[TI] [HK]LGVIIII - Harig en bont, draven we topic #4 samen rond

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Niene87

Re: [HK]LGVIIII - Harig en bont, draven we topic #4 samen rond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-15 22:50

Saar baby
Afbeelding

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-15 23:29

Wie kan mij helpen met singels?
Roos heeft echt 100cm nodig. want anders krijg ik de singel niet in 1e gaatje van de stoot.
vervolgens als dat vast zit kan ik hem volledig aansingelen zo straks als kan....
Dus vervolg niet strak genoeg en schuivend zadel
Ik heb een kortere singel geprobeerd 95 cm maar is te kort ik krijg hem niet eens in 1e gaatje..

Nu heb ik een VHZ zadel dus moet een springsingel aan zeg maar (niet buikflap)

Maar nu zijn er bij dressuursingels van die systemen die je om en om kan aansingelen...
http://www.divoza.com/collectie/paard/z ... ingel.html

Maar ik kan dat dus niet vinden in mijn variant bij VHZ zadel

Wie ow wie weet de oplossing of weet toch waar deze verkrijgbaar zijn

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 23:30

Dan zitten we een beetje in hetzelfde schuitje nientsje :) denk dat er vast nog bokkers zijn die sommige periodes minder tijd hebben :j er zouden echt meer uren in een dag moeten zitten!

Oei Ellie dat is inderdaad vroeg om tandjes te krijgen maar kan natuurlijk altijd. Zal zo eens kijken naar je foto's :)

En oh prachtige Saar en wat een lieve schattige snor heeft ze <3

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 03:53

:(:) Dott en Hannah!

Mooie Saar! Een singel met elastiek dan Nienke?

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 08:17

Vind ik ook Claudia, de dagen zijn veel te kort :oo

@Nienke
Wat dacht je van een singel van 95cm en een singelverlenger? Een singelverlenger is een klein los singeltje die je aan je singelstoot kunt vastmaken, je singel maak je aan de ene kant vast aan de singelverlenger, zodat je de andere kant bij de gewone singelstoot kan, dan kan de singelverlenger er weer af en kan je aansingelen.
(Je doet de singel dus aan de ene kant van het zadel vast in de eerste gaatjes en de singelverlenger gebruik je om aan de andere kant van het zadel aan te singelen.)
Ik heb er toen een gekregen van de zadelmaker, omdat ik hetzelfde probleem had. Nu kan ik gelukkig zonder :)

Ik hoop dat je een beetje snapt wat ik bedoel :P

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-15 08:40

Elastiek werkt juist niet... Dat rekt

Eh singelverlenger... Maar kan die er weer af dan? Op moment dat je aansingelt

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 09:56

Denk dat je dan de singel verlenger op, ik noem maar wat het 3e gaatje doet. Dan heb je de singel al zo ver dat ie het eerste gat kan pakken. Haal je de verlenger eraf en de singel kan bij de gaatjes.
Denk ik tenminste :)

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 10:01

Precies Dott jij snapt hem!
Je doet de singelverlenger aan de eerste singelstoot op bijv. Gat 3 wat Dott zei, dan singel je de singel (van die eerste singelstoot) dus aan op de singelverlenger, de andere singelstoot singel je gewoon aan want nu kan je er bij. Dan haal je de singelverlenger van de eerste singelstoot en dan singel je de singel daar nu ook aan zoals het hoort :)

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 12:41

Geen idee wat betreft de singel :o
Wel een knappe foto van Saar!

J_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 13:01

Oei lekker bekkie heeft Saar! :D

Nimby

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 18:32

Dit zijn handige tips van de singelverlenger! Ik heb er nog niet eerder één gezien. Kan me voorstellen dat het ook voor je vingers scheelt met dit koude weer.

Mooie foto's van Roos en Saar! Nienke heb jij ook een nieuwe gave avatar? Maar hoe krijg je die groot te zien, lukt me nooit?
Foto van Hilde ziet er mooi uit, wat een haar. Is zij dan ook de moeder van Jack?

Ellie lekker hé zo'n baby die je een nachtje bezighoudt :D

Dott sterkte met Niaff. Misschien krijgt ze ook wat verlichting als het weer wat warmer is, zou dat uitmaken?

Lor, Hannah en Claudia sterkte met de school en stageperikelen. Dat is zo jammer van werk, het kost zoveel tijd hé :D Krijgen jullie geen voorjaarsvakantie?? Zo ergens half/eind februari?

Ik probeer nu de middagen eerder vrij te nemen, omdat we van stal verhuisd zijn, om er nu zoveel mogelijk overdag te zijn. Paard lijkt erg tevreden, staat nu overdag in een paddockje tussen andere paarden. Met twee buurmannen staat ze al best vaak te kroelen. De stal is vlas, moet ik ook weer leren met mesten maar bevalt tot nu erg goed. Er zat al een mooie koekbodem in. Ik heb nu voor deze week een pak verbruikt en meng het goed, tot nu toe eet ze het niet! *afkloppen :) * Ik doe er een plakje stro in voor het knabbelen.

Foto toen ik haar in de bak had gezet, even snuffelen!
Afbeelding

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 19:34

Knapperd, flirten met de buren, en zo snel al haha ze laat er geen gras over groeien <<)

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 21:47

Saar is echt een schoonheid <3

Knapperd weer Nimby!
Ik heb gelukkig wel voorjaarsvakantie, maar dat duurt nog wel ff :+
Fijn dat je poown de vlas niet eet, Feike deed dat wel, dus die staat op zaagsel :j

Pfoee weekend!! *\o/*
Morgen ga ik even naar mijn stageplek toe, om mijn stagecontract te tekenen.
Vriendin van me, die morgen mee gaat naar Feike, woont daar vlakbij, dus zij pikt me weer op en dan gaan we naar Feike toe :D
Heel veel zin in, weer lekker met mijn ventje kroelen en even rijden :D

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 23:25

volgensmij staat jou paard daar wel goed nimby.staat ze nou in de rijbak?

vandaag hebben we thuis alle kerstzooi opgeruimd.we zijn net pas klaar.heb nu vooral spierpijn.morgen nog alle accesoires weer op de plek zetten.nu nog even zitten voor ik naar bed ga

Nimby

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 00:00

Ellie ja ik ben héél blij met de plek, rustig en leuke mensen ook, maar vooral voor paardlief omdat ze zo lekker buiten staat. Én straks lekker dag en nacht op de wei. Dat is inderdaad de bak, hij is nog best goed na de regen, kan ze even erin om lekker te rollen.

Ik denk trouwens als ik in een schone stal met vlas moest beginnen, ze het wel op zou eten. Maar er lag nu al een dikke aangestampte laag in, ik doe de verse ballen eruit en meng de rest iedere dag met een beetje nieuw.
Ze had gelijk de eerste nacht gelegen. In de vorige stal lag ze in de ochtend altijd op het beton, de rest was dan opgegeten. En kwam ze moeilijk omhoog zag ik.

Ons kerstboompje staat er nog hoor! {:) Dat mag toch tot drie koningen, en voor zover ik me herinner is dat ergens in maart :+

Hannah zei je nu een schapenstage?? Wat doe je zoal met een schaap?

Joanne is Aranka alweer haarzelf?

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 00:23

Hahaha. Schapenstage is een aantal weken heeell erg veel lammeren helpen/begeleiden met geboren worden. Althans. Dat was het bij mij destijds :)

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 00:43

Wat een leuke foto Nimby :j

En nee, ik heb helaas geen krokusvakantie zoals ze het hier bij ons noemen :(

vroeg me ook al af wat je dan zoal mag doen op zo'n stage :) die lammetjes lijkt me enorm leuk <3

Nimby

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 01:09

Worden die lammetjes nog op tijd geboren voor het einde van je stage?
Krokusvakantie ja :)

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 09:56

Klopt precies wat Dott zegt :)
De mensen waarbij ik die stage loop, hebben speciaal de schapen vroeger laten dekken, dus mijn eerste schapenstageweek is ook de week waarin het lammeren gaat beginnen :j

Edit:
Ze hebben ruim 800 ooien, dus het wordt nog druk := maar goed dat ik niet de enige stagiaire ben :D

Het stageadres waar ik nu heen ga, om contracten te tekenen, is het dierenziekenhuis, dus niet de schapen, die heb ik al getekend en wel :)

Jane2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 10:09

Jongens wat gaan jullie hard. Ik lees braaf elke keer bij , maar heb het zo druk dat reageren er vaak net niet in zit.

Singels heb ik geen verstand van. Ik heb een hele fijne maar dat lost jou probleem niet op, hahaaa
En ik denk ook dat iedereen het soms wel te druk heeft om naar je paard te gaan. Of ja, om te rijden. Maar ja, als ze lekker in de wei staan of op pension wordt er toch goed voor gezorgd.

Storm zijn we nu echt aan het doorrijden. Gisteren voor het eerst in draf een schouder buitenwaarts gereden. En waarrempel.....het lukte ook nog. Enkele passen en dan weer snel rechtuit. Aankomende zondag komt Ton van Moravita bij ons een clinic dag geven. Dan krijgt ik met Storm 2x een half uur les. Ik doe de eerste les aan de hand en hoop de 2e les erop te gaan. Ligt ook een beetje aan het weer, want ik moet een stukje over de straat voor ik bij de pension stal/binnenbak ben. Maar wat heb ik er zin in. Ik vind Ton super fijn les geven, maar heb nog nooit les met mijn eigen stinker bij hem gehad. Zijn eigen paard kent hij natuurlijk door en door. En dat was toen zo gaaf!!!!! Maar nu met mijn eigen Stormpje!! Heb er super veel zin in.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 11:08

Knap hoor met Storm, nu nog foto's maken ;)

Nimby

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 11:34

Jane dat klinkt zeker super. Ik ben héél benieuwd hoe je les zal gaan.

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 19:42

Knappe Storm!! Wat fijn Jane!!
Ik ben ook heel benieuwd naar hoe je les zal gaan, alvast heel veel plezier, lijkt me heel leuk! :D

Ik ben vandaag weer heerlijk naar Feike geweest, samen met een vriendin :)
Heb sinds we bezig zijn met Feike voor de kar beleren niet meer serieus gereden, wel wat buiten gereden paar weken terug en afgelopen week 2x wat in de bak gehobbeld, maar het werd wel weer eens tijd om serieus aan het werk te gaan.
In het begin waren Feike en ik allebei wat zoekende, maar daarna ging het steeds beter en heb ik echt heerlijk gereden.
Totdat Feike schrok/struikelde, weet het niet precies, en opzij sprong. Dat is nou geen ramp, maar helaas schoot er een fikse kramp in mijn rechterkuit, waardoor ik aan de linkerkant van Feike hing. Feike maakte een bocht, omdat hij het hek naderde, en ik dacht echt even "Uhoh,, daar ga ik" maar gelukkig was Feike zo lief om stil te gaan staan, zodat ik weer in het zadel kon klimmen.
Mijn vriendin was al naar ons toegesneld en pakte Feike over waarna ik direct uit het zadel sprong.
Als ik kramp heb in mijn kuit, raak ik de ergste pijn alleen kwijt als ik mijn voet plat op de grond zet, ik kon wel janken van de pijn, vreselijk. Dus ik eraf en Feike even gekroeld, omdat hij zo braaf was.
Aangezien ik het verder wel kon shaken, is mijn vriendin opgestapt en heeft zij het werk nog even "afgemaakt".
1 Ding is zeker, als Feike mij van zijn rug af had willen hebben, dan had hij toen zijn kans moeten grijpen, maar hij besloot om mij te helpen :o top paardje :+:
Nu heb ik nog steeds last van mijn kuit, loop nog steeds als een mankepoot, hopelijk is dat morgen weg :')
Ook nog Feike zijn nieuwe halster gepast, donkergroen met bling! :D (Heb die gewonnen op FB en halsters zijn nooit verkeerd met die sloper van me :') )
Dus hierbij ook nog een foto van mijn knapperd :D
Hier kunnen jullie ook wel zien wat een mega hoofd hij heeft :') het halster is maat Full /3
Afbeelding

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 20:21

Wat naar zeg, heb je dat vaak? Kramp?

Wel tof van Feike dat ie stil ging staan voor je. Topknol

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 20:47

Heb ik helaas wel vaker, wordt soms midden in de nacht schreeuwend wakker omdat de kramp me ineens in de kuit schiet #)

Ik was ook heel blij dat Feike besloot stil te staan, om te vallen met een zere kuit, oef