[TI] [HK] LGVIII - Harig en bont, draven we topic 3 samen rond!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tinker_sally

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 22:45

Las iets over kriebelbeestjes. Succes met de bestrijding daarvan.

Lepel Annabel wordt steeds mooier. Ben benieuwd welke kleur ze uiteindelijk gaat worden. Vind dit ook al mooi.

Zag ook nog leuke filmpjes voorbij komen van Snackie.

Sally heet Sally. Maar moet eerlijk zeggen dat ik haar meer Muts of Mutske noem dan Sally. :o
Kom ik aan op stal zeg ik altijd MiezeMuis.
Gisteravond een rondje met haar wezen wandelen met stalgenootje. Door het dorp langs mijn huis gelopen. Kreeg ze suikerklontje, volgens mij kende ze dat nog niet, ze ging heel raar lopen doen met haar lippen. De eerste keer met oud brood deed ze dat ook :D

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 23:13

Hallo allemaal,

Ik lees van het weekend bij druk, druk, druk :j

Morgenochtend eerst kijken bij een westernles, eff kijken of het wat voor mij is zo eens in de maand (meer valt niet vast te leggen met mijn job)

Dus van het weekend mijn review op allen

Lailaa

Re: [HK] LGVIII - Harig en bont, draven we topic 3 samen rond!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 00:14

Savannah heet gewoon Savannah. Ook in d'r paspoort. Net al Ramona.

Morgen gaan we een kat ophalen. Vriendinnetje is hoog zwanger en is bang dat de kat niet met de baby kan. Het is zo'n lieverdje. Een je weet Wel katertje van 5 jaar oud.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 04:31

Als ik Caily hoor denk ik behalve aan mn paard ook aan een meisje wat bij mij vroeger in de paardrijles zat, was een leuke meid met een vreselijk leuke pony. Haar naam schreef je Kaylee, dat vind ik ook erg mooi. Maargoed, so be it, ze wordt er niet minder van :)

Lees over westernzadels en lichtrijden, dat lijkt me ook geen probleem qua beweging, maar ik vraag me dan of hoe het zit qua drukpunten?

Brave Jaron! Ikke ook een trailer willen, kwam ik n rondje meerijden :P

Wat voor pony Nathalie? O:)

Hoe is het gegaan vandaag Selda?

Veel plezier Jessica!

En jij ook veel plezier Simone!

Hier vandaag geen paardjes gezien, wel gegeten met vriendin, ze is nu net weg, we hebben ons wel vermaakt dus, hihih. Morgen in de Siberische kou naar Caily, ik ga veilig met de bus. Had eigenlijk een fotomeeting met haar zondag, maar die heb ik afgeblazen, balen :(

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 10:25

HijadelaLuna schreef:
Als ik Caily hoor denk ik behalve aan mn paard ook aan een meisje wat bij mij vroeger in de paardrijles zat, was een leuke meid met een vreselijk leuke pony. Haar naam schreef je Kaylee, dat vind ik ook erg mooi. Maargoed, so be it, ze wordt er niet minder van :)

Lees over westernzadels en lichtrijden, dat lijkt me ook geen probleem qua beweging, maar ik vraag me dan of hoe het zit qua drukpunten?

Brave Jaron! Ikke ook een trailer willen, kwam ik n rondje meerijden :P

Wat voor pony Nathalie? O:)

Hoe is het gegaan vandaag Selda?

Veel plezier Jessica!

En jij ook veel plezier Simone!

Hier vandaag geen paardjes gezien, wel gegeten met vriendin, ze is nu net weg, we hebben ons wel vermaakt dus, hihih. Morgen in de Siberische kou naar Caily, ik ga veilig met de bus. Had eigenlijk een fotomeeting met haar zondag, maar die heb ik afgeblazen, balen :(

:= eerlijk gezegd totaal geen idee geheimpje van me moeder maar ze vind t maar wat leuk om mij zo nieuwschierig te zien...ze vond haar helemaal te gek in ieder geval dus ik wacht heel lief af :))

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 12:19

He bah luizen! Rot beestjes he! Heb laatst ook wat paarden behandeld, waar ze die beestjes vandaan halen geen idee, want ze komen neit in contact met 'vreemde'paarden en voorheen hadden ze t niet. Ik kreeg er zelf spontaan ook overal jeuk van, heel herkenbaar hoor.

Tja namen veranderen.. Het is zo smaak gevoelig!
Gijs heette al Gijs, vind t prima. Lekker kort en simpel, past ook wel bij m lekker nuchtere lummel.
Een van mn (ex) verzorgpaardjes heet eigenlijk Bontes, maar gaat nu als Bubbles door t leven. Onze ene kat heette in t gastgezin waar we haar als kitten vandaan hebben gehaald Robijntje, dat vond ik toch niet zo, nu heet ze Nyx(je), maar als ze lief is noem ik haar Toetie (ja dat lijkt er totaal niet op, komt van stoute poes > toute toes! > toetie, logisch he?). Ze luisterd heel goed haar naam en ook naar Toetie, dan gaat ze spinnen.
Spannend hoor misschien een nieuwe pony erbij Nathalie!

En een tinker kopen met rasp, mijt en mok, tja ik zou er niet aan beginnen. Er is keuze zat. Maar t hart gaat vaak boven het verstand...

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 19:11

Zo mirs staat op stal reageer morgen uitgebreider

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 21:01

iemand trouwens een idee of die beestjes over kunnen springen ?? net als vlooien??
ik ga morgen wassen t was vandaag echt te koud en morgen blijft ze tot ze droog is binnen staan...
maar nu zat ik te denken moet ik mijn kleding na t wassen ook inspuiten met sebacil?? en mijn borstels enzo gaan ook in de sebacil weet iemand of ik mijn auto ook moet behandelen van binnen??
want ik stop mijn borstels enzo altijd achter in de auto in de kofferbak in een tas ...

want ik wil niet nog een keer zoiets krijgen met mijn pony dit is ook voor mij de allereerste keer dat ik zoiets meemaak ...dus vergeef me de vragen kan er verder niet echt info over vinden

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 21:04

Wij hebben het ooit ook eens gehad en moesten ter behandeling druppels van het een of ander over de rug doen, niets wassen etc qua paard. Alles van kleding, dekjes etc een paar uur in de vriezer gooien. Auto's hebben wij nooit gedaan.

Sandra1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 21:23

ik lees alles mee hoor! alleen reageer niet zo vaak.. moet ik eigenlijk wel vaker gaan doen!!
wil wel ff heel trots hier foto's laten zien!!! Ik ben zo trots op wat we vandaag gedaan hebben!
Ik heb met mercury alleen nog in de kleine binnenbak gereden, buiten durfde ik niet.
Vandaag in de springbak gereden! het is er niet zo groot als de grote bak, maar voor mij groot zat hahahaha.
Merc was zoals altijd gewoon poepie braaf, schrok 1 keer maar dat was eigenlijk best relaxed!
Ook ging ie 1 keer op zn muil, hij zat helemaal op zn knieen hahaha. Ik bleef zitten en hij kwam weer relaxed omhoog. Mijn hart zat wel ff in mn keel hihi.
Maar dankzij leon(snowdon@bokt) ging het super super goed!
Helaas had ik gelijk qua zadel.. hij is te lang, dus die moet helaas verkocht worden. hij is maar een paar keer gebruikt op king.. denk nog niet eens 10 keer. Wel balen, maar we hebben geen haast met verkopen, aangezien ik hem zonder zadel rij. vandaag wel ff erop gezeten, maar man wat zit dat k*t! ik zocht al mijn balans in het zadel ipv in mijzelf..
Maar hier dan de foto's! De eerste rijfoto's van merc en mij hahaha.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Volgende keer zal ik lachen, maar denk dat mn kaken aan elkaar vast gevroren zaten
Afbeelding

tinker_sally

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 22:20

Sandra: Wat een knappe vent heb je. Die sokken <3

Mira wat fijn dat je nieuwe liefde op stal staat. Veel plezier met haar gewenst.

Sally had al last van mok, toen ik haar kocht. We zagen dat ook gelijk toen we bij haar gingen kijken.
Dat is tot nu toe haar enigste minpunt. Maar heb nu iets gevonden waar ze goed op reageert. Er komen geen nieuwe plekken bij. En de erge plek aan haar voorbeen in de knieholte is rustiger en minder erg dan toen ik haar kocht.
En ik vermoed dat ze 2x last heeft gehad van mijt aan haar benen. Maar beide keren heb ik ze toen ingespoten met frontline, en nu staat ze al een aantal weken niet meer te stampen.
Vandaag is het al weer 10 weken dat ze hier op stal staat. Wat vliegt de tijd zeg.

Vanmorgen op het zadel gereden en het ligt nu hier thuis.
Wat een lekker zadel. Zat erg stevig. En heerlijk licht van gewicht.
De diepe zit was wel even wennen.
Ik was klaar met rijden en stond even met instructrice te praten erover, en ze kon zo haar hand tussen de singel en Sally haar buik doen. Konden iets beter aansingelen, maar in stap en draf er niets van gemerkt. Hij verschoof geen mm.
En het knalroze dekje is hier ook gebleven :D

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 22:32

eros krijgt straks ook een dekje met roze erin.ben er niet helemaal gelukkig mee(eros blijft toch een man),maar had zoiets van jij rijdt hem vaker dan mij,dus dan mag het.het blijft een simpel zwart dekje met een roze randje.zolang hij maar geen roze frontriem of deken gaat krijgen!

tinker_sally

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 22:35

Zou daar helemaal niets om geven. De kwpn ruin van een oude vriendin van me had ook vaak een roze dekje onder zijn zadel liggen.
Bij ons mensen mannen kan roze toch ook? :D

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 22:56

Spannend Nathalie :):) Luizen kunnen wel overlopen/-springen ja, heb er voor de rest nog nooit mee te maken gehad dus geen idee hoever je moet gaan met ze uit de weg ruimen.

Jorine, waar geen Tinker met mijt/rasp/mok kopen? Als dat het dier is waar je voor valt en het prima in orde is, waarom niet? Caily had er pas ook last van, voor 20 euro sebacil gehaald bij de DA, twee keer wassen en t is weer over, gaan ze niet dood aan ofzo...

Ben benieuwd Selda! Waar staat ze eigenlijk, moeten wij niet eens meeten? :))

Gaaf San :):) Leuk stel zijn jullie. Heerlijk he zo zonder zadel, ik heb ook zelden een zadel op Caily of Kyra :D
Jouw zadel was een Cheyenne Drytex met fenders toch? Maat 1 of maat 2? Wil op den duur een zadeltje voor Kyra (en Henk) hebben, maar vrees dat sws voor Henk een maat 2 ook te lang gaat blijven.

Wat voor zadel heb je voor Sally?

Hier ook gerust ruinen met roze hoor. Maar gelukkig rij ik haast geen ruinen, vreemd genoeg komt het maar zelden voor dat t klikt tussen mij en n ruin. Na veel downs was t uiteindelijk met Thig 2 handen op een buik, en met Diablo. Voor de rest? Ja, met een weidegenootje van Caily, die is stiekem ook wel erg leuk. Is nog een draver ook, compleet anders dus, maar ik zou m zo overnemen als ie te koop zou komen, haha.

Hier vandaag onverwachts gewerkt. Ach, soms is dat niet anders, t was nu echt wel ff nood aan de man daar zeg maar, hihih.

Daarna naar de paardjes, hadden net hun diner, dus ik heb ze maar laten lopen en ben poep gaan scheppen, heb het niet eens koud gehad. Wel leuk dat Caily en Luna dan toch bij hun eten weg komen voor een knuffel, schatten. Daarna mn hoofd legen laten waaien tijdens een wandeling van 3-kwartier, heerlijk met de laatste strepen licht aan de horizon. Na 3 kwartier was ik het zat en ben ik verder met de bus naar huis gegaan, moet nu nog eten, oeps.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 23:14

Leonoor schreef:
Wij hebben het ooit ook eens gehad en moesten ter behandeling druppels van het een of ander over de rug doen, niets wassen etc qua paard. Alles van kleding, dekjes etc een paar uur in de vriezer gooien. Auto's hebben wij nooit gedaan.

Butox denk ik

tinkerplein

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 23:32

Ziet er goed uit Sandra!

Eerlijk gezegd vond ik het vandaag veel te koud om te rijden,morgen in de herkansing!

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 23:34

Morgen net zo koud, fotomeeting is afgeblazen, dus als je durft? :D

tinkerplein

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 23:43

Hi,hi,als het echt net zo koud is durf ik niet -O- ,laatst ook al totaal verkleumd.....

Ik wil lente!!!!!!! :j :j :j :j :j

Sandra1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 23:47

Geen drytex.. dat had ik minder erg gevonden.. tis de leren versie, zonder fenders, die wilde ik nog kopen. Tis een maat 2.
ik pas niet in een maat 1. Maar schijnbaar heeft randoll een anderhalf..

Merc heeft ook mijt gehad. Sebacil werkte niet echt en door de kou konden we ook niet meer wassen. Dus ingespoten met frontline en hij is er nu al anderhalve maand vanaf ofzo..
luis niet gehad, wel meegemaakt op stal, na paar keer luizenpoeder was iedereen er vanaf.

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 23:49

@hija ze staat in aduard. Staat lekker relaxt in de stal te eten. Trailer ging ze goed op. De shet is een project maar die heeft de vriend van een vriendin op zich genomen. Morgen lekker longeren en bet terrein verkennen. Ze is erg braaf voor een jong paard

tinker_sally

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 23:53

Lotte: Heb nu een wintec Isabel Werth voor haar.
Morgen ochtend weer rijden, zag alleen dat ze windkracht 6 afgeven hier. Hopelijk waaien we niet weg.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-13 09:25

Hier terug dik pak sneeuw -O-
Wegen zijn helemaal naar de zeik, natuurlijk gaat niemand zout strooien, want het is zondag >;)
Dus, blijf ik vandaag een dagje gezellig binnen.

Gisteren was ook al zo'n baaldag zeg.. Had begrafenis (van mijn meter), ik denk dat ik het meest liep te janken. Begon zelf te janken tijdens de begroeting, en ik snap nog steeds niet waarom? Wat ik wel weet is dat ik het hààààààt om in het publiek te huilen. Ik huil liever alleen, in mijn bed, in een bolletje..

Ik ga zo terug bijlezen :) Jullie hebben weer veel te vertellen gehad zo te lezen! :)

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 13:48

Barefoot heeft ook 1,5. Maar wel enkele exemplaren, je zou een paar dealers kunnen vragen en mp in de gaten houden. Maat 2 durf ik nu niet aan om op de gok te kopen. Sokken wassen kan trouwens volgens mijn DA altijd, frontline kwam bij Caily niet genoeg op de huid tussen al dat haar, en is duurder dan sebacil. Mocht het nog een keer gebeuren ga ik weer voor de sebacil.

Haha, Aduard is mij iets te ver om te fietsen of te rijden Selda. Maar je mag altijd hier komen hoor, Caily staat in Noordlaren. Als je de mogelijkheid hebt, neem je knollie lekker mee! Is Emira braaf bereden of heeft ze nog wel een en ander te leren?

Leuk zadeltje, alleen niks voor mij :+ Hoe heet jij eigenlijk als ik vragen mag? :o

:(:) Kaat, was t wel mooi gedaan gisteren?
Hier gelukkig geen sneeuw, wel een stralende zon! Helaas ook héél veel wind.

Ga maar eens aankleden. Jessica komt me zo halen :D Fietsen is geen doen met dit weer, bussen gaan er niet op zondag, dus zij is mijn reddende engel om toch op mn vrije dag naar Caily te kunnen komen :)

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 13:53

Ooh, mag ik even zwijmelen? Nog drie weekjes, dan zie ik hem weer! Twee dagen achter elkaar wel te verstaan :D En ook nog verschillende dochters, pas geboren kleinkinderen, en natuurlijk mag ik een ritje maken met zijn zoon :)) Kan niet wachten :o

Afbeelding

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-13 13:59

Ja, de begrafenis was erg netjes en mooi gedaan. Ook de koffietafel was prima :) Heb me wel verveeld, ik kende daar haast niemand en ik lustte de broodjes niet..
Haar doodskist was ook prachtig, heel apart. Ook dingen te weten gekomen over haar dat ik niet wist..