Dat is wel schrikken ja hetlevenwint. Bij Arya was het gelukkig wel een beetje te zien. Scheelt dat ik eerder drachtige paarden heb gehad, want herkende het niet alleen aan haar buik maar ook aan haar gedrag wel een beetje. Ik ben blij dat ik nu alles op orde kan brengen (stal/juiste voer/bevallings-spul enz.)
Dat is ook een flinke verassing Ellie!
Druk druk druk dus Leonoor
Wat een sneeuw zeg hier... het lijkt wel kerst op de eerste dag van de lente.
Lori
Geplaatst: 20-03-13 19:57
Mijn moeder heeft dan meermaals DA nog laten komen omdat ze het had vermoed. Maar die hield iedere keer vol "je pony is gewoon te dik, geef der minder eten!".
Net een hele hoop van Jack zijn maten gemeten voor equitana .
En die was terug enorm flink bij het borstelen, terug ruim een halve emmer afgekomen maar deze keer enorm veel onder zijn manen en aan zijn voorbenen. Bij zijn nek was die enorm aan het genieten .
T was vooral heel erg schrikken met die cavia's.want we vonden het leuk een groepje met die beestjes te hebben(t waren er 5,samengevoegd van verschillende mensen die er niet meer voor konden/wilden zorgen),maar in ene met 13!cavia's opgescheept te zitten is wel wat anders.het is al een wonder dat het niet eerder was gebeurd,want 1 van de mannetjes hadden we al vanaf t begin(blijkt later).uiteraard hebben we de heren meteen apart gezet.de jongen hebben we uiteindelijk naar de dierenwinkel gebracht,al hadden die ook liever geen diertjes van particulieren.
daarstraks weer even op eros gezeten.in stap een beetje aan wijken gedaan(dit moet eros leren,en ach ja voor mij is t ook nieuw natuurlijk).best eng(vreemdgenoeg ga/wil ik meehangen met bochtjes draaien,die tic heb ik ook in de auto),maar ja dat went vanzelf.
tinker_sally
Geplaatst: 20-03-13 21:25
Fijn dat je zo lekker hebt gereden Jolanda. Door wie wil je Dana laten dekken?
Ellie had ook gereden. Dat meehangen heb ik ook last van, vooral in draf. Moet ik me soms echt op corrigeren
Baby caviatjes zijn schattig. Hier ook ooit eens een nestje gepland gefokt met een cavia. Die zat tot haar bevalling samen met het mannetje, en toen ze ging bevallen hebben we ze gesplitst. Hadden een afscheiding in het hok gemaakt, maar achteraf was dat niet stevig genoeg want de volgende ochtend liep alles samen. Was ze die nacht weer gedekt en zwanger. Wat totaal niet de bedoeling was, dus hadden we tijdje daarna weer een nestje. Moeders is helaas vorige week gestorven op 4 jarige leeftijd. Haar kinders zijn er nog allemaal. Het zijn ook zulke gezellige beestjes. Ruiken ze groentes gaan ze fluiten, ritselt er een zak gaan ze fluiten, doe je het hok open gaan ze fluiten.
Hier viel er heel de dag natte sneeuw naar beneden. Ben dat zo zat. Kom maar op met die 20 graden. Zag wel dat Sally nu iets meer begon te ruien. Was haar nek aan het aaien en daar begon het goed los te laten. Had ik haar weer op de wei gezet, was binnen met haar eten bezig. Ga ik even kijken wat zij aan het doen was. Was ze helemaal naar achter gelopen in de wei ziet ze mij, komt ze in galop naar voren gerend tot aan het hekketje. Ze liet een heel spoor achter
Ben zelf ook benieuwd wat ik van het zadel ga vinden. Voor zover ik kon vinden is het er ook één met cair. De nieuwprijs was 895,-- en er is maar een paar keer opgereden. Het paard waar het voor is werd vlak na de aanschaf ziek. En het staat nu te koop voor 550,-- Nu heb ik er helemaal geen verstand van wat dat cair inhoudt, maar wil het wel proberen. Wie weet vind ik het wel wat en hoef ik niet meer verder te zoeken. De bomen zijn wisselbaar had ik begrepen, dus mocht Sally nog groeien kan ik dat nog veranderen. En het zou een soort van kunststof zijn? Dat is ook wel fijn als we straks door het water gaan crossen.
Je bedoeld een Wintec (issabel) cair ? Heb ik ook nog voor getwijfeld maar voor Jack ging ik al een wintec wide nodig hebben. Heb er wel nog opgereden op een wintec en zit echt wel goed! Daarom dat ik nog heb getwijfeld voor een.
Ik heb de Wintec 350 denk ik.. Goedkoopste. Zal er eens een foto van maken als ie op Tink ligt Zit echt goed en rijd fijn! Kwaliteit ben ik ook over te spreken zeg!
Zo lees ik weer overal sneeuw. Hier in het hoge noorden gelukkig droog maar wel ontzettend koud. Stond echt een ijzige wind vandaag. Het is echt heeel erg tijd voor Lente en het daarbij horende weer.
Vandaag een klein feestje Jonas is vandaag alweer 6 geworden. Dus vandaag even geen moeilijk werk maar heerlijk even gespeeld en vrijheidsdressuur gedaan. Jonas had hier duidelijk ook heel veel zin in en kon niet op houden met apporteren. Toch wel zijn favoriet zo grappig om te zien.
Jolandaa_
Geplaatst: 20-03-13 21:47
Waarschijnlijk toch door Yellow Fellow. Dat is even afhankelijk wat er nu uit Mary rolt. Ben zelf nog wel aan 't rond schumen voor een leuke hengst. Had er laatst een mooie gevonden, maar 't dekgeld was 't dubbele van Yellow word 'm niet..
Hier ook baby cavia's gehad. Ik had 2 vrouwtjes, helaas is er 1 in 'tzelfde nest door broertje gedekt.. Moeders is 2 dagen na de bevalling overleden. Jonkies hebben 't gemakkelijk gered.. Heel apart, ze zijn geboren op de dag dat m'n oom stierf Dus toen had ik er 3. De baby's waren vrouwtjes dus die bleven. Uiteindelijk grote cavia ook overleden. Een jonkie na een half jaar af laten maken door (inmiddels ex) schoonvader. beestje was ziek, stonk een uur in de wind. Andere cavia heeft toen nog 2 jaar geleefd. Afgelopen september in laten slapen. Beestje zat vol met tumoren Vind cavia's mega schattig vooral als ze geboren zijn met die mega hoofden
Cair is lucht. Ipv wollen opvulling zit er lucht in. Dat past zich aan aan een paardenrug en 't gewicht van de ruiter.
Meningen zijn er over verdeeld. Maar hier bevalt hij op 4 paarden prima (met dezelfde boom maat). Op stal meerdere met zo'n soort zadel. Dit is voor ons gewoon een fijn zadel, gezien we deze voor meerdere paarden kunnen gebruiken. Dit zadel past zich aan 't paard aan. En bij wol vulling zouden we 4 verschillende nodig hebben
Wintec's blijven van prijs- kwaliteit super zadels. Het is puur door dat ik twijfelde en al lang boomloos wilde (en toen een interessante op ebay vond). Had ik dat koopje niet gevonden was ik vermoedelijk bij Wintec geëindigd toch.
Massimo trail vind ik ook super van zadel, eens kunnen aan voelen op horse expo. Alleen de prijs, awtch
Ik en Laura hebben nog na dat je weg was een Massimo tegen gekomen . Ken het verschil tussen wintec en massimo wel (en al zeker als het er met koeien van letters naast staat) .
Oh oké, want er was een proef zadel van Wintec, dat héééél hard op de massimo leek.
Lori
Geplaatst: 20-03-13 22:04
Proefzadel van wintec ook gezien . Vind het eigenlijk ook wel een optie (de massimo) maar dan pas over enkele jaren als de groei van Jack stabiel is, zou eerst kijken zoizo voor een western zadel eventueel (al dan niet semi- boomloos of boom). Maar pas over enkele jaren.
Laatst bijgewerkt door Lori op 20-03-13 22:26, in het totaal 1 keer bewerkt
Hoi mensen, ik heb me al een tijdje even niet laten zien hier. Lezen doe ik wel maar heb eerlijk gezegd niet de moed om iets te plaatsen. Zat al een tijdje in een dipje en nu heb ik ook nog eens te horen gekregen dat ik met 3 maanden op zoek moet naar ander werk. Na hier bijna 10 jaar gewerkt te hebben treft ook dit bedrijf de financiële crisis en moeten ze wel snijden in personeel. Wel raar hoor en het voelt echt klote. Heb geen idee hoe het nu verder zal gaan. Dus als iemand iets weet voor mij . . . je weet maar nooit.
Met Luna gaat het wel redelijk. Helaas alleen nog steeds rij problemen (ondanks bezoek osteo en tandarts) we zijn nu aan het uitsluiten wat het zou kunnen zijn. Zadel of hoofdstel? Hier baal ik ook enorm van. Had me helemaal ingesteld op dat we nu eindelijk eens verder kunnen gaan met inrijden, maar helaas.
Even heel snel; Maartje gefeliciteerd! En Karlijn ook met je nieuwe aanwinst en hoop voor jullie dat jullie huis door mag gaan! En Kaat nog sterkte!
Verder zie ik alle leuke foto's en zijn er een paar nieuwe mensen bijgekomen, welkom!
Dus dat jullie even weten dat ik wel mee lees en zo en wel aan jullie denk!
Zodra ik weer wat beter in mijn vel zit dan hoop ik weer een positief berichtje te kunnen plaatsen.
Mooie hengst Jolanda. Mooie kleur heeft hij. Gaat zeker iets moois uitkomen. Is mooi zadel om te zien die IW. Hopelijk zit het ook lekker. Boomloos vind ik dan weer niets voor mij. Massimo hoor je veel positieve verhalen over, maar vind die prijs ook net iets te. Als het moet dan moet het, maar als het minder kan is het altijd mooi meegenomen.
Sterkte met het vinden van een nieuwe baan Magica. Ontslag is nooit leuk, en al helemaal niet na zo'n lange tijd. Hoop dat je snel een nieuwe leuke baan hebt gevonden. En balen dat het rijden niet wil vlotten.
2 jaar geleden kwam uit die combi Cullan rollen. Onwijs lief dier, gemakkelijk in omgang. Helaas kunnen wij niets met een hengstje doen. Dit jaar krijgt Dana's halfzus Mary (v. Collin v.d Gorterstraat) een veulen van Yellow. We zijn zeer benieuwd.
NathalietjeB
Geplaatst: 20-03-13 23:13
nou vandaag toch milk geschoren en ja hoor ze heeft luis....dus dit weekend maar eens met sebacil aan de slag... en morgen maar eens even naar me agregaatje kijken want die sgeet er mee uit toen ik milk dr hoofd en benen nog moest doen dus nu ziet ze er niet uit...en kreeg dat stomme ding niet meer aan de praat..
Kun je niet aan butox komen? Dat heeft jaron enorm geholpen!
Caily
Geplaatst: 21-03-13 04:39
Lor, Collin vd Gorterstraat bedoel ik
Karlijn, heb je nog een Pb'tje voor mij? Gefeliciteerd met Luna! Wie weet blijft dat bruine wel hoor, Caily heeft het ook nog steeds, en die wordt al 13!
Brave Sally! Echt leuk om te horen hoe blij je met haar bent en geniet van elke stapje vooruit. Ik herken het
Kaat, ja, ik wist dat jij naar de sokkewasrit ging, ik vind jammer jou en Tinky niet te kunnen ontmoeten, maar voor mij is qua vervoer en afstand de hengstenkeuring makkelijker, en hoe graag ik het wil is om het even, dus dan dit jaar maar nog een keer naar de keuring, wie weet volgend jaar naar de sokkenwasrit? Stiekem hoop ik dan dat ik de eigenaar van Kyra zo ver krijg dat ik met Kyra kan gaan Wat fijn dat het alleen buiten rijden met Tinky zo goed gaat!
Maartje, nieuwe dekje staat Izzy super! Ze ziet er ook erg goed uit! Gefeliciteerd met de dracht van Ayra! Ben benieuwd wat eruit komt rollen, hoop voor je dat alles goed gaat!
Selda, Emira is leuk! Ben benieuwd hoe ze eruit gaat zien met spiertjes...
Jolanda, zag dat Cullan verkocht is op facebook, hij is een mooie aanwinst voor de hengsten in het noorden, en ongetwijfeld een super huisje! Ben nu al benieuwd naar Dana's veulen van vorig jaar, haha. Heb je nog recente foto's van Mary, sorry dat ik er zo om zeur, maar vind haar zo geweldig leuk, ben benieuwd hoe ze ohz eruit ziet. Caily mag in 2014 daten met Collin, ik ga zaterdag 13 april bij zijn zoon Shenco op bezoek (heb er al eens eerder mee gereden, was erg leuk!), en ook zijn dochter Yarah en kleinkind bewonderen (die moet nu nog geboren worden, moeder is een Collindochter, vader is de hengst Deaglan), en zondag ga ik dan bij Collin thuis op bezoek! Heb er zoveel zin in!! Mary x Yellow Fellow is ook een interessante combi, hmmm... Wat zoek je in een hengst voor Dana? En qua afstand/prijs?
Ramona. Gaat alles goed met jullie?
Veel positieve verhalen over Wintec IW, hmmm... Ik weet nog steeds niet wat ik wil voor Caily, momenteel ben ik naar twee dingen wat serieuzer aan het kijken op zadel gebied, maar sta nog steeds voor veel open. Had toen ik haar net had een wintec zonder cair voor haar, bleek wat bobbel te zitten, Caily vast in dr rug, brrr, zonder cair komt hij er hier niet meer in
Maar wel lekker gereden dus Ellie, meehangen in de bochtjes, als je je er al bewust van bent scheelt al de helft
Jonas jarig, gefeliciteerd!
Hopelijk is Milk snel van de luizen af
Vandaag niet bij de paardjes geweest, morgen Jut en Jul allebei rijden, dus genoeg te doen. Verder drukdrukdruk met werk, vind het nog leuk ook
Leuk dat het rijden zo goed gaat Ellie! Wat mij heel erg helpt om niet mee te gaan hangen is net de andere kant langs je paard kijken. (bijvoorbeeld bij een volte ben je geneigd naar binnen te hangen en kijk je ook vaak naar binnen. Als je nou niet naar binnen kijkt, maar net langs de andere kant van je paard, dan zit je meteen een stuk beter)
Sally een heel spoor gemaakt
Jeetje wat rot Magica, en dat na zoveel jaar! Sterkte! En wat jammer dat het rijden even wat minder gaat. Niet opgeven hoor, fijn dat ze nagekeken is. Hopelijk vinden jullie snel een oplossing.
He wat vervelend, Milky toch luis, vond het al zulke typische schuurplekken. Neocidol of Sebacil heb ik ook de beste ervaring mee.
Magica: Jeetje wat rot.. Hopen dat er snel gevonden is waar het van komt dit soort dingen zijn altijd zo lastig te vinden.
En Milky luis bah zo vervelend. Vorig Jaar ook gehad bij Jonas gelukkig heel snel ontdekt en direct kunnen wassen en scheren kunnen voorkomen. Wij hadden Sanacuran of zo iets ervoor.
En Hier heb ik een wintec zonder cair heel bewust voor gekozen. Er kan dan meer aangepast worden aan het zadel door een zadel maker is dan gewoon als de meeste andere zadels met wol. Ik eb die van mij nieuw gekocht en na een poosje rijden hem na laten kijken door de zadelmaker. En als ik twijfel komt die er weer bij. als er bobbels in de wol zitten wordt er al erg lang doorgereden zonder te controleren. Of gevuld door slecht zadelmaker. Dat hoort zeker niet.