Kailonne schreef:Ik hoorde via, via dat hij de tinkers krijgt van jan de koning van horseking. En hij koopt natuurlijk tinkers hier in Nederland die een leuke prijs hebben.
Dan weet U meer dan ik
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Ailill schreef:Mariska_28 schreef:Wat ik hoorde was vooral de leeftijd (2 jarige voor 3 jarig verkopen), de maat (iemand die er 1 koopt die 1.55 zou zijn, hem thuis nameet en diertje blijkt de 1.40 nog niet eens te halen) en de africhtingsgraad (als je goed kan rijden kun je ermee overweg, maar meer als zadelmak is het niet). Probleem is dat juist onervaren paardenmensen eerder een tinker zullen kopen, en dan hiermee thuis komen.. Want wie ziet nou toch niet het verschil tussen 1.40 en 1.55?! (en toch is dit echt gebeurd)
Als je een beetje verstand van paarden hebt zie je echt wel het verschil tussen een twenter en een 3-jarige, zo ook het verschil tussen 1.40 en 1.55
cashje schreef:Vorige jaar heb ik er een tinker merrie bekeken.
Ze was 12 jaar had nig niks gelopen en prijs was 4250 euro.
Ik moest proefrijden mrt halster en touw en zonder zadel. Ba anderhalf uur hadden ze eindelijk een zadel en hoofdstel omdat ik toch graag normaal wou proefrijden.
Eennaal op haar reageerde ze op helemaal niets kon been geven wat ik wou maar dezr merrie verzette geen stap. Uiteraad deed ze dit normaal nooit volgens hun en kon ik dus gewoon niet rijden ook werd gezegd dat tibkers noooooit schrokken... Sorry hoor maat het zijn ook gewon paarden braaf of niet rlk paard kan schrikken en dat is ook normaal.
Zoals je al begrijpt heb ik weinig goeds over deze stal!
Kirsha schreef:Mag ik dit topic omhoogschoppen? Ik wil eigenlijk geen nieuw topic openen omdat er al een topic is (deze dus). Is er nog iemand met een recentere ervaring bij deze stal?