Gijs is zo'n knap paard Ben benieuwd hoe tank hij is als hij een jaar of 6 is!
Lori
Geplaatst: 03-01-15 16:42
Wat een schijt weer is dit eigenlijk . Moeder heeft net gezegd dat ik eventueel zou mogen rijden s'morgens naar de bushalte in plaats van zij . Wel als broer niet mee is... maar met die blok komt goed
Vandaag weer op Feike gestapt, hij was nu weer heel braaf Dus eventjes lekker gereden T zwijn had voor het rijden heerlijk in de paddock liggen rollen, dus overal was zand Wel jammer van de regen, paardlief was zeiknat
Gisterenavond nog eens leuk nieuws gehad van Chuckie. Hem heb ik in het voorjaar doorgereden en nadien is hij naar zijn nieuwe eigenaars gegaan. Dan voel je je toch wel trots als je hoort dat hij het nog steeds super doet, maar ik mis hem toch wel een beetje.. Zou hem toch graag nog eens zien, was in het begin echt mijn stuntelige puber die nadien in een knappe sterke kerel veranderde
Dat klinkt goed fijn compliment. Kun je geen foto's vragen? Of vragen of je keer langs mag komen.
Lori
Geplaatst: 04-01-15 11:39
Ik ben ook naar mijn vorig paard al vaker geweest, nog niet bij zijn nu baasje maar ben er wel welkom
Scholen is een ramp inderdaad veel beloven maar niets nakomen, in het gezicht van de ouder belofte's doen maar eenmaal ze je apart voor de neus hebben je afwimpelen met een simpele "je bent 18 trek u plan". Ben akkoord dat ik enige verantwoordelijkheid moet hebben maar als de overige van de klas niet meewerken hier aan omdat je "de nieuwe" bent dan raak je toch echt niet ver hoor op die manier.
Daarom dat ik hoop dat er gehoor gaat zijn bij de leerlingenbegeleidster (moet bij de titularis niet gaan wimpelt het af), dat zij iets kan doen voor mij. Op deze manier zit ik er enkel om het kindergeld te behouden en dat is niet de bedoeling . Mijn kansen zijn nu nihil ik loop zwaar achter met de GIP door hun en de latere instap, moet van vakken die ik nog nooit eerder kreeg ook een GIP maken waar ik niks van vraag krijg van "weet je eigenlijk wat je moet doen". Moesten ze het vragen zou het een grote "nee ik weet niet wat ik moet doen " zijn. Dan door dat het geld van mij in de paarden gaat en geld van mijn moeder in andere dingen vinden we het zonde cursussen te kopen van 30 euro/stuk voor enkele maanden les, willen dus met kopie's werken en hoop van harte dat de begeleider die zou willen regelen voor mij dat ik mij daar tenminste geen zorgen meer moet rond maken... .
Want je kan tot in bepaalde mate dingen inhalen en wil ook proberen zoveel mogelijk GIP nog ingehaald te krijgen maar dan wil ik mij echt geen zorgen hoeven maken over enkele kopies . Want in hoe ver ze gaan rekening houden als ik gebuisd ben voor GIP maar bijvoorbeeld voor alles er door eind het jaar is maar de vraag...
Dat is zwaar kl*te hetlevenwint Hopelijk krijg je alles toch geregeld, wat een gezever met die school zeg...
Wat fijn dat het zo goed gaat met Chuckie! Ben stiekem wel benieuwd naar een foto maar ik begrijp je volkomen waarom je ze niet plaatst
Vandaag ga ik Feike maar weer longeren met het tuig, deze x ook met de oogkleppen Morgen weer naar school, dan is het weer uit met de elke dag Feike-pret Gelukkig komt paardlief niks tekort, die vriend van me verzorgt hem de dagen die ik niet kan Hij zit me al te klieren dat hij dan Feike "eindelijk" weer voor zichzelf heeft nouja zeg
Daar zit het ik kan niet blijven doorzeuren bij mede leerlingen, ik heb 3 vakken waar ik kopies van nodig heb om de lessen te kunnen volgen. Als ze dat regelen zou dat al super zijn... daarna ga ik 1 GIP werk al alvast afmaken op enkele punten na (de foto's die er in moeten), GIP Nederlands gaat ook wel lukken enkel moet ik echt eens met enkele mensen een dag kunnen plannen waar ik het 1'ne idee na het andere voor de foto's kan fotograferen... dat ik al van alles mijn eerste foto's heb. Enkel de 2 vakken die totaal nieuw zijn voor mij zullen een ramp blijven om er een GIP van te maken, die zijn theoretisch maar heb geen idee wat ik doe bij die vakken. Heb begin februari mijn eerste jury als ik het goed op heb.. de klok tikt.
Nu net mijn kamer op orde gemaakt, dadelijk nog stal mesten en fotograferen. Morgen terug school dus hopelijk dat er dan al wat kan besproken worden.. .
Lastig... hopelijk lukt het je, ik zal voor je duimen en meehopen
Haha idd Dott. Hij wil nu ook leren paardrijden. Ik kreeg dit al naar mijn hoofd geslingerd en ik citeer hem: "Dan kunnen we samen op buitenrit ik op Feike en jij op een ander paard." Duss euh wiens paard was het ook alweer?
Ah Claudia dat is super he als nieuwe baasjes foto's sturen. Missen doe je ze wel ja. Maar goed nieuws is altijd fijn
Wat is een GIP Lor?
Morgen presenteren voor m'n atelier opdracht... Weet niet zo goed wat ik erin moet zetten. Ben ook niet echt met school bezig geweest eigenlijk, ik ben ruim een week ziek geweest, feestdagen er nog bij, paarden verzorgen. En nu alweer dagen bezig geweest m'n website codering te verbeteren, nieuw responsive menu erin zodat alle platformen optimaal op de site kunnen kijken, maar een browser wilde niet werken. Eindelijk nu wel! Drie dagen geduurd maar het is gelukt. Html is vreselijk, erger dan wiskunde en daar was ik al super slecht in Ik moet eigenlijk een paar dingetjes nog veranderen maar dat kan een andere keer, voorlopig doe ik niets meer eraan. Nu weer vol op school storten dus ik weet hoe jullie je voelen haha, school kan echt vervelend zijn... Zo veeleisend!
Lori
Geplaatst: 04-01-15 15:38
Geïntegreerde proef (GIP) of zo iets, is een soort groot eindwerk die bewijst dat je na je secundair ook iets in praktijk kan zetten en in mijn geval is dat fotograferen (praktijk), een werkstuk over een fotograaf, 2 vakken (die nieuwe) ook iets uittypen maar geen idee wat eigenlijk en een werkstuk Nederlands over het verloop van je praktijk met voorbeelden en uitleg en verdediging en dergelijke.
Gelukkig nieuw jaar allemaal! Wij zijn weer thuis Wel wennen paarden weer op stal en wij gewoon thuis .. s avonds niet meer nog even paardjes knuffelen en sochtends uit keukenraam paardjes zien.. Wel jammer hoor maar goed kan ze moeilijk hier in de woonwijk zetten haha
Chimello nieuwe pic profielfoto? Nice zeg!! Nientsje leuk toch een vriend die zich ook om je paardje bekommerd
_Clocloken_
Geplaatst: 04-01-15 21:46
Succes morgen Lor!
En kan me voorstellen dat je de paardjes weer door het keukenraam zou willen zien Niene
Ik heb morgen mijn eerste examen in de namiddag... Geen zin in, ik denk nooit dat ik het kan omdat je nooit zeker weet wat ze gaan vragen hé Nu dus nog maar een beetje verder doen, dan eens goed slapen en morgenvoormiddag nog eens herhalen
Voor de geïnteresseerden heb ik wel nog een foto van Chuckie toen hij nog bij ons was om gereden te worden Dit was de eerste keer dat ik met hem op buitenrit ging (vandaar mijn misschien serieus gezicht ) Toen was hij ook nog zo magertjes, naar mijn goesting dan toch paar weken later had hij echt een mooi lijf, helaas heb ik niet veel foto's van het rijden.
Succes morgen Claudia!! Wat een leuke foto, skeetige Chuckie
Ik heb vandaag Feike weer met tuig gelongeerd, samen met die vriend van me (oke hij is de vader van mijn tantezegger dus vanaf nu noem ik hem maar gewoon "zwager" want anders wordt het zo ingewikkeld haha). Mijn zwager wil zelf leren longeren en dat gaat hem ondertussen al aardig af Vandaag voor het eerst het gehele tuig bij Feike opgehad, dus inclusief het menhoofdstel, en wauw wat staat dat hem gooeeeed (Heb geen foto was einde van de middag en al wat schemerig). Mijn zwager wil dus alles zelf kunnen doen, dus hij ging Feike optuigen voor het longeren, hij had alleen wat ruzie met het borstgedeelte en kreeg dat niet goed om Feike zijn hoofd (het borststuk moet je om het hoofd trekken zegmaar ) en het lukte hem dus niet zo goed, en toen deed Feike iets wat mij echt het "aaawwhh" gevoel gaf Hij deed zowaar zijn hoofd omlaag en "trok" het borststuk zelf maar aan Wat een geweldig paard heb ik toch, en slim dat hij is Nouja Feike opgetuigd en toen gingen we dus longeren, wat best goed ging. Omdat Feike oogkleppen op had reageerde hij op het kleinste geluid, gevoelig ding Nouja daarna weer aftuigen, zwager deed het hoofdstel en ik begon bij de broek. Toen hoofdstel af was lieten we hem even zo, halsterloos. Zo hebben we hem helemaal afgetuigd, geborsteld, manen uit de vlechten en kammen, hoefjes uitgekrabt. Feike hield ons in de gaten, kriebelde ons af en toe toen we dichtbij stonden en verder stond hij braaf te wachten. Zelfs met deken opdoen bleef hij geduldig staan. Toen wou ik iets uitproberen Ik ging zijn voer in zijn voerbak doen en legde wat wortels in zijn stal voor hem. De deuren naar buiten toe had ik dichtgedaan. Feike stond nog lief te wezen, halsterloos en los, op de poetsplek. Toen zijn brokjes in zijn voerbak lagen en zijn wortels op zijn hooi, riep ik: "Kom maar Feike!" Nou toen hoorde ik wat gemurmel en daar kwam hij hoor Heel beheerst liep hij naar zijn stal en ging naar binnen en viel aan op zijn brokjes Ik was dus wel benieuwd of hij zelf naar zijn stal zou komen en jahoor hij deed het ook nog Ik had minstens verwacht dat hij het op een rennen zou zetten naar zijn eten, maar nee hoor hij liep heel rustig naar zijn stalletje en liep ook heel rustig naar binnen, en zijn stal is de 1na achterste Hahaha geweldig beest heb ik toch ook Heb het helaas niet gefilmd, want ik wist niet of hij het ook echt zou doen, maar de volgende keer ga ik het filmen
Hahaha Feike. Wel braaf dat ie t zo beheerst doet xD weet niet of zac dat zou doen.
Blugh. Ben het wachten zat. Heel frustrerend om een week te moeten wachten op bloeduitslagen die normaal een dag duren. Denk dat ik de hele dag aan mn telefoon geplakt zit, zul je zien dat de DA pas savonds belt.
Wat betreft Niaff weet ik t even niet meer. Ze is door de pijnstillers wel veel soepeler gaan lopen in dr achterhand. Ze staat ook meer te weven op stal dan ze deed de laatste tijd (is ze dan onrustiger? Of stopte ze met weven omdat ze pijn had en nu ze dat niet meer voelt weeft ze weer meer? Ze heeft op zich geen reden om onrustiger te zijn dan normaal.. dus ik gok optie 2) maar ze ligt nog steeds af en toe. Hetzij wel minder vaak en lang dan zonder de pijnstillers.. dus, ligt ze dan omdat ze pijn heeft? Of niet? Gezien ze het doet door de pijnstillers heen. Of is de pijnstilling niet zwaar genoeg? Pff. Word echt gek van mezelf. Veel en veel te veel tijd om na te denken in zo'n week. Hoop dat de DA morgen om 8u smorgens belt
Haha ik had het zeker ook niet verwacht, ik dacht dat hij als een stoomtrein op zijn voer af zou denderen
Balen dat je nog geen uitslag hebt.. Snap wel dat je gefrustreerd bent Ik hoop ook voor je dat de DA vroeg belt, wachten is vreselijk, weet er alles van... Ik snap wel dat je jezelf al die vragen stelt, helaas kan ik je daar niet bij helpen want ik ken Niaff verder niet natuurlijk. Maar waarom weeft ze überhaupt als ik vragen mag?