Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Ik heb wel het idee dat ik dit paard kan helpen, maar ik vrees dat ik op een gegeven moment ook op een dood einde kom. Echt zonde van dit paard. Ik zie al mijn dieren heel graag. Gisteren zijn we nog gaan mennen en de honden mochten mee. Ze genieten daar echt van en dat doet me deugt. Maar nu is het inderdaad de veiligheid van mijn familie en andere dieren eerst. Sinds wij haar hebben heeft er al een ander paard van mij mank gestaan omdat ze vanuit het niets agressief werd.Caira schreef:Ik heb geen kinderen, TS heeft geen kinderen, en ik vind het niet erg om droog brood te eten als mijn paarden het maar goed hebben. Iedereen mag daar zijn eigen prioriteiten in stellen, maar het is niet fair om een ander te veroordelen omdat ze andere prioriteiten hebben en dat is wat je nu doet.
anneliesdj schreef:Caira schreef:Ik heb geen kinderen, TS heeft geen kinderen, en ik vind het niet erg om droog brood te eten als mijn paarden het maar goed hebben. Iedereen mag daar zijn eigen prioriteiten in stellen, maar het is niet fair om een ander te veroordelen omdat ze andere prioriteiten hebben en dat is wat je nu doet.
Nee dat doe ik niet, ik veroordeel NynckeL omdat zíj ts veroordeeld en haar normen en waarden opdringt.
Als jij er zelf voor kiest om droog brood te eten (en je hebt geen kinderen die eronder kunnen lijden) dan moet je vooral zo blijven leven, heb ik geen enkel probleem mee.
Het gaat mij erom dat ts hier niet voor heeft gekozen en het paard wel wil helpen maar ook aangaf dat ze daar niet de middelen voor heeft en anderen niet in gevaar wil brengen.
Ik vind het ronduit schandalig om dan ts te veroordelen en je eigen normen en waarden aan haar op te dringen.
Iedereen die daar zelf voor kiest heb ik geen enkel probleem mee maar als een ander een andere keuze maakt dan jij zou doen moet je daar ook respect voor op kunnen brengen.
anneliesdj schreef:Wat er ook aan de hand is, het paard is wel ondergeschikt aan de mens. Het zou nooit zover moeten komen dat het paard het beter heeft ten koste van de mens.
Oona schreef:Maar IK vind de mens niet het opperwezen. Dieren hebben evenveel recht op geluk.
En als je om welke reden dan ook het paard niet kan houden, zorg je op zijn minst dat het een goede thuis krijgt. Of in het ALLERERGSTE geval laat je het dier verlossen uit zijn lijden, maar stuur je het niet terug de handel in. Maar bon, dat is mijn mening, ik kan het paard zelf niet opvangen, dus kan ik er weinig aan doen en ligt de beslissing bij TS.
Caira schreef:Nee Annelies, JIJ bent degene die hier over de schreef gaat, Nyncke laat gewoon haar passie en onvermogen blijken, niet netjes, wel begrijpelijk. Maar daar ga ik verder over ophouden.
NynckeL schreef:Nou, tegen elke prijs...tegen de prijs dat je zelf partij bent in de relatie met je paard.
Het is duidelijk dat het niet in het koppie van het beestje zit....hoe moeilijk ook, dan zit het in je eigen koppie.
Stoppen met jammeren en in de spiegel kijken.
Ik heb inmiddels best pech met dieren gehad maar ik heb nooit een dier naar de oliebol gebracht waar die uitkomt.
NynckeL schreef:Maar we leven in een wereld waar alles aangediend moet worden, we willen er wel tijd instoppen maar het moet ons wel iets opleveren.
Ik neem het op voor dit soort dieren en ik spreek mensen zonodig aan op hun verantwoordelijkheid.
anneliesdj schreef:Wat er ook aan de hand is, het paard is wel ondergeschikt aan de mens. Het zou nooit zover moeten komen dat het paard het beter heeft ten koste van de mens.
anneliesdj schreef:NynckeL schreef:Wat zou je doen als het een kind was? terugsturen naar de handelaar, helaas geboren met verborgen gebreken?
Je eigen kind is wel wat anders dan een paard.
En ja, er zijn genoeg mensen die een kind laten aborteren als ze erachter komen dat het een gebrekje heeft.