heb er wel heel leuk 3 jaar bij gezet.. maar hij is 4 haha! Maar geeft niets hoor als het miss wat lager uit valt, ben allang blij dat jullie je mening er over willen geven, daarvoor heb ik hem hier neergezet en ik vind het eerlijk gezegd al een beetje aan de hoge kant, had lager verwacht laat ik het zo zeggen dus das fijn
Caily
Geplaatst: 15-12-09 18:01
Mijn lijstje tot nu toe, zoals bij velen gaat het puur op smaak en gevoel!
Lady Merrie Geïmporteerd uit Ierse kudde Ong. 13 jaar Stermerrie & reservekampioen 2003 Homozygoot (zwart)bont 1 maanoog 1m50 Ontzettend werkwillig en braaf, ook buiten kijkt ze nergens van op. Laat veel toe, zou zich zo dood voor je lopen, maar het is stiekem best wel een eenmandspaardje. Lady kan een netjes B-proefje lopen (nog niet uitgebracht) en is eveneens beleerd voor de wagen. Springen is helaas niet voor haar weg gelegd, al heeft ze daar wel ontzettend veel plezier in!
Garish Hengst Lady x Garish vd Vrijheidshoeve 28 mei 2008 2e premie, zowel vorig jaar als dit jaar. Nu zo rond de 1m35, maar zal wss rond de 1m50 worden. Ik heb zelden een zo makkelijk paardje als Garish mee gemaakt, liep vanaf dag 1 netjes mee aan een halstertje, en doet zelden tot nooit gekke dingen. In tegenstelling tot mams is dit wel een allemandsvriend. Inmiddels is hij bekend voor de wagen (gelieve verder geen commentaar! (IK ben geen eigenaar) en van zowel groot al klein verkeer kijkt hij niet op of om.
http://i556.photobucket.com/albums/ss1/__Lotte/Profiel/_MG_4535-1.jpg Kyra Merrie Lady x Garish vd Vrijheidshoeve 11 juni 2009 1e premie Nu zo rond de 1m30, maar zal wss ook rond de 1m50 worden. Kyra kent alles wat een paardje van haar leeftijd moet kennen, voetjes geven, vast staan, meelopen aan een halstertje, geborsteld worden enz enz. Op dit loopt ze samen met broers, en dat vind ze ontezettend gezellig! Als mamma op stal komt is het nog een klein hinnikje en verder niks! Verder heeft Kyra een ontzettend mooi karakter, eerst lekker de kat uit de boom kijken (maar wel lief en braaf zijn) en als ze je mag voor je door het vuur gaan.
Garish: 2100. niet helemaal mijn type, ben benieuwd hoe hij uitgroeit
Kyra : 1200, leuk koppie
Cecille
Geplaatst: 17-12-09 17:38
Ik wilde er graag nog eentje doen maar weet eigenlijk niet of dat mag
Maar dan kan hij altijd nog verwijderd worden toch ?
Ben gewoon benieuwd wat jullie voor hem zouden geven
Dit Red onze 1ste premie goedgekeurde dekhengst
Hij is 1.40 hoog en 12 jaar oud
Hij is ingereden en erg goed karakter zit erop
We kunnen alles met hem doen en is zeker geen hengst waar je voor moet oppassen, erg lief naar de merries toe en heeeeel snel zaad allemaal in 1 x drachtig
Ik vind hem te iel voor mijn begrippen. En hij heeft nog geen (goedgekeurde) nakomelingen (tenminste, wat ik weet dan). Ook vind ik zn rug eng.
Ik zou er nu 4000 voor geven.
Aniekepiek
Geplaatst: 17-12-09 20:29
Das lang geleden Ik ben absoluut slecht in taxeren, maar ga puur op mijn gevoel en smaak uit!
Kyra: 2000, mooi merrieveulen met 1ste premie, enkel niet mijn smaak Garish: 2500, hengst, beleerd voor de kar wat ik nog niet goed vind op die leeftijd maar oke, ook niet mijn typ Lady: 4000, stermerrie, hoewel niet mijn typ, 2 nakomelingen met nette premies Red: 9000, 1ste premie hengst, heeft al wel wat nakomelingen waar ik zeer tevreden over ben! Mooi bouw, fijne ''kleine'' aanwinst voor de fokkerij! zou hem zelf wel op een van onze merries durven te zetten! Keltic: Prachtige kampioenssterruin, mooi beleerd voor wagen en onder het zadel! Shakira: 5500, onwijs mooie kampioensstermerrie, helemaal mijn smaak! Thirsh: 3000, Mooie ruin, nog vrij groen Navarino: 2200, vind hem niet zo heel mooi helaas, zijn moeder wel stermerrie en nog een onwijs mooie nakomeling Boyan, ben benieuwd hoe Rino uitgroeid, heb er wel vertrouwen in, alleen vind ik hem nu niet zo heel denderend. Avelyn; 2000: Prachtvader, mooie mams, beloofd zeker een mooie merrie te worden! Vevina: 4500,Mooie merrie, 1ste premie, mooie paps Crosby: 3500, mooie ruin, 1ste premie, bereden Deaglan: 2000, hengstveulen waar ik ook voor zou vallen Alexandria! prachtig koppie en bouw, beloofd zeker wat te worden! Chestnut: 3000, l-niveau dressuur, vind hem niet zo mijn smaak Nigel: 3000, netjes beleerd, jammer dat hij nog geen premie heeft, Simba: 3000 mooie ruin Lonneke: 3000, veel te luxe, totaal niet mijn type tinker. Djessy: 3200: leuke merrie, 2e premie en 1 nakomeling Zoe: 2500, beloofd zeker wat te worden! Mooi merrietje Morrigan: 3500, mooie merrie, voor mij wat te iel, mag een stuk zwaarder! maar l2 dressuur! Dorrina: 3500, mooie merrie helemaal mijn typ! Mag nog wel heel wat kilootjes aan komen, maar komt vast goed bij huize snorremans!
Aniekepiek
Geplaatst: 17-12-09 20:49
En nu mijn pownies !
Allereerst mijn eigen Yarah:
Yarah Mustache Geboren op 5 april 2009 Vader: sterhengst Collin vd Gorterstraat Mama: 2e premie merrie Masha Eigen premies: 2e premie Yarah is echt een knuffelkoninginnetje, heel nuchter en beloofd een grote dame te worden! (Rond de 1.55 schat ik zo)
Sheran Blue Geboren op 23 mei 2009 Vader: sterhengst Collin vd Gorterstraat Mama: Stermerrie Cheyenne Eigen premies: 2e premie Sheran is een eigenwijs mannetje, met en prachtig koppie!
Shenco Blue Geboren op 11 april 2007 Vader: Sterhengst Collin vd gorterstraat Moeder: Stermerrie Cheyenne Eigen premies: Hele hoge 2de premie, wordt volgend jaar aangeboden op de hengstenkeuring Schofthoogte: rond de 1.40 beloofd nog wat groter te worden! Shenco is een onwijs lieve hengst, hij is net beleerd voor de kar en doet dit heel erg goed, hij is al een aantal keer mee in de bossen en op de weg geweest en geeft geen kick! Ik kan alles met hem doen, afentoe vragen we ons wel af of hij hengst is! Meest recent:
Cheyenne Geboren in 2000 Ouders onbekend 2 helderblauwe oogjes! 2 nakomelingen, volle broers Drachtig van Tosca Stermerrie bij NSvT Schofthoogte: 1.47 Wie cheyenne kent, weet genoeg! Cheyenne is een echte knuffelkont, doet alles voor snoep en is onwijs lief maar heel eenkennig. kent ze je eenmaal en vertrouwd ze je, dan gaat ze voor het vuur. Cheyenne is van al onze paardjes wel degene met wie ik de grootste band heb, samen met Yarah en Shenco. Cheyenne is 100% bomproef, gaat mee op buitenrid, in bos en omgeving, niks is haar te gek, heeft een aantal x voor de kar gelopen maar is toch in haar element onder het zadel! http://i60.photobucket.com/albums/h36/a ... ns2018.jpg http://i60.photobucket.com/albums/h36/a ... nelang.jpg http://i60.photobucket.com/albums/h36/a ... yenne1.jpg Masha geboren in 2004 Moeder stermerrie Shannagh Vader verkochte Matcho vh prinsenhof (was goedgekeurde dekhengst bij NSvT) Drachtig van Tosca Moeder van Yarah Beleerd onder het zadel, is daarin erg braaf! nette 2de premie behaald bij NSvT Schofthoogte: 1.52
Laatst bijgewerkt door Olympia op 20-12-09 18:46, in het totaal 1 keer bewerkt Reden:Max 2 foto's toegestaan, rest in links!
Solsikke
Geplaatst: 17-12-09 23:30
hoi, je bent een prijs bij keltic vergeten denk ik!
Jouw paardjes:
Yarah 1750 vind veilens heel moeilijk hoor, maar gezien de maat en der mooie hoofdje groeit ze vast heel mooi uit! Sheran 1500 mooi hoofd, wel wat veel wit Shenco bleu 3000 heel leuk diertje, draaft erg ruim en al lekker in de weer met de wagen Cheyenne 3750 mooie merrie! Masha 3500 mooie maat wel een nadeel dat ze heel eenkennig is
Cecille
Geplaatst: 18-12-09 18:41
Hallo,
Daar komen ze :
Yarah, Kan heel slecht zien ingeheel is wel jammer maar leuk koppie € 1500,-
Sheran, 1900,- erg leuk ding
Shenco, wauw lekkerding mooie maat lekker grof € 2950,-
Cheyenne Mooie merrie voor mij zou ze te lux zijn maar vind haar wel apart € 3950,-
Masha, éénkennig licht eraan of je er problemen van maakt en leuke merrie vind de hals wel wat slap en ook wat luxer type maar koppie en verhouding mooi € 4000,-
Ik wist niet dat je ze allemaal mag doen dus dan doe ik er weer twee of drie bij haha
Patty 1.47 hoog Merrie Drachtig van Red 7 jaar Een hele lieve merrie die voor alles in is... ze fokt tot nu toe alleen maar merrieveulens en die hebben allemaal het rusrtige en lieve karakter van haar dus een goede eigenschap geeft ze door. Foto's zijn van deze zomer en winter
Roosje een 4 jarige drachtige merrie komt uit Engeland en is bereden... Heel lief karakter en heeft bij haar zweelt wratten heeft ze rond om op alle vier haar benen zwarte vlekken ze is 1.40 hoog....
XxStellaxX
Geplaatst: 20-12-09 23:06
Simba: 3000 euro, mooi paard lekker groot Nigel: 2500 euro, al wat ouder naar mijn mening en geen fokwaarde, wel erg leuk paard Chestnut Boy: 2250 euro, wat klein maar mooie leeftijd niet helemaal mijn smaak (veel wit) Deaglan: (geen idee) 750 euro? Vind veulens moeilijk te taxeren vind het wel een erg leuk ding! Crosby: 3500 euro, prachtig paard Vevina: 2000 euro, niet helemaal mijn smaak qua bouw Avelyn: (geen idee) 750 euro? Vind veulens moeilijk te taxeren vind het wel een erg leuk ding! Rino: 1500 euro, erg apart! Keltic: 3750 euro, mooi beest! Shakira: 4000 euro, (mening bijgesteld na al de anderen te hebben getaxeerd) Mooi paard, drie kleur vind ik erg leuk. MC Thirish: 2500 euro, mooie maat maar naar mijn mening te wit, niet makkelijk in omgang maar jong Red:5000 euro, Qua bouw vind ik deze heel erg mooi, prachtige sokken en ik houd wel van het kleurtje. Vind hem alleen erg klein, heb liever een maat van rond de 1.50m Weet niet goed hoe ik een Tinker dekhengst moet taxeren. Patty: 4000 euro, niet helemaal mijn smaak maar drachtig. Roosje:3500 euro, mooie merrie alleen wat klein wel drachtig
Heb niet veel verstand van Tinkers qua taxeren, neem me niet kwalijk als ik er ver naast zit.
Ik laat Lonneke nog even een keer taxeren aangezien ik nu betere foto's heb! Naam: Lonneke van ’t Kolkje Geboortedatum: 06-07-2004 Geslacht: Merrie Stokmaat: 1.60 Ras: Tinker (Gray) Kleur: Zwart bont Vader: The Off-Spring Moeder: Pipo van ‘t Kolkje
Premies: als veulen een 1e of 2e premie behaald (weet het niet precies meer, maar bewijs hebben we liggen) Prestaties: Geen ervaring in wedstrijden maar wordt wel prestatie gericht gereden. Ong L1 niveau maar kan zeker meer. Heeft zeer mooie beweging. Karakter: Dominant, heel aanhankelijk en lief alleen onder het zadel een stoere tante met een grote eigenwil. Niet voor een beginnende ruiter! heef op een gegeven moment een knop omgedraait waardoor niet iedereen haar meer kan rijden. Waarschijnlijk door slechte ervaring gehad.
Ik hoop dat er nog mensen gaan posten hier.. Het is een beetje uitgestroven. Lonneke komt misschien te koop te staan (heel misschien) dus ben heel erg benieuwd wat jullie er voor zouden willen geven..
Lonneke, € 3500,- sorry maar ik val totaal niet op de super de luxe tinker.... wel goede stamboom en premie.... voor mij veel te hoog maar wat ik blijf herhalen ik fok klein dus is echt waar je van hou
Snap ik helemaal hoor tinkervlot, Ben het qua bouw zelf ook erg met je eens zie liever een iets kleinere en iets vollere tinker. Maar meningen verschillen.. Ben benieuwd wat anderen er van zeggen.
Lonneke: Niet helemaal mijn type tinker, wel mooie gevlekt. Wel mooi papier, 3200 Roosje:Gaaaave merrie! Wel wat veel wit voor mijn smaak, maar mooie uitstraling! 3350 Patty: Ja ik ben niet zo van de 1 kleur tinkers.. Wel mooie uitstraling heeft ze 3000 Shenco blue: Altijd al een zwak gehad voor hem , deze kerel beloofd wat voor de toekomst , 2750 Cheyenne: Ja mooie merrie ook, fokt leuk , 3000 Yarah : Grappig beestje, wordt steeds mooier naarmate ze ouder wordt, verwacht dat dit ook een blikvanger wordt later voor nu 1600 Red: Niet helemaal mijn smaak hengst, natuurlijk ook pas net begonnen met zijn echte hengst zijn , ben benieuwd naar meerdere nakomelingen. 4000 Kyra: Niet mijn smaak veulen, kan uitgroeien tot iets leuks, als ze haar daar de kans voor geven 1500 Garish: 1600, sorry meer gewoon niet voor een paard wat op die leefdtijd al beleerd is Lady: 3000, mooie merrie Keltic: Ja wauw , helemaal mijn type, jammer dat het een ruin is 3500 Shakira:Ondanks dat ik niets heb met bruinbont, hele knappe merrie 3500 Thirsh: nee teveel wit voor mij , zou m graag wat grover zien. Wel mooie uitstraling verder! 2500 Navarino: Oooh deze vind ik zo gaaf , ben echt benieuwd hoe die uitgroeit, 2200 Avelyn; mooie merrie, ookal hou ik niet zo van 1 kleur tinkers, ben benieuwd hoe ze uit groeid 2000 Vevina: grappig getekend, mooi compact paardje, 4000 Crosby: Oeh wat een gave uitstraling , 1ste premie, mooi mooi mooi , 3500 Deaglan: Nee niet helemaal mijn type veulen, maar hij heeft wel een eigenwijs koppie zeg! 1700 Chestnut: Leuk! Hier zou ik ook wel op kunnen vallen , 3000 Nigel: Onbetaalbaar ? Ik ben natuurlijk wat bevooroordeeld, maar hele gave en vriendelijke uitstraling Beleerd onder het zadel en voor de kar! 3500
Mallow
Geplaatst: 31-12-09 12:37
En dan nu mijn merrie ; Clover
Geboren op 16 mei 2007 Moeder ; Ilse Vader ; Onbekend, waarschijnlijk quarter Net een paar maanden uit de opfok, en kent nu dus nog niet zoveel. Erg aanhankelijke merrie, goud maar dan ook goud eerlijk, erg leergierig Sociaal, maakt snel vriendjes! Veel manen! Helaas er wel afgevreten in de opfok..
Clover: Niet mijn smaak, en een kruizing tekeningen zijn wel mooi verdeeld, en dikke manen, jammer dat de sokken niet een klein beetje zijn door gegeven, mijn prijs zal zijn : € 1500,-
kick1972
Geplaatst: 06-01-10 00:37
Lady 3000 garish 2200 clover 2200 moeilijk te zien op de foto om er een beeld van te krijgen lonneke 3800 roosje 4000 Patty 3800 cheyenne 4800 erg mooi
en dan nu loesje.... Zij meet 1.48 en is 5 jaar oud. Gekruist met een fjord maar heeft alles van de tinker. Zij heeft een zeldzame grai kleur en is erg gewild. Zij is drachtig van Ryon O'Malley. Loesje is bomproof, lekker door de winkelstraat tussen auto's en fietsers lopen vind ze allemaal prima en een lekkere duinrit uiteraard ook! Ze heeft nog nooit iets geks gedaan met rijden, ik vertrouw haar volledig! Foto's staan in mijn profiel!!
kick1972
Geplaatst: 06-01-10 12:49
Vandaag nog even verder gekeken en hier nog wat taxaties van mij! Ook ik heb er geen verstand van hoor maar beloofd is beloofd dus hier nog wat namen
simba 4000 Garish 3700 mooi hoofd timmy cob 2500 niet mijn type conner 4000 fenore 3000 cesair 2700 jillian en Hayo 2000 omdat ze veulen zijn maar vind ze wel erg mooi dorina 3000 flanagan 4000 erg mooi morrigan 3500
Vergeten jullie niet loesje te taxeren?? Foto's staan in mijn profiel
D_Travis
Geplaatst: 06-01-10 14:44
Ik ga ook nog een keertje, ik taxeer puur op smaak:
Begin bij Nigel: Hele stoere bink om te zien, prachtige vent 3750,- Chestnut Boy: niet helemaal mijn smaak 3000,- Deaglan: Een onwijs mooi veulen, veel potentie, geweldige aftekingen maar nog jong 2000,- Crosby: aansprekend hoofd 3250,- Vevina: Prachtige merrie mooi behang en bouw 3900,- Avelyn: erg leuk beest, vind haar vanaf haar geboorte al erg leuk 2000,- Navarino: Niet echt mijn kleur wel apart 1800,- Keltic vd Gadedijk: Mooie aftekeningen vol behang 3750,- Shakira: Vind ik een geweldig mooie merrie!!! 4200,- Balou: gaat vast nog erg uitzwaren! Leuke merrie jammer van het eczeem en daardoor zakt mijn prijs 2200,- MC Thirsh: niet mijn smaak 2500,- Lady: lieve merrie lijkt me, bouw vind ik niet zo 3000,- Garish G: Erg leuk getekend mooi koppie 2000,- Kyra: Leuk veulen 1700,- Red: Leuke hengst en GGK 4700,- Yarah: Knap veulen groeit vast erg mooi uit: 2200,- Cheyenne: Erg aansprekende merrie, mooie uitstraling 3600,- Masha niet geheel mijn smaak maar 3300,- Patty: stevige merrie niet geheel mijn smaak, geeft goede veulens 3400,- Roosje: Erg leuke merrie spreekt me wel aan 3500,- Lonneke: Vind haar te smal en weinig behang, wel leuk getekend 2900,- Clover: Vind ik errug leuk, alleen kruizing dus voor de prijs zou ik zeggen 2200,- Loesje: Onwijs leuke merrie vind haar erg aansprekend en mooi en daarom 3250,-
D_Travis
Geplaatst: 06-01-10 14:47
en dan nu Travis, een anderhalf jarige ruin, heeft al veel behang. kreeg als veulen een eerste premie.
Is aanhankelijk en knuffelig, soms wat ontdeugend maar dat zal de leeftijd zijn
Heeft de gangen van zijn vader meegekregen (Garish)