Ben benieuwd of er nog andere mensen op reageren, is niet persee dat ik een bepaalde kleur wil. Maar vind het gewoon zwaar intressant

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Kimley schreef:Is er hier iemand die heel veel van kleurtjes af weet ?
Mouse is natuurlijk zwartbont.. ouders onbekend. Ze is wat stekelharig in het zwarte.
Wat gebeurt er dan als ik daar een bruinbonte opzet? Of een zwartbonte.. valk bonte etc?
Ik weet een beetje dat het met homo en heterozygoot te maken heeft maar kan ik een beetje peilen wat voor kleur veulentje eruit komt ?
Sorry ik ben lastig! Mag ook per pb.. maar misschien zijn er meer die dit interessant vinden
Kimley schreef:Is er hier iemand die heel veel van kleurtjes af weet ?
Mouse is natuurlijk zwartbont.. ouders onbekend. Ze is wat stekelharig in het zwarte.
Wat gebeurt er dan als ik daar een bruinbonte opzet? Of een zwartbonte.. valk bonte etc?
Ik weet een beetje dat het met homo en heterozygoot te maken heeft maar kan ik een beetje peilen wat voor kleur veulentje eruit komt ?
Sorry ik ben lastig! Mag ook per pb.. maar misschien zijn er meer die dit interessant vinden
cp112 schreef:Kimley schreef:Is er hier iemand die heel veel van kleurtjes af weet ?
Als je een bruin bonte op een zwart bonte krijgt heb je kans op bruin en zwart. Tenzij ze bruine homozygoot bruin is dan bruin.
Dan is er nog de uitzondering als ze beide vos dragers zijn dan kan er ook vos uit komen. Dat weet je niet zonder te testen.
Valk, palomino etc krijg je alleen als iig 1 van de ouder dieren ook een verdunning draagt.
Kimley schreef:En die testen zijn zeker heel duur ? Haha
Wel vervelend dat ik verder niks van haar weet, maar ik zou toch wel heel graag ooit een veulentje van haar willen hebben
Silver_Bolly schreef:Mag ik vragen wat alle tinkers hier te eten krijgen qua krachtvoer en hoeveel?