[TI] Tinkerstal Mc Cloud

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jandekoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 22:26

Kailonne schreef:
Ik hoorde via, via dat hij de tinkers krijgt van jan de koning van horseking. En hij koopt natuurlijk tinkers hier in Nederland die een leuke prijs hebben.

Dan weet U meer dan ik

paulinebes

Re: Tinkerstal Mc Cloud

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 22:45

_O- dit is grappig

jandekoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 23:14

Via via hoorde ik = ik verzin het ter plekke !

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 04:25

Ik mis de "like" knop lol

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 09:48

Ailill schreef:
Mariska_28 schreef:
Wat ik hoorde was vooral de leeftijd (2 jarige voor 3 jarig verkopen), de maat (iemand die er 1 koopt die 1.55 zou zijn, hem thuis nameet en diertje blijkt de 1.40 nog niet eens te halen) en de africhtingsgraad (als je goed kan rijden kun je ermee overweg, maar meer als zadelmak is het niet). Probleem is dat juist onervaren paardenmensen eerder een tinker zullen kopen, en dan hiermee thuis komen.. Want wie ziet nou toch niet het verschil tussen 1.40 en 1.55?! (en toch is dit echt gebeurd)

Als je een beetje verstand van paarden hebt zie je echt wel het verschil tussen een twenter en een 3-jarige, zo ook het verschil tussen 1.40 en 1.55 :)

Niet iedere paardenfan kan de leeftijd afzien aan de tanden van het paard of is goed in het schatten en zelf meten van de schofthoogte.

En zelfs ervaren mensen kunnen fouten maken met de leeftijd schatten.
Vriendin van me heeft voor 14 jaar geleden een toen 2,5 jarige Tinkermerrie gekocht bij de Tukker Tinkers van Rudy Asbroek. Bij de aankoopkeuring is de leeftijd bevestigd, door hun eigen DA en een 'vreemde' DA later nogmaals. 3 jaar later gingen we met haar en haar toen 2 jarige veulen (die ik had gekocht) naar de stamboekkeuring en daar werd de merrie 'opeens' 3 jaar ouder geschat dan ze werkelijk was (dus in plaats van 5 werd ze 8 jaar). Ondanks dat Rudy Asbroek er destijds ook op die keuring bij was en zei dat dat niet kon, de toenmalige voorzitster van het stamboek ook zei dat dat niet kon (die kende de merrie ook vanaf het begin) bleef de DA erbij dat ze 8 jaar oud was en niet 5 jaar oud.
Bij thuiskomst nogmaals de eigen DA laten controleren + zus van mijn vriendin (die onderhand voor DA studeerde) en ook beiden kwamen weer uit op 5 jaar.
Het nadeel is alleen: aan de geregistreerde leeftijd bij het stamboek konden we nog maar weinig doen. Ja, naar Utrecht gaan en daar een 2nd opinion aanvragen maar dat vonden we uiteindelijk niet de moeite waard vanuit het uiterste oosten van NL.

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 17:55

jan de koning?(dronten)
ben ik ooit eens wezen rijden op een criollo,

susanne_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 19:08

speculatie speculatie

Cars

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 19:17

jandekoning schreef:
Kailonne schreef:
Ik hoorde via, via dat hij de tinkers krijgt van jan de koning van horseking

Dan weet U meer dan ik

_O-

McThirsk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 19:40

jandekoning schreef:
Via via hoorde ik = ik verzin het ter plekke !

:j

cashje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 19:08

Vorige jaar heb ik er een tinker merrie bekeken.
Ze was 12 jaar had nig niks gelopen en prijs was 4250 euro.
Ik moest proefrijden mrt halster en touw en zonder zadel. Ba anderhalf uur hadden ze eindelijk een zadel en hoofdstel omdat ik toch graag normaal wou proefrijden.
Eennaal op haar reageerde ze op helemaal niets kon been geven wat ik wou maar dezr merrie verzette geen stap. Uiteraad deed ze dit normaal nooit volgens hun en kon ik dus gewoon niet rijden ook werd gezegd dat tibkers noooooit schrokken... Sorry hoor maat het zijn ook gewon paarden braaf of niet rlk paard kan schrikken en dat is ook normaal.

Zoals je al begrijpt heb ik weinig goeds over deze stal!

mie123gie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 15:07

cashje schreef:
Vorige jaar heb ik er een tinker merrie bekeken.
Ze was 12 jaar had nig niks gelopen en prijs was 4250 euro.
Ik moest proefrijden mrt halster en touw en zonder zadel. Ba anderhalf uur hadden ze eindelijk een zadel en hoofdstel omdat ik toch graag normaal wou proefrijden.
Eennaal op haar reageerde ze op helemaal niets kon been geven wat ik wou maar dezr merrie verzette geen stap. Uiteraad deed ze dit normaal nooit volgens hun en kon ik dus gewoon niet rijden ook werd gezegd dat tibkers noooooit schrokken... Sorry hoor maat het zijn ook gewon paarden braaf of niet rlk paard kan schrikken en dat is ook normaal.

Zoals je al begrijpt heb ik weinig goeds over deze stal!

lijkt toch op een heel ander verhaal dan wij te horen kregen daar.Bij ons werd duidelijk vermeld dat de paarden braaf zijn zo ver een niet manege paard kan zijn en dat je als je wou proef rijden je dat wel verplicht met zadel deed omdat niet alle paarden dat nog gewent waren en ze lopen er altijd wel naast in het begin mijn paard staat daar nu 2 maanden gestald en het gaat allemaal eerlijk met filmpjes die je te zien krijgt voor je opstapt

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 17:28

Mag ik dit topic omhoogschoppen? Ik wil eigenlijk geen nieuw topic openen omdat er al een topic is (deze dus). Is er nog iemand met een recentere ervaring bij deze stal?

xRowina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 20:09

Ligt eraan wat je onder recent verstaat Kirsha, dat van mij is nu bijna 3 jaar geleden

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 20:18

Recent is voor mij het laatste half jaar, misschien iets langer. De laatste reacties zijn wel maar een paar maanden terug geplaatst, maar dat waren niet echt verhalen over 'pasgekochte' paarden, meer een discussie over de stal zelf. Ik ben benieuwd of er nog iemand is die daar de laatste tijd een paard heeft gekocht. Op Marktplaats staan wel paarden die er op het oog leuk uitzien, maar dat zegt natuurlijk niets.

xRowina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 20:21

Ga er vanuit dat deze paarden allemaal nog niet zo lang daar zijn, dat ze beleerd zijn (maar verder nog heel erg groen), en dat ze nog niet verkeersmak/bomproof zijn.

Dus ben je daar naar op zoek dan is het natuurlijk prima, maar veel mensen zijn een beetje voor de gek gehouden zeg maar.

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 20:25

Ja zoiets had ik al opgemaakt uit het topic inderdaad... Er rijdt hier aardig wat groot verkeer rond (agrarisch gebied) dus ik ben toch wel op zoek naar een verkeersmak paard.

xRowina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 20:27

Ja dan zou je 'm zelf nog verkeersmak moeten maken, maar goed voor minder geld kan je een paard vinden die beter bij je past ;)

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 20:31

Haha precies, dat lijkt me een beter idee dan, voor er ongelukken gebeuren :) Dank je wel!

mie123gie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 01:56

Kirsha schreef:
Mag ik dit topic omhoogschoppen? Ik wil eigenlijk geen nieuw topic openen omdat er al een topic is (deze dus). Is er nog iemand met een recentere ervaring bij deze stal?

heb er 2 maanden geleden een paard gekocht een 3 jarige die net onder het zadel was.ik ben er super vriendelijk geholpen en heb hem daar nog een maand gestald zo dat we eerst even aan elkaar konden wennen voor dat ie naar mij kwam.ik kreeg hem netjes met tuig en alles der bij afgeleverd op stal.het is een super lief paard kan nu eigelijk alles met hem ik kan zo op zen kont gaan staan en hij doet niks (komt denk ik wel door dat hij van begin af aan daar al goed is op gevoed is) dus ik ben mega tevreden .je hoort hier vaak dat de keuring via de DA niet eerlijk verloopt.nou ik ben er bij geweest en het ging keuring netjes.

mie123gie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 01:57

hij is trouwens nog niet verkeers mak als je hem krijgt dat kan op verzoek eigelijk altijd wel zo heb ik dat ook laten doen

paulinebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 10:33

ik heb een jaar geleden een super merrie gekocht en zoals ook al eerder op dit forum aangegeven, heel erg tevreden en nog steeds. Erg lieve mensen met hart voor de zaak. Mijn paard is ook goed verkeersmak. Volgens mij zijn ze nu op de site nog duidelijker in welk paard al goed is doorgereden en "ervaren" en welk paard nog het nodige moet leren. De service en begeleiding daarna is uitstekend en je kan inderdaad nog een poosje les krijgen etc. Daarna kan je ze ook altijd bellen of mailen met vragen of iets dergelijks. Het is natuurlijk niet zo dat als je een verkeersmak paard meekrijgt dat dat paard altijd en eeuwig in elke situatie hetzelfde zal reageren. Het blijft een paard. Ze hebben ook wel eens een bui of de situatie is net even anders. Zeker als je het paard net hebt, moeten ze hun plekje nog vinden. De eerste maand(en) moest mijn merrie echt nog wennen aan haar nieuwe omgeving en aan mij (en ik aan haar..), etc. Dus het is van belang dat je het paard even de tijd geeft en niet meteen conclusies trekt. Maar goed, dit zijn dingen die de meeste (ervaren) paardeneigenaren wel weten, toch? Ze hebben in de afgelopen jaren heel veel paarden verkocht, dus dat daar ook wel eens een ontevreden klant bij zit, lijkt mij onvermijdelijk. Als ik af en toe verhalen op bokt lees en/of reacties van "paardenmensen" dan snap ik dat je als tinkerstal ook wel eens ruzie krijgt...:)

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 13:22

Paulinebes, ja dat dacht ik dus ook al. Ze bestaan natuurlijk al een tijdje, dat red je denk ik niet als je altijd oneerlijk zaken doet... Het gekke is gewoon dat je vaak 2 totaal verschillende verhalen hoort. Ik denk er nog maar even over na. Het heeft geen haast, ze zitten trouwens redelijk in de buurt dus ik kan altijd nog besluiten om langs te gaan (mocht ik dat willen).

In ieder geval bedankt voor de reacties weer :)

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 17:15

Ik denk dat het vooral aan de situatie ligt. Als jij een vrij onervaren of onzeker iemand bent die op zoek is naar een goedsul waar jij van kan leren en altijd op kan vertrouwen, dat je daar dan verkeerd zit. Want zoals al eerder gezegd, de paarden zijn vaak pas kort onder het zadel, vaak ook nog niet zo lang in Nederland en sowieso niet zo lang op deze stal. DWZ dat ze geen jarenlange routine en oefening, consequente aanpak van een persoon gehad hebben en dus ahw zoekende zijn wat goed en fout is.

Als jij een vrij zeker iemand of ervaren persoon bent dan heb je met bovenstaand geen probleem, het kan zijn dat je het zelfs niet eens merkt. En ik denk dat je dan zeker een heel leuk paard kan krijgen bij deze stal, mits het paardje "in goede lichamelijke staat" is bij de aankoop.

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 17:23

HijadelaLuna, dank je wel voor je reactie. Ik ben het met je eens. Ik heb wel genoeg ervaring dus dat zal het probleem niet zijn. Wat voor mij wel een probleem is dat ik inmiddels uit meerdere hoeken (niet alleen Bokt) heb gehoord dat het met die goede lichamelijke staat niet altijd helemaal lekker zit daar. Het feit dat het blijkbaar vaker dan eens is voorgekomen dat er al dan niet met opzet een paard met lichamelijke problemen is verkocht, doet mij er al bijna toe besluiten deze stal links te laten liggen. Dat in combinatie met het feit dat de geschiedenis van het paard dus niet echt bekend is (wat geen probleem hóéft te zijn overigens) geeft voor mij wel de doorslag. Ik wil in beginsel vooral gaan kijken bij particulieren en kleinschalige fokkerijen. Daar kan natuurlijk ook wat gebeuren, maar dit voelt voor mij beter :)

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 17:29

Hier idd twee paarden gekocht bij die stal (door vrienden), de eerste, toen 3-jarige merrie, is helemaal gezond en een erg leuk paard. Echter nogal een boefje, tgv gedrag van de eigenaren, ik kon er leuk mee overweg, zij inmiddels wat minder, maargoed, oorzaak daarvan ligt niet bij Mc Cloud, dus die keer hebben ze een prima paard verkocht.

De tweede was een oudere ruin (14 ongeveer), geschiedenis was maar een jaar terug bekend, hij was sws import. Toen hij aankwam zag ik al dat daar een en al aan mankeerde, vanaf begin bij deze eigenaren heeft hij in de medische molen gezeten, meerdere kleine en grote problemen. Nog geen jaar naar de aankoop hebben ze hem kunnen laten inslapen wegens heftige artrose... Karakter paste prima bij de eigenaren, vraag me alleen af of wij hem ooit gekend hebben zoals hij was, het is praktisch onmogelijk dat die niks mankeerde tijdens de aankoopkeuring. Complete miskoop dus. Van ruilen oid moest Mc Cloud niks weten, gezien het wbt karakter wel goed zat.