[TI] [HK] Deel 6, Waar ons hart vol van is,stromen de monden.....

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Berdien

Re: [HK] Deel 6, Waar ons hart vol van is,stromen de monden.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 23:44

Vertel? :=

Ben heel benieuwd Sita, ik gun het jullie zo :j lekker een eigen plekje voor jezelf, en wát voor plekje dan ook meteen :))

_janet_

muds aqua troubles gehad.
Goudvissen vond ik ook moelijker dan een warm water aquarium. Hoe vaak gaf je ze eten?

Ik heb aquarium les gehad op school, was erg leuk. Ook terrarium les trouwens.

Sita_

Berdien schreef:
Hier ook vaak gebek. Zeker tussen mijn broertje en mij. Het is nooooiiit goed of het deugt niet voor Sijmon. Echt, hij zeikt over álles. Mijn moeder trekt zich dat erg aan, dus neem ik het voor haar op. Waarop hij mij aanvalt. Ik ben een vetklep etc etc etc. The same old song, over and over again. Dus wrijf ik hem fijntjes (jullie kennen mijn subtiliteit Haha! ) dat hij koos diplomaloos is, waarop de vlam helemaal in de pan slaat.
Mijn moeder heeft dezelfde subtiliteit als ik, dus wij botsen ook regelmatig.

Ik kan eigenlijk het beste met mijn vader, daar heb ik zo goed als nooit woorden mee. Maar goed, mijn vader trekt zich terug in zijn schulp als er weer eens woorden zijn, in plaats van zich eens goed uit te spreken.

Lekker gezin zijn wij Nagelbijten / Gniffelen

Eigenlijk komt het hier ook wel op hetzelfde neer, alleen ik heb geen vervelend broertje.. *LOL*

Het is inderdaad een droomplekje, vandaag er ook weer langsgereden.. Lovers Zo lief! Heb er ook erg veel zin in!

Muds

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 23:45

Driemaal daags een beetje, dat ze het allemaal op hadden en niets op de bodem laten liggen. Ja, ik heb ook aquariumles gehad, daar kwam het goudvisidee ook vandaan. Toevallig ook Groenhorst gedaan?

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 23:46

nee aoc terre, in Meppel.

Ik gaf ze dus niet zo vaak meer eten. Ik gaf ze maar 1 keer per dag, beviel me beter.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 23:47

Wees blij, die wil je er echt niet bij hebben :n
Op zijn manier kan hij best heel lief zijn, maar soms.. nou ja. Hij was ook vergeten om een cadeautje voor mijn vader zijn verjaardag te kopen. Paps was op een koopzondag jarig, dus ik zei "ga dan nou nog even snel de stad in"
Maar nee :n En paps doet zoooooooveel voor hem. Echt álles. Maar een cadeautje kon er niet af. Paps heeft het daar best heel moeilijk mee gehad :\

Muds

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 23:48

Ja, was misschien ook beter geweest, maar hier gaven meer mensen ze te eten en 1x op een dag is dan zielig Rolleyes

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 23:48

Agut.. Dat is echt sneu voor je vader.. Ach gut

Ik heb dan wel 2 oudere broers, waarvan er eentje heel erg kan zeuren en zaniken.. Maar die kan ik nu ook al redelijk goed de mond snoeren, eerst liep ie altijd over me heen..

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 23:49

Berdien schreef:
Vertel? Nagelbijten / Gniffelen

Subtiel? .... Knipoog

Toen ik met Ingrid bij jou aankwam, zag ik geen iele fijngebouwde Berdien die ik had verwacht Tong uitsteken
Maar een vetklep ben je nu ook niet bepaald Huilen van het lachen (Anders had ik dat nooit kunnen denken nav wat foto's.)

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 23:49

Berdien, jou broertje is toch een beetje een "probleem kind". Wat ik wel eens van je heb begrepen.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 23:50

Ik vind probleemkind dan ook weer wat onaardig klinken?

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 23:51

ik ook, weet niet hoe ik het anders kan verwoorden.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 23:55

Hahahahaha ja dat zei je toen ja!
Tja, ik ben 1.80m,en de daarbij behorende kilo's schoon aan de haak :+ moet wel wat kilo's kwijt, maar een vetklep noem ik mezelf ook niet.

Sijmon mag je best een probleemkind noemen hoor, dat vind ik helemaal niet erg. Sijmon heeft ADD en ODD/PDD-NOS. Hij is dus niet de makkelijkste om mee om te gaan. Hoewel ik wel vind dat mijn moeder dingen te snel en te veel afschuift op zijn problemen.
Daarnaast heeft hij zijn middelbare school niet afgemaakt, hij heeft geen VMBO diploma, en een poging om dat alsnog te halen via de avondschool faalde jammerlijk, hij ging gewoon niet.
Laat ik het zo zeggen dat mijn ouders ontzettend veel tijd en moeite in hem steken, en ze vaak de deksel ontzettend hard op hun neus krijgen :)

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 23:58

Ik had al zo'n vermoeden... en toch vind ik dat probleemkind hier niet op z'n plek is om hem zo te noemen als je hem alleen van verhalen kent. Maar snap hoe Janet het bedoelt, is soms ook lastig om het anders te verwoorden.
De opvoeding ligt ook nu eenmaal wat moeilijker in zo'n situatie en dan is het eerder een probleemsituatie dan een probleemkind. Mja ik krijg er nu niet uit wat ik er uit wil halen Clown

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 00:00

Toch jammer dat hij zo met zijn pet naar alle kansen, die je ouders hem geven, slaat Berdien..
Jou ouders zijn ook veels te goed voor hem als ik het zo mag zien..

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 00:02

Hmmz ik ken Berdiens broertje niet en vind het lastig in te schatten vanuit alleen Berdiens verhaal, maar ik heb wat moeite met jouw oordeel Sita....
Ben het wel eens dat het jammer is dat zo'n jongen de kansen laat varen, maar ik zie het denk ik door een andere bril.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 00:02

Snap je wel Leon :j maar heb er echt geen problemen mee als jullie hem zo noemen :)

Zeker weten Sita, hij is veel te veel verwend. Ik ook hoor :D maar ik durf zonder arrogantie te zeggen dat ik stukje verder ben in het leven dan hij :)

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 00:08

Je hoeft geen moeite te hebben met mijn oordeel hoor Leon, het is namelijk helemaal geen oordeel.. Knipoog Tenminste geen hard oordeel of vooroordeel.. Maar Berdien verteld toch regelmatig dingen waarvan ik denk, jongen pak die kans nu toch.. Meer in de zin van, maak er wat van en zie hoeveel meer het leven te bieden heeft dan dat het je nu geeft, hoe noem je dat.. Beetje helpend.. Ik kom er niet goed uit, maar hopelijk snap je wat ik bedoeld..

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 00:10

Ik snap beide kanten van jullie :j en ik moet zeggen dat ik het soms ook van beide kanten voel. De ene keer kan ik hem wel wat aan doen, zó kwetst hij mijn ouders. Aan de andere kant, als ik zie hoe hij finaal in de stress schiet voor zijn autorijlessen.. Hij kan 2 meter pure... ARGH zijn, maar aan de andere kant is het nog zó'n kind.
Het is moeilijk... :)

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 00:10

Ik pb je wel even Knipoog Zit iig wel goed verder.

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 00:26

Doei! Hai! Wat zijn jullie gezellig aan het kletsen! Hier ook een gezellige avond gehad...

Heeeeeeeeeel vroeger hadden we ook schildpadden, maar die werden dus idd te groot!

Noa ligt echt lief daar in het stro!

Wij hebben thuis gelukkig bijna nooit echt ruzie, wel veel discussies. Kom uit een gezin van 8 kinderen, met m'n oudste zus vroeger wel veel gezeur gehad. We waren nogal jaloers op elkaar... Clown , nu gelukkig niet meer...

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 00:31

Jeetje, 8 kinderen! Ook wel een groot gezin :j

Ik ga zo eens naar bed :O moet morgen ook weer fris en fruitig zijn natuurlijk :))

Overigens.. dat bericht op de voorpagina, over die doodgereden pony's bij Wezep? Ik kom regelmatig bij de eigenaren ervan, die hebben een klein paardenwinkeltje en ze verhuren trailers.
Het is de laatste tijd flink raak rond Wezep :\ :\

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 00:33

Ik heb dat bericht gemist denk ik Bloos Maar da's niet zo best dus... bah!

8 kids is idd best veel! Maar 'vroeger' was dat wel weer heel normaal he Haha! Tong uitsteken

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 00:33

Ja 8... Haha! Ben wel blij dat ik niet meer in die drukte woon, maar nu is het gewoon erg gezellig, altijd iemand om iets mee te doen... Maar moet er zelf niet echt aan denken... ik heb ook echt zo'n opofferende moeder!

Op de A28 bedoel je Berdien? 't Viel mij ook al op, dat er daar vaak iets gebeurd...

Ik ga ook maar eens slapen, morgen gaan we lekker even met Kascha en Banbay wandelen.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 00:36

A28 bij Wezep ja :j Een week of twee geleden was het de Zuiderzeestraatweg ter hoogte van Wezep :\

Weltrusten allemaal! :*