[TI] [HK]LGVIIII - Harig en bont, draven we topic #4 samen rond

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

caroline_max

Re: [HK]LGVIIII - Harig en bont, draven we topic #4 samen rond

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 09:37

Oei dat is wel veel pech tegelijk Ellie!

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-14 09:38

boven de 1.50/... dat is lastig al denk ik..
Maar ze zijn en heus wel, veel zoeken en geduld

Zo de men kar wordt mooi <3

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 09:44

Bij ons zijn al onze tinkers boven de 1m50 :j Murphy en Bridie zouden de kleinsten zijn, Murphy is in haar boekje gemeten op 1m51 maar als ik haar tegenover mijn Dusty zie verschilt ze niet veel dus we zouden ze nog eens opnieuw moeten laten meten.
Laatst bijgewerkt door _Clocloken_ op 13-08-14 09:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 09:52

Dana is ook boven de 150, Nola gaat dat ook halen. Mary en rosie zitten er met onder

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 10:00

Ze zijn er ook zeker wel, maar weinig te koop ;) Ik zoek gericht naar 1.55 en hoger en tussen 5-10 jaar en vooral erg braaf. Maar is pittige zoektocht!

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 10:19

Heeft er iemand tips voor mij?
Ons tinkerveulen van vorig jaar die in september 1 wordt, zit momenteel niet echt goed qua conditie.
Dit hebben we voordien nog nooit gehad met een ander veulen, is al gecontroleerd door de dierenarts, is telkens goed ontwormd, heeft geen diarree maar hij komt gewoon niet echt goed bij en toont mager.
Volgens dierenarts kon het komen omdat hij zo groot is en echt groeispurten aan het maken is, maar wij zien liever een mooi rond veulen staan in de wei. Hij krijgt al korrel bij, staat telkens op een groene wei met z'n 3jarige halfbroer, heeft geen diarree en is erg actief, heeft erg lang bij z'n moeder gestaan dus daar ligt het ook niet aan.
Hij staat nu dus wel te koop voor de geïnteresseerde maar we zouden nu liever eerst hebben dat hij terug goed op gewicht komt.

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 10:22

Misschien overdrijf ik ook wel, ik weet het niet maar toch ik maak me er wat druk in omdat ik graag heb dat de paarden gezond staan. In m'n profiel bij Indigo is zijn bovenste foto een erg recente.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 10:28

Jaarlingen hebben soms wat langer nodig. Cas is momenteel ook 'dun' omdat hij denkelijk naar de 150 gaat en drogan gaat rond 140 zitten dus die hoeft niet zo te groeien. Is hij wel mooi glanzend van vacht en beweeglijk verder? Of ziet hij er ook uit alsof hij iets mist? Denk eigenlijk dat je je niet teveel zorgen moet maken als zijn mest in orde is volgens de DA.

Oh ben benieuwd Leonoor!

Ah ja Niene vergeten dat dames van naam veranderen, maar zal ook leuk zijn je nieuwe naam steeds te noemen niet?

Lor wat is hij toch een leukerd!

Jane wat schattig je dochtertje die gaat rijden, Niene heeft ook al zo'n avontuurlijk meisje met Roosje.

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 10:31

Hij gaat ook boven de 1m50 worden, daar zit z'n 3jarige broer nu al boven en Indigo is nu groter in vergelijking met Casanova. z'n vacht is verder inderdaad ook glanzend, hij kwam na de winterperiode er alleen wat moeilijker uit. Verder is hij nog steeds zoals ervoor, broer plagen en lekker nieuwsgierig komen kijken en knuffelen. Het is ook niet dat je z'n ribben ziet maar je voelt ze wel een beetje.

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 10:48

Zou me er niet al te druk over maken, als het volgens de veearts ok is. Het is nog altijd gezonder om wat schraal te staan, dan te dik, zeker voor een veulen in de groei.

Gijs had ook steeds groeispurtjes, dan kreeg ie eerst een pens, dan ging de kont en dan de schoft e nwas ie weer van ieler, dan ging ie weer sparen enzovoorts.

Grote tinkers, ja die zijn er hoor. Die van mij (hengst) is dik boven de 1,50 :p en mijn 2 (ex) birjijdtinkers (ruinen) zijn nóg groter (boven de 1,60)

Beterschap Ellie!
Knappe cuppie (cupcake) leert snel!

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 10:52

Oke, dan moet ik me dus niet te veel ongerust maken

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 10:53

Jaarlingen staan vaak een tijdje lelijk hoor ;) Als je ook zeker weet dat er geen wormen in zitten, zeker geen zorgen om maken.

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 10:58

neen, qua ontwormen is men moeder zeer strikt en met z'n mest is alles in orde.
dankjullie voor jullie geruststellingen, ik maakte me er soms echt druk in omdat z'n grote broer en zus dit nooit hebben gehad.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 10:59

Mocht je blijven twijfelen, laat dan even bloed trekken en onderzoeken. Uit ervaring weet ik helaas dat strikt ontwormen en mestonderzoek niet uitsluit dat ze iets hebben. Baggio heeft op die manier eens een fikse bloedwormbesmetting gehad en toen was ie zelfs volwassen...

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 11:03

Oh bedankt voor de tip, ga het zeker laten doen voor de zekerheid.
Had er al over gehoord maar ik dacht dat dit met mestonderzoek ook uitgesloten was.
Binnenkort moet hij toch nog eens langskomen voor een shetlanderveulen te chippen dus dan vraag ik hem dit ook meteen even. Liever het zekerste voor het onzekerste :j

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 12:00

op zich gaat het wel hoor.alleen mijn spieren die voel ik wel een beetje.zometeen om 1 uur klim ik er toch weer op.zij t misschien stappen en wat draven alleen,maar dat is beter dan stilzitten.
mijn armen voel ik ook wel,maar dat zal wel van de stoeptegels sjouwen zijn.gelukkig kan ik veel hebben,

Thirza_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 12:25

Gelukkig dat het al weer wat beter gaat Ellie! Veel succes ( en plezier ) zometeen! :)

Jane2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 12:58

Niene, ik mijn lesgeefster Storm laten rijden. Ik was aan het losrijden en na een paar tikjes met een heel erg kort zweepje was het voor hem weer duidelijk. Maar ik werd erg naar rechts gezet. Zelfs mijn zadel zakte helemaal naar rechts en die ligt altijd erg goed. Ook had hij moeite met zijn hals naar links inbuigen. Hij buigde wel vanaf de schouder maar niet meteen na de hoofd-hals lijn. Dus heb ik Wendy laten rijden. Zij kan heb beter loskrijgen. En ja...ik wist het eigenlijk maandag al dat als ik mijn dochtertje laat rijden dat ik dan daarna altijd zelf even moet opstappen. En ik heb hem maandag met die buitenrit ook maar laten sjokken natuurlijk. Ik was al zo blij dat bij braaf was met die wind en voor de eerste keer echt buiten. Maar dat gaat de volgende keer ook anders. Maandag heb ik weer les en dan gaan we even aan de hand werken. Om zo zijn hals los te maken.

Storm is 1.46m Heb hem gekocht (bij handelaar) voor 1.52m DUs hij is gekrompen in een jaar tijd, hahaaa
Stan (tinker van een vriendin ) is wel 1.52m

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 14:40

Gelukkig gaat het al beter met je Ellie! Dat is wel flink schrikken.
Amigo had ook een erg late groeispurt, vooral na de verwaarlozing. Maar hij is er bovenop gekomen.
Slimme Cupcake! Dat is het mooie van kleine pony's die leren zo snel! Sta er ook elke keer bij Pips ook versteld van. Ook de mindere dingen haha

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 16:09

Goed dat je er terug op gaat vandaag Ellie, komt vast wel goed :)

Komt wel goed met Storm, hij is ook nog erg jong hé.

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 17:36

Aslan heeft ook wat schraal gestaan, komt toch door de groei.
Hij heeft dat periodes.

Hier ook een van 1.58 al zal het me niet verbazen dat hij rond de 1.60 is.
Whisper is ongeveer 1.55 overigens alleen te koop voor een super goed huis.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 18:34

Waarom eigenlijk als ik zo brutaal mag zijn? Zo'n mooierd als haar. Ik heb helaas zelf niet echt connecties anders had ik voor je rond gevraagd. Hoe gaat het trouwens met Aslan? Tijd voor nieuwe foto's joh ;)

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 18:38

Dat ken ik ook Claudia, Feik was als jaarlinger ook schraal en zag er niet uit, gewicht kreeg je er niet makkelijk aan. Ik ontwormde hem wel goed en hij kreeg zijn entingen.
Dit heeft best lang geduurd, als jaarlinger was hij zo'n 1.40m en is eigenlijk teveel in een te korte tijd gegroeid, aangezien hij nu, als 3 jarige al over de 1.60m (last time I checked 1.64m) is (fokkers zeiden dat hij 1.50-1.55 zou worden).
Hij was , ondanks al het voer etc. ook niet lekker uit de winter gekomen.
Gelukkig is dat helemaal goedgekomen.
Onderzoekjes doen is iig geen overbodige luxe hoor!
Maar inderdaad, het heeft zijn tijd nodig :j

Fijn dat het alweer wat beter met je gaat Ellie :j
Goed van je dat je er weer op gaat! +:)+

Ik vind Whisper echt een schitterende merrie <3
En inderdaad, ik vraag mij stiekem ook wel af naar de reden :o
Het is dat ik er geen 2e bij kan betalen -O-

Vanmorgen zat ik alweer vroeg op de fiets.
Feike een fijne borstelbeurt gegeven en even gelongeerd.
Hij heeft nog best wat moeite met de galop, meneer bokt dan ook vaak.
Iemand tips hoe ik daarmee verder moet?
Hij bokt met aanspringen en houdt zichzelf nog erg vast.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 20:53

Braaf bijgelezen, mijn vorige is heel lang een slungeltje gebleven ook. Was iets van 1m50/53 denk ik.

Deze middag gaan wandelen met Cup rondje dorp op het gemak. Alles is best voor 'm enkel groot verkeer is nog wat eng (springt enkel even opzij gelukkig) en door plassen gaan, morgen nog even naar plassen hier op 5 tal minuutjes wandelen gaan voor nog even te oefenen. Heb 'm eind de wandeling daar al door een straatbrede plas kunnen lijden :). 2 Mini veulen halstertje gehaald voor hem, het halstertje dat hij aanhad was bij de neus iets te groot waardoor het bij voorwaarts lijden telkens in zijn mond zat. Owja het gaat steeds beter met Jack staat nu al sinds na de wandeling samen in de stal met uitloop en geen probleem, hebben een gang naast de stal wel dat het kleintje in kan en Jack niet voor het geval dat :') . Kan hier uitgebreid posten over alles van vandaag maar word een héél lange post dan enkel al over de wandeling <3 . Eens zien voor Jack te rijden ook misschien morgen.

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 21:14

Omdat 3 paarden toch voor mij te veel is...maar ze moet niet weg, alleen voor een goed huis