[TI] Tinkertaxatie topic [max. 2 foto's]

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

kimmegie

Re: Tinkertaxatie topic [max. 2 foto's]

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 19:55

Teuntje111 schreef:
Keely: mooie zware merrie, met helaas iets licht beenwerk in verhouding, wel veel behang! Complimenten over de controle over haar zomereczeem! Gave uitstraling! ondanks de zomereczeem zet ik haar op 3250 euro, ze doet me iets Lachen

Dank je voor je compliment.

Ik heb haar in de zomer altijd met een Boet deken op staan vandaar dat ik het goed onder controle kan houden.
Heb zoveel andere dingen geprobeerd maar dit is toch echt het beste vind ik.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 21:52

Hallo, ik ben via een ander topic door de moderator doorverwezen naar dit topic omdat hier de bont-fokker en kenners zouden zijn. Ik heb een vraag aan jullie en ik hoop dat jullie de moeite willen nemen om mij hierop antwoord te willen geven, hoe moeilijk dat ook zal zijn.
Ik heb vorig jaar een rijpaardveulen KWPN gefokt waarvan de vader op papier homozygoot zou zijn voor tobiano. Helaas was mijn veulen vos en na onderzoek op DNA vaderschap en tobiano bleek dat de hengst heterozygoot moest zijn, omdat mijn veulen geen tobiono gen droeg. De hengst is kosteloos hertest in Engeland en die bevestigde de eerdere uitslag, idd heterozygoot. Omdat ik natuurlijk niet voor niets mijn keuze voor deze hengst heb gemaakt, zijn we bezig om er een zaak van te maken en is de dagvaarding bijna compleet.
Mijn opdracht is als volgt: ik moet zoveel mogelijk taxaties op papier krijgen, waaruit het verschil van waarde zichtbaar is tussen een bont en een niet-bont veulen. Ik weet dat dit niet alleen afhankelijk is van kleur, dat de afstamming en bewegingen maar ook emotie hierbij meespelen. Toch heb ik dit advies van onze juriste gekregen, om het verschil zo duidelijk mogelijk te krijgen in de ogen van een leek.
Mijn vraag naar jullie: zouden jullie de moeite willen doen om mij het verschil bedrag te noemen tussen een bont en een niet-bont veulen? Jullie zijn immers de kenners als het op bontfokken aankomt. Ook als het niet mogelijk is om zo'n veulen te taxeren, zou je dit dan alsjeblieft willen aangeven, want ook daar kan ik iets mee. Heel erg bedankt voor jullie medewerking!!

Groetjes, Astrid.

Caira

Re: Tinkertaxatie topic [max. 2 foto's]

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 17:48

Tsja zoals wij altijd zelf zeggen: een goed paard heeft geen kleur. De prijzen voor de niet bonte tinkers zijn in mijn ogen echt niet veel lager dan de wel bonte. En als ze dat wel zijn is er met de bouw van het paard zelf meestal wel iets mis.

Maar dat is mijn bescheiden mening, misschien is sommige hier een andere mening toegedaan.

Wel een vervelende zaak zo te lezen, maar ik zou blij zijn met het veulen en de zaak laten rusten.

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 17:57

Lastige zaak idd!

Prada weer een keer!
Prada is van 20-06-2003, bijna 7 alweer dus.
Haar moeder is Patty van de gadedijk ( stermerrie)
en papa is Crosby van de Asheuvel.
Ze is zelf in het bezit van 1 1e premie en 2 2e premies.
Het kan een moeilijke merrie zijn, maar zodra je haar vertrouwd doet ze alles voor je. Dressuur is niet helemaal haar ding, maar springen vind ze geweldig!

Afbeelding
Afbeelding