[TI] [HK] Deel 6, Waar ons hart vol van is,stromen de monden.....

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

cp112

Re: [HK] Deel 6, Waar ons hart vol van is,stromen de monden.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 20:34

Doei!

Avond,
beterschap aan Pal en Spoeky en alle andere zieken.

Ik ben misselijk Misselijk beetje erg veel chocolade (letters) gegeten Vork Clown

Grit

Re: [HK] Deel 6, Waar ons hart vol van is,stromen de monden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 20:36

Stennisje schreef:
En als je dan zo'n jongen met MS ziet, dan besef je toch hoe kwetsbaar we eigenlijk zijn en dat je dankbaar moet zijn dat je gezond bent.

Soms heb je zoiets inderdaad nodig om te beseffen hoe belangrijk gezondheid is. Als ik me weer eens druk maak om onnozele dingen, dan zie ik dat als "luxe", want dan heb ik op dat moment dus geen ergere zorgen.

Whis; dat gaat ineens snel, dan komt het afscheid ook eng dichtbij.

Spoek is gelukkig niet ziek geworden van de medicijnen, ze werken ook nog niet, duurt een tot twee weken.
Ik werd vannacht om half 5 wakker en dacht; kan ik Spoek even laten plassen. Ik had geen zin om de straat op te gaan, dus maar ff snel in het "plantsoentje" op het dakterras. Stond ik daar in de vrieskou (in tshirt en slippers), alles wit, sterretjes aan de hemel. Het had wel iets, maar niet voor lang, daarna was mijn bedje wel heel erg lekker warm.

Grid; het blijft zondag volgens mij droog. Wel koude neuzen, voeten en handen weer. Ga mijn neuswarmer eens zoeken Haha!

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 20:42

Af en toe denk ik ook wel dat ik er nog redelijk vanaf kom qua gezondheid, en dan zeg ik redelijk ja Knipoog Ik heb onder andere reuma (ben 19, kan je even nagaan) en ik ben hypermobiel, wat dus samen met reuma niet lekker werkt... Vooral met dit vieze koude weer heb ik snel pijn als ik even stil heb gezeten.

Ik zie het altijd maar zo, er zijn ergere dingen...

Blijft het zondag droog? Mooooi! dan ga ik zondag Flannagan rijden Haha! of misschien morgen wel...?
Jaja ik mag weer paardrijden, we hebben gevonden wat het is met mijn rug en het blijkt gelukkig mee te vallen, maar ik moet veel bewegen, dus rijden mag Ja

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 20:44

Tk heftig zeg... Doordat soort dingen wordt je weer even op de feiten gedrukt, hoe blij je mag zijn dat je gezond bent.

Grit even afwachten hoe het met spoeks gaat, wat voor medecijnen krijgt hij?

uhhhmm sowwy rest ben ik helemaal kwijt...

Was een beetje druk vandaag, om kwart voor was ik thuis. Snel gegeten en lekker lang onder de warme douche gestaan.

Ik heb het fotoboek van de Hema binnen gekregen wa ik voor de vader van Wilco heb gemaakt. Hij is zo mooi!

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 20:47

Janet; Vetoryl, 20 mg per dag.
Fijn dat het boek gelukt is!

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 21:00

Chantal teveel chocola op, ik hou niet zo van chocola.
Kunnen relativeren is wel belangrijk, al lijkt het me wel moeilijk als je met een lijf leeft wat af en toe niet wil. Als je je op zo'n moment kunt bedenken dat het altijd erger kan is dat ook wel wat waard.

Grit vannacht sterren gekeken, net bij stal was het ook zo mooi licht, bijna volle maan.

Janet mooi fotoboek binnen.

Ben met m'n harde lens aan het oefenen, moet morgen op controle bij de opticien en ik heb het ding 4x in gehad Bloos
Heb als ik hem in heb ook niet echt het gevoel dat ik nou zoveel beter zie, wel het gevoel dat er een vliegje in m'n oog zit Vork
Maar het is of die lens of een hoornvliestransplantatie en dat laatste vind ik wel heel heftig.
Kan namelijk nog best goed zien, alleen zijn m'n ogen snel moe en op m'n werk is het wel eens lastig.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 21:11

Ik ben gek van chocola Haha! heb zaterdag chocolade fondue als toetje gehad Vingers aflikken
Tja soms is het lastig... af en toe dan sta ik op en dan kan ik mijn knieen gewoon niet buigen, dan denk ik soms echt van jemig ik lijk verdorie wel 60... niet altijd leuk, vooral als je net leuke dingen wil doen op een dag dat het niet lekker gaat, maarja, je doet er niks aan dus er gewoon een positieve draai aan geven is het beste. Ik heb het ook al een tijdje dus ben er nu wel een beetje 'aan gewend' om het zo maar te zeggen.

Ik las net een topic van iemand (ver bij mij uit de buurt) die opzoek was naar andere tinker-eigenaren voor een 4-6 tal. Nu moet ik zeggen dat mij dat wel heeuul erg leuk leek. Ik ga eens wat dingen opzoeken over 4tallen e.d. misschien wel leuk om ook hier in de buurt te doen, als er animo voor is.

Snowville

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 21:15

Goeieavond!

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 21:15

volgens mij doet Ingrid (grid) ook mee met dat viertal.
Het is inderdaad een eindje bij je uit de buurt.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 21:20

Geef mij maar kaasfondue Vingers aflikken

Had ook iets over dat zoveel-tal gelezen, maar ik geloof niet dat het bij mij in de buurt is.
Bovendien is Ilse drachtig, ook niet echt handig als je er halverwege mee moet stoppen.

Goeieavond, Arjan Doei!

Ik ga naar m'n mandje, truste allemaal!

Schimpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 21:24

cp112 schreef:
Ik las net een topic van iemand (ver bij mij uit de buurt) die opzoek was naar andere tinker-eigenaren voor een 4-6 tal. Nu moet ik zeggen dat mij dat wel heeuul erg leuk leek. Ik ga eens wat dingen opzoeken over 4tallen e.d. misschien wel leuk om ook hier in de buurt te doen, als er animo voor is.

Voor omgeving Drenthe (Tweede Exloermond, Ees, Emmen enz..) wil ik mij ook wel aanmelden! Mits jullie mij toestaan met een hengstje.. Schijnheilig Heb zelf behoorlijk wat vier/zes/acht-tal ervaring, dit jaar zelfs Nederlands Kampioen zestal geweest met ons team! (Maar dat waren wel KWPN-ers hoor..) Haha!

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 21:25

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 21:26

volgens mij zijn in die omgeving vast wel mensen die mee willen doen.
misschien valt iets te regelen

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 21:26

ik hoop het, lijkt mij erg leuk in ieder geval Ja

Schimpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 21:28

Heb net gerageerd in je topic CP, maar Zwolle is voor mij toch echt te ver.. Vanaf Erica gerekend zitten we wel aardig in elkaars buurt.. Haha!

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 21:31

Haha ja Erica is niet ver, maar paard staat bij mijn vriend in oudleusen Knipoog vandaar Zwolle

Schimpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 21:33

Haha, vandaar.. Jammer hoor, leek me wel wat om eens viertal met Tinkers te doen.. Wij beginnen met de vereniging pas weer in mei/juni te trainen voor de Drentse.. Gaaaap

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 21:48

Dat andere zestal is in Grave, dus idd wel een eindje uit de buurt.
In Ommen wonen mijn ouders, maar ben bang dat je daar niet veel aan hebt voor je viertal.
Jij hebt daar in ieder geval ook genoeg mooie gebieden om te rijden.

Schimpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 21:51

Dat is zeker ja! Rijdt bij ITS zo vanaf het erf het bos in, waar ik uuuuuuren kan rijden zonder het zelfde paadje te nemen.. Haha! Ga ook vaak met mn eigen paard het bos in, maak ik een rondje vanaf Exloo-achter ITS langs in Ees-via Buinen enzo weer terug.. Laatst de hele rit gestapt, 4 uur lang.. paardje vond het geweldig!! Haha!

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 21:51

Ik kan hier echt súper mooi rijden ja Knipoog ik zit vlak achter Ommen, tussen Ommen en oudleusen, bij vakantiepark Caluna. Ik heb een keer een buitenrit gemaakt van 3 uur, ben een paar keer de weg overgestoken maar verder ook niet. allemaal bospad.
Ik wil nog een keertje naar het bos aan de andere kant van Ommen, bij de zandverstuiving, maar dan moet het wel mooi weer zijn.

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 22:19

Ik ga lekker naar bedje toe.
Morgen wordt het ook weer laat. Er wordt een avond georganiseerd door het werk. Waar verschillende DA een lezeing gaan geven. Wij als medewerkers mogen komen kijken (naja luisteren).
Er komen aardig wat interessante onderwerpen voorbij.

Truste!

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 22:26

We zijn een week met de paarden in Ommen geweest. De paarden bij Laarbrug en wij in het vakantiehuisje van mijn ouders. Toen ook heerlijk gereden en op de Sahara (zandverstuiving) geweest. En in Hardenberg bij een of ander recreatiemeer zijn we met de paarden het water in geweest.

Onderstaande foto is bovenop de Archemerberg gemaakt, dat is wel gaaf om op het hoogste punt met je paard te staan (wat overigens niet de bedoeling is).
Afbeelding

Truste Janet

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 00:33

leuk uitzicht hierboven!!

TK: veel sterkte

LordJ en Vuurtoren: veel beterschap voor Pallie!!

Peet, ook heel veel sterkte!! Hopelijk hebben jullie nog een fijne laatste kerst samen.. Klinkt misschien stom, maar ik was zelf zooo blij dat mijn moeder de kerst nog "overleefd" had.. Wel met de wetenschap dat het de laatste was, maar het was toch wel heel bijzonder..

Hier even wat minder goed nieuws, het gaat echt niet goed met Willy op stal, ze is erg stresserig.. Ze is Boyan in mekaar gaan timmeren, echt heel zielig.. Hij viel daardoor op de grond en ze bleef gewon doormeppen. Nu staat ze apart, want ze kan echt met geeneen paard haar grote box delen.. Bonita is geen optie, want die laat haar juist weer alle hoeken van de stal zien. Bries ging 5 minuten goed, maar ook daar ramde ze op in, en briesje schrok zich daardoor te pletter en ramde terug, met als gevolg 4 achterbenen die je om de oren vlogen.. Vlak nadat ik haar alleen op stal had gezet, zette ze het op een oorverdovend gegil, ze reageert heel heftig op Bonita, daar wil ze graag bij in de buurt blijven, dus die heb ik nu tegenover haar neergezet..
Op de paddock/rijbak wil ze ook niet blijven staan, want ze kruipt dan onder de draden door, om vrolijk weer terug te lopen naar de stal, ondanks dat ze niet alleen in de bak staat Boos! Ben nu op zoek naar een opfok/weidegang/tijdelijk (of minder tijdelijk bij goede klik) opvangadresje voor haar, zodat ze lekker op de wei kan blijven, want ze ziet er nu echt ongelukkig uit en laat heel veel oogwit zien.. Ze is niet echt lief meer op stal, zelfs op het nerveuze/neurotische af.. Zo jammer dat ze bij ons pas in maart/april pas weer de wei op kan.. want dat is echt haar ding.. Weet effe niet meer wat ik met mijn gekke meisje aanmoet zo.. Probeer het nu in ieder geval even zo, maar ik vrees dat er niet veel verbetering in gaat komen..

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 08:13

Schimpje schreef:
Dat is zeker ja! Rijdt bij ITS zo vanaf het erf het bos in, waar ik uuuuuuren kan rijden zonder het zelfde paadje te nemen.. Haha! Ga ook vaak met mn eigen paard het bos in, maak ik een rondje vanaf Exloo-achter ITS langs in Ees-via Buinen enzo weer terug.. Laatst de hele rit gestapt, 4 uur lang.. paardje vond het geweldig!! Haha!

Anders moeten we eens samen gaan rijden? Ik rij daar natuurlijk ook regelmatig Haha!

Lastig Teuntje... Maar misschien moet ze even wennen aan de nieuwe omstandigheden en wordt het straks makkelijker?

Schimpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 08:21

Goed idee Maris! Volgende week ben ik er de hele week, kijk maar of je een keertje tijd hebt.. Kan ik mooi kijken of Benson ook lief is met anderen in het bos.. Tong uitsteken

(trouwens, hij gaat zondag met me meedoen op Exloo, met een onderlinge wedstrijd!!! Gewoon een B proefje hoor.. Bloos Nagelbijten / Gniffelen Go jij! Go jij! )