[TI] Nieuw: Tinkertaxaties

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Axel_Clauw

Re: Nieuw: Tinkertaxaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 16:58

Lowara: 2600
Arwen-Quenya: 1550
Keltic: 2800
paard van Nickyu: 2100
Bommel: 2550
Easy: 2700

Naam: Dewi
geslacht: Merrie
Leeftijd: 5 jaar
Stokmaat: rond de 1.54m
- Ze is beleerd onder het zadel en is heel braaf loopt lekker vlot door en tilt haar benen netjes op.
-Ze is dol op springen, ik ben al eens een keer met haar over de 1.20 gegaan.
-Ze is dol op kinderen en heeft ook al ponyritje gedaan met kleine kindjes op haar rug bij de ranzijn in alkmaar ( drukke weg ernaast)
-Ze is 100% verkeersmak alleen wilt nog wel eens schrikken van iets dat onverwachts in een tuin zit/ligt.
-Ze heeft ervaring met dressuur,springen,buiten rijden (ook alleen!),luisterd naar je stem,vrijheidsdressuur is ze aardig bekent mee.
-Ze heeft geen papieren, is altijd optijd ge-ent,bekapt,ontwormt en is laatst klinisch goedgekeurt
-Ze is een Grai type dus is wat meer rij-typischer gebouwd en daarom denk ik dat ze ook goed kan springen.
-Ze is sociaal tegen andere paarden en je ken haar bijna wel bij elk paard zetten, zij zou zelf nooit wat doen, alleen uit zelfverdediging.
-Ik wil haar voor de kar gaan beleren aangezien ik denk dat ze dat prachtig zou vinden!.
-Ze heeft 5 springwedstrijdjes meegedaan op ander terrein is 1 keer 1e geworden 3 keer 5e en 1 keer 3e geworden
-Ze heeft ook 4 dressuurwedstrijdjes in de B-klasse meegelopen en daar is ze 1 keer 2e geworden met 1 winstpunt,2 keer 4e geworden en 1 keer 9e geworden (ze vond het voor de eerste keer nogal allemaal eng maar wende snel)

foto's:

http://partyflock.nl/images/album/510937.jpg
http://img137.imageshack.us/img137/81/dewipony1jpg7fb.jpg

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 18:16

Oke na ff wat speurwerk bleek ik dus bij bommel gebleven te zijn, dus ik ga gelijk maar weer beginnen bij de rest *LOL*

Diablo: Wat een prachtige kleur zeg!! Mooie grootte, ik hou wel van kleine paardjes (en dan heb ik zelf zo'n joekel hihihi) Dat hij ondeugend is maakt niet uit, als hij inderdaad onder het rijden maar wel lief is en luistert. Dat is toch het belangrijkste. 2950€

Bonnie pffff die 3e foto, tjeee wat een tank zeg, heerlijk!!! heb je wel een zadel die past Tong uitsteken Ze is mooi getekend en erg grof met supersokken! 3500€

Cheytjuh: Ik weet niet of het de naam is van de tinker maar dat maakt niet uit *LOL* Heel mooi getekend, aparte kleur. Lekker kontje Tong uitsteken Mijn Lizzy is ook geen allemansvriendje, daar hou ik alleen maar van. Ze hoeven niet met iedereen weg te lopen toch Knipoog 2750€

Kiara: ach dat maakt niet uit hoor, we doen het allemaal op smaak en gewoon op ons eigen inzicht. De 1 valt nou eenmaal meer op Grai types en de ander op grove types, het is maar waar je van houdt..als ik er verstand van zou hebben, was ik wel een jurylid geweest hahahaha Maar nu je paardje, wat ene lekker ding zeg, ik zei al over de westernfoto's dat het een prachtig ding was. Ze heeft zo'n lekkere "tinkeruitstraling" lekker arrogant dus hihihi Ik vind haar zeer mooi, zeker ook dta de kids er zonder problemen op kunnen helemaal top! 3250€

Golden: een oude dame in ons midden dus Lachen Lerkker in haar wintervachtje, jammer at ze met haar leeftijd niet veel kan. dat haar in al die jaren niets is geleerd. Ik denk dat ze het heerlijk had gevonden als ze iets meer gewerkt had en iets minder als fokpaardjes was gebruikt, maar dat is ieder zijn keus uiteraard. 2000€

Duncan mag ik ff kwijlen Kwijl waarom is deze heerlijkheid geruind Verdrietig Hij is echt prachtig met zo te zien mooie gangen, jammer hoor. Zo'n beauty... 2950€ omdat hij toch wel goed in de dressuur zit...

Easy ahhh wat kijkt hij zielig... hij heeft vast een heeeeeeeeeeeeel zwaar leven(zo in de wei en lekker buiten rijden enzo, moet ie hard werken hoor, je ziet het hem denken hahahaha) wel leuk getekend, moet wat afvallen, maar daar was je al mee bezig Lachen Verder leuk paardje 2750€

Dewi: wat is zij lief getekend. veel wit, dat heeft mijn merrie ook Tong uitsteken prachtig blauw oog, ben ik gek op Vingers aflikken Jammer dat ze meer het grai type is, daar hou ik persoonlijk minder van. Ze heeft wel aardige sokken geloof ik. Gaaf dat ze wel al veel kan en ook doet, zeker op haar leeftijd *LOL* 2950€

Jaaaa ik ben weer bij.. ik zal mijn Lizzy er ook eens bij gaan zetten. Nu staan alleen Angel en Max erop, en zij verdiend toch ook wel een plekje hier *LOL*

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 18:46

Oke komt Lizzy dan... ik heb eigenlijk alleen maar duidelijke foto's van toen ze drachtig was, dus mijn excuses hiervoor Lachen

Lizzy is een 7 jarige merrie (denken ze) en ze is opgenomen bij het ICS. Ze is Varnish roan gekleurd en heeft mensogen (heet anders maar weet niet meer hoe, FK help ff Knipoog) Varnish Roan houdt in, dat ze elke winter helemaal wit wordt op haar hoofd na en in de zomer krijgt ze alle vlekken weer terug. Erg apart dus *LOL* De manen en staart zijn wit met voskleur. Ze is heel lief voor kinderen, blijft ook echt voor ze staan en zet dan geen stap opzij. Verder wordt ze nu proffesioneel ingereden. Ook is ze weer gedekt en is waarschijnlijk drachtig, over 2 1/2 week wordt ze gescand. Ze is geen allemans vriendje en het duurt even eer je haar vertrouwen wint, dat komt waarschijnlijk vanwege haar verleden. Verder is ze dus lief en erg aanhankelijk naar mij toe.
Ze meet ongeveer 1,58m volgens het ICS.

Nu de foto's dus *LOL*

Afbeelding

Afbeelding
Haar sokken zijn wat korter aangezien ik ze heb moeten knippen vanwege een mokprobleem, maar die groeien wel weer aan (hoop ik...)

De rest in linken:

http://www.mijnalbum.nl/Foto=7GVBT36C
een beetje vies en errug drachtig

http://www.mijnalbum.nl/Foto=J6GXWUOZ
mensoog (wat vaker voorkomt bij tinkers hoor)

http://www.mijnalbum.nl/Foto=SIEYBZQY
Lizzy na de bevalling

http://www.mijnalbum.nl/Foto=U4T6MMYI
Haar mooie hoofdje

http://www.mijnalbum.nl/Foto=B4TBZ3WJ
de voorkant

http://www.mijnalbum.nl/Foto=SFWM37MA
Hier is ze een paar weken na de bevalling.

http://www.mijnalbum.nl/Foto=NNV8LD4C
en de laatste... sorry ik kan niet kiezen hoor... hebben jullie wat te kijken hihihi...

Eas_Mon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 22:19

Dewii Koe ook hierrr! Jaja,

- Lekker jong nog ken al behoorlijk veel onder het zadel heeft helaas wel last van mok, Is wel lekker groot hoe hoog is ze nu ong. 1.60?? schrikt wel eens buiten dus 99% verkeersmak toch Clauwtjj Haha!

€2800,-

Lizzy

- Wat me als eerst opvalt hele aparte kleur!! Jammer van het zoveel wit hebben in de winter nog wel!(Lekker rollen in de modder en sneeuw enzo Haha! )
- Waarom die korte manen Zonde!?? + De leeftijd niet precies weten
- Nog niet helemaal ingereden maar druk mee bezig
- Wel opgenomen bij nts
- Ze is lekker groot!
- Ze heeft er een heerlijk buikje onder hangen Vork
Mensogen bedoel je misschien maanogen?

Zo'n €2750,-

En inderdaad Easy heeft het zóóó zwaarr (niet dus!) Hij was denk ik een beetje slaperig of hij was de geiten een beetje zat Haha!

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 23:40

Nee kabouter geen blauwe ogen *LOL* Ze heeft echt mensenogen, dus een iris met wit eromheen erg grappig. Ze is opgenomen bij het ICS en niet bij het NTS.

Ik zal nog even een foto bij doen van haar oog waarbij je het duidelijk ziet. Je ziet het ook bij mijn avatar, dat is haar oog.

Die korte manen, tja ze komt bij iemand vandaan die dat makkelijker vond Boos! De ene helft geknipt en de andere opgegeten door de andere paarden (toen ze op een rij stond met 20 andere tinkers in een koeienstal)

Het jaartal weten ze niet, omdat ze zo uit Ierland is opgevist Lachen Dus ze hebben haar moeten schatten. Dat vele wit vind ik wel komisch, ik wilde eerst een bruin bonte (driekleur) tinker hebben en niet zo'n grote maat.... lijkt er echt op he.... En dat ze vies wordt ohhhh dat vind ik niet erg, heb 2 kinderen die zien er ook altijd zo uit, ze past goed bij de familie hihihi

Dat buikje was van toen ze ongeveer 10 maanden was, dus tja lekkerrrr buikje he Tong uitsteken Het veulen is helaas dood ter wereld gekomen. Ook net zo apart als zijn moeder...

Nou de foto van het oog: Afbeelding

en 1 in een link http://www.mijnalbum.nl/Foto=YR368ZGJ

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 23:43

ziggy_janet schreef:
golden: 2500
Duncan: 3500
Easy: 2900

Wouw zoveel golden is 21 maar goed wat zegt leeftijd soms hè Haha!

Kelpla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 10:06

Zo ik ga ook weer is verder met mn lijstje:

Bommel - Euro 2250, leuke tinker en volgens mij ook lekker eigenwijs Haha!
Diablo - Euro 3000, braaf en verkeersmak
Cheytjih - Euro 2500, mooie tinker
Kiara - Euro 3250, echt helemaal mijn type Haha!
Golden - Euro 2000, dit vanwege haar leeftijd, ben trouwens ook benieuwd hoe ze er uitziet zonder wintervacht.
Duncan - Euro 3500, erg mooi!
Easy - Euro 2250, lekker veelzijdig
Dewi - Euor 2500, ook lekker veelzijdig
Lizzy - Euro 2500, ziet er al lief uit Haha! En vind dr oog ook erg leuk!

Edit : vind trouwens dat Keltic vrij hoog wordt getaxeerd, heb hem voor een stuk minder gekocht Haha!

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 10:10

even kijken of ik een foto kan vinden, had er een maar me comp was kapot gegaan Boos!

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 10:20

heb toch nog wat gevonden en vind 2000 ook nog erg veel!
Afbeelding

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 10:22

Kelpla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 10:24

Ze ziet er nog goed uit hoor! Rij je er nog op? Of heb ik daar weer is overheen gelezen?

Eas_Mon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 11:31

@ Biancaa: whaha had je verkeerd begrepen.. Tong uitsteken Ze is dus gewoon helemaal apart Haha! aparte kleur + ogen wie heeft dat nog meer?? Knipoog

ohwja foutje van het NTS dat moet inderdaad ICS zijn Clown

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 11:34

hoihoi.

ik had vroeg een tinker mag die ook getaxeerd worden of mag dat dan niet meer omdat ze niet van mij meer is ?

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 11:52

lailapri schreef:
ziggy_janet schreef:
golden: 2500
Duncan: 3500
Easy: 2900

Wouw zoveel golden is 21 maar goed wat zegt leeftijd soms hè Haha!

Ik ben niet super goed in taxeren, maar kijk voor een groot deel naar uitstraling. Ik vind haar er zo snoezig uitzien dus vandaar Haha!

Kelpla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 11:55

moyra schreef:
hoihoi.

ik had vroeg een tinker mag die ook getaxeerd worden of mag dat dan niet meer omdat ze niet van mij meer is ?

Tuurlijk wel! Laat maar zien Haha!

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 12:00

haar naam is moyra. ze is geimporteerd uit ierland. een liever paardje bestaat niet volgens mijn ouders. kinderen van 3 jaar kunnen er zo op weg rijden. ze is 1.45 hoog. leeftijd 11 jaar jong Tong uitsteken verder is haar dresuur niet zo denderend en het springen ook niet. het liefste loopt ze de hele dag op het strand of lekker in de duinen geniet ze ontzettend van.

http://www.mijnalbum.nl/Foto=BJXADNGY

Afbeelding

http://www.mijnalbum.nl/Foto=VEBTYJL4

Afbeelding

kinderen van 8 mennen ook met haar.

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 12:04

moyra schreef:
hoihoi.

Waarom zou dat niet mogen, het is maar voor de lol hoor *LOL*

@kabouter ik zal ook eens een foto erbij doen van Lizzy terwijl ze wit is.
http://www.mijnalbum.nl/Foto=IKORY6CP
Hier beginnen de vlekjes al een beetje te komen

http://www.mijnalbum.nl/Foto=B7KNLFC7
en een wit paardje *LOL* Leuke toverbal he Tong uitsteken

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 12:07

@moyra tjee jij bent snel hiihihi

Nou gelijk taxeren maar dan... was er nou toch Lachen

Wat een prachtige tinker zeg!! Wat een lief koppie heeft ze, ze heeft echt een mooie en lieve uitstraling!! Dat ze niks in de dressuur doet, maakt mij niet uit hoor, ik hou er ook niet van om rondjes in de bak te lopen hahahaha. Buitenrijden is veel leuker lijkt mij, ook voor het paard. Veel meer te zien en te doen!

nou ze is mooi gebouwd, prachtige manen en sokken 3250€

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 12:20

Dewi: 2600
Lizzy: 2800
Moyra: 3200

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 12:22

dankje wel.

haar sokken heeft ze alleen niet meer... ze heet het nu super naar haar zin bij haar nieuwe huis en zoek haar nog geregeld op.ze gaat ook geregeld naar strand. ik ging altijd elke donderdag avond naar strand. heerlijk gewoon. ze ging nooit hard maar dan was ze niet te houden.

ik ben zelf geen ster in taxeren maar zal het een keertje komen proberen hier Tong uitsteken

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 12:30

Nog een inhaalslag

Nickyu - foto kan ik niet zien

Bommel - 2500, leuk dier maar al wel wat ouder
Diablo - 2800, erg mooi paard maar eentje met vrij dikke handleiding Knipoog (die jij overigens erg goed gelezen hebt! Wat is hij veranderd zeg sinds jij hem hebt OK dan! )
Bonnie - 3000,
Paard van Cheytjuh - 2800
Kiara - 3200
Golden - 2000
Duncan - 3200
Easy - 2700
Dewi - 2600 (is ze overigens bij het NST opgenomen? Ik vind haar namelijk eerder een Cob dan een Grai zo op de foto's)
Lizzy - 2800 (vooral dat kleurtje Kwijl)
Moyra - 2700 (kan aan de foto's liggen maar ik vind haar niet super van bouw, m.n. op de 1e foto)

Zo ben weer bij Lachen

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 13:03

Zal ik Dunla er dan ook maar eens tegen aan gooien?

Naam: Cives Tuihanti's Dunla Strateeg
Roepnaam: Dunla
Geboren: 21 april 2006
Geslacht: merrie
Moeder: Fayette van de Veerte (hoge 2e premie NSvT registermerrie)
Vader: Gulliver O'Britain (ggk dekhengst bij het NSvT en DPZV in Duitsland)
Oma: Lowara van de Veerte (2e premie NSvT registermerrie)
Tante: Arwen-Quenya van de Veerte (2e premie stamboekmerrieveulen, geboren mei 2005)

Kleur: euhm tja.... iig bruin maar hoeveel tinten bruin dat gaat worden is nog een raadsel Haha!

Karakter: vreselijke knuffeldoos, nieuwsgierig, soms wat brutaal, eigen willetje, ondernemend.
Is gek op spelen met het vrouwtje of met ome Herc (mijn 2 jarige Shetruin).
Op 9 september gaat ze naar de stamboekkeuring van het NSvT.

http://www.mijnalbum.nl/Foto=ASK3GHUI Dunla 1 dag oud

Afbeelding (C) Nicky1
2 maanden oud

Afbeelding bijna 3 maanden oud

http://www.mijnalbum.nl/Foto=NGYFHHFN 3 maanden oud en al flink verhaard

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 14:41

Prijs voor Dunla:
ONBETAALBAAR! Haha! Lovers

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 14:59

Poeh, ik ga geen 16 pagina's Tinkers taxeren, dus ik houd het voor nu even bij deze pagina.

Lizzy: €2850,=
Moyra: €2900,=
Dunla: €1100, =

Nou ja, dan Jessie ook maar he?

Naam: Jessie
Leeftijd: 10
Geslacht: Merrie
Schoftmaat: 1.55
Kleur: zwart-bruinbont
Stamboek: ICS
Bijzonderheden:
- Mogelijk drachtig van Thunder (morgen weet ik meer!)
- Is uit Engeland geïmporteerd
- voorheen dressuurmatig gereden (B/L niveau)
- nu western gereden
- springt goed, met mij 80-100 cm.
- aangespannen, vind het heerlijk om voor de wagen over de weg te lopen
Karakter:
Onwijs makkelijk en braaf paard in de omgang. Zet op stal geen stap verkeerd, laat alles met haar doen. Trailer-, dierenarts en hoefsmidmak. Heel kindvriendelijk.
Heeft een flinke wil, maar doet over het algemeen alles wat je van haar vraagt. Loopt prima in de bak, blijkt een aanleg voor western te hebben ontwikkelt.
Ideale buitenrij pony, bomproof en lekker voorwaarts.

Afbeelding

Afbeelding
Op deze foto zijn haar sokken gekortwiekt, maar aangezien deze foto alweer een jaar oud is, zitten alle sokken er weer aan Ja

Kelpla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 15:03

Jessie - Euro 3500,-. Lekker verkeersmak en je kan er van alles mee. Leuke tinker!! Tong uitsteken