[TI] **recordpoging tinker rit**

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

DianneM

Re: **recordpoging tinker rit**

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 11:50

Is het geen aanrader om trapperige tinkers een verplicht rood lint in de staart te laten doen?? Bonita is al eens eerder uit het niets door een andere tinker voor haar kinnebak geschopt in een wat grotere groep.. En Bonita kan soms bij echte (vooral effengekleurde) bumperklevers wel eens een bokje geven.. Verder is ze wel ontzettend braaf en zeer rustig, maar als ze met hun snuit of borst tegen haar achterste komen, voelt ze zich erg ongemakkelijk. Bonita zal dus zowiezo een rood lintje dragen.

chas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 12:42

Teuntje111 schreef:
Is het geen aanrader om trapperige tinkers een verplicht rood lint in de staart te laten doen?? Bonita is al eens eerder uit het niets door een andere tinker voor haar kinnebak geschopt in een wat grotere groep.. En Bonita kan soms bij echte (vooral effengekleurde) bumperklevers wel eens een bokje geven.. Verder is ze wel ontzettend braaf en zeer rustig, maar als ze met hun snuit of borst tegen haar achterste komen, voelt ze zich erg ongemakkelijk. Bonita zal dus zowiezo een rood lintje dragen.

Pling

ik vindt dat wel een heel goed idee !

mn verzorgster wil ook mee ..ik pb je even angelique

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 15:20

Goed idee! ga ik ook maar doen. Ze kan een beetje dominant zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 15:44

- Bevestig het nummer aan het hoofdstel van je paard. (herkenning in geval
van……)

Het kan toch ook aan het zadel? Mijn tink is een beetje kopschuw.

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 16:38

verzoek van de kant van Annelot en mij, mogen wij met onze hengsten achterop, is voor onze paarden prettiger, ze worden anders misschien heftig met al die lekkere wijfjes achter hen Haha!

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 16:45

Er rijden toch wel meerdere hengsten mee?

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 16:54

ja, best veel volgens mij. Maar aan die mutsen van mij te zien is duidelijk het seizoen nog niet afgelopen Bloos!

Maarrehh, kan je dan niet beter voorop rijden? Dan zijn de lekker wijven uit het zicht Haha!

Rosey

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 17:22

Ben ik blij dat Rosey NU hengstig is, hihi.

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 05:26

ghehehe, Rosey geen last meer van dus,
nee achterop is prettiger, hij gaat anders de hele tijd omdraaien en hij wil soms wel eens een kets naar achter geven als hij in z'on heerlijke machobui is,
ik vraag het niet voor niks hoor, als ik dit toch weet van mijn eigen paard is dat toch niet z'on gekke vraag, het is voor de hengsten niet altijd makkelijk hoor al dat vrouwelijke schoon en niet aan mogen komen, het is nog steeds dekseizoen.

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 07:09

Vond het zeker geen gekke vraag, veiligheid gaat voor alles. Tis ook echt wel het walhalla de 30e.. 100 tinks, waarvan misschien wel de helft merries Clown

Is er eigenlijk ook een aparte hengsten-wachtplaats (zadelplaats) geregeld? Als dat door elkaar moet, dan heb je denk ik ook wel de poppen aan het dansen..

Bonita kan best wel eens nu hengstig zijn, maar als ze knappe hengsten ziet, is ze het zo weer... Bloos!

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 07:22

Teun: ik geloof het wel

Pff ik hoop dat irish op tijd beter is!

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 07:34

Opzadelen ed moet met Baggio geen probleem zijn in de groep. DIe is wedstrijdterrein gewend.
En ik denk dat voor hem de merries niet zo'n ramp zijn, maar andere hengsten Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 08:20

Ach, ik zou er niet veel problemen mee hebben als mijn tinker merrie gedekt word door een mooie hengst Clown

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 08:57

En de voorbenen + kaak van een hijgende hengst in je eigen nek Knipoog

Koosjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 09:05

Hebben jullie inmiddels wel klaarovers? Wij hebben afgezegd omdat het ons erg onverantwoordelijk leek om met 100 tinkers die bv te moeten oversteken.. uiteraard erg jammer want we hadden er zo'n zin in! Hopelijk komt er nog een keer zo'n rit maar dan met wat meer aandacht voor de veiligheid..
De mensen die wel gaan:
Veel plezier! Pling

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 09:06

Hebben jullie serieus waar enkel daarom afgezegd? Scheve mond
Dat zal vast wel goed geregeld worden, toch?

Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 10:24

Nemen er een paar toch even een oranje hesje mee. Zo opgelost lijkt me.

silas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-06 11:57

Teuntje111 schreef:
Is er eigenlijk ook een aparte hengsten-wachtplaats (zadelplaats) geregeld? Als dat door elkaar moet, dan heb je denk ik ook wel de poppen aan het dansen..

Koosjee schreef:
Hebben jullie inmiddels wel klaarovers? Wij hebben afgezegd omdat het ons erg onverantwoordelijk leek om met 100 tinkers die bv te moeten oversteken.. uiteraard erg jammer want we hadden er zo'n zin in! Hopelijk komt er nog een keer zo'n rit maar dan met wat meer aandacht voor de veiligheid..
De mensen die wel gaan:
Veel plezier! Pling

DENKEN JULLIE NOU ECHT DAT WIJ OVER AL DEZE DINGEN NIET HEBBEN NAGEDACHT!!
SORRY MAAR IK WALG DUS VAN DIT SOORT OPMERKINGEN!!

Sommige bedoelen het goed hoor maar...pfffff.....jullie hebben echt geen idee wat voor een organisatie hierachter zit!!

#Koosjee: mag ik even weten wie jij bent om te checken of jij je al per mail hebt afgemeld?

chas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 12:16

Koosjee schreef:
De mensen die wel gaan:
Veel plezier! Pling

Silas was me even net voor Vork .......je kan jezelf toch wel voorstellen met zoiets groots dat alles maar dan ook echt alles geregeld is ....

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 12:45

Wij hebben ons nog niet aangemeld, wij twijfelen nog steeds.
Kan ik me ter plekke, op de dag zelf, ook nog aanmelden?

silas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-06 13:23

liever niet ter plekke aangezien we met diverse dingen rekening moeten houden en de hoofdstelnummers moeten maken van te voren

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 14:41

silas schreef:
Teuntje111 schreef:

Koosjee schreef:
De mensen die wel gaan:
Veel plezier! Pling

DENKEN JULLIE NOU ECHT DAT WIJ OVER AL DEZE DINGEN NIET HEBBEN NAGEDACHT!!
SORRY MAAR IK WALG DUS VAN DIT SOORT OPMERKINGEN!!

Sommige bedoelen het goed hoor maar...pfffff.....jullie hebben echt geen idee wat voor een organisatie hierachter zit!!

#Koosjee: mag ik even weten wie jij bent om te checken of jij je al per mail hebt afgemeld?

@Silas, ik bedoelde het absoluut niet vervelend, maar heb hierover niets in de regels terug gevonden, vandaar mijn vraag..

@Koosjee: er lijkt mij echt niks veiliger als met 100 tinkers oversteken.. Ik heb al diverse grotere ritten gereden en het is echt 100 keer fijner om met zijn 20-en of meer over te steken als in je uppie of met zijn 2en..

silas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-06 14:52

silas schreef:
- Bij aankomst in Kootwijk volg je de instructie op van parkeerbeheer.

#Teuntje: zie deze regel Knipoog (we kunnen niet alles letterlijk in de regels zetten, dan worden die namelijk zoooooo enorm dat je er een boekwerk van kunt maken Haha!

ik snap dat je het goed bedoelde vandaar mijn opmerking dat sommige het vast goed bedoelen...
Wordt er alleen een beetje geirriteerd door dat er een enkele zijn die zo lopen te zeuren over klaarovers en zo....
Ze hebben geen idee van de organisatie die erachter zit...VEILIGHEID STAAT BOVENAAN!!

#TinkerMuts: goede vraag! we houden wel degelijk rekening met de hengsten en jullie mogen dan ook zeker achteraan rijden wanneer dit voor jullie hengsten fijner is.... Knipoog

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 15:27

Oke, duidelijk Haha!

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 19:02

Pfff Chev heeft een eigenwijs lappie Boos!
Laatst bijgewerkt door Cheveyo op 15-09-06 19:04, in het totaal 1 keer bewerkt