[TI] Western tinkers meld je hier!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

rommulus

Re: Western tinkers meld je hier!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 21:10

@ suusiesu heb je al bij het western gedeelte gekeken hier op bokt ?? (oa de sticky's )

suusiesu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 13:12

rommulus schreef:
@ suusiesu heb je al bij het western gedeelte gekeken hier op bokt ?? (oa de sticky's )

nee nog niet echt. Ik ben normaal gesproken niet zo actief op forums en weet dus ook niet precies wat er hier allemaal kan op bokt.nl;-)

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 13:48

shillelagh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 18:18

nou net terug van de cursus! Heen weg 5 uur en een kwartier over gedaan... arme paardjes!
Eenmaal aangekomen paardjes op stal gezet en daarna werden ze nog even los gegegooit.
Zaterdag was de eerste dag, evebn voorstelen iedereen en theorie. Na de theorie gingen we praktijk doen!
Het was zo bijzonder! Veel geleerd die dag:)
Zondag de 2e dag van de cursus, gingen we eerst theorie doen over de lange lijnen etc.
Daarna weer praktijk! Eerst nog herhaling van de dag daarvoor en toen dus ook lange lijnen erbij. Nou mijn tinker was zo dominant! Eerst dachten we dat het kwam door wat ze allmaal had meegemaakt(onzeker,angst). Maar het bleek gewoon een grote dominante trut te zijn:P
Annemarie heeft me super goed geholpen. Ik voel me nu veel zekerder, omdat ik weet wat ik moet doen. Allerlei handigheidjes geleerd. Was super! Hoop da ik nu nog een leuke goede instructriece(hoe schrijf je da nogmaar?) vind :D

@ suusiesu Al wat gevonden en rond gevraagd?

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 19:14

loopt groen aan van jaloezie

gaaf hoor ;)

piene

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 19:02

suusiesu schreef:
Ik ben nog steeds op zoek naar iemand die mij en mijn tinker western les kan geven in Breda. Al veel advertenties geplaatst maar enige die er echt uitkomt is bergen op zoom en dit is te ver weg:-(.

Iemand een tip??

het hangt er een beetje vanaf welke tak je van de westernsport wilt gaan beoefenen, van wie je het het best kunt leren, wil je de reining kant de trail kant de plessure kant of de showmanship kant op?

ik zou gewoon eens kijken of er bij jou in de buurt mensen zijn die western rijden, vraag eens of je kan komen kijken en als het je bevalt of hij/zij je een beetje kan helpen, tegen de tijd dat je wat verder bent zit je wat meer in het wereldje ;)

suusiesu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 16:10

@ shillelagh

ik heb contact opgenomen met een western manege in Dorst. Ik ga daar wat ervaring met western opdoen om te kijken of ik hier in verder wil met mijn paardje!

shillelagh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 21:39

ooh wat fijn! Hoop dat je het bevalt! :D

shillelagh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 21:41

haha ik ga in maart weer naar de join up cursus alleen dan deel 2!! Ben so happy *\o/*

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 22:48

shillelagh schreef:
haha ik ga in maart weer naar de join up cursus alleen dan deel 2!! Ben so happy *\o/*

hou op wil het niet horen !!!

shillelagh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 15:21

haha sorry :o

* *\o/* *

suusiesu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 11:29

heeelp ik vind het zo spannend!! Vrijdag voor het eerst western les! Ik ga eerst kijken of ik het wat vind op hun paarden, als het aanslaat kan ik nog gaan bekijken of ik het met mijn tinkertje wil gaan doen.

Maar wat doe je aan bij zo'n eerste les! Ik kan daar moeilijk aankomen in mijn dressuur kleding?? En mijn chaps?

shillelagh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 12:13

hihi leuk toch! snap wel dat je het spannend vind!
Ik had ook eerst altijd mijn gewone rijkleding aan hoor, als je daar lekker in rijd is het toch geen probleem?
Gewoon een rijbroek en ik had bergschoenen en chaps aan... Niet veel bijzonders!
Het is geen belangrijke vergadering waar je netjes heen moet het is gewoon je eerste westernrijles, maak je niet druk ;)

suusiesu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 13:12

haha ja dat is waar..

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 13:48

Gewoon in je normale rijkleding of een spijkerbroek en schoenen/laarzen met een gladde zool en hak.
Je hoeft echt niet meteen een showoutfit aan te trekken hoor, gewoon lekker rijden.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 21:58

Hoe vond je de les, suusiesu?
Ik moet er nog altijd eens kijken of het wat is... die manege is voor mij op wandelafstand met de paarden.

suusiesu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 23:03

hihi ik durf het haast niet te zeggen maar ik ben heel stom van mn eigen paardje afgevallen vanmiddag waardoor ik niet naar de les kon! Ik ben helemaal beurs haha...

Maar volgende week vrijdag de herkansing, ik laat weten hoe het was! De eigenaar klinkt in ieder geval als een hele leuke man!

shillelagh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 22:31

ach wat jammer! Niks ernstigs hoop ik?
Nou dan ben ik benieuwd naar je verhaal vrijdag:D

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 19:55

Zo de grond is ontdooit en we kruipen weer lekker op onze tinkerbinks. Lekker he! Blizz gaat als een trein in de training en ik heb vandaag mijn nieuwe oude vertrouwde startnummers weer binnen. Lidmaatschap WRAN is betaald in afwachting van het nieuwe regelboekje en dan gaat de aanloop naar het NK weer beginnen....

Jessie1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 20:28

hey
ik rij met mijn bijrijpaardje ook western , sinds een jaar de overgang gemaakt naar de western, meer richting de reining.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
het wordt alleen weer tijd voor nieuwe fotos want ze is zoveel verbeterd in een jaar!
moet alleen iemand zoeken die mooie fotos maakt, want als ik me moeder vraag zijn ze altijd bewogen!! haha

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 22:34

Mooi paardje, nou paard! is het met zij/haar stokmaat niet leuker om pleasure en horsemanship te gaan doen? Dat ligt wat dichterbij zijn conformatie als je begrijpt wat ik bedoel.

Jessie1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 20:11

dapperdier schreef:
Mooi paardje, nou paard! is het met zij/haar stokmaat niet leuker om pleasure en horsemanship te gaan doen? Dat ligt wat dichterbij zijn conformatie als je begrijpt wat ik bedoel.

hey

ik zou wel willen maar ze is heel snel kwa tempo , en ik kan niet goed op dr doorzitten :o , we oefenen wel soms de horseman ship maar mijn tempo kwa draf is nog niet constant daar werk ik nog aan, zou best wel een x een oefenwedstrijdje willen doen maar dan iets makkelijks :j

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 21:19

als ze haar tempo's ook niet consequent kan houden gaat reining ook over ;)
reining is zwaar voor een paard en nog zwaarder voor een dier wat er niet op gebouwd is

verder is het wel een mooi plaatje zo in dr western kloffie ;)

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 23:50

suusiesu schreef:
hihi ik durf het haast niet te zeggen maar ik ben heel stom van mn eigen paardje afgevallen vanmiddag waardoor ik niet naar de les kon! Ik ben helemaal beurs haha...

Maar volgende week vrijdag de herkansing, ik laat weten hoe het was! De eigenaar klinkt in ieder geval als een hele leuke man!

En? O:)

Hier kwam het vandaag ook weer ter sprake... ik moet echt eens een keer bellen om eens te komen kijken in Dorst...

suusiesu

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 13:41

snowdon schreef:
suusiesu schreef:

En? O:)

Hier kwam het vandaag ook weer ter sprake... ik moet echt eens een keer bellen om eens te komen kijken in Dorst...

grr weer niet doorgegaan, ben nog steeds niet beter...