[TI] [HK]Kontengebonk dat is de nieuwe rage Deel 9

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 10:26

Ja volgens mij was ie nu dus weer dieper in slaap omdat ze vanalles moesten doen = pijnlijk dus meer morfine ...
en dat opereren blijft nog wel een hele tijd doorgaan ;) en dan is is idd ook zowiezo weer (minstens) een dagje van de wereld :(:)
Nu geloof ik zijn linker schouder en hals mooier maken daar waren ze nog niet tevreden over de aanhechting vd huid ;)

Eva lekker met shetter aan de gang :z moet raar zijn zo ineens zo weinig met paarden :(:)
Ik heb dat gehad toen mijn verzorgpony's naar België verhuisden :\ , maar toen leerde ik ook net John kennen dus druk genoeg :+ en daarna op stage in Duitsland bij IJslanders en vervolgens hier ook ijslander rijden dus toen zat ik er weer helemaal in :D alsof het nooit anders was geweest ;)

Mirjam haar weer in de verf en hoofstel mooi maken *D

Ellen ja hij is in zijn jeugd vaker in aanraking geweest met politie dus heeft t er niet zo op :o dus beetje "gemeen" was het wel van mij O:) :=

ellieellende

Re: [HK]Kontengebonk dat is de nieuwe rage Deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 10:38

Pfoe heftig hoor Ingrid, blijf me elke keer verbazen over je verhalen en wat ze allemaal wel niet kunnen doen..... vertel hem maar dat er hier ook veel mensen met hem meeleven! Als hij wakker word en allemaal hoort wat er gebeurd is..... jeetje

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 10:40

pff vind het echt enorm heftig en het zal voor jou en john ook niet niks zijn... hopelijk kunnen ze veel voor hem doen.

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 10:50

ja het is ongelofelijk en volgens mij mag ie blij zijn dat dit bv niet 10 jr eerder is gebeurd ;) :(:)

Heb de meeste wonden nog niet gezien want die zitten goed ingepakt maar wat ik van verpleging heb gehoord was het echt wonderbaarlijk hoe snel het verbetert! (en hoe slecht het 1st dus was en hij gewoon toen nog bij kennis was :oo)

We maken ons momenteel de meeste "zorgen" om zijn armen/ handen zou ie straks zijn werk nog wel kunnen doen ?? want werken is zijn lust en zijn leven ;) enz enz ...
Maarja natuurlijk allang blij dat steeds meer uit gevarenzone is :) en wakkerder wordt!

en Respect voor schoonzusje/ vriendin die thuis zit met kleine van 7 mnd en ineens wel heel volwassen is geworden :j (zij was altijd het kleine meisje thuis ;) )

Ik zal het hem zeggen!!

en nu moet ik weer wat doen ~~}>

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 11:53

Grid sterkte voor je vriend..

Eva leuk een shettie verzorgen!!

Ben net even bij de kapper gweest heb weer een fris kapsel nu :) en daarna even veeel te veel geld uitgegevn bij de livera :) maarja hihi

vanmmiddag lekker zonnen emt de paardjes

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 14:06

ellieellende schreef:
Mean Grit! Het is echt niet normaal, dat filmpje krijg ik elke dag zeker 2 keer, heb veel spuit 11 hyvesvrienden blijkbaar!
Daar ben ik er dus een van :D
En Grid heeft er iemand een flinke schrik mee bezorgd (slecht geweten????).
Vond het vooral grappig en mooi gemaakt, maar idd is een filmpje krijgen wel genoeg.

Eva; veel plezier bij de shet.
Maaruh, 10 uur vroeg opstaan noemen :7 .

Grid; het is fijn dat hij nu stabiel is, maar lijkt mij ook doodeng om te bedenken wat hem en zijn gezinnetje nog te wachten staat. Echt heftig.

Dagmar weer een mooi kapsel *-:)
Mirjam ook weer een mooi kleurtje.

Maartje; succes met je zoektocht!

Ellen; bijna op vakantie, mocht ik je hier niet meer treffen. Heeeeeeeeeeeel veel plezier *\o/* =:) *\o/*

Ik moest in Arnhem even wat kastjes ophalen en kwam langs Divoza en toen heb ik mezelf getrakteerd op een nieuw hoofdstel. Gewoon zwart, geen bling, bling, maar heerlijk soepel leer. Is wat anders dan mijn eigen hoofdstel, die kan ik bijna rechtop wegzetten (ben niet zo goed in leeronderhoud :o ).

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 14:21

dagmar weer mooi kapsel *D en genieten van de paardjes vanmiddag :z

Ingrid zich verwend 8-)

en ja idd gewoon erg leuk en goed gemaakt :))

AH nu begint iemand over kruising Fries x KWPN in t topic 8)7 waarom is het ook verplaatst naar BKR :o? dan krijg je dit >;)
Dippie had het geopend bij RPA en vind het daar nog steeds beter passen :o

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 14:24

Zag het en was net bezig met reageren, maar zag dat jij zo ongeveer hetzelfde al antwoordde. Dus maar gedelete.
Is ook wel fijn als ze meteen met een concrete vraag komen. Mag mijn kruising Fries met dit uiterlijk........... mee doen? Ipv vragen te stellen zonder informatie te geven.

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 14:28

Ja idd was vervolgens toen ze schreef dat friesje niet en hafkruising wel al aan het typen dat ik niet weet hoe die eruitzien (ook geen foto's in profiel) maar vervolgens gaf ze dus al omschrijving, maar ik heb zoiets van voel jij je "thuis" tussen de koudbloeden met je kruising dan kom je en anders blijf je lekker weg }>

Thanks allemaal trouwens voor jullie medeleven lieve Boktvrienden :+:

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 14:30

Precies, kruisingen blijven altijd lastig, kan zo per paard verschillen.
Oja, bij shets is het volgens mij ook altijd nog de discussie of het koud of warmbloeden zijn.

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 14:43

Zit in shet arabisch/ volbloed gekruisd dan ?! daar heeft t toch mee temaken dat ze gekruisd zijn met volbloeden of zoiets ?!
O ja bij shetten heeft t natuurlijk te maken met die minipaardjes of falabella's waarmee gekruisd is of niet ?!

Maar wat dan met tinkers? Zitten ook invloeden van Welsh in :P maar misschien dan idd in verhouding wel meer koudbloedrassen dus dan blijft het koudbloed ?!

Ah mij boeit t eigenlijk ook niet mij beetje te vaag :o

Dat met rodebloedcellen is dan een handigere uitleg, maarja dan zouden we voor de wedstrijd bloed gaan trekken :') _O-

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 14:54

*WOG O:) *

Lees nu ook nog leuke antwoorden hierover in topic uit 2005 _O- toen hadden we ook al van die leuke bijdehande bokkers :')

Wat maakt een paard een warmbloed en wat koudbloed?

Citaat:
Een warmbloed word gebruikt voor de sport , een koudbloed meer als trekpaard.

Citaat:
Ja ik hang ook nog iedere dag een ploeg achter m'n tinker om het land te doen.....

En dit vond ik nou ook altijd :=
Citaat:
altijd vol gehouden dat de fries koudbloed was, dikke kont, sokken veel behang, en koel karakter, de meeste dan. Weinig uithoudings vermogen als je het vergelijkt met de warmbloeden... hmmm klinkt toch echt als koudbloed. Maar in duitsland is dat vloeken hoor, als je zegt dat de fries een koudbloed is. :D

en deze uitleg heb ik ook vaker gehoord :j
Citaat:
... Ik heb altijd geleerd dat je koud en vol bloed kan rekenen naar waar de paarden vandaan komen.
Arabiertjes wonen oorspronkelijk op een lang vlak en warm gebied. daardoor minder dikke beharing ivm warmte. als een arabier ergens van 'schrikt' moet hij rennen hij kan zich niet verstoppen.
Neem dan de koudbloed. in mijn geval een fjord.
deze woont is een ruig bebost kouder gebied, daarom dikke manen staart ruw en dik haar als een fjord ergens van shrikt kan hij zich verstoppen...

Verder weet ik dat er uitzonderingen zijn want mijn fjord verstopt zich niet maar racet ook weg hoor!

en deze vind ik echt goed gevonden _O-

Citaat:
Koudbloeden hebben een dikkere huid. Koudbloeden hebben het dus minder vaak koud :D en warm bloeden met hun dunne vachtje en dunne velletje hebben het minder vaak warm :D TADDAAAAAA EEN NIEUWE THEORIE IS GEBOREN. :D

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 14:58

mij is vroeger uitgelegd dat een koudbloed uit de bergen kwam, rennen voor een eventueel prooi dier zou kunnen betekenen dat je van een rots dendert. beter dus 2 keer kijken voor je gaat rennen.

warmbloeden zouden op de vlaktes wonen en zodoende veel eerder weg rennen als ze denken dat iets gevaarlijk is.

maar is niet echt onderbouw ofzo, vond hem wel leuk :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 14:59

Warm / koudbloed hangt gewoon heel simpel van het % Arabisch bloed af.

Zo zijn Haflingers ook geen koudbloeden, terwijl ze qua uiterlijk dat wel kunnen lijken.

ringelberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 15:04

_janet_ schreef:
haha nou die melkman wil je s ochtends ook niet tegenkomen :=

nou nou,dat valt ook wel weer mee ;) het is wel net een beetje een gorilla := ,zowiezo hoor,die man heeft knieen,tis net een belgisch trekpaard }> :+

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 15:05

:') daar zitten echte hele mooie tussen :D

Ik krijg mooi beelden bij het verstoppen en wegrennen;
* ziet Vince zich verschuilen achter een struikje*
* alles nog zichtbaar, maar zijn hoofd tussen zijn benen gestopt en in de overtuiging dat niemand hem ziet*
* buut af*

En dat verstoppen zal met onze lichtvoeters ook niet geheel geruisloos gaan.
* krak, stamp, bots, krak, nee, niemand weet waar ik zit*

En ik zie een mooie arabier in galop over de vlakte, daar ver achteraan komt de fries, hijgend en roepend; "wacht op mij".
Op de rug van de fries zit een leeuw roepend; "haal die arabier in, ik wil lekker vlees, geen dikke kontenvlees met overal dat lange haar"

Wordt tijd dat ik weer ga klussen...

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 15:12

Jou beeld maakt t helemaal af _O-

en bij welk percentage ligt dan de grens Maya ?!
Weet dat vroeger hafjes ontstaan zijn uit kruising oostenrijks trekpaard en arabier :j maar is het dan meteen geen koudbloed meer of pas boven bepaald percentage?

Geloof dat we onze wedstrijd in het vervolg dan maar: "een wedstrijd voor pony's en paarden met dikke billen en veel haar" moeten gaan noemen :D

Sorry ben geloof ik melig :=

Klus ze Grit :Y) ~~}> want jullie moeten wel klaar zijn voor zondag }>

ringelberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 15:17

_O- _O- _O- ik zie een bos vol met verstopertje spelende fjorden _O- _O- _O-

Ach Grid een beeb van 7 mnd.iig wel iets om keihard voor te vechten

Mirjam denkt dat mijn keuken een schuur is :x nou ja wat scheelt t

ringelberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 15:18

Marleen,heb je foto's van je maindoll?of ragcoon
Laatst bijgewerkt door ringelberg op 19-08-09 15:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Grit

Grit

dubbbbbbbbbelpost :(
Laatst bijgewerkt door Grit op 19-08-09 15:22, in het totaal 1 keer bewerkt

ringelberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 15:20

heb je echt afgemeld?

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 15:22

Hè jammer :o maar huisje gaat voor :j

Whaha je beroemde dubbelposts weer :D

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 15:27

Was vergeten te kijken of het er weer eens twee keer stond :(

Heb ons gisterenavond afgemeld bij Leon :\ . Vind het wel echt heel jammer, want lijkt me supergezellig en het is zo mooi rijden daar.
Maar we moeten nog even door. Ik wil dit weekend nog wel even proberen met de paarden weg te gaan, anders heeft Carlo echt niks anders gedaan dan klussen in zijn vakantie. Maar bij deze rit is het al gauw weer een uurtje of 4 voor je thuis bent.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 15:27

Ga weer tegels aangeven :D