[TI] [HK]LGVIIII - Harig en bont, draven we topic #4 samen rond

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lori

Re: [HK]LGVIIII - Harig en bont, draven we topic #4 samen rond

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 23:44

Beterschap/sterkte Nientsje :(:) .

Hier vandaag 40 km gereden met Jack en een haflinger (hun 30km ik moest nog heen en terug naar huis). Eens het ruiterpad aan mij deur volledig gedaan conclusie is enkele paden ontdekt maar de meeste kende ik blijkbaar al maar nooit echt de route in 1x gereden, nu dus wel. Ga in het voorjaar het nog is doen maar dan het bord voor mijn deur nemen om te beginnen en dan lekker tempo pakken want er zit toch het een en ander aan paden tussen geschikt voor galop'jes. Hebben het nu bij stap gehouden maar toch 1x achter gebleven met Jack expres en dan 'm vrije teugel gegeven wat resulteerde uit een vliegende start in galop van uit stil stand :D . Eenmaal op de baan van huis de laatste 2km hoofdstel terug af gedaan en even zonder, die was duidelijk blij met dat zweet daar bij kan dat wel is kriebels geven :) . Heb 7u te paard gezeten denk ik ongeveer maar in mijn normaal tempo doe ik daar maar maximum 4,5u over maar goed op het gemak ging ook prima :D .

Die was braaf enkel 1 pad ga ik denk ik toch eens voor mailen is rond uit gevaarlijk is dat Jack zo braaf is maar de haf heb ik even mijn hart vastgehouden toen ze niet door wilde/durfde en achterruit begon te gaan. Gelukkig is dit goed gegaan! Paadje is eigenlijk amper een pad te noemen tussen 2 velden door gewoon verder niets voorzien over een kleine sloot (waarvoor je opeens drastisch schuin naar beneden moet dus met dit gladde weer ook al zo leuk) met kleine aarde weggetje van amper 40cm breed (als "brugje") en daarna een mega schuin "pad" aan de overkant waar je al glibberend/struikelend over moet >;) ^) . Beter eens te veel melden dan te weinig zeker... hopelijk doen ze er wat aan want dit kun je echt niet veilig noemen het is dat het bordje het zei dat het langs daar was of had het zelfs nooit gezien als een mogelijk pad :n

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 23:49

Sterkte nientsje!

Beterschap Ellie

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 10:33

Klinkt geweldig zo'n rit hetlevenwint!
Alleen dat pad, brr klinkt eng!

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 13:24

Sinds tijden op een ander paard gereden. Stal eigenaresse vroeg of ik op dr Haflinger durfde. Natuurlijk heerlijk gereden, en stap normaal niet snel op een vreemd paard :)

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 15:34

nou alleen maar mooi dan toch? :)

whaahaha Zac zn manen afknippen heeft een halve facebook rel opgeleverd bij mij _O- :x

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 17:18

Serieus, dat mensen zich daar zo druk om kunnen maken!

Klinkt als een heerlijke rit, lekker hoor, dat je meteen aan de ruiterpaden zit :)

Pfoe, vandaag ook weer overleefd. Morgen lekker vrij, en dan vrijdag en zaterdag nog, de week daarna zal het wel wat rustiger worden.

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 17:21

Dott schreef:
nou alleen maar mooi dan toch? :)

whaahaha Zac zn manen afknippen heeft een halve facebook rel opgeleverd bij mij _O- :x

Wtf?! Manen groeien gewoon weer aan...

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 17:28

He echt? Wat een onzin. Nu las ik ook weer iemand die zat te zeuren bij een paard dat te koop stond, zij had een goedkopere gekocht dus moest deze verkoper ook maar goedkoper gaan anders "zou hij er nog lang staan". Zoiets zeg je toch niet? :+ Wat hebben andere mensen er toch aan om zo lelijk te reageren naar anderen waar ze zelf niets mee te maken hebben? Zo jammer, die negativiteit.
Wat de manen betreft, so what, het is al gebeurd! :+ Lekker kletsen laten.

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 17:52

Ja t was een halve rel, ik had ze moeten trekken en t was niet recht (nee dat weet ik ook :') ) en t was lelijk en zonde.
Ook wel een paar toffe reacties hoor.. maar ook een paar dak denk, tja... ik vind dit beter dan die dooie bende onderin.

Ach ja, lekker laten gaan.
Die negativiteit valt me idd ook op, ook als er spullen verkocht worden. Dat je een zadel ergens anders goedkoper ziet, wil niet zeggen dat diegene dan ook maar moet zakken qua prijs :') zelfde geld voor paarden, dekjes en andere dingen.
Maar ja, iedereen heeft altijd overal een mening over..

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 20:30

Lekker weer die FB rellen, men weet niks beters te doen :=

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 20:34

Tis weer vakantie he? :')

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 20:39

Haha precies wat ik dacht :')

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 22:15

Waar mensen hun druk om maken |o .

Heb maar 1 ruiterpad hoor dat voor meer dan 50% gewone asfalt weg is, pakt 30 procent landbouwwegen en nog 20% graspaden en dergelijke (naar schatting). Is meer een route is 30km maar eerste keer dat ik het deed stippel anders mijn eigen route's uit komen op het zelfde nee :D .

Hier vanmiddag in de weide net de stal uitgemest ga even gaan filmen voor ik ze binnensteek komen ze neuzen vervolgens jog ik terug richting stal heb ik Jack en Cup die aan elke kant mee draven naar stal <3 .

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 22:35

Knappe Jack en Cup!

@Dott ik moest vanwege de luis zijn manen eraf scheren. Als je dat had gedaan had ik wel mijn bedenkingen gehad;) Zonder medische reden dan

Voor:
Afbeelding

Na: (was het al een beetje aangegroeid weer)
Afbeelding

Zit nu in het half hangende fase zo lelijk maar wil die lange manen terug :D

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 00:40

Wow. Die had een gaaf kapsel +:)+
Valt ook mooi naar 2 kanten :)

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 10:45

Balen die luizen, maar staat wel stoer hihi flitsend

Iedereen fantastische kerstdagen!! {:)

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 10:49

Iedereen fijne kerst {:)

Nimby

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 11:07

Goedemorgen fijne kerst(ontbijt) gewenst! {:)
Straks voor het eerst met mijn Muckboots naar stal. :)

Wat een tocht met Jack! Wat een stoer beest is het toch (en jij ook Lor :) ) zeven uur te paard!

Nou Dott vreselijk hoor van je manen :')
Ik vind het netjes staan hoor.
Mira die foto's van Pip z'n manen zijn leuk. Dat korte staat toch ook wel flitsend :)

Gisteren is de DA weer wezen kijken. Bloed meegenomen om voor de zekerheid te kijken voor vitaminetekort. Verder tanden gekeken, ze is bezig te gaan wisselen, je ziet de plekken in dat bovenste tandvlees :) Paard vond het eerst een beetje vreemd maar was toen toch braaf! Verder ziet ze er helemaal precies goed uit, niet te dik, niet te dun, spieren goed. Ik blij <3

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 12:23

Door de apk gekomen dus? ;) klinkt goed, snap dat je blij bent.
was gewoon algemene check? Of met reden?

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 12:54

Ben benieuwt wat je van je nieuwe laarzen vind Nimby :D
En fijn dat de dierenarts zo positief was :)

Arya had ook luizen toen ze hier kwam, maar ook enorm lange manen, geen denken aan dat die eraf zouden gaan. Is ook niet nodig, want luizenspul moet in het bloed komen, je hebt druppels, injecties, shampoo en ook poeder tegen luizen.

Ik heb heerlijk uitgeslapen :D Vandaag lekker de tijd om zadels in te vetten enzo en vanavond lekker eten met de hele familie.

Nimby

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 13:01

Ha nee is een heel verhaal. Ik dacht dat mijn merrie weer jeuk kreeg van mijt maar ik wilde haar niet helemaal hoeven wassen met Sebacil met dit koude weer. (Althans toen was het héél koud.)
Ik wilde daarom graag die Pour On voor koeien. Is bij koeien een ontwormmiddel om over de rug te gooien. Bij een tinker kan je het in de sokken op de huid aanbrengen, dan trekt het in het bloed en doodt alle ongedierte.

Mijn eigen DA doet geen koeien en heeft het middel helemaal niet, en gaven mij aan een DA te zoeken die ook koeien doet. Iemand gevonden, die wilde eerst mijn paardje zien vóór zoiets voor te schrijven. Die heeft naar het hele paard gekeken en gaf aan dat de schilfers/jeuk in de manen niet van mijt zijn. Ook ziet de hele vacht er wat mottig uit en heeft ze plekjes bovenop haar kont, een beetje korstjes met wat vocht. Die lijken steeds weg te gaan maar zitten er dan toch weer.

Deze DA gaf aan dat de schilfers/jeuk/vachtproblemen bij een jong paard ook kan komen door vitaminetekort, en daar kijken we nu eerst naar.
Na het eerste bezoek heb ik eerst gewassen met sebacil (alleen de benen hoefde ik te doen) en de plekjes op de kont om de paar dagen met betadineshampo gewassen, en nu is bij het tweede bezoek het hele paardje bekeken en bloed afgenomen. Ben benieuwd naar de uitslag.

Ze is in oktober ontwormd met pyrantel (Equiworm P) en kleine twee weken terug met de groene Equest (moxidectine). De vacht blijft echter zo eruit zien.

Ahh lekker eten Maartje! Wij hebben serieus wel Kersten gehad waar we zonder eten zaten omdat we dat vergeten waren te kopen :) Maar nu heb ik gisteren van alles gehaald en zelfs vandaag is hier de Jumbo open.
Veel plezier gewenst!

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 13:14

Oeps, dat is niet handig nee.
Ik ben altijd heel blij dat we bij mijn ouders mogen eten. In de bakkerij is het met kerst zo druk dat ik niet echt veel tijd heb gevonden om uitgebreid boodschappen te doen. (zeker nu er veel winkels ook open zijn met kerst, helemaal druk!)

Nimby

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 13:21

Voor jou is Kerst natuurlijk een periode van topdrukte! ik moest er nog aan denken, toen ik bij het plaatselijke supermarktje ik een bestellijst meekreeg voor de bakker voor allemaal luxe kerstdingen :9

Wij doen deze kerst rustig aan, hubbie en dochter waren allebei ziek afgelopen dagen. We hebben gelukkig dus te eten en verder rustig thuis beide dagen. Lekker saai hé! maar heerlijk even zo... :o

Nimby

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 13:33

Oja we zijn al wel actief geweest... onverwacht afgelopen dinsdag. Een afspraak van mijn werk ging niet door en ik was vroeg thuis. Kind nog op de opvang. Manlief was thuis beetje aan het herstellen. Hebben we een andere auto gekocht :) Dat wil zeggen onze oude, trouwe, dankbare, Ford Focus ingeruild voor een iets minder oude auto. Een Nissan Xtrail uit 2004, mag 2000 kg trekken. Volgende week kunnen we hem ophalen.

:D ... nu lijkt het net alsof we dat in een middag doen maar hij zoekt al maandenlang, allerlei financiële plaatjes op een rijtje, bleven er enkele over. Veel tips gehad van het 'wat heb jij voor je trailer staan'-topic hier op bokt (en nog van Nienke en haar man op de Tinkerdagen!!). We zochten binnen deze trekcategorie een zo bescheiden mogelijke auto, we waren gewend aan 52 eur/mnd wegenbelasting en een verbruik van 1:16 ...

Het was echter een noodzaak want hij moet voor zn duikschool veel met de boot varen in de zomer (zo'n lange rubberboot voor duikers) en de Focus trekt die boot niet uit het water op steile hellingen. Dan trekt de boot de auto in het water _O-
Ook met gewoon op de weg rijden voel je de boot tegen de auto aanduwen. Nu hoefde hij eerst alleen maar van de boer waar de boot staat, over een klein weggetje naar het ene hellinkje waar hij wel op en af kan... maar er moet op steeds meer plaatsen gevaren worden en dan is dit toch echt beter. En ik had er natuurlijk ineens ook een belang bij nu ik een tinkertje heb :j

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 15:35

Das wel nice ja :) heb zelf in maart een Subaru impreza plus (station) gekocht en ben er nog steeds dolgelukkig mee :) mag ook 1600kg trekken dus lekker met Zac op pad.

Mijn hele planning loopt in de soep. Wilde van half 11 tot half 1 bij mn vriend zn opa zijn, dan naar stal om te rijden en paarden binnen te halen (gebeurd rond 3u) en dan naar schoonmoeder.
Maar broertje van vriend was zo laat bij zn opa dat alles uitliep en we net pas daar weg zijn.
Rijden dus maar verplaatsen naar morgen helaas :(

Maar verder is t wel gezellig :D