[TI] [HK] LGVIII - Harig en bont, draven we topic 3 samen rond!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

cp112

Re: [HK] LGVIII - Harig en bont, draven we topic 3 samen rond!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 23:32

Sokkenwasrit gaat hem voor mij niet worden :n Dat weekend vier ik mijn verjaardag. En het is en blijft een gigantisch pokke-eind vanaf hier -O-

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 00:11

Helaas ik ben tinkerloos dus kan niet mee. Plus ik niet weet of ze verkeersmak is...
Vandaag heerlijk op hafje gereden en daarna Mira in de paddock gehad en gelongeerd poging tot dan

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 12:12

Ik lees ook gewoon af en toe mee hoor, maar heb het druk!

Ja ik kom je gezelschap houden Faye!
Maar ervoor kom ik natuurlijk ook even voor de foto's. Heb er zin in.
Grace was eergisteren bij de tandarts. Alles is voor maar flinke haken. Waardoor dr wang aan de binnenkant iets stuk was.
Over een half jaar moet ze weer. De tandarts feliciteerde me dat ze nu volwassen is hihi omdat ze gewisseld heeft haha.

Ze mag een dag of 4 geen bit in, maar ja dat had ik ook weinig in met mijn heerlijke bf bitloos.

Haha dagelijks loop ik langs de ruinen om ook maar even na te gaan wanneer ze hengstig wordt...nu in iedergeval nog niet. Nog een maandje :-) Heb er zin in!

Kaat' zag jullie leuke dag al voorbij komen op FB. Leuk zo zeg!

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-13 12:29

Heb de indruk dat Tink ook weer hengstig staat :P Heb haar veel zien plassen en staart staat regelmatig omhoog, goed geprobeerd Tink, maar geen date voor jou met een hengst hoor ;)

Leuk filmpje Keetie! Ziet er al super goed uit! Jullie gaan vooruit!
Ik heb knappe Denzel toegevoegd! :) Leuk idee Faye
Spannend Karlijn, hopelijk past het westernzadeltje en rijdt het fijn! Hopelijk heeft Andy geen allergie. Ik duim voor je!
Andrea, ik wil jou en Jaron ook wel eens meeten hoor! Zo zonde dat je niet meekan met de Sokkenwasrit.. Geldt ook voor de rest dat niet kan :(

Ik heb een rijjasje gewonnen via fb! *\%/* Ik heb de BR Essentials Clubjack gewonnen! Vind 'm supergaaf en ik neem* 'm sowiezo in't rood haha! Lekker assorti <3

* Win ik iets zeg ik nog steeds 'koop' _O-
Laatst bijgewerkt door Kaatastrof op 04-04-13 12:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 12:32

Gaaf dat jasje!

Denzel had ik al gevonden op FB :+

Hier weinig last van hengstige merries, heb alleen Myrthe staan en voor de rest hengsten van mezelf. Niet dat die altijd super makkelijk zijn :=

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 12:34

Nou, als ik hier de hengst en merrie naast elkaar vast knoop heb ik toch echt de handen vol aan de merrie. Hengst bromt wat, dat is het. Merrie, laten we het daar maar niet over hebben :+ Het paard wat de omheiningen springt om bij de ander te komen is ook de merrie :')

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 12:38

Dat heb ik ook veel gezien in het verleden hoor, moest vroeger ook nog wel eens merries bij Baggio uit de wei plukken :j
Hengsten zijn, doorgaans, ondanks hormonen net iets makkelijker bij de les te houden als ze geconfronteerd worden met het andere geslacht. Bij merries lijkt het soms wel, als ze hengstig zijn, dat het een 'nu of nooit' situatie is :+

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 12:42

Deze merrie is volgens mij altijd hengstig _O- Ach, ze is nog jong, komt wel goed. Eigenaar begon laatst tot mijn verbazing over laten dekken, nou, van mij mag ie. Heb wel gevraagd n jaartje te wachten, anders lopen straks beide dames met veulen in de wei en heb ik niks te rijden ^)

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 12:44

Moet ook mee naar de hengstenshow dus :')

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 12:56

Hija kom je als ie dr dekt mijn bontje rijden hahaha. Zit eraan te denken mijn bontje oook ooit eens te dekken. Heb al een hele mooie hengst gezien :~

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 19:40

Vandaag zijn we lekker de tinks wezen oppoetsen.
Ik heb Dusty ook even ingevlochten en er daarna nog even opgezeten met enkel haar touwhalster.
Ik vroeg m'n broer of hij er even op wou maar volgens hem heeft Dusty het niet zo voor hem :')
Dan moet je weten dat hij eerst een hele tijd had liggen opscheppen dat hij zo op één van onze paarden zo springen ookal rijdt hij niet.
En dan als het erop aankomt niet durven, volgens hem heeft elk paard waar ik op rij iets tegen hem.
Dit zegt hij omdat hij toen we klein waren ooit eens van mijn pony is gevallen :=

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 19:53

Pff herkent iemans dit? Ik rijd nu sinds t veulen er is dus al 10 maand weer actief op dana. 2 a 3 x per week. Sinds een maand of 2 rijd ik 3 a 4 keer per week en nog heeft ze een conditie van piet snot.. ben er een beetje klaar mee. Na een half uur is ze gewoon op en haar iedere keer vooruit moeten slaan heeft voor beide geen zin. Ze krijgt anderhalve kilo sportbrok per dag en een handje haver muesli.. ook hooi erbij..

Kun je nagaan wat t buiten seizoen ponyclub gaat worden. We stappen 20 min heen, een uur les en 20 min heen..

Zit er momenteel gewoon doorheen. Haver geeft geen succes, ze word alleen wat kijkerig en niet activer. sporen zijn iets gaan helpen, ze reageert beter maar na 20 min moet il haar gewoon vooruit meppen..

Ik vind het niet normaal dat een 6 jarige met een goede uiterlijke conditie zo'n waardeloze conditie heeft qua werken..

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 19:57

Is het echt lichamelijk? Is het niet dat ze het geestelijk gewoon geen donder an vindt? Ik had het toevallig vandaag er nog over, Caily is na een minuut of 20 ook gewoon op in de bak. Buiten houdt ze het veel langer vol. Het is dan niet zo dat ze druipt van t zweet, maar geestelijk gewoon vol/geen zin, whatever. Ik maak me er verder geen zorgen om, laten we eerlijk zijn, dit ras is ook niet gemaakt voor het trainen in de bak. Er zijn wel uitzonderingen hoor, maar die zijn dan geestelijk vaak ook vrij pittig, en daardoor vinden ze het werk in de bak wel leuk/uitdagend. Zou zomaar kunnen dat ponyclub wel leuker is voor Dana, andere omgeving, andere paardjes, en 2 x 20 min naar buiten om dr koppie leeg te maken (en dat van jou).

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 20:20

ruana had dat op een gegeven moment ook.die vondt het in de bak geen ruk aan,zelfs met sporen niet meer vooruit te branden.naar buiten vondt ze veel leuker.ben dan ook blij dat ik t voor elkaar gekregen heb nog 1 keer op haar te stappen buiten.ook al was t dan maar een klein rondje.was toch weer een overwinning voor mezelf.
momenteel ben ik met eros op een punt dat ik zeg,als t over een week of 2 nog zo goed voelt met stappen,dan wil ik gaan proberen te draven aan de longe.hij wordt met de week braver,en t tempo krijgt ie steeds beter onder controle(draven was eerst hard rennen,en nu is het al veel beheerster).
maar ben eignlijk al heel blij maar vooral tevreden,dat ik hem uit kan en durf uit te stappen.

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 20:21

Wou hetzelfde zeggen als Lotte. Als je lekker met haar naar buiten gaat, is ze dan ook na 20 minuten op? Zeg nu zelf, rondjes lopen op een afgezet stukje zand is nu ook niet bepaald uitdagend.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-13 20:24

Dit lijkt Tinky wel, de eerste keren dat ik op haar reed. Dat was net hetzelfde. Absoluut geen zin en niet vooruit te branden. Tinky was toen wel echt op en helemaal buiten conditie...

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 20:35

Het is ook vaak de afwisseling en de will to please die soms ontstaat nav de band met het baasje. Caily was eerst in de bak niet in draf te krijgen, buiten wou ze niet galopperen. Buiten galopperen natuurlijk eerst aan gewerkt :P Dat ging wel, kwestie van consequent zijn icm belonen en laten merken dat je blij met haar bent. Inmiddels hoef ik eigenlijk alleen nog maar voorover te gaan zitten en ze gaat al, mooiste is nog dat ze het zelf nu net zo leuk vindt; het haar goed gemanipuleerd met belonen zeg maar :+

Naar mate we elkaar beter leerde kennen en het buiten wel makkelijk ging ook weer in de bak bezig gegaan en dat gaat nu ook een stuk beter. Alledrie de gangen werken gewoon, vandaag gesprongen, en zelfs toen was de handrem er helemaal af, we gingen echt lekker :D

Het is juist de afwisseling waardoor ik het idee heb dat Caily op alle fronten plezier heeft.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 21:12

HijadelaLuna schreef:
Is het echt lichamelijk? Is het niet dat ze het geestelijk gewoon geen donder an vindt? Ik had het toevallig vandaag er nog over, Caily is na een minuut of 20 ook gewoon op in de bak. Buiten houdt ze het veel langer vol. Het is dan niet zo dat ze druipt van t zweet, maar geestelijk gewoon vol/geen zin, whatever. Ik maak me er verder geen zorgen om, laten we eerlijk zijn, dit ras is ook niet gemaakt voor het trainen in de bak. Er zijn wel uitzonderingen hoor, maar die zijn dan geestelijk vaak ook vrij pittig, en daardoor vinden ze het werk in de bak wel leuk/uitdagend. Zou zomaar kunnen dat ponyclub wel leuker is voor Dana, andere omgeving, andere paardjes, en 2 x 20 min naar buiten om dr koppie leeg te maken (en dat van jou).

Nou dat vind ik wel een beetje vreemde opmerking :Y) }:0
Noedel geestelijk vrij pittig??? :') _/-\o_

Ieder paard kan in de bak rijden, de een vind het alleen leuker dan de ander. Misschien zoekt Dana gewoon wat meer uitdaging? Probeer eens wat meer af te wisselen en kijk dan eens of het beter gaat.

patrick1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 21:28

Ja chantal ik ben het inderdaad wel met je eens inderdaad ik denk dat het meer een kwestie van uitdaging zoeken is :j

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 21:29

Vond je Noedel niet pittig dan Pat? :')

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 22:37

HijadelaLuna schreef:

Ik denk dat je gelijk hebt.

Ik verwacht gewoon te veel van Dana. Hetgeen wat ik nu wel zou willen zit er gewoon niet in. En ik denk dat ik mezelf niet zo moet pushen dat streven te hebben en Dana in haar onmacht te laten. Het echte dressuur zit er gewoon niet in. En dat weet ik ook diep van binnen. maar dat zit helaas ook niet in mij. Doordat ik op Dana niet bang ben heb ik die hoop wel. Een paard wat wel dressuur zou kunnen lopen, zou qua karakter nooit bij mij passen. ik heb een hele brave knol nodig, ik ben en blijf altijd bang. Op dana heb ik die angst niet, heel zelden nog.. maar diep van binnen zou ik ook dolgraag alleen de bossen in gaan. En dát is iets wat ik gewoon echt niet durf.. Ik ga zondag de bossen in met een stalgenoot. Eens kijken hoe dana dan is, of ze daar ook van geniet. Als daar haar hart wel ligt, dan weet ik wat ik moet veranderen. Tuurlijk zal ze ook gewoon in de bak afentoe moeten lopen, maar niet 4 dagen per week op 't niveau wat ik wil bereiken. Ik zit te twijfelen om iets meer met grondwerk te gaan doen om te kijken of ik die angst weg kan krijgen of dat ik Dana zo ver kan krijgen zodat we wel samen alleen op pad zouden kunnen..

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 22:42

Wel of niet pittig zijn heeft in mijn ogen niks te maken met bakwerk wel of niet leuk vinden.
Dat het pittige het makkelijker maakt, ja! maar dan wil nog niet zeggen dat een pittig paard warmdraait voor een uurtje bak.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 22:43

En als ze na een half uur op is, is niet erg, wissel af, en loop balkjes, vrijheidsdresuur, buitenritjes, je kunt van alles doen. als ik 7 dagen dressuur is mijn bokkie t ook snel zat

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-13 22:45

Jolandaa_ schreef:
HijadelaLuna schreef:

Ik denk dat je gelijk hebt.

Ik verwacht gewoon te veel van Dana. Hetgeen wat ik nu wel zou willen zit er gewoon niet in. En ik denk dat ik mezelf niet zo moet pushen dat streven te hebben en Dana in haar onmacht te laten. Het echte dressuur zit er gewoon niet in. En dat weet ik ook diep van binnen. maar dat zit helaas ook niet in mij. Doordat ik op Dana niet bang ben heb ik die hoop wel. Een paard wat wel dressuur zou kunnen lopen, zou qua karakter nooit bij mij passen. ik heb een hele brave knol nodig, ik ben en blijf altijd bang. Op dana heb ik die angst niet, heel zelden nog.. maar diep van binnen zou ik ook dolgraag alleen de bossen in gaan. En dát is iets wat ik gewoon echt niet durf.. Ik ga zondag de bossen in met een stalgenoot. Eens kijken hoe dana dan is, of ze daar ook van geniet. Als daar haar hart wel ligt, dan weet ik wat ik moet veranderen. Tuurlijk zal ze ook gewoon in de bak afentoe moeten lopen, maar niet 4 dagen per week op 't niveau wat ik wil bereiken. Ik zit te twijfelen om iets meer met grondwerk te gaan doen om te kijken of ik die angst weg kan krijgen of dat ik Dana zo ver kan krijgen zodat we wel samen alleen op pad zouden kunnen..

Gewoon doen! Soms heb je een zetje nodig. Overmorgen ga ik voor het eerst naar het strand met mijn paard, mijn en onze allereerste keer.. Stiekem ben ik ook een beetje bang, gewoon voor het onwetende. De eerste keer op verplaatsing vond ik ook reuze spannend, maar wedden dat Dana een engeltje is? Gewoon doen! Als je het niet doet ga je het nooit weten :) Ik wed dat Dana doodbraaf gaat zijn in het bos. ;) Wel enorm fijn om te zien hoeveel je geeft om je paard, dat je niet enkel aan jezelf denkt maar ook aan Dana. Mooi!

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 22:45

Dana doet 't met moeite wel allemaal. maar als ik haar blik in haar ogen zie vraag ik me af waarom ze zoveel toelaat van mij.. Dana is gewoon perfect voor straks. ze gaat gehandicapten leren rijden. En dat is niet zo intensief als ik nu doe.. maar ik merk gewoon aan haar dat ik haar er geen plezier mee doe..

't voelt alsof iemand mij verplicht politiek te gaan volgen en doe ik 't niet dan krijg ik een mep.. zo voelt mijn rijd 'plicht' naar dana toe.. ik denk inderdaar meer afwisseling zoeken.. :)