hey....
heb nog niet de tijd gehad om alles door te lezen..
kom net terug van school, introductie sectorwerkstuk (een werkstuk waar je (in november) een voldoende voor moet halen.. en anders mag je niet aan je examen beginnen...)
ik kwam gister op de manege... ik had les,op l'es..
toen was l'espoir helemaal tegen de staldeur aan het schoppen, bleek ze al de hele tijd te doen... dus ik denk, noouja, die is ongeduldig, heb haar vanochtend nog in de paddock gegooit en gegraast aan de hand (we hebben geen wei).
dus ik geef haar een broodje (we hebben altijd oud brood of wortels bij ons) en deed de deur open, ging ze ineens met haar voorbeen heel raar doen, intrekken ofzo
en ging ze ineens liggen!
spuugt het brood uit en na een minuut staat ze op, heb intussen het halster gehaalt en mijn ouders bellen dierenarts (het was half 6, bleek een probleem te zijn en of we het erg vonden avondtarief te doen!?) maar ik ga met haar lopen (we dachten allemaal aan koliek) en de diernarts komt een half uur later (jaja.. spoed???) ik mocht kiezen of ik les wou hebben op murphy of bij lespoir wou blijven (van mijn lerares, was echt heel aardig) ik wou bij l'es blijven.. maar mijn pa vond dat ik de les wel in kon, ik kon toch niks aan lespoir doen.... dus ik na 3 kwartier op murf gestapt (mijn moeder had murf opgezadelt terwij lik met lés liep) en toen kreeg ik les (had priveles).
en op de helft kwam mijn moeder, dat ze gaskoliek had en nu pijnstillers, dat ze al rustig was enzo, en niks meer aan de hand.
ze mocht hélémaal niks meer eten de rest van die dag, en vandaag half voer en half hooi.
pfoe.. we gaan d'r vanavond weer heen...
ik wil even zeggen dat ik waarschijnlijk dit jaar niet zo veel meer mee ga kletsen... omdat ik in het examenjaar zit en me wel moet concentreren.... maar ik probeer het bij te benen 
ga eerst weer lezen (blz 139 tm 146
)
haha