Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
HijadelaLuna schreef:Is het echt lichamelijk? Is het niet dat ze het geestelijk gewoon geen donder an vindt? Ik had het toevallig vandaag er nog over, Caily is na een minuut of 20 ook gewoon op in de bak. Buiten houdt ze het veel langer vol. Het is dan niet zo dat ze druipt van t zweet, maar geestelijk gewoon vol/geen zin, whatever. Ik maak me er verder geen zorgen om, laten we eerlijk zijn, dit ras is ook niet gemaakt voor het trainen in de bak. Er zijn wel uitzonderingen hoor, maar die zijn dan geestelijk vaak ook vrij pittig, en daardoor vinden ze het werk in de bak wel leuk/uitdagend. Zou zomaar kunnen dat ponyclub wel leuker is voor Dana, andere omgeving, andere paardjes, en 2 x 20 min naar buiten om dr koppie leeg te maken (en dat van jou).
HijadelaLuna schreef:Is het echt lichamelijk? Is het niet dat ze het geestelijk gewoon geen donder an vindt? Ik had het toevallig vandaag er nog over, Caily is na een minuut of 20 ook gewoon op in de bak. Buiten houdt ze het veel langer vol. Het is dan niet zo dat ze druipt van t zweet, maar geestelijk gewoon vol/geen zin, whatever. Ik maak me er verder geen zorgen om, laten we eerlijk zijn, dit ras is ook niet gemaakt voor het trainen in de bak. Er zijn wel uitzonderingen hoor, maar die zijn dan geestelijk vaak ook vrij pittig, en daardoor vinden ze het werk in de bak wel leuk/uitdagend. Zou zomaar kunnen dat ponyclub wel leuker is voor Dana, andere omgeving, andere paardjes, en 2 x 20 min naar buiten om dr koppie leeg te maken (en dat van jou).
Jolandaa_ schreef:HijadelaLuna schreef:Is het echt lichamelijk? Is het niet dat ze het geestelijk gewoon geen donder an vindt? Ik had het toevallig vandaag er nog over, Caily is na een minuut of 20 ook gewoon op in de bak. Buiten houdt ze het veel langer vol. Het is dan niet zo dat ze druipt van t zweet, maar geestelijk gewoon vol/geen zin, whatever. Ik maak me er verder geen zorgen om, laten we eerlijk zijn, dit ras is ook niet gemaakt voor het trainen in de bak. Er zijn wel uitzonderingen hoor, maar die zijn dan geestelijk vaak ook vrij pittig, en daardoor vinden ze het werk in de bak wel leuk/uitdagend. Zou zomaar kunnen dat ponyclub wel leuker is voor Dana, andere omgeving, andere paardjes, en 2 x 20 min naar buiten om dr koppie leeg te maken (en dat van jou).
Ik denk dat je gelijk hebt.
Ik verwacht gewoon te veel van Dana. Hetgeen wat ik nu wel zou willen zit er gewoon niet in. En ik denk dat ik mezelf niet zo moet pushen dat streven te hebben en Dana in haar onmacht te laten. Het echte dressuur zit er gewoon niet in. En dat weet ik ook diep van binnen. maar dat zit helaas ook niet in mij. Doordat ik op Dana niet bang ben heb ik die hoop wel. Een paard wat wel dressuur zou kunnen lopen, zou qua karakter nooit bij mij passen. ik heb een hele brave knol nodig, ik ben en blijf altijd bang. Op dana heb ik die angst niet, heel zelden nog.. maar diep van binnen zou ik ook dolgraag alleen de bossen in gaan. En dát is iets wat ik gewoon echt niet durf.. Ik ga zondag de bossen in met een stalgenoot. Eens kijken hoe dana dan is, of ze daar ook van geniet. Als daar haar hart wel ligt, dan weet ik wat ik moet veranderen. Tuurlijk zal ze ook gewoon in de bak afentoe moeten lopen, maar niet 4 dagen per week op 't niveau wat ik wil bereiken. Ik zit te twijfelen om iets meer met grondwerk te gaan doen om te kijken of ik die angst weg kan krijgen of dat ik Dana zo ver kan krijgen zodat we wel samen alleen op pad zouden kunnen..