[TI] [HK]Kontengebonk dat is de nieuwe rage Deel 9

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ringelberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 15:30

oooohhh,dacht voor die wedstrijdoh ja,das pas in okt :o?

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 15:31

Ah komt vast nog wel een ander keertje :) kunnen vast wel keer met kletsgroepje afspreken daar 8-)

Ik baal nog steeds van de vorige keer dus wil nu niet alvast te hieper doen want dan sta ik daar dadelijk weer zondagmorgen :o

John zei al begin zaterdag maar vast met laden :+ en laat haar der dan gewoon opstaan tot zondag :oo :(:) geintje natuurlijk ;)

@ Sita :oo zie net foto's in ander topic (maar daar reageer ik bijna nooit :o ) dus vandaar maar hier :wow: Amy was het dus zat :(:) en Owen er zomaar achteraan :oo maar gelukkig er ook snel weer uit maar toen wel varkentjes :=

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 15:47

Hoe lang doe je eigenlijk ongeveer over 5 km te paard? stap, draf en evt galopje ?!

Sta nu dichter bij de Maashorst en zou graag weer een keertje naar dat water rijden daar =:) , maar zou wel handig zijn als ik beetje in kon schatten hoe lang het ritje erheen zou duren daar rekening me te kunnen houden en niet ineens bv nog in het donker terug moet of zo :=

Via Google maps routeplanner en dan Lopen en inzomen/ scrollen kan ik mooi kijken hoe ik ongeveer zou willen rijden 8-) Handig *D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 16:03

Ongeveer een uur in stap. Paard heeft een gemiddelde stapsnelheid van tussen de 4 en 6 km/u.

Aman's snelheid is ongeveer 8 km/u met 'gewoon' rijden, dus, stappen, draf en galop (zij stapt erg langzaam).

Voor halfbloed etc. : zijn allemaal zeer onduidelijke termen, een paard is iig koudbloed-af, zodra het Arabisch bloed bevat. Haflinger zou je dus halfbloed kunnen noemen al klopt dat ook niet geheel.

Warm / koudbloed heeft daarnaast idd ook te maken met de lichaamsbouw, het hart en vaatstelsel. Haflingers zijn daarom beter bestand tegen duurprestaties op hoger tempo dan Tinkers bijvoorbeeld.

Ik gebruik zelf trouwens graag : www.afstandmeten.nl :)

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 16:12

Thanks +:)+ dan zou ik zo'n 2-3u onderweg zijn da's een mooie ritje :z

Da's ook handig die site!! kun je zelf intekenen 8-)

draaakje

Re: [HK]Kontengebonk dat is de nieuwe rage Deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 17:10

en zou grondwerk geen oplossing zijn voor het trailer laden grid? denk dat puchje je daar goed mee kan helpen. vooral als je haar helemaal van afstand vooruit, achteruit en opzij kan sturen,. is maar een idee hoor :)

ik heb vandaag krimpie dimpi's gemaakt. van die figuurtjes die je tekent op bepaald "papier" en dan in de oven worden ze 2 keer zo klein. wou een originele sleutel hanger :P

ellieellende

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 17:37

haaaaaalo!

Over 12 uurtjes ben ik al onderweg.... Net weer ff bij Niamh geweest.... snik snik.
Ga vanavond maar niet lessen, lijkt me niet al te verstandig, vanavond de pijp leeg rijden en dan ruim een week stilstaan....
Ik ga eens onderzoeken hoeveel arabisch bloed Niamh heeft.... :=
Straks nog ff terug, zet ik ze allebei lekker onder de sproeier! Zullen ze veel blijer mee zijn dan een dressuurles!
Voordat ik het vergeet; Iedereen heeeeel veeeeel plezier dit weekend bij Cecile en/of Leon!
En idd Ingrid, dan gaan we binnenkort eens lekker met een kletsgroepje!!

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 17:42

En ik maar denken toen ik alleen deze pagina bovenaan las, wat is er dan zondag? :+

Ellen, veel plezier op vakantie!

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 17:43

eefje03 schreef:
_janet_ schreef:
haha nou die melkman wil je s ochtends ook niet tegenkomen :=

nou nou,dat valt ook wel weer mee ;) het is wel net een beetje een gorilla := ,zowiezo hoor,die man heeft knieen,tis net een belgisch trekpaard }> :+

haha Wilco heeft ook van die "poten" Daar zijn Ziggy zijn benen niets bij :=

Mocht vandaag lekker eerder naar huis. Nog 2 daagjes werken...

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 18:27

avelyn houdt al niet van water vanaf dat ze geboren is, geen idee waarom. dus steeds als ik syl even afspoelde stond ef van een afstandje te kijken, ach prima.
er zijn wel eens mensen die vinden dat ik haar dan vast moet houden en af moet spuiten tot ze netjes til staat, maar dat zag ik niet zo zitten.

vandaag was ik mitch af aan het spoelen, het is zo warm. hij vind dat echt heerlijk en steekt zn hoofd onder de straal en drinkt uit de slang. syl had ik even op stal met dr brokken staan. dus avelyn komt steeds dichterbij. maar nog steeds is elk spettertje levensgevaarlijk. ze is ook zo'n sukkeltje dat ze meteen dr neus in de straalt duwt en dan is inderdaad niet echt fijn (al denkt mitch er anders over) mitchel was inmiddels kletsnat en stond te genieten onder de spetters (duim in de slang en dan krijg je zo'n nevel)
dat vond avelyn eigenlijk zo stoer dat ze steeds ook probeerde. heb dr genegeerd en op een gegeven moment komt ze met dr kontje in de straal staan, helemaal doorzakken omdat het zo gek voelt en steeds blijven bewegen met haar voeten terwijl ze stil stond. steeds verder richting de straal. en toe viel het kwartje, water is niet eng.

heeft ze zo samen een kwartier onder de straal gestaan, met dr gezicht recht in de straal. uit de slang drinken enz. echt leuk!

en daarna natuurlijk even een flink stuk galoperen omdat je zo stoer bent geweest.

mitch vond het wel gezellig, die likte de hele tijd het water van avelyn af. alleen vond hij het minder prettig dat ze steeds tegen hem aan ging staan (ze vond het toch wel spannend)

Boncho

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 18:28

Nog een paar daagjes vakantie thuis dus daar genieten we van!!
Vandaag lekker naar Harderwijk geweest en op een terrasje aan de boulevard gezeten! Heerlijk!!
Morgen net als Marleen naar school om alles klaar te zetten voor als we volgende week weer starten.
Ik ga voor het eerst sinds april weer een paar uurtjes werken om te kijken hoe dat gaat!! heb er zin in!!
Zaterdag weer naar Bons toe en vast oefenen voor de tinkerdagen in september! ( gaan er nog meer mensen heen??)

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 18:38

Klinkt goed Boncho.
En volgende week ook weer werken.

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 18:45

Mallow Leuk die kleine eigenwijze shetjes. :+

grid Ik heb wel het idee als ik je verhalen lees over die vriend dat ze er wel heel goed voor zorgen.
Erg voor zijn vriendin wie weet hoe hij er uit komt, wat een zorgen. :(:)

D_Travis Leuk een nieuw kapsel, een keer veel geld uitgeven is ook wel eens leuk.

Grit Nieuw hoofdstel, soms is het wel eens hard nodig.
Mooi geschreven koudbloed/warmbloed. :')

eefje03 Wil jij een foto van mijn kamer? :+ ziet er op het moment net zo uit.

draaakje Zo gaat ze het wel goed leren, spelenderwijs omdat de ander het ook leuk vind.

Boncho Heerlijk op een terasje gezeten.

Hier was het zo'n #$@#%$%^#%&^#$@# dag. :(
Ze doen nu niks anders dan ontsnappen, vinden het ook erg leuk om tussen de koeien te gaan lopen.
Devynn heeft een wondje bij zijn oog en loopt nu met een vliegengevalletje om, veel te groot met touwtjes vast geknoopt.
Hoefsmit is ook geweest, compleet drama. :(
Ik wilde wat gaan typen maar laat ik nu maar even heel verstandig zijn en mijn ..... bek dicht te houden anders ben ik bang dat er iets uit gaat komen wat niet bepaald vriendelijk is.

Chabo is trouwens ook bekapt en dat ging geweldig.

Zo dat ben ik ook even kwijt en dan ga ik nu weer aan het werk.

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 18:53

gooi het er maar uit hoor, helpt meestal wel :)

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 19:04

_O- Leon ... Ja wat zou er toch zijn op zondag ??

Janet lekker eerder naar huis :z en haha wilco ook grote poten :D

En Ellen alweer bijna vertrokken := :(:) niamh missen, maar vakantie wordt vast heel leuk :) waar ga je eigenlijk heen ?! :o

Boncho genieten van nog paar daagjes thuis vakantie harderwijk + boulevard 8-)
en met Bons oefenen voor september. Ik ga er in ieder geval niet heen ;) Hebben dan een Karrentocht van vereniging :7

Maartje lekker met Mich met water gespeeld en zo bij Avelyn ook het kwartje gevallen :D
en Bij Say is het vooral haar angsten overwinnen en zorgen dat ze op mij gericht blijft want ze is nogal snel afgeleid ;) Als ik alleen ben en er is niks in de omgeving te zien dan gaat t ook altijd gewoon goed, maarja soms zijn er allerlei dingen waardoor ze afgeleid raakt en dan gebruik ik idd al "grondwerk" (ik noem het nooit zo :o ) om haar allert en op mij gericht te houden maar dan duurt het soms gewoon even iets langer ;)

Mirjam een *piep* dag :(:) vervelend als ze ze ontsnapperig zijn >;) heb je al flink stroom erop?! bij ons hielp dat meestal wel }> moesten we weer even alle draden controleren want soms lekte ergens stroom weg maar dan ~~}> en dan was t weer een tijd over :=
en met hoefsmid ook al niet zo braaf >;)
werkse nog!
en idd ze zorgen er goed voor :j

Ik ga zo weer naar Say maar denk dat het ook met water spelen wordt ofzo pff mij te warm :o
Laatst bijgewerkt door grid op 19-08-09 19:09, in het totaal 1 keer bewerkt

kuzznathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 19:08

:j meestal helpt dat wel... als je het eruit gooit Mirjam..

_janet_ schreef:
oeh een ford mustang cabrio, uit welk jaar?

Mijn buurjongen heeft een mustang uit 1972 zon mooie auto, mocht nog een keertje met hem meerijden.

Dit was een Ford Mustang uit 2006.. Dus een beetje nieuwer en hij had 300 pk... OMG! Vond het eerst wel een beetje eng, maar daarna, JEZUS wat gaaf zeg!! Vette asobak..
Zo 1: (alleen dan in het zilver, met een zwart dak)

Afbeelding

Verder ga ik mee met de supergoeie samenvatting van Mirjam :j

ellieellende

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 19:10

zoooo hondje weggebracht naar de oppas |( Hij doet dat altijd wel goed, maar ik ga niet zo vaak weg en zo kom je er wel achter dat je toch wel heel erg gesteld bent op je beestjes...

hihihi die Leon in de war!

Paardjes aan de waterpret! Hier zo ook, ff pizza naar binnen werken en dan naar stal!

Achos Mirjam! jezelf niet te druk maken met dit weer hoor meis!

Geniet er nog van Carola!

Ik ga naar zuid-oost frankrijk Ingrid! daar waar ze een weeralarm voor een hittegolf hebben afgegeven :+

kuzznathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 19:13

oh ellen :(:) als je straks weer terug bent, kun je vast ook zien dat de beestjes op jou gesteld zijn hoor :j

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 19:21

Halloooo geen foto van mijn kapsel hoor, zo bijzonder is eht nou ook weer neit :)

Vanmiddag zulk lekker weer heb genoten bij de paardjes nog even Misty een hoofdstelletje in gedaan en een stukje door het land gedraafd ze was namelijk een beetje kreupelig afgelopen week maar merkte er vanmiddag niks meer van, toppie!

Travis en Diaz waren ERG lief vanmiddag :+: Heerlijk knuffelen steeds, ben echt gek op Travis lekker dier is het :)

Ellen fijne vakantie vast! Dodge naar de oppas gebracht!

Stoere brave Avelyn!!!

Nathalie vettte autoo Cool man!

Mirjam piepdag gehad.. :(:)

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 19:24

ellen naar zuid frankrijk, succes! pff mij veel te warm daar

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 19:38

Ellen; zou ook niet gaan lessen hoor. Gewoon lekker tutten.
En daarna op vakantie. Veel plezier nog een keer *\o/*
Pffffff hittegolf.
Beestjes achterlaten is het echt rot, ben er ook slecht in. Maar bij mij is het wel zo dat als ik eenmaal weg ben en alles gaat goed, dan kan ik het beter loslaten.

Mirjam: piiiiep dag :(:)

Dappere Avelyn!!!

Succes morgen Carola. Alles weer rustig opbouwen.

Zo naar de paarden, kijken of ze lekker staan te eten en dan kan ik hun troep weer opruimen :+

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 19:43

kuzznathalie schreef:
Ga even bijlezen en dan er vandoor... moet een Ford Mustang GT Cabrio rijden! *\o/*
:evaw:
Stoer! Moet wel eerlijk zeggen dat ik die oude modellen leuker vind.

Leuke foto's Inge.

Zie dat Perfect een zoon heeft, gefeliciteerd!

Vriend weer dieper in slaap, grid :(:)

Maartje volgende week bij een valkje kijken.
En creatief geweest.
Avelyn haar watervrees overwonnen.

Eva shetje verzorgen.

Dagmar fris kapsel.

Grit een nieuw hoofdstel.

Fijne vakantie Ellen!

Mirjam lastig dagje paard :(:)

M'n upc verbinding is een feit, stukken sneller dan wat ik eerst had.

Resi_lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-09 19:57

Goeieavond :wave:

Grit dakterras opgerumd +:)+ 15 vuilniszakken :oo := _/-\o_

Knappe Niamh "opgemaakt" voor wedstrijd *D

Hihi, Ellen komt met die rellen niet over d'r angst voor de topic's buiten dit topic af :(:) :Y)

Hihi, Mirjam, dat staat op de site, maar verschilt heel erg per hond denk ik, Mambo kan zo 2 uur thuis blijven, of hier lekker aan m'n voeten liggen :P En dat drijfinstinct, Mambo niet hoor :+ Ach, t is gewoon een aparte hond }:0 Maar niet zo'n hond nemen als je man het niet wilt, maar dat weet je zelf ook wel met je Border :D

WHAAAAAAAAAAAAAAH, Ellen, NIET bij t young rider forum :oo Straks wordt je ook zo'n vréselijke penny := :r :')

Marleen Kitten gekocht :z

Leuke katten van Eefje 8-)

Nathalie schaap gered :')

Leuk Maartje, bij die valk kijken :)

Eva de shetties van een vriendin verzorgen 8-)

Grid bij vriend geweest in t ziekenhuis....

Dagmar bij de kapper geweest 8-)

Grit naar Arnhem geweest :P

Jemig, jammer Grid, dan is t ook geen koudbloedenwedstrijd meer :\

Mirjam :(:)

Leuk Maartje :D

Ellen ;( Waarom verlaat je ons nou Y;( Veel plezier

hehe, dat ookw eer gehad, zo even foto's kijken van de kleine :D

:D

A_Pallieter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 20:49

pooeeeh wat een Hitte!
Ik sluit me geheel bij lois aan , en ga de fotos van de kleine even op de computer zetten, en van pallieter is nieuwe vliegenoutfit hahahaha

en lois, ik wil graag die heule gave fotos van pal en trevor :P

Resi_lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-09 20:51

Annique, die foto's zijn best onscherp, maar ga proberen er wat van te maken :+