[TI] [HK]LGVIIII - Harig en bont, draven we topic #4 samen rond

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 21:15

Hilde GoGo weer te koop? wat jammer toch :(

cp112

Re: [HK]LGVIIII - Harig en bont, draven we topic #4 samen rond

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 21:47

Och hilde heb ik een zwak voor :+:
Geen geld dus dat scheelt :Y)

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 22:05

Ik vraag het mij ook soms af wat sommigen in het onderwijs doen, specifieke mensen op zich. Bij jou geen idee ga nooit meer in 't kleur zitten :')

Hier ook een zwak, ze is inderdaad terug te koop maar ze heeft er echt geen tijd genoeg voor ook voor der 2 knollie bollies :). Nu dat ze verhuisd ook..

Nu zij is Hilde's 3de eigenaar als ik het goed heb, ze gaat nu naar de 4de dan. Grootste deel van der leven stond ze bij Kanters, daarna kort bij Frenia (van bokt), nu bij haar (zij heeft geen bokt denk ik) en ja nu is het afwachten. Enkel zit ze in de verwachting dat de volgende eigenaren er nooit geen veulen uit zouden moeten doen meer omdat ze vorige dracht door dat ze iel de winter in ging en iel er uit kwam geen reserve's had (wat logisch is).

Is wie weet wordt ze wel verkocht aan iemand die zegt der leeg te laten maar der achter der rug na de koop toch volsteekt direct, beter iemand die dan tot der 20ste eerlijk is er nog pakt 3 tal veulens uit te halen als het meezit. Nu hopelijk vindt ze een leuk thuisje ook :).

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 22:44

Ik snap het niet. Waarom zou er niet mee gefokt mogen worden? Dan is de hele waarde van t dier ook weg.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 22:59

Ze is zo iemand van mening dat ze er al genoeg heeft gehad komt daar op neer eigenlijk... ze is bij haar laatste dracht iel de winter in en uitgekomen en daardoor natuurlijk na het veulenen zelf ook erg iel geweest maar dat is allemaal terug de koppelen aan dat iel zijn geweest van ervoor, had ze flink bijgevoerd geweest tegen 't laatste zelf had ze ook achter dat 't veulen er uit was een stuk beter gestaan. Daar is het ding ze heeft zo iets van "'t was zo een iel ding wil er geen veulens meer uit liever" maar als ze gezond staat is 't geen probleem. Hilde heeft nooit problemen gehad met het veulenen bij Kanters en bij Frenia als ze daar eentje heeft gehad tenminste zo ver ik weet.

Want hoe dan ook zal daar wel nog een veulen uitrollen in de toekomst bij wie ze ook komt, enige wat ze misschien gaat hebben is dat ze zeggen van "nee nee nooit geen" en dan achter haar rug toch de hengst er op zetten maar bon ben daar realistisch in. Verder wel een goede eigenaar hoor staan constant buiten met z'n 2tjes op de weide enkel had ze niet veel tijd met combi haar kindjes en werk en verhuizing.

Ken enkele die interesse hebben ben benieuwd waar ze terecht komt :).

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 23:24

Wat een flauwekul. Als een merrie iel is dan moet er meer voer in, met dracht is wat lastiger, maar als ze nu leeg is en het gaat goed kan ze in het voorjaar prima gedekt hoor, en dan gewoon goed blijven voeren.

Ze was van de ex van Alexandra, Jordy. Bij hem heeft ze een veulen van Deaglan gehad, ee merrieveulen, Sayida. Erg leuk veulen alleen erg dom :+ Zal nooit vergeten hoe die zo de greppel in wandelde in plaats van over de doorgang te gaan :') Ze ging daar ook drachtig van Deaglan weer weg.

Moet zeggen dat Hilde mij dan persoonlijk weer niks doet, zeker 1e premie waardig hoor, maar daar is het voor mij ook mee gezegd :o

__

Hopelijk weet je snel meer Dott!

Aranka last van hormoontjes :P

Hoe gaat het nou met jouw moe en Jack, Lor?

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 01:20

Merries mogen echt wel eens rust krijgen... Ben geen fan van fokmachines om het zo maar te zeggen.
Tuurlijk kunnen ze het aan, maar ik heb liever dat mijn paardjes rust krijgen. Maar goed, ieder z'n mening, discussies zijn niet nodig verder.

Ik heb stiekem wel interesse in Hilde, maar mijn vader is niet overtuigd.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 01:27

Ze heeft nu toch rust aangezien ze niet weer gedekt is?

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 01:31

Wat is er mis mee nog een jaartje niet te fokken? Ik vind dat niet zo'n probleem.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 02:00

Ook niks, maar Lor zegt dat ze nooit meer willen:

hetlevenwint schreef:
Enkel zit ze in de verwachting dat de volgende eigenaren er nooit geen veulen uit zouden moeten doen meer omdat ....

Paar jaren rust kan zeker geen kwaad, Caily haar veulens zijn geboren in 2005, 2007, 2008, 2011, 2014, 2015. Het hangt er vanaf hoe ze haar dracht en lactatie periode nu door komt, haar algehele gezondheid blijft en wat er komend jaar geboren wordt, of en wanneer ik haar weer laat dekken. Maar nooit meer zeg ik echt pas als ze er niet meer is.
Bij de Gorterstraat loopt een merrie die afgelopen jaar voor het eerst leeg is geweest sinds 2002, en ik heb die merrie echt nooit mager gezien. Ze wordt inmiddels al een dagje ouder, maar dat zie je er echt niet aan af.

Het kan dus heus wel, maar of je het zou willen verschilt per eigenaar en per paard. Maar om een paard te willen verkopen met de eis nooit meer een veulen erbij enkel omdat ze eens wat iel is geweest... Die merrie is 10 jaar dus kan nog wel even mee...

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 02:12

Het kan ja, maar of het eerlijk is is een tweede in mijn ogen. Kan het paard nog zo gezond zijn, het zo goed aankunnen, ik vind het gewoon onnodig maar zoveel mogelijk veulens te produceren. En meer zal ik dan maar niet zeggen want ik weet dat meningen hierover altijd verdeeld zullen blijven.

Een 11 jarige onbeleerde merrie zal uiteindelijk toch wel voor de fok gebruikt worden, maar snap dat de eigenaar iemand zoekt die er niet weer 10 veulens in duwt omdat het nog kan. Het is natuurlijk moeilijk iemand te vinden die zich er aan houdt dit niet te doen aangezien mensen veel kunnen zeggen en het uiteindelijk niet doen maar ik hoop dat ze iig een leuk huisje vindt want het is een hele leuke merrie :j een drietal veulens zou nog wel redelijk zijn op zich en de prijs is ook zeker netjes.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 08:47

Dat is het inderdaad Lotte, de eigenaar moet accepteren dat ze beter naar iemand gaat die er nog enkele uit fokt maar eerlijk is naar hun paarden toe... dan iemand die ze zo gezegd koopt voor te leren maar er dan uibuit maar jammer genoeg heb ik dat niet in de hand. Had ik meer plek gehad had ze naar hier gemogen ook maar heb dan niet en zou der en Jack te kort doen op lange termijn dan.

Hetty van Kanters zelf heeft trouwens ook interesse om der terug over te nemen... enkel eigenaar moet akkoord gaan dan voor nog enkele veulens.... :)

met mijn ma en Jack in de vakantie verder hun gedaan wat wel de bevinding was dat ze niet mag toegeven als hij aandringt en niet moet verwachten zijn hoofd vast te pakken nu efkes droog gezegd want Jack is gewoon een paard die dat in het algemeen niet leuk vindt. :)

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 10:17

Oke. En zie je nu al verbetering tussen je moeder en Jack?

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 13:25

Goed. Korte samenvatting van het DA bezoek. Ze word ouder en heeft last van rug en si gewricht. Dit is nu oppervlakkig ingespoten om zenuwen te 'resetten'. Ze raad aan om toch te kijken voor een deken vanwege rug en achterhand. En verder pijnstillers op te halen voor echt slechte dagen. Vooral dingen te doen die ze nog leuk vind en van geniet. In feite dus pensioen totdat ze aangeeft dat ze echt "op" is.

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 13:50

Dott, hmm nou ja dan weet je wat het is, misshcien niet zo'n verhelpbare conclusie als je zou willen, maargoed je kan er wel wat mee toch?

Aranka een beetje humeurig, ach dat mag best af en toe.
Wat een :~ foto van Roos!

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 13:57

Jup dat wel :) ben ook wel blij dat t niks "ernstigs" is. Maar aan de andere kant ook niks verhelpbaars idd.

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-15 14:10

Wel fijn dat je weet wat het is! Gewoon lekker met haar genieten met de dingen waar zij ook van geniet *D

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 14:12

Zeker :) wandelen, slobber smeren, lekker op de weide staan.
Tis niet echt een tut paardje anders was poetsen ook nog leuk geweest :')

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 14:13

Misschien niet de beste diagnose, niets was beter geweest maar inderdaad, gewoon blijven genieten verder.

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 17:37

Inderdaad goed dat je weet wat het nu is :j

Pfff, zit in een studeerdipje, wil zo graag men tijd langer spenderen bij de paarden... een buitenritje zou nu zo'n deugd doen!

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 18:34

Kan me voorstellen. Buitenritjes zijn heerlijke afleiding.
Soms juist even goed als pauze van het studeren?
Of is dat echt niet haalbaar?

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 19:30

Even doorzetten Claudia, binnenkort is weer paasvakantie! :P

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 19:41

Nee, duurt helaas een beetje te lang, het verzorgen neemt al wat tijd in beslag en het wordt ook zo vlug donker nu hé..

Paasvakantie heb ik niet echt, daarna meteen stage dus is eerder al mijn stageopdrachten afwerken :P
Maar ach nog een paar jaar doorzetten.

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 21:42

Fijn dat je eindelijk meer weet Dott.. Is dan niet wat je hoopte, maar er is gelukkig mee te leven :) Scheelt weer een hoop zorgen en afwachten :j

Pff ik snap je helemaal Claudia, ik heb precies hetzelfde probleem...
Lange dag school gehad en dan thuis meteen weer moeten leren ivm toetsweek..
En na de toetsweek heb ik meteen 3 weken schapenstage (per week 5 hele dagen) en dan heb ik gewoon geen tijd en/of energie meer voor Feike.. En daar baal ik van, een knuffel van hem zou nu wel lekker zijn, maar ik heb de tijd niet om heen te fietsen etc... -O-
Gelukkig komt hij niks tekort met de zorgen en aandacht van mijn zwager, maarja liever doe ik het zelf..
Morgen nog een lange dag en dan gelukkig "weekend" dus donderdag ga ik maar even lekker met Feike rijden :)

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 22:11

is weer bijna een week geleden dat ik actief was op bokt.oudjaarsavond kregen we nl mijn nichtje(baby van 3 maanden)te logeren voor een nachtje.we hadden er ons erg op verheugd.blijkt ze al last te krijgen van doorkomende tandjes(normaal gesproken bij 4/5 maanden).kindje was niet stil te krijgen.ik heb die nacht maar weinig geslapen.vervolgens hadden ze te weinig voeding mee gegeven.(ze wilden haar eigenlijk eerder ophalen).al met l is oud en nieuw een beetje verpest.

ik heb vandaag verschillende foto's op fb in een album geplaatst van eros in de sneeuw en van kerst.dus degene die willen kunnen ze bekijken,ik zal er ook nog wel een paar op de pagina van onze groep zetten.

dot:het is fijn dat je nu in ieder geval weet wat er met je paardje aan de hand is.de uitslag is dan wel niet wat je gehoopt had,maar je kan nu je paard zo fijn mogenlijk maken.