Shelly nou ik was aan het uitstappen.. dus we waren al klaar met rijden haha. Het klapperen hield zo'n 5 a 10 min aan dus ben afgestap en haar aan de hand uitgestapt
Ze vond het iets te spannend en reageert dan op mijn spanning dus zo netjes af kunnen sluiten
Dankje marieke! Zal vragen of ze binnenkort weer stukje filmt/foto's maakt
Super gedaan Kimley. Je kunt inderdaad beter afstappen en het goed afsluiten dan hopen dat je er niet af gaat vallen. Knap hoor.
Shelly, kleine tip. Probeer eerst het wijken op de hoefslag. Met neusje tegen de bakrand. Als ze dat goed snapt en de hulp door heeft dan pas door de rest van de bak. Scheelt een hoop getrek en gepluk.
Ja wijken is lastig.. met mouse pakken we het soms ook stukjes mee in stap om haar even wakker te houden en zodat ze wijkt voor druk van beide benen. In draf waag ik me nog niet aan
O hahaaa, dat is onbegrip. Hij moet weten wat de bedoeling is. Je zet z'n neusje naar buiten. Maak dan waarschijnlijk een ophoudinkje met beide teugels. Je zet met je binnenhand de richting aan waar je naartoe wil (deurtje open) en laat hem dan zelf uitzoeken wat er moet gebeuren. Een klein beetje buitenbeentje om te begrenzen. Echt waar, als ze dit door hebben kan je wijken, appyument enz enz. Je hoeft wel niks met de bakrand te doen he. Die dient gewoon als muur. Dan hoef jij alleen maar goed op de hulp te gaan zitten. En niet aan de teugels te hangen omdat hij doordenderd. Maar is maar een tip. Zo hebben wij het Storm geleerd. En Woody begint hem ook al door te krijgen, maar dan aan de hand.
Wauw super Kimley! jullie doen het volgens mij echt zo goed samen.
En jouw uitleg is voor mij ook heel handig Jane, ga ik ook eens uitproberen
Vanwege te natte rug door de regen vandaag Cas gelongeerd, maar hij was wel heerlijk actief, morgen hopelijk ons eerste buitenritje zonder andere paarden maken.
Ik vind het wijken ook heel prettig aan de hand te oefenen. Als ze het dan goed snappen, is het onder het zadel appeltje eitje, link snel gelegd.
Blijft leuk om jullie avonturen te lezen. Veel nieuwe mensen hier, met knappe paardjes.
Hier alles rustig. Aranka houdt me bezig met nieuwe dingen qua grondwerk bedenken. Bijrijdster voor gi is even wennen voor mij, maar dat gaat goed. Ook paar keer op gi gereden, boven alle verwachting. Durf nog niet te hopen dat het goed blijft gaan, we zullen zien. Noeka heeft mooi beginnetje grondwerk gemaakt en is gek op alle aandacht. Prima zo! Vanaf volgende week gaat mn kleine meid naar school, eens zien of ik dan meer tijd heb. Vooralsnog vind ik het maar niks
Ciarra had gisteren de houdoe en bedankt stand aan staan. Maar nadat ze flink aan de kletter ging heb ik heel fijn kunnen rijden! 4 december heb ik haar alweer een jaar, de tijd vliegt... maar dat maakt ook dat ik de 14e Romeo al een jaar kwijt ben...
*zwaait* ik zit even in een meelees modus. Op dit moment hebben onze paardjes even een onbedoelde vakantie.............Helaas is de situatie met mijn oma verslechterd en is mijn vader al een aantal dagen in het "oosten" waardoor er thuis de "taken van pap" opgepikt moeten worden.
Ik hoop ook op droog weer Jane! Het bos is nu zo mooi van kleur.. we moeten herfst foto's maken
Shelly21
Geplaatst: 03-11-16 10:18
Jane2 schreef:
Dat is super leuk!! Mooie band hebben jullie.
Dankjewel, merk ook wel dat die band toch nog steeds sterker word, eerder kon ik dat niet. Hij is nu ook erg gericht op mij
Nientsje
Geplaatst: 03-11-16 10:31
Heerlijk die buitenrit missanita! Knap peerdie
Claudia ook lekker op buitenrit geweest. Ik blijf Cas echt geweldig getekend vinden
Sterkte en beterschap Iris
Je gaat lekker met Storm Jane!
Mouse gaat ook lekker
Wat een heerlijk koppie heeft Splash, Marieke!
Goed bezig Shelly, Xaf doet enorm zijn best weer voor je Wijken is echt erg lastig, Feike vind het ook nog moeilijk, maar probeerd het wel. Soms gaat die dan ook heel goed Heerlijk dat je zo bij hem hebt kunnen zitten!
Alles gaat dus zo zijn gangetje bij Joanne
Sterkte Allienda
Feike loopt een heel stuk beter sinds de Desert Trail! Galoperen gaat hem alweer makkelijker af, hij is vrolijk en veel voorwaartser. Deze week gaan we het lessen weer oppakken en wil ik weer wekelijks lessen!
Dat heeft hem zeker deugd gedaan! Ik had verwacht dat hij de volgende dag spierpijn zou hebben dus vroeg de staleigenaren hoe hij de volgende ochtend de stal uit kwam. Nou dit was het antwoord:"Hij kwam met zijn oortjes naar voren met een gezicht van 'Oke staat de trailer klaar? Ik wil nog een ritje maken!'" Hij had verder geen centje pijn. Wilde maar wat graag spelen!
jorretje
Geplaatst: 03-11-16 11:51
_Clocloken_ schreef:
Waar gaat Noeka heen?
Ik denk dat haar dochter naar school gaat niet Noeka
J_E
Geplaatst: 03-11-16 11:51
Wat vervelend allienda! Feike ziet er goed uit, net als xaf.