Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
snowdon schreef:En als de sokken aangroeien heb je t 10x zo hard terug....
dobbel schreef:Mag ik vragen wat eprinex is, vasthi
Vasthi schreef:Eprinex Pour - On
Voor de bestrijding van infecties veroorzaakt door maagdarmwormen, longwormen, runderhorzellarven en de kleine koevlieg en voor de bestrijding tijdens het weide- en stalseizoen van luizen en maagdarmwormen. Eprinex Pour-On dient over het midden van de rug te worden toegediend in een dunne streep van de schoft tot de staart.
Uitsluitend voor uitwendige toediening in de aanbevolen dosering van 1 ml per 10 kg lichaamsgewicht, overeenkomend met de aanbevolen dosering van 0,5 mg eprinomectine per kg lichaamsgewicht. Het product dient over het midden van de rug te worden toegediend in een dunne streep van de schoft tot de staart. Indien na toepassing ter bestrijding van luizen de verschijnselen niet zijn verdwenen (neten van luizen zijn immers ongevoelig voor eprinomectine), dient de toepassing na 21 dagen herhaald te worden.
De volledige naam is dus Eprinex Pour On. Bij Vasthi heb ik het met een penseeltje tussen de sokken gestipt (niet over de rug dus!) en dit na een week herhaald. Deze behandeling was tevens een ontwormingsmiddel voor haar. Ik weet dat dit middel ook bij paarden met luizen gebruikt wordt.
Pellie schreef:jep annick, nu na een dikke week verder ook nog. die allergitum, is dat een algemeen iets of speciaal voor dieren? en dat voer, kun je me er iets meer over vertellen of heb je er een site van?
allergitum is van vsm zie ik, ik ga dat zeker proberen. bedankt!