaan.
de 15 de is mijn moeder 80 jaar geworden en ik dus 40 de dag erna, we hebben met mn moeder en de kinderen en vriendjes chinees gegeten, that's it.
ik hoef nooit kadotje's maar we hebben Dio gekocht.en dat is een groot kado.
nou eerst zo naar stal en naar mn werk.
voor wie er nog naar de foto's van die andalu wil kijken:
http://www.mijnalbum.nl/Album=HZOXAQ8S

en heb ook nog foto's gemaakt van Griffin een tinker, zijn er niet veel maar had ook maar 5 minuten:
http://www.mijnalbum.nl/Album=HDOLRMCQ

Annick

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 08:33

Goedemorgen!

Snotterjellie, is weer aan de slag. hastjoe…… grrr, ik heb t altijd zoooo snel te pakken

Marcella, als je t leuk vind ben je welkom hoor! Gezellie We gaan zolang het weer mee zit iedere zondag op pad. Op andere dagen doe ik t nog niet omdat het dan een stuk drukker op de weg is. Voor a.s. had ik wellicht al meerijders maar dat is nog niet 100% zeker.

Haha, Beel aan t voetje vrijen met Tommie

Leonoor, leuke foto! Fijne vakantie Ik zou echt geen kind meer willen zijn… ik ben nu pas echt gelukkig. Hoe mijn leven nu is. Als ik kijk wat ik nu bereikt heb, het kan alleen maar weer slechter worden, ben ik wel eens bang voor….

Shay, nog bedankt voor je beladvies he. Heb die van 1.40 genomen en bevalt Jij bent dus ook heerlijk op pad geweest. Erg leuke foto's! Balen dat Shay nu weer minder ging lopen

Vasthi, leuke foto's! Echt een knoeperd.

Flettie, leuke foto's! dikke toeter

Crazy, veel plezier bij de paardjes today

Haha Chev, die hondeluiers,. Makkelijk als je geen zin hebt om te wandelen

Fjordkootje, leuke pica's

Jean, fijn dat t met je mams iets beter gaat! Beterschapjes voor haar verder. Het wordt idd langzaamaan steeds kouder. S'morgens met Lemmyteck uit laten heb ik dikke jas+sjaal aan. Muts volgt denk ik spoedig

Yarka, het mennen was weer ontzettend leuk. Wel heb ik zelf nog redelijk moeite met de teugels op de juiste lengte houden. Af en toe heb ik ze wat te lang. Ik heb nog een stukje van dat programma op bed gezien… Ik vond t leuk maar jammer genoeg erg korte flitsjes steeds.. maar goed als freak krijg je nooit genoeg te zien natuurlijk

Jacky, veel plezier met je vrije dagen.

Ingrid, leuke foto. Jij hebt je ook wel vermaakt

Annick, heb je foto's alleen even gescrolled maar ze zien er mooi uit. Anda's blijven ook echt pracht paarden. Zo een zou ik er ook wel willen

Fijne dag allemaal!

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 08:39

Jellie schreef:
Fjordkootje, leuke pica's

(namen: Gerrita = vriendin en exstalgenootje, Suzanne = ook exstalgenootje die nu 1 van de 2 paardjes van Gerrita rijdt)

Mijn verslagje
"Zondagochtend rond 7.45 uur zijn we van Gerrita's stal met haar auto + trailer richting Best vertrokken. Rond 9.30 uur kwamen we daar aan en werden opgewacht door Henk, de nu ex-eigenaar van Mira. Na een kort babbeltje over de conditie van het fries/tinker hengstveulen wat daar rondliep (moeder = andere merrie) zijn we richting trailer gelopen. Henk heeft Mira in de trailer gezet. Zodra ze 2 voorbenen op de loopplank had, twijfelde ze even, maar Henk zei "kom op" en ze liep braaf achter hem aan en richtte zich direct op het gevulde hooinet. Het deed ons goed om te zien dat het Henk wel wat deed, hij gaf haar nog heel wat knuffels en babbelde nog even met haar.
We zijn vertrokken en na een half uur zijn we even gestopt om te kijken hoe het met de dame ging. Op dat moment was ze erg gespannen, ik had het gevoel dat ze in 1 tempo op de snelweg het beter naar haar zin had. We zijn weer gaan rijden en onderweg hebben we haar een keer of 5 voelen bewegen, maar dat was steeds na een 10 seconden over.
Na precies 2 uur rijden (140 km) kwamen we in Voorschoten aan. Ze twijfelde even met uit de trailer komen, ze moest over een MEGAhoop mest heen stappen die ze daar notabene zelf had neergelegd Uitstappen ging goed, en de dame keek goed alert in het rond. Na het voor de zekerheid insprayen van de manen, staarttop en sokken met een antibeestjes-goedje heb ik haar bij Kootje in zijn landje gezet. We stonden met 2 camera's in de aanslag te wachten op de mega actie tussen 2 koudbloedjes........ Koot liep naar Mira toe, ze snuffelden, Mira gaf een meidengilletje en beiden hoofden doken het gras in. Dat was de actie van de dag....... :-D
Er stonden op een gegeven moment 5 of 6 mensen in het landje, Suzanne en haar Jeroen waren ook gearriveerd, en als er iemand naar haar toe wilde, dan liep Mira weg, met een houding van "nu effe niet". Het was haar even te druk. Logisch. We hebben haar verder met rust gelaten en ik ben met Gerrita, Suzanne en Jeroen meegegaan naar haar stal in Wassenaar, heb daar nog even gebabbeld, ben gaan tanken en heb een broodje gekocht en ben weer naar mijn twee paardjes toegegaan. Mira zag me, en kwam rechtstreeks naar me toe <smeltttttttttttttt>
Na een paar uur heb ik beiden knolletjes uit het land geplukt en zijn we (3 kleindochters van de boer en ikzelf) paardjes (Koot, Mira en Sunny -de connemara van de boer-)gaan borstelen en staarten gaan wassen. Bij Mira en Sunny was het hard nodig. Na grondig onderzoek heb ik besloten de sokken van Mira toch even goed te wassen. Ze heeft een beetje rasp aan de achterkant van de voorknieen, maar niet schrikbarend veel. Ze heeft wel megalange sporen aan de achterkanten van alle vier de kogels, ik zal de veearts vragen om die morgen even in te korten. Na het "my little pony"-uurtje hebben we de paardjes terug in het landje gezet, en even gekeken naar hoe Connemara Sunny zich opstelde als leidende merrie. Ze schermde Koot voor Mira af, was leuk om te zien, en Mira respecteerde haar plaats. 't Leek haar niet uit te maken, als ze maar gras kon eten (hoezo koudbloed?)
Ik ben naar huis toe gegaan, en na een uurtje heb ik Peter en de honden mee naar stal genomen. Inmiddels was er ook een vriendin gearriveerd die het nieuwe familielid uiteraard wilde bewonderen. Na lang overleg hebben we besloten om Mira 1 nachtje op stal te zetten. Ze had een traillerrit van 2 uur in de benen en in de stal kan ze gaan liggen als ze daar behoefte toe voelt. Op het verharde buitenstuk is alleen beton, ik verwacht niet dat dat aantrekkelijk is voor een dutje. Ik koos om Mira een nachtje op stal te zetten, omdat Koot aangaf nog niet met haar in een afgeschermde (schrikdraad) ruimte te willen zijn. Dat mag, hij moet ook wennen. Gejaag en in draad vastzittende paarden zag ik ook niet zitten, en beiden leken erg tevreden met hun nachtplek.
Samen met een stalgenote hebben we het vermoeden dat Mira niet zo heel veel lol in het leven heeft gehad. De laatste 3 jaar heeft ze bij 1 eigenaar gestaan die haar qua eten goed heeft verzorgd, maar er is iets in haar blik....... Ze geeft vertrouwen, ze lijkt ook vertrouwen te hebben, maar toch..... We weten niet of ze in NL is geboren of dat ze is geimporteerd. Misschien is er voor/tijdens/na import iets gebeurd? Van ons zal ze in ieder geval alle liefde krijgen. Peter, mijn vriend, zegt "als je maar weet dat het mijn paard is. Hoe heet ze ook alweer?"

Ik ga mijn schoenen aantrekken en naar mijn paardjes toe. Fijne dag iedereen!

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 08:44

Goeiemorgen!
Iedereen bedankt voor de felicitaties, echt heel leuk!

Crazy_funcky; Shakyra is alweer 4,5 jaar.. pfff, wat gaat dat allemaal hard zeg!
Ik heb haar gekocht toen ze 9 maanden was, toen was het echt nog zo’n broekie
Lieve foto van ukkie!

Maya; ik begin morgen aan m’n autorijlessen… ben benieuwd!

Chubby; geweldig dat het ritje zo goed ging, en dat de paardjes het zo goed met elkaar konden vinden!

Draaakje; ook lekker buitengereden, leuk hoor!

Leuk karretje, WenK, en super dat het zo goed ging!

Super dat het met Flanna voor de kar ook zo lekker ging, jellie!

Snow; super dat het rijden zo leuk was, ben benieuwd hoet het met z’n 3en gaat, met Shakje erbij….

Roos; wat een verhaal zeg.. ppff, kan me voorstellen dat je flink geschrokken bent

Grid; ook een fijn ritje gemaakt, alle Tinkerpraters zijn op stap geweest volgens mij haha!
Leuk hoor!

Leonoor; wat een mooie meid heb je toch zeg!

Shayla; leuk hoor! Volgens mij wel een lekkere rustige omgeving daar?

Vashti; wat een flinke meid wordt het al zeg, ze is echt prachtig!

Mooie foto’s van Flettie! Lekker buikje al hoor!

Fijn dat het met je moeder al wat beter gaat, Jean!

Yarka; ben benieuwd hoe lang ik er over doe haha, zal wel eventjes duren

Jacky; lekker druk weekje, gezellig hoor!

Ingrid; haha, toevallig, precies een weekje ouder! Wanneer ga jij beginnen met lessen?
Leuke foto! Hoe groot is Santana?

Mooie foto’s Annick, ik ben ook niet zo van de feestjes trouwens, ik hou niet van al die drukte voor mij was het rijden met Shakje gisterenochtend al een kadootje

Ik ga zo eventjes gauw douchen, heb een soort van date vanmiddag
Gaan een filmpje kijken, wel gezellig denk ik

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 09:12

FK. leuk verslag. Veel plezier bij je knollies

Mm, succes met je date!!! Spannend

crazy_funky

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 09:20

yarka: ik heb gister trouwens nederland in bedrijf gezien.. was ook een topic over bij verslag van de dag, dat er 2/3 bokkers aanwezig waren.. die ik overigens ook heb gezien!

echt een plaatje die mira, fjordkootje!! mooie manen..

mm: nou veel plezier bij die date dan he!

flettie: lekker buikje heeft fayette al zeg!

jellie: beterschap!

xingridx: leuke foto van jou en santana!

en voor de mensen die naar stal gaan vandaag: veel plezier!!

ik ga zo ook maar eens aankleden en op naar de paardjes