[TI] [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dribbelkont

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 14:17

hier ook iemand uit het noorden
ik heb mijn veulen juist niet in het noorden in opfok gehad .
en waarom?
omdat ik wou dat mijn veulen alle gelegenheid had zelf te willen bepalen binnen of buiten staan en dat heb ik niet in het noorden kunnen vinden.
(spreek over de winter perioden)
vindt hier de groepsboxen te klein/of de groepen te groot voor de ruimte en worden 1 keer per dag eruit gehaald als je mazzel hebt en de rest van de tijd staat ze dus binnen.
ik heb de juiste stal gevonden in gelderland en kon ze in de winter periode zelf bepalen wil ik binnen of buiten staan en buiten was betegeld dus geen drasserige bende, als het gevroren had mochten ze op de speelweide.
maar altijd volledige bewegingsvrijheid.en groepen die gemengd zijn volwassen met de veulens zodat je paardje door de volwassenen opgevoed wordt.
bij mij zal er nooit weer een veulen komen maar voor mij duidelijk geen opfok in het noorden.

VandeMol

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 16:07

Bij de goudenhoep had ik er geen problemen mee.. er stond een oude merrie tussen de boefjes ( Kyan heeft er maar 2 maand gestaan , maar kwam liever terug als dat hij heen ging ). Overdag naar buiten ( er zijn inmiddels paddocks aangelegd) en overdag binnen , maar 1 zijde van de stal stond in de openlucht .. hoe leg ik dat uit ? zoals een voerhek( open van noder naar boven ) bij een gewone stal , hoofd kan er wel door , maar de rest niet ......
Ik zou zeggen , ga overal kijken en laat je door je gevoel leiden

DeCobvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 16:34

ik ben voorstander van een gemengde groep... maar das mijn mening... zo kunnen ze leren van oud en spelen met jong.. :D je moet het er in ieder geval prettig vinden voor je paard, er een goed gevoel bij hebben maar het belangrijkste vind ik veiligheid.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 16:43

Joy mag er eens een veulen beginnen uitwerken hoor (*als ik er toevallig bij ben*).

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 16:45

goedemiddag allemaal :evaw:

is het bij jullie ook zo wisselvallig weer??vanmorgen was het zalig,maar nu is het afwisselend buien en dan plots weer droog.
ik hoop vanavond even te kunnen wandelen,maar ik vrees het ergste

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 16:48

Hier is het ook zo idd

DeCobvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 16:52

ik heb net een heerlijke wandeling gemaakt door het bos... was echt prachtig.. en de zon scheen vollop vond het zelfs warm... het wordt nu wel een beetje bewolkt maar zolang het droog blijft is het goed te doen!

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 17:11

momenteel is het droog,maar de buien zijn weer in de buurt.

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 18:02

ach mij maakt het nu niet uit haha ik zit tot 23.00 uur op t werk. Wel lekker nu. Zit ter supervisie op de leerafdeling dus kan vertellen wat ze kunnen doen haha.
Hoop wel voor jullie dat het drog blijft om iets met de paardjes te kunnen doen.

Grace was vanmiddag zeiknat haha net een verzopen hondje, maar gewoon dooreten he?!!

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 19:03

Zoooo, net ff bij Moontje geweest. wat een toppaard is het ook. We hebben 4 landjes en staan nu op achterste. Dus dan haal ik dr door het draad (lees; ze loopt gewoon los er doorheen) en staan we op het tweede land. Ga ik rennen en zij mooi mee rennen. Vind ze echt leuk. Daarna heerlijk rondje gelopen. Toen nog weer even gespeeld op het land. Toen even wat grote klitten uit dr vacht geknipt waar ze last van had... gewoon heerlijk genoten...

Jayney

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 20:39

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 20:45

Britta misschien? Devonwood doet ook vervoer, maar die is wel prijzig...

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 20:47

Nee ken niemand. Komt Erynn terug dichter bij huis te staan?

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 20:51

Trea doet het trouwens ook, alleen geen idee waar die ergens woont...

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 20:52

Morgen naar de opendeurdag van die kunst school... :D.

Jayney

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 20:53

Trea vond ik net inderdaad, heb haar even een pb gestuurd, ze woont in brabant dus is wel echt een hele reis voor haar maar goed even antwoord afwachten.

Lor, Erynn en ik gaan samen weer terug verhuizen naar Hilversum ik weer terug naar mijn ouders en Erynn terug naar haar moeder ;)

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 20:55

pb drubibu maar die kan vaak erg snel voor je er zijn

heb hun zelf ook gehad voor vervoer en zeker ervaren en nemen alle tijd en je mag meerijden.
en ook belangrijk niet duur!

hebben zelfs mijn vriendin haar paardje van leeuwarden naar belgie gereden.

echt hele aardige mensen en camera bewaking in hun trailer
Laatst bijgewerkt door Dribbelkont op 20-04-12 20:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 20:56

Oke ik snap 'm. Ga je volgend jaar een andere studie aanvatten of heb je andere plannen weet niet hoe het werkt in Nederland met studies. Als taak moeten we nu opzoeken wat we na nu kunnen gaan doen van studies en dat is al een heel spinnenweb...

Jayney

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 20:57

Ik ga eerst even ziekenhuis bezoeken doen voor mijn gezondheid. Daarna zie ik wel wat ik met mijn leven wil misschien weer studeren maar misschien ben ik er ook wel klaar mee :j

Marian, Kan die persoon niet vinden op bokt heb je link naar het profiel?

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 21:03

Oke :). Ik ga morgen misschien een hele verandering brengen er in, met die opendeurdag die ik ga :D. We gaan om te bespreken met leerkrachten of het haarbaar is om van mijn richting naar die over te stappen.

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 22:29

je hebt drukke plannen dus janey.helaas ben ik niet zo bekend in personen die paarden kunnen vervoeren.In de buurt waar ik sta is dat ook al zo'n probleem of je moet toevallig iemand weten met trailer.veel suc6 met je zoektocht.

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 22:33

Sjonge die mini is wel zijn balen binnenkort kwijt. Echt een hengst dansde een paar keer op de achter benen. Even de kop ingedrukt en hij wist het al hee snel niet meer te doen. Lekker met Amigo getutteld en gewoon bij het weiland zitten en kijken wat ie uitspookt. En wat VD in de bak verder een lekkere luidag

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 23:12

Ik heb nu eindelijk een programma gedownload om de foto's van mijn telefoon naar pc te zetten.wat denk je?telefoon wordt nog steeds niet herkent.grr ik ga er morgen mee verder want ik wil ze toch op de pc.

@mira:dan heeft die "mini" t wel naar z'n zin als ik je goed begrijp!

OnlyFroukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 23:13

Jayney schreef:
Die stal ken ik niet ziet er verder wel prima uit :j

Maar over zowel doniahoeve en de gouden hoep weet ik zeker dat ze goed zijn!

Vind die stal die jij plaats wel prijzig 65 euro voor een hoefsmid....

Bij de goudenhoep betaal je in zomerseizoen geloof ik 125 euro dit is inclusief wormenkuren, hoefsmid en entingen :)

Maar het gaat om een Fjord zei je? Want gouden hoep neemt alleen paarden aan en koudbloeden dus met een fjord zit je goed.

haha dank je voor de info. Nee me fjord is al bijna bejaard 14 jaar :+
Dit gaat om een tinker:) zijn ook echt aan het orienteren hoe en wat we hebben nog ff, in sep mag hij bij zijn mama weg:)
We gaan maandag even bij die in roswinkel kijken ben benieuwd. En moet zeggen de hoefsmid heb ik hier gebeld om te vragen hoe en wat maar die gaf zelf ook wel die prijzen op hoor. Is de zelfde als die ik zelf heb;) voor me fjordje. En het is wel een goede. Het is een moeilijke keuze hahaha

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 23:15

froukjeloves, pb tinkerplein even voor opfok?