Spelenderwijs is het zeker, ze moet nog niets, we kijken alleen wat ze zelf aangeeft. Ze heeft nu een beetje rondgestapt met nog veel stilstaan tussendoor.
Had zelf al wel op haar rug gezeten, maar nooit eerder 'durven' vertellen eigenlijk. Ik neem vaak veel te veel risico'voor mezelf zegmaar... Dan ben ik 's avonds alleen op stal en ben ik met Chayenne in de bak aan het spelen en op zo'n moment ben ik er wel eens overheen gaan hangen en later op gekropen en afgelopen vrijdag zat ik er zo dus ook op.. zonder zadel, halstertje aan, 1 touwtje aan het halster langs de linkerhals en vragen of ze wilt stappen.... en dat deed ze nog ook (met een duidelijke vragende blik en twijfelend gedrag)... ik ben nog niet vaak zo trots geweest, maar vond het zo moeilijk om te delen
Dat is logisch Want ze is nog wel jong. Maar als je haar goed uitlegt wat je bedoelt en op een spelenderwijs doet, dan is er in mijn ogen weinig aan mis. Als je het maar niet te vaak doet
En waarom precies durf je dat niet te delen dan leon ! het is toch super gaaf!
grrr
Geplaatst: 22-02-09 22:37
Oh Leon, hier gaat het ook zo hoor! Mees pakte vandaag Banbay (moet ook nog 3 worden) van achter uit de wei, ging er op zitten met alleen een halster om, en Bannie sjokte zo met Mees erop zo'n 150 meter naar stal. Idd, niets hoeft, en dit gebeurt bij ons zo'n 1 keer per maand, alleen om te wennen. Deel het maar lekker wel hoor, 't is zo genieten met zo'n jong dier he?!
En dat is nu vertrouwen tussen jou en Chayenne Leon, ik vind het machtig dat je dat zo doet. Ze kan het prima handelen zolang het spelenderwijs gebeurt. Ik zie hier echt geen kwaad in..
Hoe vaak wij niet op shan gezeten hebben tijdens het spelen voordat ze ingereden werd.. Maar ik snap je gevoel, ik durfde het ook nooit te vertellen..
Puchje
Geplaatst: 22-02-09 22:37
Nou, mijn hoefsmid heeft al op Bas gezeten! Die foto hebben jullie gezien .
Maar Leon, wat Sita zegt is wel waar: er spreekt heel veel vertrouwen uit die foto en dat is wat ik vaak mis bij paarden die jong worden ingereden
Laatst bijgewerkt door Puchje op 22-02-09 22:38, in het totaal 1 keer bewerkt
Jullie herinneren vast nog wel de eerste keer dat ik op Shan zat, die foto's? Nou, die vond het ook spannend maar de blik in dr ogen was rustig en vertrouwd.. Ik wist toen al dat t goed zat..
snowdon
Geplaatst: 22-02-09 22:41
Ze heeft overigens ook al wel een bitje in gehad om te sabbelen enzo, maar ze is nu zo aan het wisselen dat ik dat niet wijs vind
Eva, ik trek me vaak veelsteveel van andermans reacties aan en ik wilde mijn trots niet laten krenken
Bedankt voor jullie reacties
edit: Chayenne vind het overigens totaal niet spannend, ze kijkt je alleen erg vragend aan... hihi van ik moet even laten bezinken wat je me nu zojuist hebt gevraagd geweldig dier....
Ik zat vrijdagavond ook nog even op Snowdon met Chayenne ernaast als handpaard en we stonden langs de bakrand, want Arjan kwam er aan met iemand. Toen bleek de stroom nog aan te staan op de bakrand en dat raakte Chayenne aan. De reactie was ook echt meer alsof er een vlieg op dr borst zat en dat was het droogklootje.
Laatst bijgewerkt door snowdon op 22-02-09 22:44, in het totaal 1 keer bewerkt