[TI] [HK] Tinker geklets, voor al jullie off-topic behoeften.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

grrr

Re: [HK] Tinker geklets, voor al jullie off-topic behoeften.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 23:19

Ja fijn he, voorlopig even droog weer. Al duurt het hier wel weer minstens anderhalve week voor er weer in de bak te rijden valt.

Fijn Pradaatje dat je een goede instructrice gevonden hebt. Hopelijk durf je nu ook wer snel naar buiten met haar!

Ik ben Marije: Foto's wel plaatsen he?

Welterusten!

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 14:54

goede middag Haha!

kom even melden dat ik nog leef Tong uitsteken

maar ik lees alweer goed nieuws !!!! swiep weer boven water gelukkig

prada een goedde instructeur gevonden ????

en grr heeft sucses met dr paardjes Haha!

A_Pallieter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 15:11

Is der ook weer,
Ik ga even me foto's van de hk van gister uploaden!

A_Pallieter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 15:24

Sidney

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 17:16

Pradaatje schreef:
Goedemiddag!!
Nou mijn meet me de nieuwe lesgeefster was goed!
Ze heeft me nu al bruikbare tips gegeven, waardoor Prada al naar benede komt en soms wel 4 passen aan de teugel loopt! Ze is ook heel aardig, een jaartje of 20 denk ik.
Vandaag voor het eerst in de buitenbak weer gereden aan de longeerlijn, en dat ging ook zo super!
Heerlijk gedraaft gegaloppeert. Lekker in het zonnetje uitgestapt! Ik denk toch dat we er binnekort weer klaar voor zijn om naar buiten te gaan.
Jammer genoeg verpeste ze me dag toch weer, ze beet me heel hard in me arm, en ik deed niks. Ik heb haar een klap gegeven en ze was heel de tijd lief daarna. Ze probeert te laatste tijd te bijten om niks, en word ook heel kopschuw. Maar ik geef haar een klap op haar hals of borstkast. Daar kan ze niet kopschuw van worden. Maargoed,
Ziggy_Janet; Nog gefeliciteert!
Echt leuk dat Swieber weer terug is!

Ja van dat kopschuw herken ik wel soms dan zit tamlin ook de hele tijd de draaien
of ze wil mij ook bijten dat geef ik ook meestal een tik tegen de borstkast..
Maar tamlin is ook niet extreem maar wel kopschuw..

Sidney

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 17:17

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 17:18

Orgineel onderschrift Tamlin Afgod

Sidney

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 17:22

ja hea?! Knipoog

IkbenMarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 17:24

Mooie foto's Annique!! Pling

Zo, net eventjes snel 2 nieuwe shirtjes gekocht. Ik kón me zelf echt niet inhouden deze keer Bloos

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 17:24

Haha ken het Marije!

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 18:25

sjo ben ik ook weer een keer Lachen Sorry dat ik zo weinig van me laat horen, maar na de ziekenboeg moest ik zelf ook weer bijkomen. Ook moest ik zaterdag een lezing houden tegenover zo'n 40 mensen en daar had ik ook voorbereidingen voor. Het ging wel goed en we hadden ook nog lol, dus het was goed te doen.

Vandaag een lekkere buitenrit gemaakt met Noa, wel alleen gestapt hoor, meer doe ik niet met haar. We zijn zelfs kleine bruggetjes over gegaan en kleine voetgangers poortjes door, doet haar allemaal niks Haha!

Ook leuke reacties onderweg gehad, een vrouw vond haar zo mooi dat ze bleef wachten totdat ik langs kwam om een praatje te maken. Een ander fietste langs en daarvan viel haar mond open, ohhhh wat een mooie manen. Een andere weer dat het zo'n mooi paard was Haha! Dan ben je wel supertrots als je erop zit hoor Knipoog Er was zelfs een boer op een kar die vroeg of ze te koop was, want ze zou wel erg mooi voor de kar staan, nou dacht het niet he (ja wel mooi voor de kar maar niet te koop Tong uitsteken )
Verder een keer afgesneden door een fiets met bakje erachter, die was zo naar Noa aan het kijken, dat hij steeds dichterbij kwam en daardoor met de kar bijna over de voeten van Noa reed Verward Ach we zijn heelhuids terug gekomen en Noa vond het heerlijk, heb haar daarna een heerlijke douche gegeven waar ze lekker op rust van stond te genieten. Lief gezicht was dat, ik had wel eens haar benen afgespoeld maar nooit alles, heb nu zelfs haar buik en tepels gedaan en ze vond het allemaal prima, lekkere hap gegeven en toen uitrusten op stal, geslaagde dag dus Haha!

@Marleen Fijn dat het zo goed gaat met de paardjes. Zal vast nog beter worden! Gauw foto's he, was vandaag mooi weer, dus kom maar op ermee Knipoog

@Leon goh nog best lang wachten voordat de kleine er is. Jammer hoor, had wel eerder wat meer foto's van haar willen zien *LOL*

@Rommulus en en en is je zadel er al?

@Pradaatje, goed dat je nu zo'n goede instructrice hebt, is heel belangrijk dat er een klik is. Wel balen dat Prada zo gaat bijten, gelijk afstraffen he. Noa doet het alleen als ik aansingel, logisch met zo'n buik en ik singel dan ook haast niet aan (zit dus lekker te balanceren op een los westernzadel, leuk met afstappen, zit het zadel dus aan de zijkant hihihi) Hoop voor je dat het gauw over is en dat ze zich weer netjes gaat gedragen.

@Marije lekker geld uitgegeven dus he, lekker een keer jezelf verwennen moet kunnen hoor Lachen

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 18:28

Bianca.. Fijn dat je zo lekker met Noa hebt gereden! Echt fijn is dat, zeker met dit weer!

Nou.. Ooh.. Wat een heerlijke middag zeg! Lovers Ben heerlijk met de paardjes bezig geweest..
Eerst een uurtje in de bak gereden, ging echt heerlijk.. Ik moet me minder fixeren op het hoofd laag houden, dat lukt nu goed. En ze loopt lekker soepel ontspanen aan een losse (!! Haha! ) teugel door de bak. Supertrots was ik hoor.. De verfijning dankzij mijn sporen werpt zijn vruchten af!

Daarna was ze best wel bezweet. En ik heb dan even een uurtje achter het dijkje aan de overkant met haar zitten grazen. Kon ze even eten en opdrogen. Natas en Blaze kwamen er ook nog bij, dus hebben we met zijn 2 zitten genieten! Echt zomer hoor!

Toen nog even onze nieuwe aanwist, Velvet (V. Democraat, Merrie, 5 jaar) is gearriveerd.. Echt een supermooi ding!
Kan echt mooi lopen.. Ze liep zich iig erg uit te slopen richting Diesel wat nu dus krul aan is! Is van een meiske uit Sint Oedenrode. Die loopt in Oostburg een interne stage. Dus wel lekker dat ze Velvet mee kon nemen.

Daarna nog even buurt op de manege.. En nu zit ik hier.. Foto's te verkleinen.. Lachen

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 18:41

Laatst bijgewerkt door Berdien op 12-03-07 19:11, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Max 2 foto's ter illustratie

Sidney

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 18:42

Leuke foto's Sita

A_Pallieter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 19:07

Erg leuke foto's sita,
heb zelf ook lekker gereden het was super weer!
Vanavond weer even op pad, hoop morgen weer helemaal aanwezig te zijn!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 19:14

Sita, heb even je post aangepast, je mag maar twee foto's ter illustratie Lachen

Pfoeh, ik dacht, ik laat ook weer even wat van me horen. Geen tijd om 100 pagina's bij te lezen, dus excuses als ik belangrijke dingen gemist heb. Wel geweldig dat Swieber weer boven water is zeg! Haha!

Hier gaat het goed, ben nou wat ziekig maar aan de beterende hand (alleen die rothoest Boos! )
Jes is dus weer kreupel, denk dat haar lichaam (te) zware klappen heeft gehad van de zandkoliek en daarna de maandagziekte. We doen nou lekker rustig aan, wandelen en stapritjes. Jes vermaakt zich opperbest, vandaag was ze alweer in een uitstekend humeur, mega-vrolijk en actief. Helaas heeft ze wel weer mijt. Was van plan vandaar haar sokken eraf te knippen, maar nadat ik ze gewassen had en ze zo mooi wit waren en wijd uit stonden.. ik kón het gewoon niet Bloos Dus nou proberen we het nog één keer met sok, mocht de mijt niet over gaan dan moeten ze er echt af. Maar nou kan ik nog van 'r prachtige (doch gekortwiekte) sokken genieten.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 19:18

Uh.. Sorry Berdien.. Maar dit is een HK topic toch? En in mijn andere HK Topics ben ik nog nooit gewezen op mijn hoeveelheid foto's.. Verward
En mag je trouwens wel modderen in je eigen 'topic' ik bedoel, waar je zelf ook regelmatig post?
Niet aanvallend bedoelt verder zijn alleen wat vragen.. Lachen

Beterschapjes nog voor jou en voor Jes! Nu zitten jullie samen in de lappenmand! Ach gut

Afbeelding

Mijn zadel zoals ik hem ga verkopen.. Lachen Iemand intresse?

17 inch, Medium boom, Heerlijke diepe zit..

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 19:50

wijt het maar aan mijn ziekig zijn. Er gaat hier van alles fout, ik loop 20 keer heen en weer voor hetzelfde, sloop de printer, val over de drempel heen.. wordt er knettergek van. Maar je het inderdaad helemaal gelijk. Mijn welgemeende excuses Bloos Lachen Vriendjes zijn?

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 19:52

Ecxuses aanvaard.. Knipoog En een Ach gut voor je onhandigheid nu je ziek bent!

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 20:09

Voor de mensen die een veulen/enter/twenter het hele jaar door buiten hebben lopen... hoeveel en wat voor voer geven jullie ze?
Ik zit me nl af te vragen hoe ik dat straks bij Chayenne ga doen...

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 20:14

snowdon schreef:
Voor de mensen die een veulen/enter/twenter het hele jaar door buiten hebben lopen... hoeveel en wat voor voer geven jullie ze?
Ik zit me nl af te vragen hoe ik dat straks bij Chayenne ga doen...

De jaarlingen (dus Tinker Diesel ook) krijgen bij ons elke dag Juniormix van Cavalor.
Ze krijgen 1 tot 2 kilo verdeeld over de dag.

Verder worden ze wel bijgevoerd op de wei/paddock. Dus dat krachtvoer krijgen ze naast een hoeveelheid ruwvoer. Ruwvoer bestaat uit een mix van weidehooi en kuil. Beetje 50/50.

Citaat:
Juniorix is een speciaal samengestelde mix voor jonge paarden vanaf circa één jaar. In deze periode, waarin het veulen tot volle ontwikkeling komt, hebben de speelse jaarlingen behoefte aan specifieke op de groei gerichte bouwstoffen: bouwstoffen die de progressieve groei van beenderen, gewrichten en organen garanderen. Juniorix is zodanig samengesteld dat overdreven snelle groei wordt voorkomen: gelijkmatige groei is immmers van groot belang om sterke en gezonde paarden te fokken.
Juniorix bevat het bestanddeel Opti-Growth, dat door middel van een perfecte calcium/fosforverhouding en een optimale beschikbaarheid van koper, zink en mangaan garant staat voor een goede bot-, pees- en gewrichtsontwikkeling. Problemen met OCD, poreuze beenderen en osteoporose worden met Opti-Growth tot een minimum herleid

http://www.cavalor.be/NUTRI/Nutrition/P ... =-1&ani=-1

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 20:16

Leuke foto's Sita!
Amy is zo'n leuk ding om naar te kijken!

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 20:23

Banbay staat nu ook helemaal buiten, alleen als het een hele dag regent hou ik hem nog een beetje binnen. Hij krijgt onbeperkt hooi, en 's morgens een halve kilo veulenbrok + een een halve kilo structuurmusli, 's avonds precies het zelfde. Tot nu toe doet hij het er goed op, bij zijn vorige eigenaresse kreeg hij ongeveer hetzelfde.

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 20:25

Het gaat de goede kant op. Lachen
Afbeelding

Afbeelding
Let niet op mijn houding, zwaar bagger.

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 21:01

Mooie foto's Sita!

En Bianca, fijn dat je zo lekker hebt gereden.

Wij hebben uit ons werk (lekker snel naar huis gekomen) lekker even met de wagen op het erf geoefend, en daarna met Mirthe en Banbay gewandeld langs de weg. Lekker even laten grazen, ze gaan zo goed samen!