[TI] [HK]LGVIIII - Harig en bont, draven we topic #4 samen rond

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dott

Re: [HK]LGVIIII - Harig en bont, draven we topic #4 samen rond

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 22:42

Gedragsprobleem. Opgelopen voor ze bij mij kwam.
Ik vermoed zelf dat het is gebeurd toen ze 1,5 jaar boxrust had vanwege een gebroken hoefbeen (althans, dat heb ik gehoord/achterhaald)
Ze staat per dag in de winter 8u op de weide en in de zomer langer.
Het is al een heel stuk verbeterd sinds het begin, maar goed, ook dat is niet goed voor dr benen en gewrichten.

en ach, ik loop zo veel te malen dak t af en toe ff ergens moet droppen. Dus vind t allang tof dat dat hier kan zonder dat er meteen een oordeel is :)

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 22:42

Prachtige foto van Roos <3

Hoop ook voor je dat je de uitslag snel krijgt van Niaff

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 22:51

Nou nou Roos, wat een sexy koppie

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 22:55

Oohh op die fiets Dott :j
Ik duim met je mee, dat de uitslag goed is, maar ook dat er een oorzaak gevonden wordt, anders kan je nog niks.

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 22:58

We zullen zien :) in elk geval bedankt :)

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 23:00

+:)+ altijd

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 00:41

Ow wat een knapperd op de foto vorige pagina!

Claudia@ Leuk zo nog een foto doet me aan een paard denken van vroeger

Hopelijk snel uitslag Dott

Wat een verhaal terug Nientsje, borsttuig aandoen hihi. Gelukkig weet ik hoe het moet, zonder ook maar 1x begeleiding te hebben had ik direct correct opgetuigd met 1 singel dat ik even niet wist waar moet dat nu (2de buiksingel) maar gelukkig al snel gevonden alles zat ook goed in 1x, fjoe.

Hier is dat ondertussen gewoonte met Jack, in de weide, voerbak klaar maken en uitmesten dan poortje open (ook als die helemaal achteraan zit) even hard op mijn bak kloppen (metaal dat hoor je goed) en "Jackkkkkk" en daar is die hoor. Cup begint het ook al te doen, sprint dan altijd Jack zijn stal in maar het is toch echt in die ernaast dat die moet zijn. Vorige keer stond Jack in de weg en zag je hem echt kijken "ik wil komen hoor maar die daar staat in mijn weg" :') . Eenmaal Jack aan de kant liep die zo zijn eigen stal in snel naar zijn voerbak := .

Trouwens laatste balen hooi uit zijn stal gehaald en bij het stro gelegd en nog wat aanpassingen gedaan nu heeft die ook een volledige stal voor hem zelf (buiten het afgezette hoekje van de grasmaaier aan de muur dan). Eerste wat die doet eenmaal in zijn stal is plassen natuurlijk >;) :roll: . Daarna beledigd kijken omdat ik de deur had dicht gedaan :o .

Nu slapen morgen school, hoop de begeleider tegen te komen. Nu wel na een oproep opeens wel hulp van anderen en met het gevolg dat dit weekend en volgend weekend volledig volzet zijn, behalve 1 ochtend en misschien 't weekend erna ook 1 maar die gebruik ik voor foto's thuis te maken en werkstukken te typen. Zelfs deze zondag vroeg op 1u20 min treinen naar Antwerpen, daarna tegen half 12 terug treinen en daarna bus of auto 20 min om nog bij iemand anders te fotograferen, we gaan ervoor :') :D . Hoop nog iets licht te hebben tegen thuiskomst deze week zodat ik nog kan kijken om andere opdrachten te fotograferen... nu morgen eerste echte les met handboek van een van die nieuwe vakken voor mij dan na mijn overstap geweest ( korte les gehad voor de vakantie maar verder niks want bus was te laat en had geen handboek door de bestelling bij de winkel < verklaart logischerwijs ook mijn buis voor dat vak :+ dat die maar een toets plant zodat ik kan tonen dat ik het wel kan met les)

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 09:49

Haha ooh hij weet wel hoe het moet hoor, maar hij was wat aan het klungelen := Toen besloot Feike dat hij maar ff moest helpen :')

Haha gekke Jack en Cup :)
Hier de paarden op die manier binnenhalen is moeilijk, deed dit ook alleen ff omdat er verder niemand was :+

Succes vandaag! Wel fijn dat er nu gehoor is gegeven aan je oproep!

Pfoe slecht geslapen, bluhh.. Nja nu maar op naar de bus voor een hele lange tragische dag school :')

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-15 10:16

Nientsje, balen dat je slecht hebt geslapen
Dott, hopelijk krijg je snel een bericht van je DA! En anders zou ik gewoon vandaag zelf even bellen of er al nieuws is....
HLW, Succes at school!

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 10:41

Ja, dat doe ik sowieso wel. Maar weet nog dat ik eerder een keer belde op een zaterdag omdat de DA mij op vrijdag zou bellen en dit erbij in geschoten was, en toen zei die dat ie veel spoedgevallen enz had gehad en het erbij in was geschoten maar voor zaterdag als eerste op t lijstje stond.
Toen voelde ik me banketstaaf _O-

J_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 11:10

Oehhh mooie foto van Roos!!!!

Brave Feike.

Hopen dat de DA vandaag belt met goed nieuws!

Aranka is een beetje knorrig de laatste tijd. Vorige week was ze koppig in de bak, dat heb ik nog nooit eerder gehad. Ze wilde niks, bij aansporen wat omhoog komen. Na één redelijk rondje draf maar gestopt. En op buitenrit is ze slecht te houden, ze wil zo graag hard. Zal ook wel weer overwaaien. Grappig zo´n tegengestelde van Gi.

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-15 17:16

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 17:48

Ik heb gestemd hoor :)

En ja is inderdaad volgens mij ook wat de periode, Dusty loopt ook echt kittig de laatste tijd :o
Denk dat het wat komt omdat ze tot nu toe niet echt een echt winter hebben gehad...

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 18:03

Ik zal zo even stemmen :)

Helaas nog geen nieuws.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 18:23

Net laatste stukje naar huis vanaf het station gereden maar rij normaal altijd in de renault trafic van de kennis en nu opeens terug in een C3, die pedalen zijn veel lichter dus 'm stuk of 5 keer laten uitslaan toen ik aan 't groen licht wilde vertrekken (was rood geweest) :') . Voor iemand die net begint is er toch echt veel verschil met dat kleine auto'tje en die grote, de grote rijd op dat vlak een stuk makkelijker nu omdat ik die meer gewend ben _O- . Dat is wel het voordeel van 2 begeleiders ene grote zware auto en de andere een kleine compacte auto :+ . Morgen ook naar iets voor 't stad rijden daarna laat ik overpakken (neem het risico nu nog niet om in het stad zelf te gaan rijden of 't moet vlot gaan maar anders)

Begeleider gezien maar ze had geen tijd maar ging proberen morgen middag >;)

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 19:45

Heb net zelf de kliniek gebeld, helaas is er nog niks binnen. Waarschijnlijk komt dat pas vanavond laat binnen :( nog een dagje langer wachten.

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 19:56

Balen Dott -O-

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-15 20:01

das flink balen zeg!
Maar goed dan morgen nieuws!

haha ja andere auto is volgens mij altijd wennen

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 20:10

Hmm. Werd net terug gebeld. Bloed was in orde. Niks afwijkends. Dus moeten nu toch denken aan rug of achterhand. Morgen komt de vrouw van mijn normale DA langs. Zij is meer van het specifiek opzoeken van pijnlijke plekken.
Ik heb niet zulke geweldige ervaringen met haar :o mgoed, ben benieuwd wat ze ervan gaat zeggen.
Dierenarts had op dit moment geen idee.. das een naar gevoel.

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 20:18

Fijn dat het bloed goed is, minder fijn dat je nu nog niet weet wat het is.
Ben benieuwd of die vrouw morgen wat gaat vinden!

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 20:24

Dit is terug typisch vandaag een leerkracht "ik heb het gemaild", nu pas sinds eind november dat mail systeem en had niks ontvangen ook van andere gedeelde documenten niet. Net gemaild naar de ICT en enkele leerkrachten dat ik weet dat ze met regelmaat online wat delen, krijg je mail terug "waarom heb je dat niet eerder gemeld" (omdat ik moeilijk dat kan weten als niemand het mij zegt dat er wat gemaild is..... pas toen ze het zei en ik terug zag dat ik niks had gekregen rinkelde er een bel bij mij :') )

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 20:25

Lekker weer :+

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 20:55

Ja amai, typisch staat er ook "dan heb je je vakantie taak dus niet kunnen maken als dit klopt" ja als ik van niks weet lekker handig {:)-:( .

Trouwens iemand hier een thuisje voor der, is dat ik zelf echt echt echt geen plek heb voor een 2de grote. Enkel nog voor een 2de mini maar echt verder niet meer voor een grote...
http://www.kapaza.be/nl/paarden/prachti ... 543721.htm

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 21:00

Sorry maar ik heb aan 1 meer dan genoeg :j
Jammer dat ze weg moeten maar succes met de verkoop!

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 21:10

Pff wat een gedoe Lor... soms vraag je je toch ook wel af hoe die in het onderwijs terecht zijn gekomen :+ :+ en dat zegt dan iemand die zelf voor kleuterleidster gaat :o

Toch al geruststellend dat het bloed niks speciaals uitwees Dott, nu hopen dat ze vinden waar het probleem echt zit.