[TI] [HK] LGVIII - Harig en bont, draven we topic 3 samen rond!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

TurboTinker

Re: [HK] LGVIII - Harig en bont, draven we topic 3 samen rond!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 22:29

jaron is 160, type grai, en die weegt 500/600

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 22:29

wij hebben een paard op stal, die 10cm kleiner is , veel voller en die zit op 525

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 22:54

Fijn dat het een mooie dienst was Kaat.

Leuk hoor Lotte! Mooie foto van hem ook! Fijn dat je met Jesica mee kon rijden, dit weer is echt niet leuk.

Mooi hoor, dat roze dekje! (zadel wel iets naar achter leggen, ligt nu op de schouder)

Verschrikkelijk he die kou! De wind blaast dwars door je heen!
Arya wordt nu via de camera die we hebben gekocht bewaakt :)
Afbeelding
Afbeelding

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 23:06

oeh nu word het nog spannend ook he!

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 10:09

Babybuikcam :)
Jaron doet geod zijn best!
Spannend Mira!
Ik heb ook zo'n knal roze dekje liggen, zal Gijs leuk vinden later :+ van mn vriend mag gijs geen roze en eigenlijk ook geen babyblauw, want dat is niet stoer haha.

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 15:16

Lailaa schreef:
Savannah heet gewoon Savannah. Ook in d'r paspoort. Net al Ramona.

Morgen gaan we een kat ophalen. Vriendinnetje is hoog zwanger en is bang dat de kat niet met de baby kan. Het is zo'n lieverdje. Een je weet Wel katertje van 5 jaar oud.

Dat weet je toch pas als de baby er is? :o?

NathalietjeB schreef:
iemand trouwens een idee of die beestjes over kunnen springen ?? net als vlooien??
ik ga morgen wassen t was vandaag echt te koud en morgen blijft ze tot ze droog is binnen staan...
maar nu zat ik te denken moet ik mijn kleding na t wassen ook inspuiten met sebacil?? en mijn borstels enzo gaan ook in de sebacil weet iemand of ik mijn auto ook moet behandelen van binnen??
want ik stop mijn borstels enzo altijd achter in de auto in de kofferbak in een tas ...

want ik wil niet nog een keer zoiets krijgen met mijn pony dit is ook voor mij de allereerste keer dat ik zoiets meemaak ...dus vergeef me de vragen kan er verder niet echt info over vinden

Luis is besmettelijk helaas.. Onze geiten hebben dat n tijd gehad. Ik ben ooit een shetlander gaan verzorgen en heb ze denk ik onbewust overgebracht.. Beestje had zich helemaal open geschuurt. 't was een prachtige zwart bonte shetlander, die nu meer rose/rood was..
andere pony ook meteen gewassen.

Sandra1984 schreef:
ik lees alles mee hoor! alleen reageer niet zo vaak.. moet ik eigenlijk wel vaker gaan doen!!
wil wel ff heel trots hier foto's laten zien!!! Ik ben zo trots op wat we vandaag gedaan hebben!
Ik heb met mercury alleen nog in de kleine binnenbak gereden, buiten durfde ik niet.
Vandaag in de springbak gereden! het is er niet zo groot als de grote bak, maar voor mij groot zat hahahaha.
Merc was zoals altijd gewoon poepie braaf, schrok 1 keer maar dat was eigenlijk best relaxed!
Ook ging ie 1 keer op zn muil, hij zat helemaal op zn knieen hahaha. Ik bleef zitten en hij kwam weer relaxed omhoog. Mijn hart zat wel ff in mn keel hihi.
Maar dankzij leon(snowdon@bokt) ging het super super goed!
Helaas had ik gelijk qua zadel.. hij is te lang, dus die moet helaas verkocht worden. hij is maar een paar keer gebruikt op king.. denk nog niet eens 10 keer. Wel balen, maar we hebben geen haast met verkopen, aangezien ik hem zonder zadel rij. vandaag wel ff erop gezeten, maar man wat zit dat k*t! ik zocht al mijn balans in het zadel ipv in mijzelf..
Maar hier dan de foto's! De eerste rijfoto's van merc en mij hahaha.
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Volgende keer zal ik lachen, maar denk dat mn kaken aan elkaar vast gevroren zaten
[ Afbeelding ]

Das een flinke zeg! mooie sokken!

HijadelaLuna schreef:
Ooh, mag ik even zwijmelen? Nog drie weekjes, dan zie ik hem weer! Twee dagen achter elkaar wel te verstaan :D En ook nog verschillende dochters, pas geboren kleinkinderen, en natuurlijk mag ik een ritje maken met zijn zoon :)) Kan niet wachten :o

[ Afbeelding ]

Wow! wat lijkt Mary dan veel op hem.. Tenminste z'n ogen zijn precies Mary, dus dit moet Collin wel zijn??
Afbeelding
wel oudere foto. maar t is gewoon een kopie van elkaar :oo

tinker_sally schreef:
Kan me voorstellen dat het een zware dag voor je was Kaat. Maar huilen lucht ook op, en als het eruit moet kan je het beter laten lopen.

Lotte, fijn dat je mee kan rijden naar je paardjes. Zou ook niet graag fietsen met sneeuw.
Mijn echte naam is trouwens Keetie.
Welke tinker is dat, die je over 3 weken gaat zien?

Hier ook sneeuw, maar vanmorgen wel gereden. Bak was niet bevroren.
Gisteren was het een heel stuk kouder. Er stond nu gelukkig minder wind.
Heb zo lekker gereden vandaag, Sally blijft zo braaf.
Heb ook echt het idee dat ze nu met dit zadel veel lekkerder loopt, vind net lijken dat ze nu ruimere stappen neemt.
En het staat haar zo mooi al zeg ik het zelf:
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Ziet er goed uit dat zadel :)
Mag straks met mijn auto'tje de sneeuw trotseren. Ga naar de paardjes van collega kijken, 2 haflingers en een shetje. En daarna gaan we bij haar kippensoep met broodjes eten.
Vannacht gaat om 4 uur mijn wekker weer mag om 5 uur gaan werken, maar hoop dat ik dan morgen op tijd klaar ben met werken. Wil dan nog even op Sally kruipen. Als er niet meer sneeuw valt.

Snackie schreef:
oeh mijn paard gaat vooruit

[ Video ]

[ Video ]

[ Video ]

Laatste les was drie weken geleden denk ik? toen hebben we het zakken opgepakt.
Dus ik denk dat hij op 3 weken veel vooruitgang geboekt heeft *\o/*

we waren terug naar de hele basis gegaan. het zakken vanuit de schoft hebben we 3 weken geleden dus opgepakt, en 4 weken daarvoor zijn we begonnen met begrenzen buitenbeen buitenteugel.
Knapperd <3

Dit zit er echt heel goed uit. en wat loopt ie goed door!

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 15:49

Wat staat dat dekje stoer Keetie. Vraag me wel af of je zadel achter niet iets opgehoogd moet worden?
Die Tinker die ik over 3 weken ga zien is Collin vd Gorterstraat, een ggk dekhengst die mag daten met Caily :D

Voor Lady had ik ook een roze dekje, en een lemon en een lila. Nu heb ik alleen een BR event, grijs met paarse rand, gebruik m zelden, haha.
Afbeelding

Begint Emira al een beetje op haar plekje te komen Selda? Laat maar weten als je een keer langs wilt komen hoor!

Jaron doet hard zijn best! :)

Ellie lekker met Eros bezig. Pas maar op, straks wil je nog elke dag rijden ook :P

Ik zou rekenen op 600 kg per paard Lor, dan zit je safe.

:):) Het wordt spannend Maartje, gaaf! Hoe is het vandaag met de dame?

Haha Jolanda, snap je waarom ik Mary zo gaaf vind? Als is Roisin ook erg leuk. Thanks voor je Pb trouwens, vind ik heel erg leuk! :D
Ik ben toen ik op zoek was naar een nieuw paardje ook bij een Collindochter geweest; Ayla. Hele leuke merrie, maar nét niet helemaal het WOW-gevoel bij. Kon haar wel kopen, maar ik bedacht me dat ik uit een andere merrie zelf een Collinkind zou kunnen fokken, en met deze niet, dus uiteindelijk maar gewoon vanaf gezien. Of eigenlijk zag ik ervan af omdat ik Caily tegen kwam :o

Ayla
Afbeelding

Gisteren samen met Jessica Caily en Luna laten vrijspringen, was erg leuk, heb erg mooie foto's gekregen van Jessica :D
Vandaag met Caily rondje door het bos geweest, viel me nog mee met de kou. Had er voor de verandering eens een zadel op gelegd, en was maar goed ook, anders had ik er vermoedelijk een paar keer naast gelegen, voordeel van de wind, Caily denkt eindelijk aan doorlopen ipv aan sjokken :+

Nu snel douchen, misschien dat ik daarna nog een fotootje plaats.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 15:54

Nou het is mij wel te koud om te rijden nu buiten... Brrrr....
Ik heb woensdagavond wedstrijd en heb al 2 weken niet gereden := Denk dat ik straks de binnenbak maar even opzoek, vieze rotwind :brr:

Die Ayla heeft wel een heel leuk koppie!

Leuke filmpjes Andrea, ik vind hem wel heel erg onrustig in de aanleuning nog.

Ik begin te merken dat het voorjaar er weer aan komt, Noedel zijn hormoontjes beginnen weer wakker te worden :D. Binnenkort komt zijn eerst date alweer :).

Ik heb besloten wel Mella nog een keer te laten dekken dit jaar :j Wat dus inhoud dat de nieuwe merrie waarschijnlijk ook gedekt wordt. De laatste gaat dan in juni gedekt worden voor een veulen in mei. En Mella wordt een maandje eerder, dat dat veulen dan zo half april komt (mits alles in 1 keer pakt natuurlijk maar daar ga ik wel van uit).

Dus als alles meezit volgend jaar weer 2 veulens. En dan hoogstwaarschijnlijk het jaar erna noppes.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 16:01

Wat leuk Chantal, nieuwe merrie begint met een B he? Noed zijn eerste date, wie zou dat nou zijn? :+
Hier ook een hengst met hormoontjes, hoop dat we snel een bijrijdster voor m hebben, heeft ie wat te doen.

Ik twijfel momenteel dit jaar of volgend jaar dekken, heb inmiddels wel een superplekje voor Caily tegen die tijd, maar ik kan pas half juni Caily bij de hengst brengen dit jaar, dus veulen pas eind mei/begin juni dan, zou t liever wat eerder hebben. Maar anderzijds is het misschien ook wel lekker dat t wordt geboren als t gegarandeerd mooi weer is en er gras op de wei staat, heb t kleintje toch het liefste van jongs af aan veel buiten. Nog een voor van volgend jaar dekken is dat dan wrs in 2015 nog een drachtige Tinkermerrie bij komt, dus twee veulentjes samen dan. Maargoed, das in praktijk natuurlijk maar afwachten of t echt zo gaat gebeuren... Lastig, lastig, lastig. Ik denk nog even :P

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 16:06

Waarom kan ze pas juni bij de hengst dan?

Ik vind maart toch te vroeg voor een veulen. Het is nu ook butweer dus kan t niet lekker de hele dag naar buiten (gaan nu 2x per dag max 2 uur). Daarnaast komt dat ze mij voor het fijne op de keuring nét ff wat te oud zijn en al te veel een eigen willetje hebben dan dus. Ik ben benieuwd hoe dat met Vetje afloopt in juli :').

En ja begint met een B ja :P Ze mag van de eigenaresse gewoon lekker bij Noedel in de wei :) Dus die redden zich wel prima :D.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 16:12

Wat leuk, zal de eigenaresse eens vragen of als ze bij de tortelduifjes op bezoek gaat, ik misschien mee mag, als ik tijd heb, heb in april inmiddels alle weekenden nagenoeg vol :+

Begint met een B en eindigt op een T, ging over jouw nieuwe merrie :P

Ik vind eind maart, begin april wel mooi voor n veulen, meestal is afspenen rond oktober, dus zou mooi uitkomen ook. Alhoewel, als het lukt zoals ik in gedachte heb dan kan ik Caily en kind dan scheiden per november dus zou als het in juni geboren wordt 5 maanden zijn, dat vind ik wel prima. Wat ik zo hoor van de vorige eigenaren cijfert Caily zich behoorlijk weg voor dr kleine.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 16:16

Dit is trouwens nog zo'n geweldig Collinkoppie :~
Afbeelding

Deze merrie zou eventueel in 2015 samen met Caily de wei kunnen delen tijdens het moederen over hun veulens :)

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 16:18

Oh de nieuwe merrie met een B, nee :D Dat is niet zo helaas :P

Ik vind half april - begin mei het mooist :j Wat Liza dus dit jaar heeft.
Vooral qua weer, een veulen dat veel buiten komt groeit beter en sterker. Daarnaast hebben ze dan een mooiere leeftijd op de keuring.

Veulens van Liza zijn afgespeend met bijna 5 en 5.5 maand. Maar die veulens zijn altijd zo zelfstandig. Ik zie ze dan namelijk nooit meer drinken. Zet ze in het andere weiland en nooit problemen mee gehad.
Mella gaat anders worden. Die geeft nu al enorm veel aan het veulen. Moet daar flink aan bijvoeren.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 16:18

Sterrin is gaaf hoor! Die mag wel met Noedel komen daten :D

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 16:21

Niet met een B, dan toch met een G (originele naam dan) Anders zou ik het echt niet weten :P Je maakt me wel erg nieuwsgierig...

Caily draagt ongeveer 11mnd 2 weken, de vorige keren dan, dus zou haar dan eind april eigenlijk willen brengen. Maargoed, dan moet ik dus wel een jaartje langer wachten :P Terwijl het eigenlijk ook helemaal niet zoveel uit maakt, ben een beetje perfectionist af en toe.

Haha, dat vind ik nou ook :D Maar eigenaresse wil liever meer richtig een grai meen ik.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 16:22

He jammer :P

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 16:22

En nee ook niet met een G :D

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 16:46

Dacht nog aan Fenore, maar die is het niet, weet ik zeker ;) Hilde staat ook nog steeds te koop, denk dat er niet veel anders op zit dan afwachten :P Is het uberhaupt wel een "bekende"? :+

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 16:49

Fenore niet inderdaad, die is van Drumshambo toch?
Hilde ook niet :). Ja het is een bekende, je zult af moeten wachten :D
Nog 5 weekjes :):)

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 16:50

Ik ga gewoon heel diep nadenken. Fenore is idd van Drum :j

VandeMol

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 19:41

Lees echt alles wel bij hoor ( vooral het gissen naar de merrie van Chantal vind ik wel grappig ! )
Even snel een foto van Annabel plaatsen om te laten zien hoe snel deze dame aan het veranderen is , ze komt lekker aan op het ogenblik !
Hoop de volgende keer meer te kunnen vertellen en een antwoordpost te maken , moet zo naar school voor 4 x 10 minutengesprekjes , hihih
Afbeelding

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 19:46

Uier van Arya is nog erg rustig Lotte, maar haar buik is enorm rond. We hebben geen dekdatum vandaar dat ik haar zo goed in de gaten houdt, maar ik denk dat het nog wel even duurt.
Ze vind het geloof ik wel prima op haar plekje, lekker hooi eten en slapen, ze kijkt wel wat moe, maar wat wil je, met zo'n buik.
Ik begin ook een beetje aan het idee te wennen, al is het nog wel heel onwerkelijk hoor, dat er straks zo'n heeeel kleintje rondhupst.

Leuk dat Mella binnenkort een date heeft!

Juist wel een fijne tijd rond mei lijkt me Lotte, zeker als het net als dit jaar zo lang koud is..

Inmiddels staat Arya onder camera bewaking en op haar eigen stukje :)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 19:47

cp112 schreef:
Leuke filmpjes Andrea, ik vind hem wel heel erg onrustig in de aanleuning nog.

Ik begin te merken dat het voorjaar er weer aan komt, Noedel zijn hormoontjes beginnen weer wakker te worden :D. Binnenkort komt zijn eerst date alweer :).

Ik heb besloten wel Mella nog een keer te laten dekken dit jaar :j Wat dus inhoud dat de nieuwe merrie waarschijnlijk ook gedekt wordt. De laatste gaat dan in juni gedekt worden voor een veulen in mei. En Mella wordt een maandje eerder, dat dat veulen dan zo half april komt (mits alles in 1 keer pakt natuurlijk maar daar ga ik wel van uit).

Dus als alles meezit volgend jaar weer 2 veulens. En dan hoogstwaarschijnlijk het jaar erna noppes.

Nog meer corvetjes :+:

Wbt Jaron ben ik al heeeeel blij dat hij zo loopt, zo goed heeft hij nog niet gelopen, en het gaat steeds beter.
We hebben nu 3 lessen achter de rug bij de nieuwe juf, ik vind dat hij heel hard vooruit gaat

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 20:47

zozo! wat gaan jullie weer snel!
Ik zag Corvetje al staat op bokt-markt <3

Spannend hoor al die veulentjes en hoogzwangere merries! Lijkt me super om Diaz dit jaar te laten dekken. :j

Ik heb een mooie ruiling gevonden kwa zadel, dus ik kan straks chillen op een boomloos westernzadel met mijn buitenritten! :D
En een bitloos hoofdstel! (kingekruist)
Dus dat word een lekkere zomer voor Diaz en ik!

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 20:59

Zou nipt gaan als we die ene auto nemen voor eens een 2de paard naast Jack mee te nemen. Heb iemand waar van ik de trailer heel de week behalve de dinsdag mag gebruiken :). Bij die andere auto zou het niet meer gaan (hoop stiekem op die gene dat het wel gaat :') )

Ben benieuwd welke lengte Diaz van zadel dat het westernzadel is, zou graag over enkele jaren een westernzadel voor Jack hebben.

Zeg wat is voor jullie de ideale lengte van een leadrope ? Ik kan touw bestellen er voor 2euro per meter, touw en dergelijke kan ik zelf op slot steken en wegwerken. Nu heb ik van equitana ene van +- 4meter en een van +- 4m70. Vind die van 4m70 een zeer mooie lengte. Wat denken jullie ?

Spannend veulentjes tijd <3