[TI] [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Shayla

Re: [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 21:19

Leon : Veel sterkte met dit zware verlies voor jullie allebei

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 21:24

Annick schreef:
Marcella: jeetje zeg, gelukkig had je dan een cap op.
wat zal je morgen stijf zijn.
sterkte hoor

Annick

Jean schreef:
Marcella, wow wat een geluk heb je gehad, gelukkig had je een cap op.

WenK schreef:
Marcella, dat is schrikken!! Goed dat je je cap op had!!!

irish_lady schreef:
Marcella: jeetje dat is schrikken! Potverdikkie dat kwam best af!

Pellie schreef:
marcella morgen boscrossvakantie, hoop dat het wat lukt met een beurs lichaam! sterkte!

Vasthi schreef:
Gelukkig is het goed afgelopen Marcella! Je hebt wel een dondersteen onder je kont he?

Spetter schreef:
Marcella, hoe voel je je nu?

snowdon schreef:
Marcella: Veel plezier op je vakantie

Bedankt.

SuperRoos schreef:
marcella, jeetje flink gedonderd dus, doe een beetje rustig aan, snel opknappen weer en nieuwe cap kopen

Jellie schreef:
Marcella, fijne vakantie. Ik hoop dat je niet al te veel spierpijn hebt

Iedereen bedankt. Heb eigenlijk niet alles terug gelezen.

IJ schitterend veulen heb je gekocht.

Viel nog wel mee met stijf gewoon zo goed mogelijk blijven doorbewegen en zorgen dat je spieren niet te gespannen houd. Ben trouwens nogal hard voor mezelf, want als we een maandag niet op vakantie gingen dan was ik gewoon gaan werken en 's avond gewoon naar stal en gaan rijden. Zondagavond was ook gelijk mijn arm helemaal dik en heb van maandag t/m vrijdag alle kleuren van de regenboog en nog meer kleuren langs zien gaan.

Dinsdagmorgen gelijk een nieuwe cap gekocht bij een ruitersportzaak in de buurt. Wou eigenlijk daarna gaan rijden, maar kwam op stal en trof een fjord aan de behoorlijk verwilderd en onzeker uit zijn ogen keek. Dus eerst maar even losgegooid en aan de hand van wat ik los in de bak zag besloot ik toch maar om er maar niet op te gaan. Eerste 15 a 20 minuten alleen maar lopen rennen bokken door de bak bij het minste op geringste schrikken. Heb het even aangekeken en het leek mij niet wijs om te gaan rijden tenzij ik zin had om stof te happen. Even gevraagd aan de staleigenaar of hij de wei op kon en dat was geen probleem. Hij heeft dus een dinsdag lekker de rest van de dag lekker lopen nietsen in de wei bij 2 merries. En zelfs in de wei liep hij zich in het begin helemaal in het zweet te rennen en te doen.

Woensdag keek gelijk al een stuk rustiger uit zijn ogen en zijn centenbakje stond open. Had toch maar voor mijn veiligheid een scherper bit in gedaan (wie zoet is en luistert heeft een lange teugel), maar had de teugel niet vast gemaakt aan de scharen maar aan de zijkant van het bit. Had nog het gevoel dat ik vlieg was die aan het meeliften was. Maar toch nog even gereden eerst opgestegen in de buitenbak en even gereden en toen nog even naar buiten de weg op. Hij was erg kijkerig gewoon een klein stukje naar buiten geweest om aan de omgeving te laten wennen. Ook een klein stukje bos nog gedaan, maar ben gewoon op de asfaltwegen gebleven aangezien ik het nog niet helemaal vertrouwde. We werden onderweg nog in het bos bekogeld door eikels (leuk hoor wind) hij bleef gelijk stokstijf staan en wou nog vooruit of achteruit gewoon even lekker laten staan. En daarna liep hij weer gewoon verder. En kreeg nog door een fietser die passeerde dat hij wel erg hard doorliep in stap (stapte een halve pas over). En daarna mocht hij weer de wei in bij zijn vriendinnen.

Donderdag was hij nog rustiger en ook gewoon een heel stuk relaxer. Had nu toch maar de teugels aan de scharen vastgemaakt en inplaats van een gewone kinriempje een kinketting gedaan. En was blij dat ik het gedaan heb eerst instantie was er niets aan de hand eerste stuk het zelfde gereden als de vorige dag. Maar op een gegeven moment besloot hij dat we ver genoeg waren. En maakte een hele mooie pirouette om de achterhand heen (Bonfire zou er niets bij zijn) en wou er dus in volle galop vandoor gaan terug naar stal. Alleen toen waren ineens de teugels kort en stond hij dus ook gelijk helemaal stil. Hij was gelijk pisnijdig omdat hij zijn zin niet kreeg en aardig meneer die langs de weg aan het werk was zag dat ik even problemen had en kwam dus rustig aanlopen. Even vastgepakt en me uitgelegt hoe ik ook nog kon terug rijden. En daarna was hij weer rustig gewoon weer lange teugel gegeven en er was niet meer aan de hand. Ben wel even heel kwaad op zijn geklier geworden (en dat doe ik door even mijn stem te verheffen). En daarna mocht hij weer bij zijn vriendinnen in de wei.

Uiteindelijk dus niet echt de ruiterpadden op geweest maar wel wat bos gezien (al meer bos dan dat er bij ons is). Om bij de ruiterpadden te komen moest ik een drukke weg oversteken en dat zag dus nog even niet zitten. Met zo’n knettergekke fjord onder me.

Geloof dat het een erg lang berichtje is geworden.

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 21:25

snowdon schreef:
"Dag lieve Skippy,

Ik zag je daar staan
en kon je niet laten gaan.
Ik viel voor je gitzwarte ogen,
al draaiend werden ze bewogen.
Je glimlachte altijd en naar iedereen,
in rust en al rollend over zand en steen.
Je kon wel tegen een stootje dachten we,
maar een scherpe rand was je helaas iets te."

Leon Sterkte ermee
Afbeelding

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 21:25

Soxje schreef:
Vind je een Merens dan ook wat, snowdon? Die vind ik namelijk wel iets hebben. Ze zijn dan wel wat kleiner maar hebben een pittige uitstraling.
Hele zwarte tinkers zie je volgens mij niet vaak, ik zal voor je uitkijken op de paardenmarkt hier a.s. dinsdag

Ouwe merrie hoor die Fries bij je op stal als die nog voor de handel bedoeld is! De Friezen die ik kende werden niet heel oud.... Rond de 20 zo'n beetje. Ik geloof dat er op mijn stal ook een Fries komt te staan, ben benieuwd.

Nee, merens en fell en dales etc kan ik soms nog wel leuk vinden, maar over het algemeen doen ze me niets. Ze missen gewoon 'iets' vind ik. Kan het niet goed uitleggen.

Tsja, de handelaar hier is niet altijd even verstandig zegmaar.. je ziet dan ook echt vanalles. Soms zit er nog wel eens wat leuks tussen (Shakyra van Elke bijvoorbeeld 3,5 jaar geleden!)

Owja, Elke.. er staan al enige tijd twee luxere Friezen bij ons, lopen nu L1 en M1 dressuur. Het zijn Snowdon's achterbuurvrouwen op stal.

Marcella, lang bericht! Ga het zo even op m'n gemak doorlezen.

@ Bonte, Thanx!!
Laatst bijgewerkt door snowdon op 14-10-05 21:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 21:26

snowdon schreef:
Tsja, de handelaar hier is niet altijd even verstandig zegmaar.. je ziet dan ook echt vanalles. Soms zit er nog wel eens wat leuks tussen (Shakyra van Elke bijvoorbeeld 33,5 jaar geleden!)

Je begrijpt dat ik dit even moet quoten lieve Leon...

Wauw... Shakyra die al zeker minimaal 33,5 jaar is... Wauw!

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 21:27

Pestkop

silas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 21:28

#Leon: ooooooohhhhh wat een drama, sterkte met het verlies......
(mooie foto........ )

#Jean: en is die al klaar in januari?

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 21:30

Ik ga bye bye stro stro en zwaai zwaai zeggen ik spreek jullie rond de 26ste wel weer!

silas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 21:31

fijne avond tadano

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 21:31

Tadano schreef:
Ik ga bye bye stro stro en zwaai zwaai zeggen ik spreek jullie rond de 26ste wel weer!

Have fun!

En ik vraag nog in welk team Roy precies zit, van Nac Als je terug bent, weet ik t vast wel!

desillies

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 21:32

Tadano schreef:

fijne vakantie!!

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 21:33

Ook namens mij een fijne vakantie, Tadano!

Ik duik ook m'n bedje in, Tinkerluitjes
Morgen weer werken.. Truste!

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 21:43

oww ik zit me hier even flink te irriteren aan een ex-collega van mij... Hij heeft dus een merrie, niet geregistreerd dus geen Tinker of Irish Cob, maargoed het veulen van deze door Foubert geïmporteerde merrie is wel opgenomen in het veulenboek ofzoiets? Via thuisopname iig. Nu heeft hij door Marijke een DNA-test laten uitvoeren en daar komt Shampoo Boy uit. Wat een toeval. Die staat bij Foubert EN is de favoriete hengst van de eigenaar van de merrie + veulen. Foubert zegt dat de merrie gedekt is door een hengst waar de merrie vandaan komt.

En ik krijg hem maar niet wijsgemaakt dat Marijke dit behoorlijk kan manipuleren.... Help!

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 21:50

Niets van aantrekken Leon.
Ik begrijp je ergernis, maar sta er boven joh!
Dat kun je!

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 21:52

Mja idd, heb je gelijk in.

Jean

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 21:55

Silas, Ik hoop het wel.

Wat een toestanden allemaal, ben ik even een avondje bezig.

Kristel had het leuk gehad maar heeft nu knallende hoofdpijn, dus ga even moeder zijn, welterusten en tot morgen

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 22:27

Arme skippy

Kristel nu al een kater?!

Ik neem toch aan dat Marijke niet ook nog eens DNA uitslagen kan gaan manipuleren? Dat zou toch écht te gek voor woorden zijn. Zoiets heet fraude hoor...

Tadano, fijne vakantie! Geen kippetjes aaien huh!

Een 22jarige merrie voor de handel. Aggossie.. Dat vind ik altijd van die sneue dingen..

Marcella, jammer dat je bosritten niet gelukt zijn. Maar gelukkig geen ernstige valpartijen meer. En dit soort lange berichtjes zijn niet erg hoor

Shayla, fijn dat je leven weer een beetje vorm begint te krijgen. Soms zal het nog wel zwaar zijn, maar de scherpste randjes gaan eraf...

Maya, zit je daar voor l*l met je goede gedrag Heb je die collega- student laten zitten?

Jean, lekker naar Ierland! 'T is wat met al die vakanties en tripjes hier...

MM, CF en anderen die morgen mogen werken: have fun

Ben vanaaf nog wel even naar Chub gegaan (uiteraard ), voor een goede borstelbeurt. Ze stond al lekker van haar hooi te eten. Dat verspreid ze tegenwoordig letterlijk door haar hele stal. Zwijn.
Helaas was ze helemaal klammig van het zweten, dus borstelen was geen handige bezigheid. Heb ff de manen doorgekamd, geknuffeld en met staleigenaar (= scheerder) afgesproken dat Chubje volgende week maandag wordt geschoren. Deze week gaat 'ie helaas (voor Chub dan) op vakantie.
Ff Sedalin scoren dus komende week. Iemand enig idee wat dat kost?

Verder weinig te melden...

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 23:21

@ Marcella, dat omkeren hebben mijn stalgenootje en ik een paar jaar achter elkaar gehad, maar dan in het voorjaar. 2 weken lang. Was Koot klaar met zijn 2 weken, dan begon zijn maatje TurboFjord Ucky (Turbo vanwege klasse IV in de endurance) met zijn 2 weken. Soms kwamen we niet eens het erf af. Wat ze het liefst deden was achteruit lopen, schuin richting sloot, of schuin richting auto's ..... Ik zie dat jouw Fjord precies de leeftijd heeft die Koot en Uck in hun paar "lastige jaren met voorjaarskuren" hadden....

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 23:23

Die fjorden ook af en toe Bij ons staat een fjordenmerrie met dezelfde kuren! (en wel veel meer slimme onder-het-werk-uitkomende trucs)

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 23:29

Bij mijn stalgenootje hielp het om Uck echt achterwaarts te gaan drijven. Wil je de sloot in? Prima, dan zal je gaan! Dan zag je em echt denken "hmmm, dit is niet wat ik wil".
Koot kon heel goed achteruit lopen, dus het was echt een leerproces voor mij om te leren op dat moment juist diep te gaan zitten, en hard te gaan drijven. Een ander stalgenootje zag dat ik automatisch naar voren ging zitten tijdens het drijven, en dus ging Koot nog makkelijker achteruit. Met diep zitten, en pangpangpang drijven had ik em er wel al vlot door. Die tip heb ik ook nog wel eens aan anderen kunnen geven, en ook daar werkte het bij.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 23:33

Snowdon is helaas niet bang om achterwaarts een sloot in te lopen... bij hem zou dat dus niet helpen. Bij 1 varkensstal van de tig hiero, doet ie standaard moeilijk... hij weet dat ik bang ben dat we weer in de sloot eindigen

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 23:50

Wat een lekkere knollen he, die koudbloeden van ons.. Zijn allemaal zó makkelijk met alles

Chub en ik zijn tegenwoordig vriendjes, dus dit soort ruzies hebben we op het moment gelukkig niet. Komt wel weer, en ik ben een schijterd

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 00:02

Sedalin bestaat niet meer Chubby, Tranqigel is het nu geloof ik. Heb zelf nog een spuittube in mijn poetsbak staan maar de prijs heb ik geen idee meer van.

Wenk en Silas, wat komt het beste uit voor jullie? Door de weeks savonds of overdag, in het weekend? Ik wil ook nog even bij Cesair kijken dus wellicht kan ik daarna richting Lisje komen.

Roos, ik zit te denken aan de vrijdag eventueel, komt dat uit bij jou?

Jacky.......heel naar dit allemaal. Zo happy dat het de goede kant op zou gaan en dan alsnog gaat het fout. Is er een reden voor dat het steeds zo vroeg fout gaat? Of weten ze dat nog niet. Heel veel sterkte voor jullie allemaal.

Jean, ik vind het erg leuk staan dat rode haar bij Kristel, lekker pittig!

Chub gefeli met Simba!!!!!!

Leon en Chub, ik wil nog steeds een keer jullie kant op komen....niet volgende week maar die week erop een idee?

Had vandaag ruzie met Kit, meneer wilde niet stilstaan en hij stond voor me, wat wordt hij dan al volwassen zeg! Heb zijn kont opgemeten met een strotouwtje maar dan komt zijn kont pas op 1.58. Nou ja niet 'pas' maar dat was het even terug ook al dus in de hoogte is ie dan niet gegaan denk ik. Anyway, wilde een hengstenvlecht doen en meneer had meer interesse in de wortels die Mark in zijn stal op de grond gooide.....heel logisch natuurlijk maar hij moest toch even blijven staan. Gister had hij Mark tegen de box aangeduwd bij het binnenzetten, de donder!! En dat terwijl Mark nog aan het herstellen is van jaaaaaarenlange paardenvrees hihi, agossie!

Pour Skippy, hihi moest wel lachen om die foto van Bonte. Dat gezichtje lijkt wel op die speculaasjes die ik vanmiddag gegeten heb!!!

Marcella, sorry geen geduld om je lange stuk te lezen...

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 00:06

Cheveyo: Sedalin bestaat nog wel! Wordt alleen niet meer zo gefabriceerd. De 'oudere' zwerven nog gewoon rond... Neem ik aan.

En heb je het over een weekend vwb langskomen? Noem eens een datum...

arme Mark... en stoute Kit!

PS: Iets voor Vasthi of WenK, of weten de Gooise luitjes iemand?
viewtopic.php?f=69&t=480081

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 00:08

Chubby schreef:
Wat een lekkere knollen he, die koudbloeden van ons.. Zijn allemaal zó makkelijk met alles

Koot is wel heel eerlijk, die heeft op een gegeven moment iets van "okee, jij je zin".

Citaat:
Chub en ik zijn tegenwoordig vriendjes, dus dit soort ruzies hebben we op het moment gelukkig niet. Komt wel weer, en ik ben een schijterd

We hebben al jaaaaaaaaaaren geen echte ruzie meer gehad. Het is iets waar hij gewoon overheen gegroeid is.
Ben benieuwd hoe dat met Miss TinkerTank Mira gaat..........
Ik ga nu slapen, daarna nog maar 1 nachtje.......
Tsssssss bijna 38 jaar en ik heb het gevoel alsof ik 8 word en een my little pony ga krijgen.
:-D

Trustuh!