[TI] Extreem gevaarlijke tinker

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

anneliesdj

Re: Extreem gevaarlijke tinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 14:54

Wat heeft dat ermee te maken?
Jij vind het niet erg dat jij en je kinderen eronder te lijden hebben als je paard het maar goed heeft?

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 14:55

Ik heb geen kinderen, TS heeft geen kinderen, en ik vind het niet erg om droog brood te eten als mijn paarden het maar goed hebben. Iedereen mag daar zijn eigen prioriteiten in stellen, maar het is niet fair om een ander te veroordelen omdat ze andere prioriteiten hebben en dat is wat je nu doet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 14:56

Financieel is alles nu weer opgelost. Was even moeilijk met een paard dat ziek is maar heb al weer een mooi bedrag op zij staan :) Ik heb wel het idee dat ik dit paard kan helpen, maar ik vrees dat ik op een gegeven moment ook op een dood einde kom. Echt zonde van dit paard. Ik zie al mijn dieren heel graag. Gisteren zijn we nog gaan mennen en de honden mochten mee. Ze genieten daar echt van en dat doet me deugt. Maar nu is het inderdaad de veiligheid van mijn familie en andere dieren eerst. Sinds wij haar hebben heeft er al een ander paard van mij mank gestaan omdat ze vanuit het niets agressief werd.

Tja sorry maar dan ben ik egoistisch en is het andere dieren/mensen eerst... Enorme zonde van het paard.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 14:58

absoluut molenhoek, maar dan is het gewoon niet jouw strijd om te strijden. Er zullen anderen zijn die dat wel kunnen, en anders is het misschien maar beter als ze de eeuwige rust krijgt.

VandeMol

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 14:59

pfff , wat een discussie om andere zaken dan waar het om gestart is !
Kan men dat niet elders uit gaan praten ?

Demolenhoek , ik ben trots op je .... Door negeren zoekt ze toch wel contact !
En bij mij heeft het 8 maand geduurd vordat mijn merrie mij het vertrouwen volledig gaf( heb haar dus ook gewoon genegeerd ).
Ik ben blij te lezen dat jij een opening hebt kunnen vinden in de samenwerking met je paard !
Al is het misschien niet voor lang ( mits de handelaar reageert), je paard komt er nu wel achter dat niet iedereen een boeman is .

En wat anderen ook zeggen , het is nog altijd jouw paard en jij beslist van wie je de hulp wel of niet wil aanvaarden.

Chapeau !

Oona

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 15:00

Ik heb nergens gezegd dat je de kindjes in gevaar moet brengen. Ik had ook een paard dat niet geschikt was voor kinderen, dan zorg je gewoon dat de kinderen niet bij dat paard komen. Als de kindjes naar mijn ponies kwamen, stond de 'gevaarlijke', op anders stukje wei. Of je haalt de ponies van de wei af. Opgelost.

Ik veroordeel trouwens TS helemaal niet. IK zou het paard nooit terug doen naar de handelaar, maar ik vel geen oordeel over iemand die het wel doet. Denk dat TS dat wel weet.

Maar IK vind de mens niet het opperwezen. Dieren hebben evenveel recht op geluk.
En als je om welke reden dan ook het paard niet kan houden, zorg je op zijn minst dat het een goede thuis krijgt. Of in het ALLERERGSTE geval laat je het dier verlossen uit zijn lijden, maar stuur je het niet terug de handel in. Maar bon, dat is mijn mening, ik kan het paard zelf niet opvangen, dus kan ik er weinig aan doen en ligt de beslissing bij TS.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 15:00

Caira schreef:
Ik heb geen kinderen, TS heeft geen kinderen, en ik vind het niet erg om droog brood te eten als mijn paarden het maar goed hebben. Iedereen mag daar zijn eigen prioriteiten in stellen, maar het is niet fair om een ander te veroordelen omdat ze andere prioriteiten hebben en dat is wat je nu doet.

Nee dat doe ik niet, ik veroordeel NynckeL omdat zíj ts veroordeeld en haar normen en waarden opdringt.
Als jij er zelf voor kiest om droog brood te eten (en je hebt geen kinderen die eronder kunnen lijden) dan moet je vooral zo blijven leven, heb ik geen enkel probleem mee.
Het gaat mij erom dat ts hier niet voor heeft gekozen en het paard wel wil helpen maar ook aangaf dat ze daar niet de middelen voor heeft en anderen niet in gevaar wil brengen.
Ik vind het ronduit schandalig om dan ts te veroordelen en je eigen normen en waarden aan haar op te dringen.

Iedereen die daar zelf voor kiest heb ik geen enkel probleem mee maar als een ander een andere keuze maakt dan jij zou doen moet je daar ook respect voor op kunnen brengen.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 15:05

anneliesdj schreef:
Caira schreef:

Nee dat doe ik niet, ik veroordeel NynckeL omdat zíj ts veroordeeld en haar normen en waarden opdringt.
Als jij er zelf voor kiest om droog brood te eten (en je hebt geen kinderen die eronder kunnen lijden) dan moet je vooral zo blijven leven, heb ik geen enkel probleem mee.
Het gaat mij erom dat ts hier niet voor heeft gekozen en het paard wel wil helpen maar ook aangaf dat ze daar niet de middelen voor heeft en anderen niet in gevaar wil brengen.
Ik vind het ronduit schandalig om dan ts te veroordelen en je eigen normen en waarden aan haar op te dringen.

Iedereen die daar zelf voor kiest heb ik geen enkel probleem mee maar als een ander een andere keuze maakt dan jij zou doen moet je daar ook respect voor op kunnen brengen.

anneliesdj schreef:
Wat er ook aan de hand is, het paard is wel ondergeschikt aan de mens. Het zou nooit zover moeten komen dat het paard het beter heeft ten koste van de mens.

Nee Annelies, JIJ bent degene die hier over de schreef gaat, Nyncke laat gewoon haar passie en onvermogen blijken, niet netjes, wel begrijpelijk. Maar daar ga ik verder over ophouden.

Molenhoek. Het boek van Hempfling is zeker wel aan te raden omdat er veel openbaringen in staan. Wat je kunt proberen en wat ik echt heb zien werken is om tegen het paard te zeggen, ik wil niets van jou. Ik ben hier, maar ik wil niets van jou, en daar ook naar te handelen. Dan hoef je niet te negeren, en laat je ruimte open voor contact van haar kant, succes. En die rotafstand, anders had ik echt graag bij je langs gekomen.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 15:08

Oona schreef:
Maar IK vind de mens niet het opperwezen. Dieren hebben evenveel recht op geluk.
En als je om welke reden dan ook het paard niet kan houden, zorg je op zijn minst dat het een goede thuis krijgt. Of in het ALLERERGSTE geval laat je het dier verlossen uit zijn lijden, maar stuur je het niet terug de handel in. Maar bon, dat is mijn mening, ik kan het paard zelf niet opvangen, dus kan ik er weinig aan doen en ligt de beslissing bij TS.

Ik heb helemaal nergens gezegd dat de mens het opperwezen is, denk eerder andersom.
Maar goed, wij zijn wel degenen met verstand, als het paard verstand had stond hij óf niet bij je in de weide óf hij gedroeg zich voorbeeldig.
Aangezien wij wel verstand hebben zullen we ook voor onze dieren keuze's moeten maken en ja, ik stel mijn eigen belang en dat van mijn kinderen wel boven dat van een dier. Ik wil heel graag alle dieren helpen maar als dat betekend dat mijn kinderen alleen droog brood eten dan krijg ik ook wel een schop onder mijn kont van hubs.
En inslapen zou ik niet snel doen, ik denk dat de merrie van ts best te helpen is, dan beter nog een paar weken bij de handelaar om vervolgens door iemand anders geholpen te worden en uiteindelijk gewoon een fijn leven te hebben.
En het zal vast ook een geldkwestie zijn, als ze dit paard houd of laat inslapen is er geen geld voor een fijn familiepaard, valt je droom mooi in duigen. (zal ik ook wel weer om afgeschoten worden maar goed)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 15:13

Caira schreef:
Nee Annelies, JIJ bent degene die hier over de schreef gaat, Nyncke laat gewoon haar passie en onvermogen blijken, niet netjes, wel begrijpelijk. Maar daar ga ik verder over ophouden.

NynckeL schreef:
Nou, tegen elke prijs...tegen de prijs dat je zelf partij bent in de relatie met je paard.
Het is duidelijk dat het niet in het koppie van het beestje zit....hoe moeilijk ook, dan zit het in je eigen koppie.
Stoppen met jammeren en in de spiegel kijken.

Ik heb inmiddels best pech met dieren gehad maar ik heb nooit een dier naar de oliebol gebracht waar die uitkomt.

NynckeL schreef:
Maar we leven in een wereld waar alles aangediend moet worden, we willen er wel tijd instoppen maar het moet ons wel iets opleveren.

Ik neem het op voor dit soort dieren en ik spreek mensen zonodig aan op hun verantwoordelijkheid.

De verantwoordelijke is hier de handelaar, die heeft echt wel geweten wat er aan de hand was, als er iemand blaam treft is hij het, in geen geval ts.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 15:17

Als je terugleest zie je dat ik daar al op gereageerd heb, maar jij zegt precies het tegenovergestelde en dan is het wel ok? Dat is net zo kortzichtig.

Het is het paard van TS, en die heeft de keuze daarin, als je daar iets in wilt veranderen zul je of hulp moeten bieden, of het paard moeten overkopen, een andere keuze is er niet.

NynckeL

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 15:24

TS Neem je niet kwalijk dat je mijn hulp niet aanneemt of die van anderen, die ik voorbij zagkomen.
Maar ik vind het wel erg triest voor het paard.

Verder wordt er gemakshalve langs mijn: ieder heeft het recht zelf te beslissen, helaas ben ik niet in de gelegenheid, helaas voor het paard; heengelezen.
Een bewijs temeer dat mensen alleen maar lezen wat ze willen lezen: als ik maar niks hoef te doen, als niemand maar zegt dat ik ook mijn verantwoordelijkheid kan nemen.

Ik weet dat de hedendaagse wereld zo in elkaar steek, materieel gaat voorop, helaas is een paard tegenwoordig materieel, heeft verborgen gebreken ( alsof het een huis-een ding is )

Maar een gekwetst ego of gekwetste trots...een jammerend jamaar ik dan...
Helaas, ik heb vooral te doen met het paard, die verdiend beter.

Gelukkig zijn er meer die die mening toegedaan zijn.
Loyaal door dik en dun, dat is waar ik van houdt, mn aan dieren/mensen enzo die totaal afhankelijk zijn van ons.

En zo zal ik ook loyaal door dik en dun zijn voor jou, als dat zo uitkomt.

En tja, ik sta op de bres voor dit soort dieren en mensen, die in de knel komen, doordat niemand de verantwoordelijkheid neemt.
Passievol, soms machteloos.
Wat zou je doen als het een kind was? terugsturen naar de handelaar, helaas geboren met verborgen gebreken?
Een paard, een hnd, een kat, een olifant in de dierentuin, ze zijn allemaal volslagen afhankelijk van onze goodwill.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 15:27

Maar Nyncke, je kunt niet van iedereen verwachten dat ze dit probleem op kunnen lossen. Liefde is niet het sleutelwoord, dat zijn respect vertrouwen en daadkracht en dat moet je gewoon kunnen. Het is niet fair om dat van TS te verwachten, maar daar zul je verder in je leven nog wel achterkomen.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 15:27

Hoezo zeg ik het tegenovergestelde?
Ik zeg dat ze ts haar eigen keuze moet laten maken en geef aan dat ik het belang van een mens boven dat van een paard stel in zoverre dat het niet nodig zou moeten zijn dat er iemand in het ziekenhuis beland dankzij dat paard. Daarmee wil ik niet zeggen dat het paard geen hulp nodig heeft, alleen wel van iemand die genoeg ervaring heeft om daarmee te voorkomen dat hij in het ziekenhuis beland.

En nee, ik bemoei me niet met de keuze van ts. Als ze nu besluit het paard te houden, terug te geven aan de handelaar of een spuit wil geven, het is niet mijn paard dus ook niet mijn keuze.
Ik vind het alleen jammer dat anderen enorm vallen over haar keuze, terwijl die toch echt wel onderbouwd is.

En ja, ook ik heb ts al hulp aangeboden.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 15:29

NynckeL schreef:
Wat zou je doen als het een kind was? terugsturen naar de handelaar, helaas geboren met verborgen gebreken?

Je eigen kind is wel wat anders dan een paard.
En ja, er zijn genoeg mensen die een kind laten aborteren als ze erachter komen dat het een gebrekje heeft.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 15:31

anneliesdj schreef:
Wat er ook aan de hand is, het paard is wel ondergeschikt aan de mens. Het zou nooit zover moeten komen dat het paard het beter heeft ten koste van de mens.

Hier zeg je volstrekt het tegenovergestelde, en nee je zegt niet dat jij dat vindt, er staat nml dat dat zo is, en dat vind ik echt zo kortzichtig!

"...and I whispered to the horse: trust no man in whose eye you don't see yourself reflected as an equal." -- Don Vincenzo Giobbe

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 15:35

Ja blabla, mooie teksten kun je er wel bij verzinnen.
Als je het niet WILT snappen en perse ergens over wilt zeuren, ga maar lekker je gang dan.

VandeMol

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 15:36

Dames , kunnen jullie misschien de discussie sluiten ?
Dit gaat helemaal niet meer over dit topic , maar over de verschillen in mening die jullie onderling hebben ........

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 15:36

Er is hier maar 1 iemand die het niet snapt, en dat ben ik niet. TS heeft hier allemaal niets aan, dus ik stel voor dat je me pbt als je uitleg wilt. Nu graag weer ontopic.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 15:38

Ik hoef geen uitleg, jij bent degene die zich blind staart op dat ene zinnetje en met de handen voor de oren staat te roepen.
Jammer dat je zo kortzichtig bent, volgens mij verschillen we niet eens zoveel van mening.

VandeMol

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 15:39

DAMES- >->->-> STOPPUH !!!!!

Sjonge jonge ..... %)

NynckeL

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 15:46

anneliesdj schreef:
NynckeL schreef:

Je eigen kind is wel wat anders dan een paard.
En ja, er zijn genoeg mensen die een kind laten aborteren als ze erachter komen dat het een gebrekje heeft.

Is het zoveel anders?
Het zijn allen totaal afhankelijke wezens.
Het lijkt me niet handig er ook ongeboren kinderen bij te gaan halen, dan wordt discussie erg breed. Dus die laat ik er voor het gemak even buiten, dus ik heb het gewoon over kinderen die in de loop van de jaren verborgen gebreken blijken te hebben.

Voor mij gaat de verantwoordelijkheid verder dan alleen maar mijn bloedverwanten.
Mijn dieren vallen onder mijn familie, als ik daar om welke rede niet voor kan zorgen, neem ik wel de verantwoorelijkheid dat ze goed terechtkomen.
Ik heb een hond herplaatst, nu 3 jaar geleden, die kon totaal niet met mijn andere hond.
Ik ga net zolang door tot ik een goed thuis heb, ik volg hem nog steeds, ga er zo nu en dan langs.
Ik heb herplaatsers te loegeren gehad, ook die volg ik, zolang ik kan, ze hebben een speciaal plekje in mijn hart.

De eerste getraumatiseerde hond die ik heb behandeld met Reiki, die heb ik gevolgd en toen ze na een paar gelukkige jaren is over leden, had ik een brok in mijn keel.
Ik kan niet vertellen, hoe blij ik ben dat ik haar nog zoveel geluk heb kunnen geven, dat ze daarna zo goed terechtgekomen is.
Mijn hart stroomt over als ik dat kan geven!

Pfjoeiw, ik wilde dat ik maar 1 vonkje over kon brengen van wat ik voel.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 16:00

Tsjonge wat een boel projectie krijg je toch als het om een probleempaard gaat. Ik vind ook niet dat je het een dier verplicht bent om koste wat het kost een 'betere' plek te zoeken. Al was het maar omdat het nogal subjectief is wat een betere plek is, laat staan dat wij dat voor elk paard kunnen bepalen. Sommige paarden kunnen nu eenmaal beter met de ene persoon dan de andere persoon. Wij weten het niet, maar het zou natuurlijk best kunnen dat het beest toevallig een goede klik had met de handelaar of één van zijn medewerkers... en dus niet per sé beter af is bij de slager zoals iemand hier impliceert.

TS; fijn dat het paard nu toenadering zoekt! Kleine stappen zijn belangrijk en het paard krijgt wellicht steeds meer zelfvertrouwen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 16:30

En nu gewoon KAPPEN! Zijn wij volwassenen of een stel kleine kinderen die persé hun gelijk willen halen?
Jullie meningen zijn hier al genoeg gezegd, tot het frustrerende toe. Dat jullie mij egoïstisch vinden? Fijn, denk dat dan. Wil je het toch zeggen? Dan heb ik genoeg aan 1 keer, en geen paginas vol!

NynckeL: En ik hoop, dat ik 1 vonkje kan overbrengen aan jou, zodat jij voelt hoe hard ik om mijn dieren geef, hoe radeloos ik ben, en hoe ik nog vol verdriet zit door mijn overleden merrie! Alsof ik niet om mijn dieren geef.

Misselijk word ik van deze reacties. Op vraag van meerdere geef ik een update, die in mijn ogen heel positief is. Maar als dit het gevolg is? Nee, voor mij hoeft het dan echt niet. Ik trek me hier weer uit terug, ben het nu echt kotsbeu.

En nee, ik neem niet alles op mij zelf etc. Maar op deze manier? Ik ga wel gewoon verder met zoals ik bezig ben, zonder reiki, readings etc.

Gemmeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 16:33

@molenhoek, respect voor jou dat je het volhoud met deze merrie!

Negeren is echt een top idee! Ik hoop dat je over een een tijdje een berichtje plaatst met nog veel meer positief nieuws! Maar dit is al een heel mooi begin!