[TI] [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jellie

Re: Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 14:19

Thanx mazzel Gaaf joh dat je helemaal om bent! Ik kan ook haast niet wachten.
Moest gisteren wel lachen om Janneman. Toen ik het kastje aan het opruimen was zag ik een zadelhoes, die niet om mijn wintec past. Dus ik zei zal ik die maar weggooien?
Hij; Wacht maar even want wei weet past het wel om zo'n boomloze, als dat wat is Ja, en dat uit de mond van de man die wat de boer niet kent, het ook niet vreet.....
Leuk dat je ook even op Darlah hebt kunnen rijden Geeft vast een kicken gevoel.

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 14:32

He Jellie balen zeg astma, dat is echt niet fijn,

Mazzel fijn dat het zadel goed past ben eigenlijk ook heel benieuwd hoe zo iets ziet, en lekker even op darlah gereden super joh, wel verstandig dat je haar nog even laat staan en dan volgen voorjaar pas echt gaat oppakken,

Verder heb ik hele mooie foto`s gezien, echt weer super geschoten Mariel,

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 15:31

Vasthi schreef:
Mariel, hoeveel heeft Manege zonder drempels gisteren opgebracht en heb je nog een leuk plaatje van mijn nichtje kunnen schieten?

Met alle eer voor jou 101.77 euro in 1 dagje. Kom je ook naar Zeeland of is er iemand van hier die gaat en soms een rondje wil collecteren?? Foto mail ik je.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 15:56

Elke, fijn dat je boomloze zadel zo bevalt Maar anders verkoop je de Wintec? 350 euro vind ik persoonlijk niet duur voor een zadel. Ik kan begrijpen dat de prijs op zich voor jou duur is, maar voor een zadel zijn boomloze zadels (muv de Torsion) best goedkoop...

Gisteren nog die boomloze zadels van Moffet gezien, hoewel de afwerking daar ook niet zo mooi van is, vind ik ze wel mooier dan de anderen. Heb zelf op een Tuend en Randols gereden, bevielen wel gewoon eigenlijk. Niet supergoed of superslecht ofzo, maar gewoon

Had afgesproken met Hanneke (Mizzlove op bokt) die woont hier in de buurt, maar onze werkroosters komen nauwelijks overeen. Maar vandaag kwam het toch overeen, dus is ze komen rijden. Dit keer zijn we samen gaan rijden. Ik met Dewi, en zij op Amanda, ging echt supergeweldig Vorige keer dat ik probeerde om samen te rijden, reed Sylvia op Amanda, en Dewi vond dat niet bepaald leuk. Was echt een enorm gevecht...

Maar vandaag dus niet, Dewi was rustig tot Amanda's tempo terug te brengen, en het grootste deel van de tijd liep ze netjes rustig mee. Uiteindelijk vond ze het zelfs leuk en liep relaxt te stofzuigen en te briesen en rond te kijken. Ook lekker gezellig met Hanneke kunnen praten, was echt een heerlijke middag. Ook vanwege het prachtige zonnige weer, juiste temperatuur en heel licht briesje.

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 16:01

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 16:33

Zo, ben ook weer thuis....

Chub, de almerecup was in Zeewolde/Almere.... Niet in Almelo.

De kwaliteit van de paarden was top, de ruiters minder. Er was veel spanning bij de ruiters en velen zeten scheef te paard. Kreeg nog een complimentje van de jury dat ik er echt oog voor had hoe een goedgaand en goedgebouwd paard er uit hoort te zien... Vond ik erg leuk om te horen. Hij zei nog dat ik maar moest proberen om de jurycursus te volgen... Helaas weet ik dat je daar een bepaalde klassering voor moet hebben en dat de kans heel klein is dat je er bij komt, maar leuk om te horen was het wel...

Ik was daar als hulp Chub, als schrijfster voor de M en Z rubrieken en de finale...

Silas was er ook nog even tijdens de clinic die er in de pauze gegeven werd. Het was een clinic van Hans Arends die zijn leerling Laurens van Sliepenbeek mee had genomen. Ik vond het een interessante clinic...

Jellie, balen dat je zo benauwd bent...

Mazzel en de rest... Tja als ik Lisje zie zie ik er een hoge 2e of lage 1e premie merrie in en geen lage 2e/hoge 3e premie, maar goed, dat ben ik.

Ik kan me er niet meer druk om maken. Die 138 punten van vorig jaar zijn en blijven tellend voor mij en volgend jaar zie ik wel wat ik doe...

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 16:36

Vandaag had Myrthe dus haar wedstrijd, ging best goed maar Dewie begon tijdens de proef kreupel te lopen.
Waarschijnlijk werd ze daarom laatste (6e van de 6), maar ook haar zit was niet helemaal netjes.
Zelf denk ik dat het door de spanning kwam want tijdens het losrijden zat ze wel goed.
Maar ze heeft er veel plezier in gehad en dat is toch het belangrijkste.
Geen tinker maar toch foto's, volgende keer gaat ze op Mo
Afbeelding
Hier wil Dewie vriendjes maken, ze hinnikt nogal hard.
Afbeelding
Tijdens de proef
Afbeelding
Hier is goed te zien dat ze wat ver naar achteren zit.
Afbeelding
En toch zijn ze allebei trots.

Had er nog lol om dat ze Dewie op z'n engels omriepen "djuwie" ofzoiets.

Jellie, astma is niet leuk, Angus had jeugd astma en is er overheen gegroeid.
Ben jij dan ook allergisch voor vanalles?

Elke, ik had in een boomloos zadel ook het gevoel dat je wat naar achteren werd gezet maar niet iedereen heeft daar last van.
Fijn dat het jou ook zo bevalt en idd het is even sparen.
Eindelijk op Darlah gereden

Flettie heb ik zeker nog gezien, maar je vergeet snel iemand op te noemen als het er zoveel zijn.

jeanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 16:38

Ga, zo kijken bonte........

Ik heb de barefoot western als tester besteld lijkt me heerlijk voor de strandritten.
Mazzelmeid fijn dat je zo enthousiast ben. Jellie vreselijk zo benauwd zijn .

Vandaag heeft een stalgenoot op Jeanie gereden, deze jongen rijdt M2 met een tuigerx hackney. Het is echt een natuurtalent en ik heb genoten hoe Jeanie bij hem liep. Hij had zelfs mooie aanleuning in de galop is mij nog nooit gelukt . Baalde dat ik geen camera bij me had.Wijken ging keurig middendraf zelfs super en mooi nageeflijk en voorwaards. Dat is een probleem waar ik zelf tegen aan loop bij neerwaards gaat ze niet meer voorwaards dus het ligt aan mij Jeanie kan het wel goed . Wat mij betreft mag hij met haar gaan starten .

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 16:40

Sorry WenK, verkeerd gelezen (die Almelo-cup ). Leuk die clinic van Hans Arendse! Dat was mijn bekapper en is de huidige bekapper van oa. Jellie!

Rijden daarnet ging niet zo lekker. We hebben wel alles gedaan, maar toen we een klein halfuurtje bezig waren, werden de paarden gevoerd en was ik haar uiteraard helemaal "kwijt". Morgen weer een nieuwe poging, lag ook een beetje aan mezelf: hoofdpijn, niet zoveel zin en érg moe. Had net ook bijna een botsing op de rotonde, en daarstraks reed ik bijna 2 meiden van hun fiets. Word een slecht chauffeur als ik moe ben. Concentratie is ver te zoeken dan.

350,- voor een boomloos valt idd mee ja!
Ik kijk even wanneer ik tijd heb MM, ben ook nog vrij druk deze week (morgen 2 huizen kijken, woensdag uit eten en les, blablabla). Wel lekker gereden zo te lezen en Maya ook, lekker hoor!

Mooi bedrag opgehaald voor de Manege zonder Drempels!

Jellie, astma is niet fijn lijkt me

Ga nog even met de hondjes naar de Galderse Meren (aardig meer hier in de buurt met lekker strand). Duimen jullie dat ze niet controleren op loslopende honden? Mag namelijk officieel pas vanaf 1 oktober weer erheen, maar bos is nu ook niets met al die modder...

Daana eten, douchen en m'n bed in (tv aan) denk ik

Edit: wat een heerlijke foto's Cora!! Wat is Myrthe een grote meid zo met Dewie

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 16:45

Hans Arends is dressuurruiter... Denk dat het weer iemand anders is... Deze komt in elk geval hier uit de buurt...

Leuke foto's Coydog!!!

Jeanie, grappig is dat he, hoe je paard onder een ander heel anders kan lopen....

Ik ook hoor Chub, strakkies lekker douchen en daarna crashen voor de tv...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 16:50

Coydog, ik vind Myrthe er onwijs stoer uitzien hoor.. kleine meid op groot paard, spijkerbroekkie, mooie blouse. Heerlijk om te zien! Het gaat er idd om dat ze het zo leuk heeft gevonden, en ach... komt later wel weer

Jeanie, leuk is dat om je paard zo super te zien bewegen!

jeanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 16:55

Zo herkenbaar Chub,tijdens voeren hoef ik ook echt niets met jeanie te doen......dan breekt ze de tent af om bij haar vreetje te komen.

Ik vind het er erg stoer uitzien Coydog de kleine in westernstijl.

jacky2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 17:18

Goedenmiddag allemaal,

De day after, ik lachte me rot net op stal, macho stond erbij als een moddervarken,lekker in de bak gerold !
Helaas mogen ze ineens niet meer in de wei, dus ging ik gezellig met hem grazen aan de kant van de weg.
Gisteren gedroeg hij zich aan de hand echt goed geen rare schrikreacties,
nu had hij zoiets van gisteren was gisteren en vandaag weer nieuwe rare schrikreacties ! he gelukkig macho is nog steeds macho
Toen terug naar stal ,ik nog in mijn roes lekker even draven aan de hand, nou ik dacht het niet,meneer had geen zin,je staat gelijk weer met beide benen op de grond.

Ik heb gisteren geen foto's gemaakt maar gefilmd, nouja mijn vader filmde mij,dus ik vanochtend kijken, het moment supreme, de speekster zegt .......heeft die premie en weg beeld, niets meer,ook mijn mooie ere ronde(keihard draven vooral bij het publiek,ik kon nog net bij de tent omspringen, die meneer riep nog naar me,niet mijn tent in ! , helemaal niets,mijn vader had zijn leesbril niet op en dacht dat er rec. stond in plaats van pause !
Gelukkig had ik zelf de voorbrengers gefilmd dus dat heb ik wel !

Ik heb tussen door toen we stonden te wachten op de dagfinale ,een foto gemaakt,ik vind hem wel heel grappig,macho is niet moe hoor !
Afbeelding

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 17:38

Lisje was nog mooi schoon...

Lieve foto....

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 18:18

Maya schreef:
Elke, fijn dat je boomloze zadel zo bevalt Maar anders verkoop je de Wintec? 350 euro vind ik persoonlijk niet duur voor een zadel. Ik kan begrijpen dat de prijs op zich voor jou duur is, maar voor een zadel zijn boomloze zadels (muv de Torsion) best goedkoop...

Hoe kom je aan 350?
het zadel is al 399 kaal, met alles erbij, kom ik op 610 euro.. vind ik nog best wat (als student zijnde )
Paps en mams willen echt niet mee betalen helaas

Tinuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 19:06

Iedereen gefeliciteerd met jullie knappe tinkers

Heel jammer dat ik er dit jaar niet bij kon zijn, maar de volgende keer zijn we weer van de partij hoor

crazy_funky

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 19:23

jeetje wat duur zeg zo'n zadel! voor een arme student als ik heel duur
maarja dan moet het toch wel een heel fijn zadel zijn!

lieve foto jacky2!

@coydog: wel minder dat ze kreupel liep dan tijdens de proef!
en idd als ze er maar lol in heeft toch!
wel een leuk beesje om te zien zeg..

ik ga trouwens morge naar de paardjes, ga ook foto's maken, en even de paardjes aan mij laten wennen, laten weten wie ik ben enzo..

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 19:26

Dat zal wel een andere Hans Arendse zijn dan idd WenK

Zo 610 met spullekes erbij... Dure spullekes dan!

Vanmiddag met het bezoek was Chub mooi schoon. Toen ik haar een paar uurtjes later uit de wei haalde een modderig varkentje... Gelukkig was de modder al opgedroogd en was ze in no time weer schoon genoeg om een zadeltje te dragen...

Wel lief van Macho dat hij zich gisteren dan voorbeeldig gedroeg en de spanning er vandaag pas uitkwam!

Net met de hondjes een uur door een bos gestruind. Bij de Galderse Meren lagen zelfs nog mensen in badkledij! Niet handig om daartussen de honden te laten banjeren. Maar naast het meer ligt ook een (blijkbaar) leuk bos... Dus nu liggen er 2 zwartjes te snurken in hun mand.

Net lekker zondags gegeten (patatjes, varkenshaasje met champignons en boursin- saus, doperwtjes en appelcompote ). Nu lekker in bad! Fijne avond allemaal!

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 19:33

Hoihoi,

Ik heb weer een super lekker middagje gehad maar dat komt later… incl. picca’s

Maya, leuk dat het ritje dit x wel succesvol was! Prachtig weer dus wat moet een mens nog meer

Wenk, ik dacht al leuk mijn bekapper maar blijkt toch een ander te zijn Leuk dat die jury je dat compli gaf

Coydog, leuke foto’s van Myrthe (incl. mooie blouse ) Jammer dat ze ging kreupelen. Moest ze toen stoppen? Leuk dat ze een lintje kreeg, ze kijkt ook trots. Bij mij wordt het juist erger, de astma. Ik ben voor vel dingen allergisch net als huisstofmijt, katten, caven… en veel make-up/ douche dingen. Heeft bij mij ook wel een poos geduurd voor ik het accepteerde

Jeanie, wat gaaf dat ze bij je stalgenoot de sterren van de hemel liep! Jammer dat je geen camera bij je had, volgende x doen!

Chubb, jammer dat t rijden niet goed ging. En nog minder dat je bijna aanrijdingen had Ik hoop dat je lekker bij gekomen bent met t wandelen met de doggies.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 19:35

Deze is zonder e.... En getrouwd met Cora, beiden rijden Z2 en ik geloof ook ZZ licht...

Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 19:41

Hallo!!! Wij zijn weer terug van grotemeisjesponykamp. 2 erg mooie en lange ritten gemaakt! Het was erg leuk, maar de nachten koud, brrrr
Iedereen van harte met de behaalde premies! Allemaal trotse tinkereigenaars!

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 19:49

mazzelmeid, leuk dat je het boomloze zadel hebt zeg en dat ie zo geweldig is
jammer dat shak alleen niet echt lekker meedeed en dat je het ook niet meer zo ziet zitten...
later ging het gelukkig wel ff goed met darlah

jellie, sterkte met je astma, kl*te zeg...

vasthi, ja dat van shay een vanner vond ik ook vreemd, maargoed zal wel kloppen, maar de tink waar ze tegen liep op het dagkampioen was een cob en die was groter en breder? denk dat ik de types niet begrijp hihi

maya, lekker ritje gehad met een bokker vandaag, leuk hoor

cora, leuke foto's van de wedstrijd, vind het al heel knap dat ze zo meedoet hoor, die laatste foto is super, ze is echt gek op dewi geloof ik
jammer dat ze 6e maarja, t gaat voor mij nooit om de prestatie, maar om het plezier, dat zul je zelf ook hebbe, volgende keer misschien beter, 1ste keer zo'n westernwedstrijd is ook wel wennen denk ik, vind ik erg knap
jammer dat dewi alleen wat minder liep later...

jeanie, leuk dat die jongen even op haar reed, is altijd mooi en leuk om te zien vind ik dan als iemand op je paardje rijd die er een boel uit kan halen, echt ff kwijlen bij je eigen beessie dan he
binnenkort kan je lekker zelf weer hoop ik

chubby, jammer dat het rijden minder ging vandaag, volgende keer beter, je zegt ook dat je zelf niet helemaal lekker was, wel uitkijken in het verkeer idd als je voelt dat je moe wordt....

jacky2, leuke foto, wat zonde zeg dat de belangrijkste dingen niet op de film staan, maarja, dan maar vaak erover terug dromen

crazy_funky, veel plezier bij de paardjes morgen, ben weer benieuwd naar foto's

zo, ik heb ondertussen 4 uurtjes geslapen en ga zo weer lekker verder denk ik
erg pijnlijke knie vandaag, achter op de kar kreeg ik ineens een stuip, nou ik dacht dat ik van de kar ging vallen hoor men wat schoot die erdoor, niet leuk meer
maar ben zo moe dat ik het ff zonder pijnstiller ga proberen
in het bos was het echt leuk
heerlijk de frisse boslucht opgesnoven en later lekker gegeten
keertje niet naar fig gegaan, morgen eerst naar fysio, geen zin in, die oefeningen doen pijn... maarja t moet maar weer en daarna loop ik wel ff naar figor ofzo, zie wel is ff

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 19:50

spetter, wel naar je zin gehad dus leuk hoor, en lekker gereden!

tinkersjakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 20:00

Meld mij ook even ben ik elke keer dit topic kwijt .........nu niet meer

Zo te lezen hebben jullie die naar de tinkerkeuring zijn geweest het ook leuk gehad .......
Iedereen gefeliciteerd met het behalen van de premies!!

Ben ook net weer terug van het grote meisjesponykamp en het was zeer leuk, wel vermoeiend.......
Helaas liep Sjakie vandaag niet lekker met z'n voorbeen dus die terug gebracht en verder mee gereisd op de kar bij Annemarie.
Hopen dat het niet ernstig is ........wat ik eigenlijk niet denk want zolang ik hem heb heeft ie nog nooit wat gehad en hij kon zo net nog lekker hard naar het gras draven toen we thuis kwamen.
Even in de gaten houden maar denk dat het over een paar daagjes wel over is.

Zo ga nu even verder lezen hier en dan lekker op de bank.........ben kapoet

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 20:21

Zo, ik zal ook eens boven komen drijven

Jellie/Flettie.... ach, ik lag alweer helemaal in de deuk om de reactie van Jellie. Ik denk dat we er maar mee moeten leren leven Jellie

Ik wil nog even iedereen van harte feliciteren met hun behaalde premies, lintjes en (reserve)kampioentitels! Echt top allemaal!!
Ik heb gisteren in ieder geval erg genoten. We hadden ons standje strategisch opgezet zodat we in ieder geval ring 1 goed konden zien. Ring 2 was iets minder duidelijk maar als je op je tenen ging staan kon je daar ook nog wat zien Weer veel mensen voorbij zien komen en ook met veel mensen gekletst. Veel spulletjes ook verkocht, vooral die Tinkerbeeldjes (mamma+veulen) gingen errug hard (nogal wiedes met al die pennykindjes van de manege )
Ik was gisteren pas tegen half 10 's avonds thuis en ben eigenlijk gelijk mijn bed ingedoken. Om er vandaag pas weer om 10 uur uit te komen Maar goed, was zaterdag dan ook om 6 uur opgestaan.

Ik wil Jellie nog even knuffel geven ivm haar astma. Is nooit leuk

And now I would like to present you: Fayette met haar 120-dagen/graspens-buik

Van de zijkant
Afbeelding

Van de achterkant
Afbeelding

En zo af en toe kan ik best wel mooie foto's maken:
Afbeelding

Ik zal straks een link plaatsen met de zwangerschapsgymnastiek-foto's