Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Diaz schreef:Weet je zeker dat je voordeliger uit bent als je hem koopt? (kwa medische kosten)
Is er al eens een arts bij geweest?
HijadelaLuna schreef:----
Jolanda, zag dat Cullan verkocht is op facebook, hij is een mooie aanwinst voor de hengsten in het noorden, en ongetwijfeld een super huisje! Ben nu al benieuwd naar Dana's veulen van vorig jaar, haha. Heb je nog recente foto's van Mary, sorry dat ik er zo om zeur, maar vind haar zo geweldig leuk, ben benieuwd hoe ze ohz eruit ziet. Caily mag in 2014 daten met Collin, ik ga zaterdag 13 april bij zijn zoon Shenco op bezoek (heb er al eens eerder mee gereden, was erg leuk!), en ook zijn dochter Yarah en kleinkind bewonderen (die moet nu nog geboren worden, moeder is een Collindochter, vader is de hengst Deaglan), en zondag ga ik dan bij Collin thuis op bezoek! Heb er zoveel zin in!! Mary x Yellow Fellow is ook een interessante combi, hmmm...
Wat zoek je in een hengst voor Dana? En qua afstand/prijs?
--
Lailaa schreef:HijadelaLuna schreef:Ramona. Gaat alles goed met jullie?
Met mij en Ramona gaat het heel goed. Ramona is gister weer heerlijk verwend met een nieuwe deken en halster, die ik vandaag ga passen. En een liksteen en snoepjes. Ramona was eerst enorm afstandelijk en liep echt van je weg. Maar nu blijft ze staan en komt echt met je knuffelen en gaat graag mee uit wandelen. Ze is echt een schat.Rijden staat nu even stil, ik denk dat ze last van dr tanden heeft, met bit in dan staat ze met dr hoofd te schudden en met eten is ze ook vies aan het doen haha.
Maar voor de rest is het echt een schat en een knuffelkont, was ze bij jullie ook zo'n knuffel?
Ik heb even een topic aan gemaakt van Ramona.
[ITP] Tinker Ramona in de sneeuw.
Lepel schreef:Fijn Patrick !
Heb net een foto van Annabel gemaakt , ze wordt met de tijd mooier en mooier !
Ze is wel een beetje heel erg vies hoor !
[ Afbeelding ]
En nu snel weer naar buiten , veearts komt zo , we hebben zaterdag koeienkeuring en de koeien moeten even nagekeken worden op ziektes !
Kailonne schreef:Als ik nou een paard koop en ik vind de naam niet mooi, kan ik die dan voor mezelf veranderen (in paspoort hoeft niet) gaan ze er dan nog wel naar luisteren of is dat moeilijk?
LhinnOlijf schreef:Heey mede tinkerfanaten!
Ik heb een vraagje aan jullie, antwoord liefste per pb, over een tinker ruin die ik graag wil kopen.
Het betreffende paard heeft last van (chronische) problemen aan zijn benen (mok/ rasp/ mijt aanvallen). Ook werken zijn darmen niet optimaal, hooi/kuil wordt niet voor de volle 100% verteerd + hij heeft waterige tot zeer waterige poep. In de tijd dat ik hem rijd, heb ik nog geen één mestbal kunnen ontdekken, wel de nodige 'koeienvlaaien'.
Momenteel rijd ik hem 2x in de week, als lease paard bij een manege. De leeftijd van meneer is mij onbekend en wordt door omstanders tussen de 10-15 jaar geschat. Na nu 9 maanden leasen begint meneer eindelijk nagevelijk te lopen, zowel stap als draf gaat hem redelijk af, galop lukt nog niet. Ook kan hij niet automatisch in de linker galop aanspringen als hij linksom loopt.
Ondertussen heeft meneer mijn hart gestolen en in mijn situatie is het momenteel voordeliger om een eigen paard/ pony te hebben, dan de huidige constructie.
Graag zou ik hem over willen nemen, maar ik weet niet wat een zinnig bod is. Via marktplaats en bokt markt heb ik al gezocht naar een richtprijs, maar alsnog kwam ik er niet uit. Vooral omdat hij toch medische toch een zorgenkindje is.
Wie wil zo lief zijn om mij een richtprijs toe te zenden met eventuele uitleg? Ik hoop dat jullie wat met mijn vraag kunnen en deze willen beantwoordenAlvast bedank!
De reden dat ik het hier post ipv in het taxatie topic is, omdat ik het betreffende paard nog niet in mijn bezit heb en daar vaak heel uit een lopende bedragen genoemd worden.
PS: de reden dat ik graag deze tinker wil is omdat het tussen ons klikt en ik hem, ondanks mijn beperkingen, makkelijk de baas kan.
LhinnOlijf schreef:Diaz schreef:Weet je zeker dat je voordeliger uit bent als je hem koopt? (kwa medische kosten)
Is er al eens een arts bij geweest?
Ja, want hij staat momenteel in een potstal en dat is niet bepaald bevorderlijk voor zijn benen. Momenteel is hij al een maand of 3 vrij van plekjes.
Ook krijgt hij onbeperkt kuil en mais gevoerd. meerdere pony's kunnen bij deze voer plek komen en hebben daardoor onbeperkt voer. Hij schuurt ook, waarschijnlijk komt dit door de suikers die in het voer zitten. Ik vermoed dat zijn darmen daardoor van slag zijn, want in het weide seizoen is zijn mest beter t.o.v. de winterperiode.