http://de.youtube.com/watch?v=nEzJ7x0G_9k&feature=channel_page
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
POLLO schreef:Ik denk dat je gelijk hebt nadinec. Ook de beoordeling is soepeler volgens mij. Als in de Z1 mijn proef zo rijd dan krijg ik geen winstpunt. En dat is niet vervelend bedoelt hoor. Valt alleen op dat er ondanks de foutjes toch winst is gegeven en dat hadden ze bij de paarden niet gedaan.
shar_ianne schreef:Goh wat een leuke reacties..
Ik rijd wel tegen hele dure dressuurponies en inderdaad was dit een heel positieve jury. 95% van de proeven die ik heb gereden kan ik niet zeggen dat we positieve jury's hadden.Gelukkig had ik nu een jury die wist hoeveel moeite het mij heeft gekost om zo hoog te komen. De jury was mevrouw Carmen Grondsma. Zij rijd zelf intermediaire en zij lest bij Coby van Baalen. Ga dus niet vertellen dat zij niet weet hoe zij moet jureren.
Zie zelf maar dat je eerst in de Z2 terecht komt, want de Z1 is zwaar genoeg. Misschien heb ik wel een cadeautje gehad, maar dat mag ook wel na jaren afgezeken te worden. Je ziet zelfs door Tinkerruiters word ik afgezeken. Bedankt!
Sharianne
KNHS reglementen schreef:Deelnemers mogen vanaf 1 januari van het jaar waarin de 12-jarige leeftijd bereikt
wordt, uitkomen in wedstrijden voor paarden die onder dit reglement worden verreden.
Deelnemers mogen vanaf de dag waarop men 6 jaar wordt tot en met 31
december van het jaar waarin men 18 jaar wordt, met een pony deelnemen aan
wedstrijden voor ponyruiters.
KNHS reglementen schreef:Uitzonderingen hierop zijn Junioren en Young Riders, welke 2 x 60 % gescoord moeten
hebben in een respectievelijke Landenproef of Individuele Proef en ponyruiters
welke een stand van Z2+5 gehaald moeten hebben op het moment van nominatieve
inschrijving van de betreffende wedstrijd.
WenK schreef:Ik begrijp uit het stukje dat je vanaf je 12e met zowel paard als pony bij de paarden mag starten. Je geeft aan dat je graag bij de paarden zou willen starten omdat je dan met wielsporen en stang en trens mag starten, dan zou dat toch fijn zijn als blijkt dat dat idd kan?
Mbt de percentages vraag ik juist hoe dat zit omdat je het er over had dat je met die percentages internationaal mag starten en ik bovenstaande (waar dus enkel sprake is van Z2 + 5 bij de pony's) tegen kwam in de reglementen toen ik het stukje over starten bij de paarden zocht.
shar_ianne schreef:Vanaf je 12e mag je met een paard bij de paarden starten. Als je met een pony tussen de paarden wilt starten moet je eerst 18 zijn.
shar_ianne schreef:De jury was mevrouw Carmen Grondsma. Zij rijd zelf intermediaire en zij lest bij Coby van Baalen. Ga dus niet vertellen dat zij niet weet hoe zij moet jureren.
shar_ianne schreef:Zie zelf maar dat je eerst in de Z2 terecht komt, want de Z1 is zwaar genoeg. Misschien heb ik wel een cadeautje gehad, maar dat mag ook wel na jaren afgezeken te worden. Je ziet zelfs door Tinkerruiters word ik afgezeken. Bedankt!
Sharianne.
shar_ianne schreef:Paarden en pony proeven staan gelijk, want ik mag ook bij de paarden direct Z1 gaan starten met ieder paard, dus moeilijkheidsgraad is gelijk.
Gilbey schreef:sharianne het is echt heel netjes dat je zo ver bent, gefeliciteerd![]()
Er zijn genoeg dingen gezegd waar ik mij heel goed ik kan vinden maar laten we het ,voor nu, afsluiten.
Iedereen vind het super dat je zo ver bent en als je de overstap wilt gaan maken naar de paarden moet je dat doen omdat het voor jou een uitdaging lijkt.
Let wel op: het kan tegen vallen, dat heb ik vaak zat zien gebeuren en zelf ook ervaring mee.
Verder zijn er nog wat dingen die je eerst moet na kijken voor je internationaal wil gaan rijden.
De wedstrijden die je nu reed waren regionale wedstrijden van de basissport dressuur, je zult je moeten gaan aanmelden bij de topsport afdeling van de KNHS.
Daar worden andere tariefen gerekend en andere regels.
BV E pony's bestaan daar niet.
Gelukkig heb jij D pony's dus dat moet niet uitmaken.
Verder gaan er regels gelden over terug met een jong paard in de B van de basissport starten.
Hoe die precies zijn moet je na vragen bij de KNHS, maar daar zijn regels voor en jij hebt nog jonge paarden thuis staan.
Het zou zonde zijn als je die niet zelf op kan lijden en uitbrengen.
Verder kan je gaan starten op landelijke wedstrijden zonder tussenkomst van de bondscoach.
Zij komt wel kijken op die wedstrijden en gaat daar uitmaken wie er geselecteerd worden om in een C-,B- of A- kader te komen.
Dat A-kader is van belang voor grote internationale wedstrijden waar ook gereden word met landenteams.
Gelukkig gaat het niet zo moeilijk bij de TREC en mag ik met mijn jonge paard gewoon op de lagere wedstrijden komen.
Maar verdiep je er goed in voor je de overstap gaat maken.