[TI] NSVT Reguliere Keuring&zomercompetitie Zuidwolde 24 juli

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lowara

Re: NSVT Reguliere Keuring&zomercompetitie Zuidwolde 24 juli

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 11:34

Zijn er ondertussen al tijden van de dressuur bekend wendy? m'n grooms worden wat unhappy ivm dat ze het een en ander binnen de gezinsplanning moeten regelen voor zaterdag :j

oewwww hier beginnen de "kriebeltjes" wel te komen hoor! ben zoooo benieuwd hoe het zaterdag allemaal zal gaan!

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 11:35

:D Die staan al een dikke week online Lowara... :D

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 11:38

dat waren toch de oude lijsten? :=

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 11:43

Ik heb de 15e de nieuwe lijsten online gezet... :j

Ben toevallig net de startlijsten enzo aan het printen, jij moet om 9:45 & 10:07 met Lowara L2 dressuur en om 11:07 & 11:22 met Arwen B dressuur.

Definitieve aanvangsttijd voor het springen kunnen we, ivm de keuring pas op de dag zelf aangeven.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 11:48

aaah kijk! helemaal goed :D
zit er net op te kijken, zie dat ik niet meer tegen die jongen rijdt := is dus echt gesplist op pony's en paarden?
en met/zonder startkaart, gaat dat ook weer apart dan?
( wat een geregel dan zeg := )

shar_ianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 11:49

gister parcoursjes gesprongen met Kanyana, maar was niet helemaal tevreden...
Bij Gryf was ik gewend om wat terug te nemen voor de hindernis, omdat ze anders te vlak werd en dat
deed ik automatisch ook bij kanyana, maar dan gaat mevrouw dus heel braaf gewoon stoppen :+
Dus ik moet even leren om haar wat meer te laten gaan, want dan springt ze super. En het woordje
'rust' kent ze ook nog niet in het parcours :=
Nou ja ik ben heel benieuwd zaterdag :roll:

shar_ianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 11:51

Lowara schreef:
aaah kijk! helemaal goed :D
zit er net op te kijken, zie dat ik niet meer tegen die jongen rijdt := is dus echt gesplist op pony's en paarden?
en met/zonder startkaart, gaat dat ook weer apart dan?
( wat een geregel dan zeg := )

Pony's en paarden moeten volgens KNHS reglementen apart :+
is inderdaad een hoop geregel en kost je veel extra prijzen....
Vind het wel jammer dat er verder niemand M1 pony's start

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 11:53

Het is sowieso gesplitst op pony/paard, dat kun/mag je niet samen doen, wel door elkaar laten starten, maar dit was makkelijker.

Met & zonder startkaart is voor de prijzen/plaatsing ook weer apart ja.

*Gaat nu prijzen kopen*

We moeten voor komende jaren ook kijken of we nog wel ponyrubrieken uit blijven schrijven. Het kost nu meer dan het oplevert en aangezien wij minimaal 0 moeten draaien...
We kunnen nu gelukkig wel de L2 en de M1 pony's in handicap laten rijden.

shar_ianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 11:58

WenK schreef:
Het is sowieso gesplitst op pony/paard, dat kun/mag je niet samen doen, wel door elkaar laten starten, maar dit was makkelijker.

Met & zonder startkaart is voor de prijzen/plaatsing ook weer apart ja.

*Gaat nu prijzen kopen*

We moeten voor komende jaren ook kijken of we nog wel ponyrubrieken uit blijven schrijven. Het kost nu meer dan het oplevert en aangezien wij minimaal 0 moeten draaien...
We kunnen nu gelukkig wel de L2 en de M1 pony's in handicap laten rijden.

Probeer sponsors te zoeken;) Ik heb in april een onderlinge wedstrijd georganiseerd voor mijn school en ik had (houd je vast) €307,40 opbrengst!
We hadden als prijzen dekens, dekjes, hoodstellen, halsters, bandages, peesbeschermers en nog veel en veel meer! Alle deelnemers kregen prijzen.
Heb het hele bedrag gedoneerd aan Brooke Hospital for Animals :D
Laatst bijgewerkt door shar_ianne op 21-07-10 12:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 12:14

@ Sharianne: oewww dat ken ik! dan ben je het ene paard gewend met springen, en dan doet de ander het ineens heel anders he?
vind het wel leuk dat ik niet de enige ben met springen 60 cm, anders is de spanning/wedstrijd element er toch wat af :j

@ Wendy: misschien is sponsors zoeken inderdaad een idee? ikzelf heb enkele malen geholpen met bixie concoursen hier in de buurt, en daar hebben we ook altijd alle prijzen gesponsord gekregen.
zoveel winst als Sharianne hebben we dan niet ( zijn vaak maar 25 starts in totaal ofzo natuurlijk)
maar verlies wordt er nooit gedraaid.
zowiezo mocht ik een keer aanwezig zijn of in de buurt; ik ben officieel Bixie jurylid. ( en jureer ook zonder startkaart voor kinderen)
scheelt je weer kosten aan een jury voor kinderen, en wie weet toch een extra mogelijkheid om de ponyklasses te laten bestaan?

shar_ianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 12:32

Lowara schreef:
@ Sharianne: oewww dat ken ik! dan ben je het ene paard gewend met springen, en dan doet de ander het ineens heel anders he?
vind het wel leuk dat ik niet de enige ben met springen 60 cm, anders is de spanning/wedstrijd element er toch wat af :j

Jaa, maar Gryf en Kanyana zijn wel beide ontzettend pittig in het parcours. Maar Gryf moest ik echt voor de hindernis goed op haar achterhand zetten en wat terug nemen en Kanyana moet ik meer laten gaan.
Jaa inderdaad! :D Maar worden alle klasses bij het springen niet gewoon bij elkaar gegooid?

Gilbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 12:33

Sponsors zoeken is niet altijd zo makkelijk als dat het lijkt.
Je hebt ook andere onkosten bij een wedstrijd ipv prijzen en de meeste willen op het moment alleen nog prijzen sponsoren (in natura)
Bij mijn TREC wedstrijd had ik daar voldoende van en kwam ik verder dit jaar niet uit de kosten. Vorig jaar hadden we wel over en dat is nu weer teniet gedaan.

Gilbey is inmiddels geschetst in haar paspoort.
Er bleek bij de Lingenhoeve 1 arts te zijn die mocht tekenen.
Toen iedereen door kreeg dat het om een tinker ging werd hij lekker in de maling genomen door zijn collega's :+
Hij kreeg oa de opmerking dat hij beter een foto erbij zou kunnen doen.
Tja die zit er al bij en netjes zodat niemand er aan kan knoeien incl stempel van het stamboek.
Helaas word dat in sommige landen nog niet geaccepteerd.
Ach ja de schets staat er nu in en die blijft gewoon geldig (FEI paspoort is maar een paar jaar geldig, bij een nieuwe moet er dus opnieuw geschetst worden)

Ik wens iedereen een super gezellige keuring en ZC, gelukkig gaat de temp een beetje naar beneden en ik hoop voor jullie dat de regen niet gaat vallen op het terrein (doe maar bij mijn wei :P )

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 12:43

@ sharianne: nope, iedere klasse is apart met springen.
is denk ik ook niet te vergelijken met elkaar. de 40 cm springers kiezen niet voor niets voor de 40 cm, net zoals de 60 en 80 cm springers. het niveau ligt denk ik te ver uit elkaar.
Ook heb je de zomer competitie waarbij klassering binnen elke klasse telt met springen

shar_ianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 12:59

Lowara schreef:
@ sharianne: nope, iedere klasse is apart met springen.
is denk ik ook niet te vergelijken met elkaar. de 40 cm springers kiezen niet voor niets voor de 40 cm, net zoals de 60 en 80 cm springers. het niveau ligt denk ik te ver uit elkaar.
Ook heb je de zomer competitie waarbij klassering binnen elke klasse telt met springen

Ohja had niet aan de ZC gedacht :+

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 13:02

En daarbij is 40cm en 60 cm op stijl en 80 met barrage...

Sponsors zoeken is inderdaad niet eenvoudig, we doen ons best, maar het is bijna niet te regelen. Ik weet dat men binnen het stamboek ook nog heel hard op zoek is naar iemand die het talent, de tijd en de wil heeft om een stukje PR/Sponsoring te doen.

Maar.... ik heb alle prijzen binnen allemaal, straks nog even de labeltjes eraf halen en dan is vrijwel alles voorbereid... (alleen zitten op een kantoor wat midden in het centrum zit heeft z'n voordelen... := )

shar_ianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 13:07

WenK schreef:
Maar.... ik heb alle prijzen binnen allemaal, straks nog even de labeltjes eraf halen en dan is vrijwel alles voorbereid... (alleen zitten op een kantoor wat midden in het centrum zit heeft z'n voordelen... := )

Oeeh leuk leuk leuk :D

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 13:08

wahahaha tijdens je werk aan het shoppen geweest dus? :D

Gilbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 13:09

Of braaf je pauze opgeofferd?

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 13:14

Nou...

Mijn werk "voorziet" ook in mijn lunch. Oftewel, brood en beleg halen met de porto-met-nix van de zaak. Moest ook voor de zaak naar het postkantoor, dus door dat allemaal rond pauzetijd te doen kon ik mooi ook langs een paar winkels om prijsjes te shoppen... :j

Heb een half uur pauze en ben in totaal 3 kwartier weg geweest, maar dus incl de boodschappen voor de zaak...

Heel officieel kan/mag ik niet ECHT pauze nemen op de dagen dat ik alleen ben, maar soms is/kan het niet anders, ga/wil echt niet buiten werktijd nog eens naar het postkantoor om de post weg te brengen en de postbus te legen (is drama-route in de spits, kost me zeker een uur dan).

Maar goed, de labeltjes eraf slopen en net ook de lijsten printen is natuurlijk wel onder werktijd.
Moet daar wel bij zeggen dat ik wel netjes al mijn werk af heb... :j Dat zal er nooit onder lijden.

Gilbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 13:19

klinkt best braaf, de baas mag niet klagen :D

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 13:23

Ik zeg altijd:

"ik ben altijd op tijd of te vroeg (meestal tussen 8 en 8:15 terwijl ik om 8:30 begin), ga nooit te vroeg weg, blijf zelfs vaak nog ff wat afmaken en kan 2 a 3 dagen per week eigenlijk geen pauze nemen ivm de telefoon, dan mag ik, als dat een keer nodig is, best compenseren door eerder weg te gaan, iets langer pauze te nemen of dus wat te printen... Uiteraard terwijl het werk af is." Werkt al jaren prima en heb er nooit gezeik om gehad.

Plus, mijn baas woont & werkt in Duitsland... :D

carolina1278

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 21:25

Nog even voor de duidelijkheid en mijn planning :D

- De foto en meting staat in het boekje om 08.30, maar ik neem aan dat dat een vanaf tijd is?

Alleen de vet.keuring (en natuurljk de keuring) gaan op tijd, de rest mag je de tijden toch zelf bepalen vanaf de tijden die in het boekje staan, dus foto vanaf 08.30 en type vanaf 09.00????

traveller

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 07:22

KEURING AAN DE HAND 3 JR EN OUDERE TINKERS
LET OP! Zodra u bij het keuringsecretariaat uw hoofdstelnummer heeft
ontvangen dient u zich te melden bij de veterinair (tijden veterinair
blz. 10 aanhouden) en bij de meter/fotograaf. Bij de meter/fotograaf
krijgt u een ingevuld meetbriefje mee. Met dit meetbriefje meldt u
zich bij de type-inspecteurs.

carolina1278 schreef:
Nog even voor de duidelijkheid en mijn planning :D

- De foto en meting staat in het boekje om 08.30, maar ik neem aan dat dat een vanaf tijd is?

Alleen de vet.keuring (en natuurljk de keuring) gaan op tijd, de rest mag je de tijden toch zelf bepalen vanaf de tijden die in het boekje staan, dus foto vanaf 08.30 en type vanaf 09.00????

carolina1278

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 09:17

traveller: Ja dat heb ik ook gelezen, maar zijn de tijden van meter en type vanaf tijden, aangezien de vet. keuring op tijd is?

Dit is mijn vraag:
Ik moet om 0940 naar de vet.keuring, maar wil dan daarvoor eerst naar foto en meten en na de vet. keruing naar de typebepaling en nu vroeg ik mij af of de tijden in het boekje voor foto en type vanaf tijden zijn.

Dit ivm mijn planning smorgens

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 09:19

Zoals ik het lees Carolina is het zo dat je deze volgorde aan moet houden:

1. melden bij het secretariaat
2. naar de veterinair
3. meter/fotograaf
4. type-inspectie