[TI] [HK] LGVIII - Harig en bont, draven we topic 3 samen rond!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Juulxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 11:14

Diaz schreef:
Juulxx schreef:
Heey karlijn! Hoe is het nou met je???

Gaat nu redelijk goed kwa gezondheid, en we zijn bezig met een huisje!! Diaz krijgt een vriendinnetje (shetlander)

Dat is even een snelle samenvatting haha :')

gelukkig gaat het weer wat beter!
Een huisje?? Gaaf waar ergens??
hihi shetlanders zijn leuk<3

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 11:38

@ Snackie (en de rest :') )
We hebben het voorlopig koopcontract getekend, het huis is nu ook onder voorbehoud van financiering aan ons verkocht! *\o/*
Het zijn nu een paar spannende weken waarin we moeten afwachten of we een hypotheek kunnen krijgen! (moet gaan lukken hoor. denk ik ;) )

TurboTinker

Re: [HK] LGVIII - Harig en bont, draven we topic 3 samen rond!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 12:49

Oeeeh spannendddd

VandeMol

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 14:15

Leuk Karlijn , idd spannende tijden !!!
Hopen dat je snel wat weet !

Sanne2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 15:37

wat een super leuk filmpje zeg! crea gedaan en leuk al die tinkers *\o/*

Juulxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 19:09

Whaa ik ga zometeen voor het eerst springen met me tink!:P
ben benieuwd hihi XD

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 19:11

ik ga even bijlezen..

vandaag Dana met bijzet gelongeerd, ze is al een jaar niet meer gelongeerd en snapte de bedoeling niet echt. maar aan 't einde snapte ze het nut van de bijzet. dit ga ik nu 1x per week erbij doen, zodat ze straks meer nageeflijk loopt en niet meer op een koe lijkt (behalve dan de vlekken).
Ik ga longeren om meer activiteit te krijgen en haar rugspieren/nekspieren te trainen. als ik nu ook maar een beetje vraag, dan vertraagt ze in tempo.. en afwisseling is ook niet verkeerd :)

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 19:13

draaakje schreef:
Gefeliciteerd met jullie jubileum Juul :D

Succes op concours Patrick!

Vandaag ben ik na mijn werk met Pluis naar het bos geweest, even lekker uitwaaien. Het sneeuwde helaas wel..
Daarna ben ik Arya weer uitgebreid gaan kammen met de luizenkam. Gelukkig helemaal niets gevonden. Ze vond het wel echt heerlijk. Zelfs bij haar buik en haar oren en hoofd vind ze het echt fijn om met dat kleine kammetje geborsteld te worden:
[ Video ]
Ze had wel wat bloed aan haar kling. Ik heb het schoon kunnen maken, dan kan ik morgen beter controleren of er niet weer een adertje is geknapt.
Haar uier is weer ietsiepietsie voller:
https://lh3.googleusercontent.com/-my4z ... G_0823.jpg
En ik heb een super lief kadootje van Pim gekregen, kijk hoe lief klein!
[ Afbeelding ]

ahhh wat lief! ze vind 't heerlijk zo te zien!

Diaz schreef:
@ Snackie (en de rest :') )
We hebben het voorlopig koopcontract getekend, het huis is nu ook onder voorbehoud van financiering aan ons verkocht! *\o/*
Het zijn nu een paar spannende weken waarin we moeten afwachten of we een hypotheek kunnen krijgen! (moet gaan lukken hoor. denk ik ;) )

een vraagje hè. ik kom net kijken in de huizenmarkt/hypotheken enzo. maar moet je niet eerst een hypotheek krijgen voordat je op zoek kunt naar een huisje? :o? misschien dat ik 't niet snap, of dat ik het verkeerd begrijp? :)

DeCobvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 20:05

Jolandaa_ schreef:
een vraagje hè. ik kom net kijken in de huizenmarkt/hypotheken enzo. maar moet je niet eerst een hypotheek krijgen voordat je op zoek kunt naar een huisje? :o? misschien dat ik 't niet snap, of dat ik het verkeerd begrijp? :)

Het handigste is om vooraf te weten wat je ongeveer kunt gaan lenen. Dit kan je bij een hypotheek verstrekker nagaan of bij de onafhankelijke Hypotheker.
uitgaande van dit bedrag kan je dan opzoek gaan naar een woning die aan je wensen voldoet en binnen het prijskaartje valt.
Het echt afsluiten van de hypotheek gebeurt vaak zodra je de woning gaat kopen.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 21:20

Jup jup maandag tinker rit *\o/* met Kaat onder andere.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 21:41

Jolanda, je gaat eerst bij de hypotheker ofzo een gesprek aan, dan kun je een ongeveer weten wat je kunt 'lenen'. dan ga je huizen kijken, en als je wat vind dan kun je weer gaan praten om te zien of je het rond kan krijgen. een hypotheek sluit je altijd af op t moment dat je het huis koopt,want daarvoor word geen hypotheek verstrekt.

Tinkerrit maandag? veel plezier dames!

Jaron en zijn vooruitgang :

Ik heb weer een aanvulling op mezelf.

Hij was van de week constant lastiger op zn rechterteugel, niks in willen buigen alleen maar tegendruk krijgen, geen stelling willen geven.
Heb hem gister een paar keer goed door kunnen pakken op die kant, en vandaag was hij fijn! niks geen hangen, gewoon fijn in mijn hand.
Maar goed ik kan niet zien dat hij er achter kruipt, en eigenlijk maakt dat ook totaal niet uit.
Want het is een feit dat hij steeds langer laag loopt met zijn hals ipv sterrenkijken.
Topbokkie, ik ben dr blij mee (en ja achteraf erg jammer dat hij er achter kruipt, maar dat is weer werk voor zondag.

Hij is al een stuk minder rennerig, en het over de schouder weglopen viel vandaag ook heel erg mee!
Ik ben blij met deze vooruitgang.

Dit was afgelopen zondag : http://www.youtube.com/watch?v=HfbndTg5aVg
Hij is nu al stabieler, Eeuwig jammer dat onze bak momenteel lood zwaar is.

tinker_sally

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 21:58

Wordt nog een spannende tijd voor je Karlijn.

Sally weet haar stalletje al goed te vinden. Of zal dat door het klaar staande eten komen?

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 22:14

Die vind ze inderdaad makkelijk :D

Juulxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 22:15

Haiij!
Ik heb net voor het eerst gesprongen! en het was LEUKK!!<3 ik heb een nieuwe verslaving gevonde!
hihi hier een paar foto's
*en ja dit was pas me eerste keer in me hele leven en heb zeker nog veel te leren!*
Afbeelding

Afbeelding

View My Video

View My Video

Lovee! it!!

tinker_sally

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 22:22

Leuke foto's en filmpjes van het springen. Voor een eerste keer vind ik het er toch netjes uitzien.

Dat is iets wat ik dus nooit ga doen :o . Heb het ooit met de fjord die ik vroeger heb gereden gedaan. Hadden ze balkje op 2 emmers gelegd en zij zou er wel overheen springen. Dat deed ze inderdaad, bovenop zo'n emmer. Zij springt en ik zit met mijn ogen dicht omdat ik het zo eng vond :D .
Dat is echt niets voor mij.
De haflinger liet ik altijd los springen, dat vonden wij allebei leuk om te doen. Hoefde haar niet eens aan te sporen.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 22:24

:+:

Juulxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 22:26

hahaha! nou ik vond het wel mega vet hoor! en ik ga het zeker vaker doen!
Bij onze stal hebben ze dan ook wel de juiste benodigtheden:)

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 23:48

sorry allemaal,ik reageer momenteel wat minder.de laptop wilt niet laden dus moet aan de thuiscomputer waneer hij niet bezet is.hopen dat ik snel weer een opgeladen laptop heb.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 15:47

Maartje
Ayra is nu wel echt drachtig hoor! Leuk! Mooi halstertje, leuk gepimpt!

Patrick
Fijne verjaardag gehad Patrick? Ben benieuwd naar jou en Noedel over twee weken :)) Hoe ging je CC?

Marja
Sir Aslan <3 Whis weer een beetje aan het opknappen?

Leonoor
Kentucky chickenwings op het menu? >;) De echte van KFC of nepperts? Wij hebben namelijk alleen nog Hotwings in t assortiment :o
Site is trouwens gedaan, andere wordt over nagedacht, misschien vanavond nog even verder, maar doe verder geen uitspraken over of en wanneer ik een concept heb.

Chantal
Ja, ik hoorde van Marijke dat jullie elkaar gesproken hadden. Zei haar al dat Noedel wel een leuke date is voor Crystal in de toekomst, haha. Ging ze niet tegen in. Maar Crissie moet eerst maar eens lekker onder het zadel gebracht worden. Dinsdag even gewerkt aan de lange teugels, ging wel goed. Rem werkte iig naar behoren :D

Carolien
Brave BB! Gaat het verder goed met hem? Kom anders wel n keer kijken komende week ;)

Selda
Wat fijn dat het zo goed gaat tussen jou en Emira!

Ellie
Eros lekker aan de maat dus! Heb je er zelf nog weer opgezeten?

Karlijn
*\o/* Gefeliciteerd!!

Jolanda
Knappe Dana! Komt vast wel goed met haar spiertjes. Is wel lekker voor je zeker, jaartje zonder veulen?

Kaat en Lor
Heel veel plezier maandag! Vergeet t beeldmateriaal niet he!

Andrea
Brave Jaron! Heeft hij moeite met de rechtergalop?

Ik wil juist graag springen en crossen, haha. Maar vrees dat ik met het echte werk nog een tijdje moet wachten. Kyra is nog wat jong en Caily snapt nog niet dat ze zowel voor en na de sprong tempo moet houden. Voor de sprong stopt ze en dan springt ze, na de sprong lijkt het alsof ik een anker uitgooi :?

Heidy
Hoe is het met de verkoop van Jack? En zelf al een ander paardje op het oog?

Hier verder niet zoveel te melden eigenlijk. Vandaag is de verzorgster van Henk weer bij hem geweest, ging erg goed, dus ben helemaal blij. Niet dat ik van hem af ben hoor, hij is hartstikke leuk, maar had er gewoon teveel en hij verdient veel meer aandacht dan dat ik hem geven kon.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 15:52

Hihi, die rem had roosje ook altijd, kwestie van aan het been maken,tikke bij, enthousiast blijven en vooral blijven rijden na de sprong. uiteindelijk galopeerde ze 3 passen door en toen kocht ik mn paard.

Ja die galop is moeilijk op t moment,voorheen was t altijd linker galop, met aanspringen. En blijkbaar hebben we die genoeg getraind dat hij de rechtergalop niet meer verkiest,maar de linker, ach komtwel weer goed.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 15:56

Momenteel rij ik gewoon te weinig om er echt aan te werken. Heb pas gelongeerd met mn rambo en dan zonder bit, ging erg lekker, kon wat stelling vragen en ze heeft het commando van galop echt super door nu, kan ook gewoon netjes galopperen op beide zijde's, das al een hele verbetering, de rest komt vast wel.

Haha, Jaron overtraind dus. Ik deed met galopperen buiten aanspringen in een scherpe bocht, of gewoon dwars op t pad gaan staan en been geven dat Caily in haar moeilijke galop ging en dan lekker door laten galopperen, dan moet ze wel kracht trainen.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 16:03

ja weet je, ik had begin van de maand de veearts voor de tanden en vroeg hem even naar zn spieren etc te kijken ivm dat de linkergalop moeilijk is. hij drukt wat, ramt wat, verwijst me naar zijn collega, en ik dacht echt... krijg de schijt. Mn juf zegt ook, hij mankeert niks,kwestie van trainen. hij is rechts onbespierder, dus logisch als je op links gaan zitten (omdat hij je op rechts gooit) zijn linkerbeen niet dr uit kan gooien met aangaloperen.
En inderdaad. sinds ik dat weet geen problemen meer mee.Maar we hebben links wat meer gepakt als rechts, dus nu is het weer andersom, geeft niet. pakken we die weer een xtje extra mee. Hij doet het super.
balkjes op de volte leggen scheelt ook,maar dan alleen om het minder krachtige binnenachterbeen te trainen

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 16:17

fayem89 schreef:
Jolandaa_ schreef:

Het handigste is om vooraf te weten wat je ongeveer kunt gaan lenen. Dit kan je bij een hypotheek verstrekker nagaan of bij de onafhankelijke Hypotheker.
uitgaande van dit bedrag kan je dan opzoek gaan naar een woning die aan je wensen voldoet en binnen het prijskaartje valt.
Het echt afsluiten van de hypotheek gebeurt vaak zodra je de woning gaat kopen.

Klopt, maar mijn man heeft een eigen bedrijf, dus dan is het allemaal wat spannender.. we moesten nog wachten op de boekhouder voor de cijfers van 2012.. dus alles was nog schatten tot die tijd. Nu zijn de cijfers er, maar het is allemaal maar net welke risico's de banken nog durven te nemen..
Elke loondienst persoon met dit inkomen zou zo een hypotheek krijgen, maar het is voor ondernemers altijd net even spannender ;)

tinker_sally

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 17:57

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 18:20

lekker kontje met zwabberstaartje om naar te kijken!