[TI] [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 16:49

nou heb weer ff bijgelezen had een drukke week en weekend.

@lot ik hoop dat luna een leuke nieuwe baas krijgt en veel plezier met je nieuwe paardje
@patrick gefeliciteerd
@diaz mooie foto's.

voor de rest heb alles gelezen maar niet alles onthouden excuses :+
met callum gaat alles prima hij groeit enorm en is op het moment zo scheef als het maar kan. voorlopig staat de kar in de wacht want heb geen geld en tijd voor lessen helaas. Vandaag een hoofdstelletje voor hem gekocht staat hem geweldig. zal nog foto's maken. dus op het moment kroelen en wandelen we lekker samen en meer niet.

hoor vrijdag of ik een contract krijg ja of nee, ben heel benieuwd. Ben zelf nog niet zo zeker of ik daar wel wil blijven maar goed we horen het.

TurboTinker

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 17:00

Callum, als je dat contract krijgt, dan zit je iig safe, kun je altijd nog verder kijken. Geen oude schoenen weggooien voor je de nieuwe aanhebt ;)

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 18:12

inderdaad *D

Het voordeel hier is dat er ondergronds water afgevoerd kan worden en meerdere weilanden om te switchen. Het nadeel is dat ze vanaf november weer binnen staan tot maart...

Heb maar niet gereden, Gracey was natgeregend en ik ben een beetje van suiker hahaha :D :o
Maar ik heb wel in de middag lekker de wintec schoongesopt, de western ingevet en alle hoofdstellen. Was mooi weer ervoor. Oh ja en singeltje in de week :D

Morgen zou het nog meer regenen dan vandaag, ach ja we zien het wel...
De staleigenaar heeft in iedergeval een ruimte gemaakt aan de stallen met ramen waar ik binnen kan zitten met tafel en stoelen. Senseo'tje en zelfs kachel. Dus heb vandaag lekker droog mijn spullen gereinigd haha.

DeCobvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 18:30

arme Cait...
er zijn ook heel veel tinkers van zwakke/gevoelige darmen... heb je daar wel eens naar laten kijken bij haar???
ze zijn dan stuk gevoeliger met eiwitten, verandering in voer etc.
Ik heb er ook zo een staan (sjaak), altijd oppassen met ander voer en als meneer zich druk maakt gelijk aan de poepederrie hahaha... eigenlijk is het wel sneu hoor... maar hij heeft er zelf gelukkig weinig last van, zolang hij goed voer krijgt.

@Andrea & Agnita: Jeeeej Ik heb er een rode kater bij en een nieuw interieur hahaha :D

Blegggg wat een vies weer he.. bah bah.. en ik moet toch de jongens nog gaan voeren dus laarzen aan, jas aan en gaan met die banaan.. ;)

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 18:41

ja wat dat contract betreft dat is wel zo, het is alleen zo dat ik nu in de wajong zit voor 85% en dat de omgeving waarin ik werk nu niet bepaald bijdraagt aan mijn gezondheid qua stress. Ik heb er niks aan als ik straks 100% wordt afgekeurd.
Ik moet alles nog met mijn jobcoach bespreken maar die is niet bereikbaar.
Ik heb thuis ook een zoontje met autisme waar ik rekening mee moet houden, dus in dioe context is een contract niet zaligmakend en financieel draag ik niet veel bij dus dat is het probleem niet.

Ik ben gaan werken om uit mijn isolement te komen en weer een beetje mee te draaien. dit is daar waarschijnlijk niet de juiste plek voor.

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 20:40

SulJinty schreef:
Claudia, tis onderweg :D

super :D!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 20:41

In dat geval gaat mijn bijdrage niet op Callum, excuses, dat wist ik niet.

Is thuiszorg niks voor je? 3u schoonmaken per client? en dan 1 of 2 per week? evt in het zwart?

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 21:40

de thuiszorg is best zwaar werk andrea,ik werk er nu 11 jaar.het is en emotioneel pittig werk en lichaamelijk ook best zwaar,ondanks dat je ook hulpmiddelen hebt.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 21:41

ik weet dr alles van. Het ligt eraan hoe je zelf in je schoenen staat.
En ik heb het over hh1, dus huishoudelijk. geen lichamelijke verzorging.

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 21:54

hmm thuiszorg is best zwaar ja! heb het als vakantiewerk gedaan, had alleen geen uren ingevuld (wist niet hoeveel ik wilde/zou krijgen), waardoor ik elke dag ochtend én middag was ingedeeld, het verdiende goed, maar wat zwaar was dat! |o

vooral als vakantiekracht, want ik werd door de meeste oudjes alleen maar vergeleken met hun vaste vertrouwde hulp, die offcourse alles beter deed :+

Slaaplekker allemaal!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 22:00

Dat hou je. doehet zelf 3jaar minder dan ellie, ben het gewend.

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 22:12

ik werk ook in de huishouding maar dan hh2,ze noemen me nou al een oud medewerker.ach ja dat hou je dat de mensen het liefst hun vaste kracht hebben.al zeg ik het ook duidelijk tegen de clienten dat je geen appels met peren moet vergelijken.bovendien ieder heeft eigen kwaliteiten.
ik heb 1 client waar ik al 11 jaar werk,net zo lang als dat ik werk.das wel heel erg apart,maar deze man wil me ook echt niet kwijt.
je voelt vanzelf wel hoe je alles moet doen bij iedere andere client

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 22:15

ja idd, ik vervul ook die rol ellie. Alleen zit ik nog niet zo lang bij dit bedrijf.
Wil daar ook nooit zoveel over kwijt online, je weet nooit of ze meelezen.

als ze eenmaal gehecht aan je zijn ;) 11 jaar is trouwens een hele poos!

Becs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 01:08

Cait had gisteren (maandag) diarree, waarschijnlijk door de wormen, er is namelijk niks veranderd aan haar voeding.
Ik ben vandaag (dinsdag) gelijk na mijn nachtdienst doorgereden naar stal en ze had gelukkig geen diarree meer. Ik ga haar de komende tijd maar weer elke dag temperaturen, want ik vertrouw het echt niet.
Van het gras kan het in ieder geval niet zijn, want ze staan hier 365 dagen per jaar op de wei en er groeit bijna niks meer (is dus meer een enorme paddock).

Thuiszorg lijkt me wel afwisselend werk, volgens mij is dat best leuk om te doen.

@Callum: mag ik vragen waarom je een wajong hebt?

Zo maar eens mijn spullen pakken en weer aan het werk, heerlijk die nachtdiensten :D

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 06:23

Goedemorgen.

Bijlezen hier staat op een laag pitje. Helaas heet Avelyn ontstoken straalkanker wat inhoud dat de straallederhuid ontstoken is door de kanker, de hoeflederhuid is ontstoken (door de kanker) en er zit een woekering in de kiemlaag. Die ontsteking in de kiemlaag zorgt voor raar hoorn waar extra snel secundaire ontstekingen in ontstaan door bacteriën. Met andere woorden, we zijn helaas te laat, de kanker zit al door de hele hoef.

Heeft Cait misschien last van zand? Als het weiland meer paddock is en ze dus misschien wel grasworteltjes eet, da krijgt ze waarschijnlijk ook zand binnen. Dit kun je makkelijk testen door poep in een emmertje water los te roeren en in een plastic grote handschoen te doen (ander plastic kan ook wel).
Dan een nachtje laten hangen en de volgende dag voelen of er in de vingertoppen zand zit (of onderin de plastic zak.)
Daar kunnen ze natuurlijk ook diarree van krijgen.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 06:50

draakje,

Houdt dat in dat jullie helemaal niks meer kunnen doen?

james_bont

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 07:26

Maartje,heel veel sterkte met je beslissingen!
Ze is bij jullie in de allerbeste handen en jullie doen er alles aan!!
Maar het is een ontzettende klote situatie...

Wootje heeft ook geregeld last van zand en dat controleer ik ook door mestballen in emmer water te gooien en kijken wat er naar de bodem zakt! En in de winter krijgt hij zo nu en dan een weekje sandclear,dit gaat nu goed want de eerste jaren moest de DA altijd komen..

Gaat nu naar vriendin die een veulen heeft gekregen...nou ja haar tinker dan he? :+

SulJinty

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 07:33

Fjiew, Wiets, ik schrok al :D Veel plezier.

Maartje, wat een rotbericht. Heel veel sterkte ermee!

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 07:35

Wat een naar bericht over Avelyn...sterkte.

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 08:02

Ik ga naar Gracey, ze is vandaag 5 geworden
*\o/* :D

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 08:06

Mensen ik lees wel elke dag braaf mee, maar door mn dieet niet altijd de fut om te reageren, maar lees wel braaf mee hoor!

Kan er nog wat aan Avelyn gedaan worden?? Veel sterkte in ieder geval!

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-12 09:39

He jakkes draaakje!

Gefeliciteerd jess!

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 09:41

Jess gefeliciteerd!

en draakje, sterkte! wat een rotbericht

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 09:49

Aah wat rot voor Avelyn! Kan je nog wel met haar dingen doen? Heeft ze er zelf last van?

DeCobvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 11:39

@Draakje: shakiro de ruin van mijn moeder heeft vorig jaar ernstige straalkanker gehad aan vier benen *komt haast nooit voor* de DA had hem afgeschreven maar wij wilde toch nog wat gaan proberen..

Wij hebben hem elke dag behandeld met CTC-spray (zit antibiotica in en is verhardend) en om de twee weken heeft de hoefsmid het overtollige bloemkool-vormige weefsel weggesneden.
verder moest hij droog staan, dus geen natte wij maar stal, of tegels in een paddock en schoonhouden.
Nu haast een jaar later is het voor zeker 90 % hersteld, alleen één achterbeen is nog wat week.

De DA die dus eerst van mening was dat hij niet meer te redden was, heeft haar mening ingetrokken en raad dan nu ook aan bij al haar patienten van straalkanker dit in te sprayen met Ctc-spray.

Ik zal als ik jou was de hoop nog niet opgeven en haar gaan behandelen met Ctc-spray!! als je vragen heb stuur maar even een PB.

succes en sterkte