[TI] [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Shelly21

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 16:06

Afbeelding
Xaffier zegt halloooo!

_Clocloken_Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 17:17

:+ :wave:

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 18:17

Mousey liep zo heerlijk met rijden vandaag, echt zo heerlijk los en ontspannen! Ik ben trots op hoe ze het doet samen met de ruiter de haar rijdt <3

Ook is ze vanmiddag geschoren, een mooie racestreep! Hopelijk geeft dit haar wat verlichting :)
Ook gelijk die dikke baard er maar afgehaald :)

Afbeelding

Afbeelding

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 18:44

Wij gaan zo naar een pensionstal kijken. Even duur dan bij ons in de buurt, maar ook eens leuk om ergens anders te staan.

Laughy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 21:10

Ik sta als het goed is ook niet in de openingspost.

Wij zijn dit jaar begonnen met het aanleggen van een paddock, maar hebben er eerst voor gekozen om deuren in de achtermuur van de stal te maken zodat de paarden (en schaapjes) zelf in en uit kunnen lopen, maar hierdoor is de paddock dus nog gewoon zwarte zand en nu dus een modderpoel, de rest van de wei is nog te doen, staan her en der plasjes in maar zolang het niet met bakken uit de hemel giet trekken die ook redelijk snel weer weg...

Wat is iedereen trouwens lekker met zijn beestjes bezig! leuk om te lezen dat het bij de meeste mensen toch echt de goede kant op gaat met rijden enz.!
Voor de mensen met een binnenbak, stuur die bak eens hier naar toe! :P ;) ik moet het doen met mijn wei om in te rijden, of anders maar een rondje door de buurt :') paarden aan huis hebben is super, maar zou toch nog net een tikje beter zijn als we een rijbak tot onze beschikking zouden hebben (met een buitenbak die geen modderpoel wordt ben ik dan ook al tevreden hoor :P )

Ik heb bij Murphy laatst ook al zijn hoofd, hals, en een stukje buik geschoren, hij stond te zweten op de wei en met rijden is het toch altijd al een zweet wonder geweest, hij loopt nu ook al een paar weken met zijn 0 grams regendeken op... denk dat hij over een paar weken toch uiteindelijk helemaal kaal gaat...

Morgen is het dan echt zover en gaat Murphy voor het eerst na zijn ongeluk weer terug voor de kar (hoop alleen wel dat het vanaf nu een beetje droog wil blijven, anders gaan we niet erg ver komen vrees ik op de wei... >;) )

verder hebben we best een druk programma al voor deze winter :P
5 november beginnen we met een les van de Belgische Grand Prix amazone
6 november hebben mijn 2 verzorgsters naar alle waarschijnlijkheid wedstrijd voor hun FNRS diploma's met Murphy
11 november mogen Murphy en ik weer voor sint Maarten spelen
27 november gaat mijn verzorgster een springwedstrijd met Murphy rijden (misschien dat de andere verzorgster ook nog mee wil doen, maar die heeft nog nooit met Murphy gesprongen en heeft door een val tijdens het springen op de manege een beetje angst om te springen gekregen, en laat Murphy nou ook net af en toe heeeeeeeel lomp kunnen zijn met springen...)
en 11 december hebben we dan nog met zijn 3e (ik en beide verzorgster) nog een dressuurwedstijd :)

voorlopig hoeven we ons dus echt niet te vervelen! :P

morris01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 07:14

Dat is een drukke planning Laughy maar wel leuk!

Super dat het zo fijn gaat met Mouse!

Hier lopen de paarden gewoon in de rijbak en er is nog een verhard stuk waar ze eten en lopen als ik aan het rijden ben.
De rijbak heeft drainage dus is meestal wel droog of er moet echt een mega bui vallen dan duurt het even.

We zijn wel aan het bedenken om een paddock erbij te maken maar dan moet ik eerst sparen :D

Iris92

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 08:01

Woow, jullie gaan hard...
Hier drukke weer gehad en nog een drukker weekend voor de boeg.
Wel lekker aan het rijden met haar.

Ciarra heb ik ruim 3 weken geleden geschoren en staat nu onder 100 grams, maar soms heeft ze het wel warm, staat overdag nog op de wei en in de nacht op stal (buitenstal)

bumper

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 09:23

Hier ben ik er inmiddels tot mijn grote verdriet eruit. Ik ga Tabby verkopen. Ik ben niet de juiste eigenaar voor haar. Ik zocht een familiepaard en dat leek ze bij het proefrijden te zijn.nu blijkt ze in de praktijk veel wakkerder en groener te zijn dan wij aankunnen. Ik moet eens even goed denken hoe ik de advertentie ga maken. Ik wil zo graag een topper voor haar met ervaren paardenmensen die wel heel rustig zijn en goed met haar gevoeligheid omgaan. Ik wil niet gelijk erbij zeggen voor de juiste persoon hoef ze niet veel te kosten want dan krijg ik koopjesjagers.

Allienda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 09:33

Gisteravond zonder zadel op Indezz gereden, wat een topknol is het toch. Normaal is het een beetje een draaikont met opstappen, want krukjes kunnen bijten := Ze bleef heel braaf naast het krukje staan, en ik stijve hark dat ik ben maar aan het hannesen om erop te komen.............Helaas was het krukje niet hoog genoeg, ben ik op de bakrand moeten klimmen :+ _O- lief dier vond alles prima <3 Ze heeft een onwijs brede rug en met zadel zit ze echt als een luxe stoel, maar zonder zadel is het geweldig rijden. Ik heb echt genoten gisteravond. Het wijken en schouderbinnenwaarts gaat steeds beter, sommige stukken gaan al echt super goed zelfs. Afgelopen week eens een travers geprobeerd en wat pakt ze dat snel en makkelijk op, gisteren zonder zadel deed ze dat echt super fijn *\o/* Ik haar uitbundig beloont, bleef die stomme doos travers lopen := volgens mij was ze er zelf ook trots op :=

De galop heeft ze echt nog heel veel moeite mee en sinds afgelopen week ben ik begonnen met de galop wat meer in de training mee te nemen (ik wilde eerst wat betere conditie en wat meer vertrouwen omdat de galop altijd ff tricky is) zonder zadel ging het echt in 1x goed +:)+ zowel links als rechts. Geen perfecte galop maar ze sprong voor het eerst beide galoppen direct goed aan. Vermoeden is dat het zadel niet lekker ligt voor dr omdat ze zo makkelijk haar oefeningen deed gisteren. Nu nog even aftellen tot woensdag als de zadelmaker komt.

Na het rijden hadden we besloten de ukken even in de bak los te laten omdat ze de hele dag op stal hadden gestaan ivm het zeer vervelende weer. We hadden wat leuke foto's gemaakt maar ik krijg de fotos helaas niet geupload -O- -percentage blijft iedere keer hangen op 76%-

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 09:48

Bumper sterkte!!
Verkopen is echt een rot iets vind ik ;)
Hier mijn kwpner te koop staan, maar vind er maar niks aan.

Fijn dat het zo goed ging Allienda!

De rest kon ik even niet bijhouden sorry :o

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 09:56

Sterkte bumper!

Ja heel fijn dat mousey nu geschoren is, ze stond echt te trillen van voor naar achter.. oortjes waren aan het shaken. Maar flink belonen! Ze is zo braaf ze blijft me verbazen :)

Allienda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 10:03

Oh wat vervelend Bumper, ik heb dit al heel erg vaak gehoord dat de Tinker vaak te groen is en vaak als familiepaard/ braaf paard verkocht is. Ik hoop dat je een goed plekje voor 'm vindt, is niet een optie om 'm bv twee maanden in training bij iemand te zetten om even goed door te rijden?

Knappe Moussy !

_Clocloken_Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 10:07

Sterkte bumper! misschien best dan geen prijs erbij zetten? en zeggen dat mijn bij interesse maar eens echt kennis moet komen maken, dan weet je ook of ze ECHT geïnteresseerd zijn.

mouse zag er goed uit op foto! ben benieuwd hoe dit voor haar zal werken :j

Gisteren voor de 1ste keer met Cas in de les gereden! Hij heeft zo heel wat nieuwe indrukken op gedaan :j vreemde paarden, andere ondergrond, tempo aanpassen, schaduw van licht in de piste,... Hoewel zeker niet alles van een leien dakje ging (galop vond hij plots erg moeilijk) ben ik wel ongelofelijk trots op hem, na een paar rondjes voelde ik werkelijk hoe hij ontspande en zijn aandacht meer naar mij ging :j Wel is de trailer nog steeds een probleem en ik snap echt niet waarom.... de ene moment gaat hij er meteen op en de andere moeten we hem werkelijk voetje per voetje erop zetten omdat hij gewoon blijft stil staan... Volgens mij houdt hij gewoon van de aandacht die hij dan krijgt, clown die hij is :+ maar ik kan moeilijk ook 3uur blijven staan..

bumper

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 10:13

Allienda schreef:
Oh wat vervelend Bumper, ik heb dit al heel erg vaak gehoord dat de Tinker vaak te groen is en vaak als familiepaard/ braaf paard verkocht is. Ik hoop dat je een goed plekje voor 'm vindt, is niet een optie om 'm bv twee maanden in training bij iemand te zetten om even goed door te rijden?

Knappe Moussy !

Ze is opnieuw zadelmak gemaakt en wordt nu getraind door mijn instructrice. Tis een leukerd die erg leuk kan lopen, alleen ze blijft wat gespannen soms, wat bij mijn instructrice zo afvloeit maar ik ben soms ook wat nerveus en dan past dat niet. Laat staan mijn dochter. Verder is ze in februari zo uit de kudde geplukt in Engeland met een veulen aan de voet.

Ze kent dus echt weinig. Wandeld wel zo aan de hand overal langs en leek dus heel koel. Mar tis een beetje een binnenvetter en heeft een handige ervaren baas nodig.

Ik baal er alleen zo van dat er nu weer met haar gesleept moet worden. Dat gun ik haar eigenlijk niet.
Dus als jullie nog iemand weten die past in mijn omschrijving..

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 10:21

Balen bumper maar klinkt wel als een weloverwogen keuze. En misschien vind ze na jou een plekje voor het leven.
Binnenvetters zijn lastig ik heb er ook zo een.

Claudie super van Cas hoor! Trailers praat me er niet wat xaffier begint ook ineens te klooien ermee.

Allienda fijn dat het zo goed ging!

Vandaag xaf nog even rijden en dan lekker het weekend op rust denk ik! Hij heeft de hele week dan al gelopen.

Allienda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 10:23

Oh wat jammer zeg! Dus dat is niet echt een optie voor jullie -O-

Wij hebben hetzelfde met onze nieuwe merrie, Indezz (nou nieuw....is alweer bijna een jaar bij ons) Ze heeft voor ze bij ons kwam weinig anders gedaan dan af en toe een blokje buiten om. Ze had geen manieren en geen respect voor mensen, onder het zadel was het een draak -> sturen ho maar, hulpen? had ze nog nooit van gehoord. Maar mam had gelijk een speciale klik met haar en wilde haar hebben en heeft mij gevraagd om Indezz voor haar te rijden/trainen totdat zij erop zou durven (mam is 53). Mam heeft veel werk op de grond met haar gedaan <voetje geven, halster lopen etc>

Mam rijdt nu 2x de week maar ze heeft nog niet het zelfvertrouwen om haar "goed aan het werk te zetten" dus mam doet lekker een half uurtje stap en draf, overgangen, halthouden, achterwaarts. De moeilijkere knoppen zijn dus mijn pakkie an. Maar ik vind het zo fantastisch om te mogen doen voor mam. Indezz is echt qua rijden een kruising tussen onze twee ruinen Keltic en Devin. Echt bijna het perfecte paard voor mij nu ik haar wat beter ken en ben ik stiekem een beetje jaloers op mn moeder :+ Het is een heerlijk paard om mee te werken nu ik door die harde buitenlaag van haar geprikt heb, is ook het eerste paard wat naar me toe komt op de wei <3

bumper

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 10:26

Wil jij Tabby niet kopen ? Hihi klinkt als het paard voor jou

Allienda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 10:33

Haha, we hebben al 6 paarden :+ Dat is het maximum wat we kunnen "hendelen" tijd technisch gezien -O-

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 10:37

Bedankt claudia!
Ja ze zit echt goed in haar vel, begint nu ook haar buikspieren te gebruiken en echt heerlijk te ontspannen.. kan daar zo van genieten <3

Ik zag je filmpje op fb! Knappe cas. Wel een volle bak zeg, niet zoveel ruimte of wel ?

Goh ech jammer bumper! Maar wel goed dat je inziet dat ze bij een ander misschien beter af is, dat is echt een hele goede eigenschap. Want veel mensen kunnen dat niet :)

_Clocloken_Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 10:43

Is een normale bak qua afmetingen volgens mij ietsje groter zelfs maar doordat het donker is lijkt het kleiner en we rijden met 5 :) een leuke groep die elkaar al langer kent qua rijden :j

Shelly wat doet Xaf dan? Cas staat gewoon stil en verzet geen voet meer.. ik zou echt eens willen praten met hem zodat ik weet wat hem op zo'n momenten tegen houdt :') maar we blijven oefenen!

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 10:44

_Clocloken_ schreef:
Is een normale bak qua afmetingen volgens mij ietsje groter zelfs maar doordat het donker is lijkt het kleiner en we rijden met 5 :) een leuke groep die elkaar al langer kent qua rijden :j

Shelly wat doet Xaf dan? Cas staat gewoon stil en verzet geen voet meer.. ik zou echt eens willen praten met hem zodat ik weet wat hem op zo'n momenten tegen houdt :') maar we blijven oefenen!

Hij gaat een meter voor de klep staan en verzet dan ook geen pas. Terwijl hij er jaren lang zo op liep. Nu moet er echt iemand met de stang achter komen want alleen laden lukt niet meer.

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 10:58

o jee wat een vervelende beslissing , maar soms wel de beste...
sterkte bumper

mouse is goed bezig ! top fijn dat ze het zo goed doet.

rijd ze shelly

brave cas! ik vind hem erg knap!

ondeugende stinkers bij toeren wbt trailers paddy stta ook stil totdat er eenpaar biksjes gerammeld worden en hij rent er bijna op serieus.... wat een beest bij toeren

net weer hooi gehaald pff rot klusje hoor dat gesleep ermee maar goed we kunnen weer een poosje voorruit!

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 11:13

_Clocloken_ schreef:

Oh ja dan lijkt hij inderdaad heel klein!
Ik ben dan ook wel verwend, want ik heb vaak de bak voor me alleen :')
Ik weet niet eens hoe groot de onze is haha.

Mouse heeft niet zoveel moeite met de trailer, in ieder geval toen we haar gingen halen stapte ze er zo in en er ook zo uit :)
Volgend jaar wil ik weer een keer naar Havelte! Om te rijden :)
Ik heb nu echt zo'n zin om weer zelf te gaan rijden :D gaat helemaal goedkomen met ons.

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 11:29

Als je naar Havelte komt kom ik evt ook met Betsy :) of met mijn fjord heeel braaf.

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 12:06

JoycexEnya schreef:
Als je naar Havelte komt kom ik evt ook met Betsy :) of met mijn fjord heeel braaf.

Is pas volgend voorjaar hoor :)
Eerst weer zelf rijden en hier in het bos oefenen :D
Stalgenoot met haar fjord gaat sowieso mee, maar je mag altijd aansluiten natuurlijk :j