[TI] Tinkers in de sport: verslagen en uitslagen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

shar_ianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 09:44

nadinec

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 14:17

Shar_ianne, ziet er super netjes uit!!, gefeliciteerd met je puntjes!!
*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Mss een stomme vraag, maar rijden de ponies nou echt zulke verschillende proeven dan de paarden. Wij moeten in het Z2 o.a. vliegende galopwissels, galopappuyementen etc laten zien, maar die heb ik bij jou niet gezien of heb ik echt niet goed gekeken?

Wat Boris en mij betreft, wij moeten ook maar weer eens op wedstrijd, heb nu alweer 8 maanden geen wedstrijden meer gereden.

POLLO

Re: Tinkers in de sport: verslagen en uitslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 14:31

gefeliciteerd sharianne.

Ik denk dat je gelijk hebt nadinec. Ook de beoordeling is soepeler volgens mij.
Als in de Z1 mijn proef zo rijd dan krijg ik geen winstpunt. En dat is niet vervelend bedoelt hoor. Valt alleen op dat er ondanks de foutjes toch winst is gegeven en dat hadden ze bij de paarden niet gedaan.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 15:04

Daar kan ik natuurlijk niet uit ervaring over spreken omdat ik nooit bij de pony's gereden heb, maar ik heb dat idee altijd wel. Het is in elk geval wel zo bij de jury's waar ik bij geschreven heb, ze beoordeelden allemaal de pony's soepeler dan de paarden.

Overigens is Z2 bij de pony's idd makkelijker dan bij de paarden, het gaat om andere oefeningen die gevraagd worden. Kijk maar in je proevenboekje.

Toch gefeliciteerd Sharianne!

sunny44

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 15:16

Bij de Z2 pony's is het punten aantal voor een winstpunt toch veel hoger. verschilde dacht ik per proef en ongeveer 240 punten ofzo..

Edit; sorry zie dat dit een 20X40 bak is

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 15:21

Heel toevallig heb ik hier nog een proevenboekje liggen, maar zowel bij de Z1 als Z2 (paarden en pony) is het totaal aantal punten 340. Voor winst heb je er dus 204 nodig.

nadinec

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 16:06

POLLO schreef:
Ik denk dat je gelijk hebt nadinec. Ook de beoordeling is soepeler volgens mij. Als in de Z1 mijn proef zo rijd dan krijg ik geen winstpunt. En dat is niet vervelend bedoelt hoor. Valt alleen op dat er ondanks de foutjes toch winst is gegeven en dat hadden ze bij de paarden niet gedaan.

Ik vind het een net proefje echt waar!, maar vind het net zoals jij eigenlijk wel "ruim" gejureerd, ik krijg die punten echt niet als ik zo mijn Z1 proef rijd...., waarschijnlijk zijn ze bij de paarden dan toch echt wel strenger. Ik kan me geen fouten veroorloven en moet echt alles vloeiend gaan, dan rijd je een puntje.

Vind het een superprestatie overigens om bij de ponies Z2 te worden, maar het is echt niet te vergelijken met een Z1 of Z2 proef bij de paarden...

Voor de meeste KWPN paarden is het bijna onmogelijk om 3 punten in het Z2 te rijden tijden 1 wedstrijd. Kun je nagaan als je met een tinker komt aanzetten.

shar_ianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 19:42

Goh wat een leuke reacties..
Ik rijd wel tegen hele dure dressuurponies en inderdaad was dit een heel positieve jury. 95% van de proeven die ik heb gereden kan ik niet zeggen dat we positieve jury's hadden.Gelukkig had ik nu een jury die wist hoeveel moeite het mij heeft gekost om zo hoog te komen. De jury was mevrouw Carmen Grondsma. Zij rijd zelf intermediaire en zij lest bij Coby van Baalen. Ga dus niet vertellen dat zij niet weet hoe zij moet jureren.
Zie zelf maar dat je eerst in de Z2 terecht komt, want de Z1 is zwaar genoeg. Misschien heb ik wel een cadeautje gehad, maar dat mag ook wel na jaren afgezeken te worden. Je ziet zelfs door Tinkerruiters word ik afgezeken. Bedankt!
Sharianne

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 20:14

Ik vind het inderdaad leuke reacties Sharianne, aan alle kanten wordt je gefeliciteerd. Vervolgens is er een doodnormale discussie/vraag over de jurering en verschil in proeven tussen pony's en paarden. Er is niemand die jou daarin afvalt of afzeikt hoor. Ik denk toch dat je dat dan verkeerd leest/interpreteerd helaas.
Sorry dat ik het moet zeggen, maar ik vind deze reactie van jou meer zeggen over jouw (blijkbaar missend) vertrouwen in je eigen kwaliteiten dan over het vertrouwen of de reacties van anderen.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 20:52

shar_ianne schreef:
Goh wat een leuke reacties..
Ik rijd wel tegen hele dure dressuurponies en inderdaad was dit een heel positieve jury. 95% van de proeven die ik heb gereden kan ik niet zeggen dat we positieve jury's hadden.Gelukkig had ik nu een jury die wist hoeveel moeite het mij heeft gekost om zo hoog te komen. De jury was mevrouw Carmen Grondsma. Zij rijd zelf intermediaire en zij lest bij Coby van Baalen. Ga dus niet vertellen dat zij niet weet hoe zij moet jureren.
Zie zelf maar dat je eerst in de Z2 terecht komt, want de Z1 is zwaar genoeg. Misschien heb ik wel een cadeautje gehad, maar dat mag ook wel na jaren afgezeken te worden. Je ziet zelfs door Tinkerruiters word ik afgezeken. Bedankt!
Sharianne

Kuch, vind je dit niet een beetje overtrokken achterdochtig?

Allemachtig Sharianne, je wordt aan alle kanten gefeliciteerd en opgehemeld. Niemand zegt dat je proef niet netjes genoeg was. Het enige wat wordt vergeleken is het feit dat een Z2-paarden (of Z1) proef niet zulke foutjes mag bevatten wanneer het winstwaardig wordt beschouwd. Tevens dat de Z2 paarden hele andere (moeilijkere) oefeningen bevat en dat er strenger wordt gejureerd.

Het 'zie zelf maar dat je in de Z2 komt' zinnetje vind ik dan persoonlijk ook enorm puberaal overkomen, sorry dat ik het zeg.

POLLO

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 21:03

Wij vinden het idd knap dat je daar aangekomen bent hoor.
En wij gaan zeker onze best doen om er ook te komen.
Alleen moeten wij nog net effe iets meer onze best doen tegen alle dure sportpaarden. En miss komen we er daarom wel niet.

shar_ianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 13:02

Ik voelde me aangevallen door die discussie, maar het zijn KNHS regels waar ik niets aan kan doen. Ik ben nou eenmaal 14, dus ik mag geen paarden proeven rijden met een pony. De proef die er opstond kreeg trouwens maar 1 winstpunt en de hele Z2 klasse werd zo hoog gejureerd. Volgens mij ben ik nog laatste geworden zelfs. Dit was een jury die 3-en geeft maar ook 8-en. Die heb ik dan ook allemaal gehad en ook -2 en. Jullie vergeten dat de pony's niet met Stang en trens gereden mogen worden en ook niet met wielsporen. Ook loopt een pony héel anders dan een paard.
Ik start vaak tegen de dekhengst Hagelkruis Valentijn. Hiervoor is de waarde van en huis al geboden. ik heb zelfs wel eens van hem gewonnen.... Ook rijd ik dus vaak tegen Kader ponies. dat jullie dus meer jullie best moeten doen vind ik niet kloppen. we doen allemaal ons best en lopen allemaal tegen dezelfde moeilijkheden aan. Paarden en pony proeven staan gelijk, want ik mag ook bij de paarden direct Z1 gaan starten met ieder paard, dus moeilijkheidsgraad is gelijk.

window

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 13:06

ten eerste het is knap dat je der bent gekomen! en dat je dit niveau rijd. Ik moet nog maar eens zien of ik dat ooit kan zegge.
maar het is algemeen bekend dat bij de paarden strenger word gejureerd dan bij de pony's , daar is helemaal niks mis mee

daarom gaan ook sommige ponyruiters die hun pony niet kwijt willen en de Z2 bij de pony's hebben uitgereden tussen de paarden starten met hun pony
zodat ze weer wat uitdaging hebben
en een paar die ik ken zijn dan zelfs in de Z1 weer gaan rijden, om te kijken of ze wel mee kunnen komen met hun pony tussen de paarden

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 13:14

Hmmm, uit de reglementen maak ik op dat je de keuze kunt maken om paardenwedstrijden te gaan rijden zodra je 12 jaar of ouder bent. Het zou dus wel kunnen! Das goed nieuws denk ik?

KNHS reglementen schreef:
Deelnemers mogen vanaf 1 januari van het jaar waarin de 12-jarige leeftijd bereikt
wordt, uitkomen in wedstrijden voor paarden die onder dit reglement worden verreden.
Deelnemers mogen vanaf de dag waarop men 6 jaar wordt tot en met 31
december van het jaar waarin men 18 jaar wordt, met een pony deelnemen aan
wedstrijden voor ponyruiters.

Verder vraag ik me af wie je probeert te overtuigen van het feit dat een pony-wedstrijd net zo moeilijk/moeilijker is dan een paardenwedstrijd. Het is idd algemeen bekend (zoals Window ook aangeeft) dat de ponywedstrijden nu eenmaal soepeler gejureerd worden dan de paarden.

Overigens, ik kwam in de reglementen nog dit stukje tegen mbt internationaal starten:

KNHS reglementen schreef:
Uitzonderingen hierop zijn Junioren en Young Riders, welke 2 x 60 % gescoord moeten
hebben in een respectievelijke Landenproef of Individuele Proef en ponyruiters
welke een stand van Z2+5 gehaald moeten hebben op het moment van nominatieve
inschrijving van de betreffende wedstrijd.

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 13:39

Hmm leuke en interesante discussie,

sharianne gefeliciteerd, hoe dan ook wel knap.

wel is het gewoon een fijt, dat de ponys het makkelijker hebben dan de paarden, kwa jurering,

ik ken zelf iemand met een pony die in de Z2 ook haar punten met gemak heeft gereden, ook haar moeder is een verdienstelijk Z ruiter, en ook die zegt, als mijn dochter met deze pony (klein paard) deze proef tussen de paarden ga starten, dan komt ze niet mee in de Z1, en geloof me dat zijn foutlose proefen, dus geen aandribbelen in je stap gedeelte enz.

Tuurlijk heb je er voor moeten knokken, maar je reactie vind ik mega overtrokken, en zelfs een beetje uit de hoogte,

en zoals wendy al zegt, je mag rustig tussen de paarden starten vanaf je 12de.
en ik moet zeggen ik ben benieuwd of je dan ook je punten scoort.

tevens zit er alleen al tussen regios enorm veel verschil, ik start en nu angeliek (silas) ook, in een van de moeilijkste regios, en dat is ook te merken, ga ik naar een andere regio bv friesland dan krijg in verhouding met overrijsel, gelderland, de punten kado. het gaat gewoon veel gemakkelijker daar over het algemeen.

maar goed, ondanks dat gefeliciteerd, en geniet er van, en hopelijk zien we je oooit tussen de paarden starten.

starjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 14:48

:D Van Harte Sharianne.
Ik vind het ook super knap dat je met je tinkertje al zover bent.
Ik denk idd dat je je niet zo aangevallen moet voelen :(:) , want iedereen vind het leuk voor je.
:o Ik denk dat het niet uit maakt of je bij de pony's of paarden rijd. Pony's kun je ook niet vergelijken met paarden qua gangen. De ene jury zal het super waarderen en de andere niet.

Het is zowiezo met een tinker in de dressuur dat je jezelf dubbel en dwars moet bewijzen . Je bent eigenlijk erg bevooroordeeld met zo'n ras |(
Ik heb zelf ook dressuur gereden tussen de paarden met een tinker en (een haflinger), en hier in Zuid Holland zijn de jury leden niet zo weg van de tinker, maar ik heb toch altijd wel hele leuke reacties gehad.
*D Er waren er zat die aan het einde van mijn proef zeiden , daar kan ik niet om heen,.

In ieder geval veel succes in de sport, en maak er wat van +:)+ +:)+

shar_ianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 15:30

Wendy: Wat probeer je precies te zeggen, want ik snap je niet?
Tuurlijk mag ik bij de paarden starten, maar ik heb toch geen paard? Ik kan nu niet met mijn D-pony tussen de paarden gaan starten, omdat ik dan eerst 18 moet zijn.
En dat stukje over internationale wedstrijden snap ik ook niet.. Ik heb gezegt dat ik de percentages heb (2x 63%). Ik hoef alleen nog maar 2 winstpunten en dan mag ik me gaan inschrijven op internationale wedstrijden over de hele wereld.

Ooit rijd ik tussen de paarden, omdat ik dan de leeftijd van 18 heb bereikt, want wij hebben geen paarden op stal, maar alleen pony's.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 15:51

Ik begrijp uit het stukje dat je vanaf je 12e met zowel paard als pony bij de paarden mag starten. Je geeft aan dat je graag bij de paarden zou willen starten omdat je dan met wielsporen en stang en trens mag starten, dan zou dat toch fijn zijn als blijkt dat dat idd kan?

Mbt de percentages vraag ik juist hoe dat zit omdat je het er over had dat je met die percentages internationaal mag starten en ik bovenstaande (waar dus enkel sprake is van Z2 + 5 bij de pony's) tegen kwam in de reglementen toen ik het stukje over starten bij de paarden zocht.

shar_ianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 16:02

WenK schreef:
Ik begrijp uit het stukje dat je vanaf je 12e met zowel paard als pony bij de paarden mag starten. Je geeft aan dat je graag bij de paarden zou willen starten omdat je dan met wielsporen en stang en trens mag starten, dan zou dat toch fijn zijn als blijkt dat dat idd kan?

Mbt de percentages vraag ik juist hoe dat zit omdat je het er over had dat je met die percentages internationaal mag starten en ik bovenstaande (waar dus enkel sprake is van Z2 + 5 bij de pony's) tegen kwam in de reglementen toen ik het stukje over starten bij de paarden zocht.

Vanaf je 12e mag je met een paard bij de paarden starten. Als je met een pony tussen de paarden wilt starten moet je eerst 18 zijn. Als je jonger bent dan 18 en je hebt een E-pony, dan mag je wel de overstal van Z2 pony's naar ZZ-licht maken (paarden dus). Ik hoef helemaal nog niet met stang en trens en wielsporen te rijden.. Ik red het nog makkelijk zo.

Als je met een pony inernationaal wilt starten moet je 2x 63% hebben gereden en je moet Z2+5 zijn. Je kan je dan inschrijven voor inter. wedstrijden over de hele wereld. De bonscoach (Crista Laarakkers) bepaalt dan wie er meegaan. De kaderponies hebben natuurlijk altijd voorrang.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 16:25

shar_ianne schreef:
Vanaf je 12e mag je met een paard bij de paarden starten. Als je met een pony tussen de paarden wilt starten moet je eerst 18 zijn.

Das niet waar, de dochter van mijn stalbaas (13 jaar oud) startte met haar Dpony ook tussen de paarden. Zij is echter terug gegaan naar de pony's omdat dat een stuk makkelijker bleek.

Overigens heb ik voor de zekerheid ook de KNHS ff gebeld en die wisten mij dit te bevestigen. Super toch? Je mag gewoon bij de paarden! Gefeliciteerd!

nadinec

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 16:59

Jammer dat het nu weer zo uit de hand moet lopen! |( Blijkbaar kun je op Bokt alleen maar positieve reacties plaatsen en geen discussie starten, zonder dat iemand zich aangevallen voelt. |(

shar_ianne schreef:
De jury was mevrouw Carmen Grondsma. Zij rijd zelf intermediaire en zij lest bij Coby van Baalen. Ga dus niet vertellen dat zij niet weet hoe zij moet jureren.

Mij zou je nooit horen zeggen/zien schrijven dat iemand niet kan jureren, maar het is alleen een feit dat pony ruiters vaker hogere punten krijgen en zich wat meer foutjes kunnen veroorloven dan paarden ruiters. Dit is natuurlijk ook omdat men ponyruiters wil motiveren om verder de sport in te gaan. Pony ruiters zijn uiteindelijk de toekomst.

shar_ianne schreef:
Sharianne.

Vind het jammer dat je het zo opneemt en nogmaals het is een superprestatie, maar niet te vergelijken met een Z1/Z2 proef bij de paarden. (hier kon ik een andere opmerking opgeven, want op dit moment vind ik dat je veel ruiters kwetst, ruiters die mss helemaal nooit in het Z2 paarden zullen komen!, hoeveel ze hun best ook doen, puur vanwege het feit dat Tinkers of ander soort paard dan KWPN meer moeite hebben met verzamelingen en swung.)

shar_ianne schreef:
Paarden en pony proeven staan gelijk, want ik mag ook bij de paarden direct Z1 gaan starten met ieder paard, dus moeilijkheidsgraad is gelijk.

Moeilijkheidsgraad, daar twijfel ik aan. De oefeningen die jij in het Z2 liet zien, zijn bij de paarden de oefeningen in het Z1.

Je moet trots zijn op jezelf en op je pony en je moet zeker doorgaan met dressuur rijden en ik wens je al het beste in de sport!

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 17:37

ik denk.. dat deze discussie gewoon niet door moet gaan, en vooral niet in dit topic.

ik snap beide partijen, maar vind het niet netjes dat er zoveel reacties komen op dat het bij de paarden moeilijker is dan bij de pony's.

who cares? wat heeft Sharianne daar aan? ze rijdt niet bij de paarden en heeft er niets mee te maken.
nu heb je alleen een 14 jarig meiske die helemaal trots is ( terrecht!) dat ze haar punten heeft gehaald en dit hier vertelt dus eigenlijk laten "voelen" dat ze niet Z2 waardig is ook al heeft ze de winstpunten gereden.
want zo komt het eerlijk gezegd op mij over als ik sommige reacties lees.
tuurlijk... er staan positieve reacties in, en het hoeft niet allemaal opgehemeld te worden ( er zaten fouten in de proef, maar dat mag toch?), maar om dat punt met de paarden in te brengen? :n
nee sorrie.. misschien maak ik hier geen vrienden mee, maar ik vind dit niet zo netjes en niet rieeel.

Gilbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 18:47

sharianne het is echt heel netjes dat je zo ver bent, gefeliciteerd +:)+
Er zijn genoeg dingen gezegd waar ik mij heel goed ik kan vinden maar laten we het ,voor nu, afsluiten.
Iedereen vind het super dat je zo ver bent en als je de overstap wilt gaan maken naar de paarden moet je dat doen omdat het voor jou een uitdaging lijkt.
Let wel op: het kan tegen vallen, dat heb ik vaak zat zien gebeuren en zelf ook ervaring mee.

Verder zijn er nog wat dingen die je eerst moet na kijken voor je internationaal wil gaan rijden.
De wedstrijden die je nu reed waren regionale wedstrijden van de basissport dressuur, je zult je moeten gaan aanmelden bij de topsport afdeling van de KNHS.
Daar worden andere tariefen gerekend en andere regels.
BV E pony's bestaan daar niet.
Gelukkig heb jij D pony's dus dat moet niet uitmaken.
Verder gaan er regels gelden over terug met een jong paard in de B van de basissport starten.
Hoe die precies zijn moet je na vragen bij de KNHS, maar daar zijn regels voor en jij hebt nog jonge paarden thuis staan.
Het zou zonde zijn als je die niet zelf op kan lijden en uitbrengen.

Verder kan je gaan starten op landelijke wedstrijden zonder tussenkomst van de bondscoach.
Zij komt wel kijken op die wedstrijden en gaat daar uitmaken wie er geselecteerd worden om in een C-,B- of A- kader te komen.
Dat A-kader is van belang voor grote internationale wedstrijden waar ook gereden word met landenteams.

Gelukkig gaat het niet zo moeilijk bij de TREC en mag ik met mijn jonge paard gewoon op de lagere wedstrijden komen.
Maar verdiep je er goed in voor je de overstap gaat maken.

shar_ianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 20:56

Gilbey schreef:
sharianne het is echt heel netjes dat je zo ver bent, gefeliciteerd +:)+
Er zijn genoeg dingen gezegd waar ik mij heel goed ik kan vinden maar laten we het ,voor nu, afsluiten.
Iedereen vind het super dat je zo ver bent en als je de overstap wilt gaan maken naar de paarden moet je dat doen omdat het voor jou een uitdaging lijkt.
Let wel op: het kan tegen vallen, dat heb ik vaak zat zien gebeuren en zelf ook ervaring mee.

Verder zijn er nog wat dingen die je eerst moet na kijken voor je internationaal wil gaan rijden.
De wedstrijden die je nu reed waren regionale wedstrijden van de basissport dressuur, je zult je moeten gaan aanmelden bij de topsport afdeling van de KNHS.
Daar worden andere tariefen gerekend en andere regels.
BV E pony's bestaan daar niet.
Gelukkig heb jij D pony's dus dat moet niet uitmaken.
Verder gaan er regels gelden over terug met een jong paard in de B van de basissport starten.
Hoe die precies zijn moet je na vragen bij de KNHS, maar daar zijn regels voor en jij hebt nog jonge paarden thuis staan.
Het zou zonde zijn als je die niet zelf op kan lijden en uitbrengen.

Verder kan je gaan starten op landelijke wedstrijden zonder tussenkomst van de bondscoach.
Zij komt wel kijken op die wedstrijden en gaat daar uitmaken wie er geselecteerd worden om in een C-,B- of A- kader te komen.
Dat A-kader is van belang voor grote internationale wedstrijden waar ook gereden word met landenteams.

Gelukkig gaat het niet zo moeilijk bij de TREC en mag ik met mijn jonge paard gewoon op de lagere wedstrijden komen.
Maar verdiep je er goed in voor je de overstap gaat maken.

Overstap naar de paarden wil ik niet maken, tenzij ik ook echt een paard heb.
Ja, we hadden het al gevraagd bij de KNHS. E pony's mogen niet meedoen met die wedstrijden, dus ik kan alleen Gryffindor starten (Melby is trouwens nog maar Z1 ook)
Ook moet ik nu een FEI paspoort gaan aanvragen om mee te mogen doen.
De regels van de klasse B daar heb ik nu al mee te maken. Omdat ik iedere paard en pony die ik nu krijg gelijk in de Z1 mag gaan starten, mag ik niet in de B rijden. (behalve als ik toestemming krijg) Ik mag Kanyana dus ik de L, M of z1 gaan uitbrengen als ze ook de leeftijd daarvoor heeft.

Zodra ik nog 2 puntjes in de z2 heb gehaald mag ik mij gewoon gaan inschrijven voor de internationale wedstrijden. maakt niet uit welk land.
Ik heb nog een mail erover. Ik zal hem even kopieren.
Voor een overzicht van alle internationale wedstrijden ga je naar onze website, http://www.knhs.nl dan ga je naar Dressuur,en dan naar Internationaal, en dan klik je op, Klik hier op een overzicht van de deelnemers alle internationale wedstrijden. Dan ga je naar Dressuur Young Riders, Junioren, Pony's en Children. Daar staan alle internationale wedstrijden die er zijn.

Als je je eigen in wilt schrijven voor een internationale wedstrijd mag je een mail sturen naar boomt@knhs.nl
Daarin graag vermelden voor welke wedstrijden je wilt inschrijven, en de datum erbij vermelden. Ook een telefoonnummer waarop je overdags bereikbaar bent (Dit voor het geval je definitief ingeschreven mag worden)

Als je eigen inschrijft voor een wedstrijd betekent het niet meteen dat je daarvoor definitief ingeschreven word. Meestal 8 a 10 weken voor begin datum van het concours word het vraagprogramma vermeld op de wedstrijdkalander. In het vraagprogramma staat precies in wanneer alle proeven verreden zullen worden en de inschrijvingsdata's ook hoeveel ruiters er mogen deelnemen dit is per concours verschillend, en nog veel meer handige informatie van het desbetreffende concours. Je hebt een nominatieve inschrijving, hier mogen wij het dubbele aantal van de definitieve inschrijving voor inschrijven (De ruiters en amazones die mogen starten worden altijd gekozen door de bondscoach, de A en B kaderlden hebben altijd voorrang). Bij een definitieve inschrijving word je altijd door ons gebeld, dan kun je doorgeven met welk paard je wilt starten, en verzorgen wij de inschrijving. Je hoeft dus geen coupons op te sturen, wel moet je pony in het bezit zijn van een FEI paspoort. (Deze is aan te vragen bij mijn collega.)

Afdeling Topsport - Dressuur & Endurance

Gilbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 21:25

OK, ik dacht dat je bij 3x Z niet meer naar de B mocht, maar dat is dus 2x Z.
Verder zal je bij Nederlandse FEI pony wedstrijden zeer waarschijnlijk wel (bijna) altijd kunnen starten, anders krijg je nooit een kans om verder te komen.

Maar je was al gaan informeren bij de KNHS, da's super.
Heb je die mail van Mevr Verhorst gekregen?
Als je nog wat gaat vragen mag je haar wel de groetjes van mij doen :P