[TI] [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

silas

Re: Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 08:09

Goedemorgen Allemaal,

Het was echt heel gezellig gister....veel bokkers ontmoet en veel mooie tinkers gezien....daarna lekker gemact heeeeeeeeeeeeeeeerlijk....

#WenK: als jij maar weet dat Lisje een toppertje is....

#Jeetje Vasthi...dat is naar als paarden naar elkaar gaan trappen...
Ik zag ook in ring 2 (de linkerring) dat er een tinker een trap uitdeelde maar het meisje die met de tinker erachterliep ving zo'n beetje de trap op.....auw!

#Esme_27: van harte gefeliciteerd!!! Je mag terecht trots wezen op Nuala en de zusjes. En nou inderdaad niet meer teleurgesteld zijn als een volgend veulen ook effen is....ze lopen alle anderen er uit!
Ik heb Hindu en Maddox gefilmd....moet even gaan stoeien en zal proberen een filmpje voor je te knutselen...

#Leonoor: hoe gaat het met je? en met josephine!

#Desillies: ringmeesteres!

#Bonte: Moet je maar niet overal voor staan met je snufferd......straks kom jij ook nog jankend op de foto te staan!
En mooi zeg die foto.....allemaal bokkers op een rij.....en jij maar denken dat we het niet doorhadden

#Annick: jammer dat je er niet was!

#Karuna: gefeliciteerd met jullie huisje

#SuperRoos: zou jij mij aub willen mailen aruyters@msn.com.......kunnen we nog even verder kletsen over Parelli....

#Tinkermuts: jij hebt ook wel een hele gave hond zeg! Ben zeer gecharmeerd van Husky's....We hebben elkaar verder niet echt gesproken maar dat komt 1 oktober wel

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 08:32

zeker weten Silas
er zijn wel wat meer bokkers die ik helaas niet gesproken heb
maar gelukkig ook wel weer een boel wel
thanks, ben zelf zeer gek op mijn hondje

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 08:38

zozo ben ik weer, hele nacht niet geslapen en ga zo het bos in met de kar en paardjes van vriendin, wordt slape dus haha

baileys, haha jou ben ik vergeten in het rijtje van mensen die ik ontmoet heb sorry schaam me rot haha

tinkermuts, zag je wel zitten ja, maar je was druk aan het kijken en kletsen ook al geloof ik dus heb me niet even voor gesteld, hihi onbeschoft

cora, gewoon foto''s plaatsen, en anders de hele bubs pben, ben erg benieuwd, succes!

verder nog niks te melden, echt brak haha

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 09:01

Iedereen van harte gefeliciteerd met de behaalde premie’s, wat een topprestaties allemaal zeg! Ben ontzettend benieuwd naar de foto’s!!

Hier nog zo iemand die ontzettend baalt dat ze d’r niet bij geweest is ..

Jean; leuk feestje achteraf gehad? haha

Wauw, mooie zadeltjes, Maya..

WenK; jammer zeg dat het zo gelopen is, ik ga zo even het topic lezen!

Ik heb sinds gisteren m'n boomloze zadel thuis, dus dat wordt proberen vanmiddag
Leon wilde van de week ook komen kijken hoe dat nou zat enzo. Ben zelf ook zó benieuwd.
Ik hoop dat het volgend jaar wel lukt om naar de keuring te komen, met of zonder paard.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 09:05

esme ook nog felies met je dames, kon ook bijna niet anders hè?

elke, veel plezier met je boomloze!

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 09:39

Leuk Tinkerartikeltje in de zondagkrant van de Twentsche Courant Tubantia vanmorgen:

Afbeelding

Verder iedereen weer van harte gefeli met de behaalde resultaten en wederom Mariel: wat een prachtige plaatjes!

Als het goed is, was m'n zusje er ook (Flettie), volgens mij stond ze achter de Stamboek stand!! NIEMAND haar gezien? Aaahhh....nouja...ze is ook niet zo groot natuurlijk....
Laatst bijgewerkt door MamaMiesje op 18-09-05 09:40, in het totaal 2 keer bewerkt

crazy_funky

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 09:39

zo dat ziet er goed uit voor de meeste met een 1e premie
gefeliciteerd allemaal!!!
ik ga nu opzoek naar de foto's..

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 09:46

Silas, hier alles goed hoor, maar erg druk. Fien doet het goed, zal binnenkort wel even nieuwe foto's erop gooien!

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 09:51

Goedemorgen

Shayla, wat goed!!!!!! Gefeliciteerd zeg

Chubby, leuke dag gehad dus! Mooie Tinks gezien, maar eigen paardje blijft het mooiste he leuk dat jullie uitgenodigd zijn voor de bruiloft. Scheidingen maakt het vaker wel moeilijk. Jan ’s vader is bij ons niet op de bruiloft geweest. Hij heeft er al vanaf zijn 15e geen contact mee. Leuk dat je zusje er zo ‘in op gaat’.

Wenk, voor jullie een minder resultaat

Pel, de laarzen zijn nu een jaar oud dus ik denk niet dat ze er bij de importeur wat aan doen…

Vasthi, wat een schrik zeg dat Cesair getrapt is 2e premie is ook

Esme, ook super resultaten

Desillies, ik was er niet hoor Maar leuk dat je zo veel bokkers hebt gezien.

Tricky, sterkte met je vader

Haha leutig.. grappige term Maya. Dat zijn zeker mooie zadels. Lijken me heerlijk te zitten

Weer mooie foto’s van Bonte gezien.

Roos, jij hebt dus ook een heerlijk dagje gehad. En lekker veel mensen gezien. Veel plezier in t bos.

Coydog, juist leuk om daar vanaaf een pica van neer te zetten

Mazzel, succes met testen. Ben benieuwd wat je er van vind!

Wij zijn gisterenavond bij mijn ex-collegaatje in haar nieuwe huis wezen kijken. Groot hoor! Haar hondjes blaften bij iedere beweging die we maakten en aan het eind van de avond had ik vreselijke last van mijn longen. Moest weer puffen en eerst maar een flinke wandeling gemaakt voor we naar huis reden. Thuis nog een biertje op en wat lekkers uit de oven..
Heb iig goed geslapen

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 09:56

silas schreef:
Het was echt heel gezellig gister....veel bokkers ontmoet en veel mooie tinkers gezien....daarna lekker gemact heeeeeeeeeeeeeeeerlijk....

Zijn jullie zonder mij gaan maccen Ik was jullie ook al kwijt aan het einde

Citaat:
#Bonte: Moet je maar niet overal voor staan met je snufferd......straks kom jij ook nog jankend op de foto te staan!
En mooi zeg die foto.....allemaal bokkers op een rij.....en jij maar denken dat we het niet doorhadden

Ik wel een andere leuke nog van je Krijg ik toestemming die te plaatsen??????

Tante Miesje: Ik herken Jos Driessen zo helemaal niet met dat kale hoofd.
Laatst bijgewerkt door Bonte op 18-09-05 10:00, in het totaal 1 keer bewerkt

jeanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 09:59

Shayla van harte gefeliciteerd ik snap dat je dan emotioneel word.

Esme ook super resultaten.

Wenk als ze voor jou maar nr 1 is

Helaas kon ik er niet bij zijn gister volgende keer beter.

Jellie MH laarzen zijn al zo duur die dingen moeten gewoon goed blijven.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 10:06

Morguh!

Jel, hoe komt het dat je zo'n last had van je longen? Heb ik weer eens iets gemist?

Leonoor, jaaaa: wij willen nieuwe foto's van je beeb! Vandaag ga je een ritje maken, toch? Have fun en doe voorzichtig!

TanteMiesje, inderdaad een leuk artikeltje! Had laatst een gesprekje met 2 echte warmbloedmutsen. Dacht altijd dat zij wat min dachten over de Tinks. Maar zij zijn bijzonder gecharmeerd juist. Met heavy complimenten voor de gangen van Chub (dat menig warmbloed daar jaloers op zou mogen zijn ofzoiets... ?)... Natuurlijk hebben we Marlien ook gezien! En ff gebept. En zelfs wat gekocht aan 't einde van de dag Maar ja, zij aan het werk én ik aan het werk. dat geeft weinig tijd voor echte gezelligheid...

Elke, probeer dan 1 oktober vrij te krijgen: dan kun je mee naar de nakeuring in Zeeland! En als het kan, als het mag... Zou ik ook graag je boomloze eens uitproberen?

Roos, veel plezier vandaag met het ritje! Lekker lui doen op de kar en toch met paardjes bezig. Beter! En dank je voor het compliment over m'n ogen

Vond ook de ingang van ring 1 niet erg handig gedaan. Vooral omdat de keuring door moet gaan en de paardjes elkaar dus snel moeten opvolgen voor de primering. Als men dan met paard 1 eruit liep en met paard 2 erin hield was de ruimte erg smal... Misschien handig detail om op te letten voor de volgende keer...

Coydog, heel veel succes en heel veel plezier vandaag met de wedstrijd! En uiteraard willen wij foto's zien!

Wendy, have fun vandaag in Almelo...! Ben je bezoeker of helper? Ben ik ff kwijt...

Bonte: móóie foto's weer! Ik vroeg toch nog of je meeging, toen ik je bij de auto tegenkwam? Of vergis ik me nu? Jij zei dat je nog niet klaar was...

Ben gisteraaf nog lekker uitgebreid in bad gegaan, maskertje op, boekje erbij... Daarna gelijk m'n bed ingerold en net wakker (maar zo zie ik er nog niet uit ). Zometeen ontbijten en dan naar stal, waar ik visite krijg van 2 stalgenootjes uit Schoonhoven...

Tot vanavond dus maar!

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 10:14

Chubb, ben gezegend met astma.. en nu t weer vochtiger weer wordt krijg ik veel last van mijn longen.. piepen en snel benauwd.
Jij hebt er gisteren avond lekker van genomen! Veel plezier met stalgenoten..

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 10:18

Chubby schreef:
Bonte: móóie foto's weer! Ik vroeg toch nog of je meeging, toen ik je bij de auto tegenkwam? Of vergis ik me nu? Jij zei dat je nog niet klaar was...

Ik heb niets over maccen gehoord. Ik zei alleen dat ik nog niet weg ging. Maakt niet uit hoor. Is beter voor de lijn (als ik die ergens kan vinden )

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 10:55

Chubby; Tuurlijk mag je het ook proberen, ik heb het zadel de hele week nog, zeg maar wanneer je het uit wil proberen?

TM; leuk artikeltje!

Jellie; sterkte met je astma, lijkt me vreselijk…

Ik heb het boomloze zadel (Barefoot) net op Shakyra gehad, lag goed en zat als een huis. Je zit veel meer OP je paard! Wel had ik met lichtrijden wat last van de voorste pommel, nou zit ik ook wel te ver naar voor vaak, dus het werkt wel corrigerend.
Het is maat 1, dus mss dat ik toch maat 2 nodig heb.
Verder was Shakyra echt zóóó vervelend, dan heb ik al meteen geen zin meer, met d’r chagrijnig gedoe allemaal..
In stap gaat het nog wel, maar in draf gooit ze gewoon d’r hoofd de lucht in en reageerd nergens meer op.
Dan heb ik echt zoiets van; het gaat niet, en volgens mij gaat het nooit meer lukken om gewoon lekker (dressuurmatig) met d’r te rijden..

crazy_funky

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 11:16

wat vervelend voor je dat je er zo over moet denken..dat het niet meer gaat lukken

ik ga trouwens pas donderdag naar de paarden toe, want dinsdag heb ik toch wel een belangrijke les die ik niet kan missen.
dus jullie moeten tot dan wachten op foto's van de hengst

desillies

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 11:50

Jellie schreef:

Desillies, ik was er niet hoor Maar leuk dat je zo veel bokkers hebt gezien.

AAAAArrrrrrrgggggggghhhhhhhh niet weer he,ik bedoelde Flettie!!!!!!
wat heb ik toch dat ik jullie steeds door elkaar gooi
en ik nog denken was het nou Flettie of Jellie?? hahahhahaha
lomperik die ik ben......

Schafstall

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 12:26

Iedereen gefeliciteerd met z'n/haar behaalde premies. Kon er zelf helaas niet bij zijn, de shirekeuring viel ook op deze datum.

Baileys

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 12:27

Bonte schreef:
desillies schreef:
superroos,Cayuse,Wenk,Jacky2,Esme,Silas,Snowdon,Jellie,Shayla,Vasti,Yarka mennnnnnn wat een bokkers waren er daar.

Ik ook hoor

Mij over het hoofd gezien, Lientje?

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 12:30

Wat leuk dat er zoveel bokkers waren gister, heb er veel gezien, en niet iedereen gesproken.
Heb de ringmeesteressen gezien maar niet gesproken, heb Flettie gezien maar niet gesproken, heb Mariel gezien maar niet gesproken, en heb Supperroos totaal gemist, zag haar voor het eerst hier op de foto's

Hoe voelen jullie je nu, de prijswinnaars?
The day after
Voelt het nog steeds zo bijzonder!
Alle paardjes zijn bijzonder, maar als je van een jury te horen krijgt dat ze ook echt mooi zijn dan lijkt dat me helemaal speciaal.

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 12:49

Grrr, ik had wat getypt.....weg!

Beterschap Jellie, astma lijkt me heel eng.

Wendy, echt heel raar dat een paard een jaar later 18 punten verschil in de keuringsuitslag heeft en ook nog eens van een typische Cob, naar een niet-typische Cob gaat. Ik vond het bij Shayla ook al zo raar dat ze in een jaar tijd van Grai naar Vanner ging. Misschien stond de zon verkeerd ofzo? Ben erg nieuwsgierig wat de jury van zoiets zegt als je het ze voor zou leggen.....

Mariel, hoeveel heeft Manege zonder drempels gisteren opgebracht en heb je nog een leuk plaatje van mijn nichtje kunnen schieten?

Alle prijswinnaars uitgefeest inmiddels? Op naar het volgende evenement in Zeeland. Ben benieuwd wie er daar de prijzen gaan wegslepen!

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 13:25

Mazzel, mijn bekapper zei dat we voor Flan ook maat 2 moesten hebben. Ben zooo benieuwd. Wat balen dat je paardje zo vervelend was.. Gewoon kijken of je geen les kan krijgen of iemand die veel ervaring heeft er minimaal 1x per week op laten rijden. Daar kunnen ze erg van opknappen. Komt vast goed

Des, geeft niets hoor O.e.a. manier halen ze Flet en mij wel vaker door elkaar

Vasthi, t is gewoon suck tijden gaat het goed maar nu heb ik t al weer een dikke week steeds benauwd. Maar er zijn veel ergere dingen dus als ik t zo weer bekijk mag ik in mijn handen klappen dat ik alleen maar astma heb

Ik kom net weer uit bed. We zijn na het Lemmyteck uitlaten weer lekker onder de wol gekropen. Weinig energie dus daar ontbeten. Jan had gisteren de tv aan het plafond bevestigd dmv een rail dus die hebben we getest. Naar pimp my ride gekeken want voor de rest was er geen ruk
Vanmiddag Flan weer lekker voor de wagen zetten...

crazy_funky

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 13:34

gaat er hier trouwens iemand naar de Nationale Veulenveiling Prinsjesdag?

[edit] ehm laat maar trouwens had me vergist in de dagen ik kan helemaal niet

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 14:14

Inderdaad raar dat Lisje van een Typische naar een niet-typische cob is gegaan... als jij maar weet dat je paardje geweldig is, Wendy, want vaaf de foto's vind ik haar prachtig. Ben dan wel geen jury, maar ik vind het toch echt een Cob op de foto's!

Succes met mennen jellie, en luxe hoor, zo'n tv aan het plafond

écht, ik ben he-le-maal om, vind dat boomloze zadel echt in één woord geweldig. Ligt zowel op Shak als op Darlah super en het zit heerlijk. Eindelijk eens geen kontpijn (wat ik met mij harde kunststof Wintec wel heb en wat nog schuift op Shak ook)
Schijnbaar vinden veel mensen het zadel in het begin heel raar zitten, moeilijk om balans te vinden etc. Maar ik zat meteen super, zit als een sofa en je voelt je paard veel beter onder je. Helemaal toppie dus.
Het is alleen wel érg duur... (tenminste, voor een arme student als ik )

Op darlah ging het zoals ik verwacht had, een paar stapjes en gewoon weer stil gaan staan
uiteindelijk is m'n vader erop gegaan, aangezien ik volgens hem te flauw was en ja hoor, bij hem liep ze dus wel, na eventje goed duidelijk maken met been dat ze vooruit moest...
Na een tijdje ben ik erop gegaan en toen liep ze dus ook bij mij. Koppie naar beneden enzo, ging eigelijk best lekker.
Dressuurmatig is het volgens mij een ontzettend fijn paardje. Ik wil haar iig eventjes laten staan, en volgend voorjaar serieus oppakken.
Maar ik kan eindelijk zeggen dat ik thuis op haar gereden heb, ipv op haar gezeten heb, en dat is in elk geval al een hele vooruitgang!

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 14:17

Fijn te horen dat je een lekker zadel hebt gevonden Elke!
En nóg leuker om te lezen dat je op Darlah hebt gereden!
Súper hoor!
Ben zelf ook helemaal 'fan' van boomloos, endan vooral van Torsion, heb het genoegen gehad een barefoot, randoll én torsion te mogen t3esten.
En ja, dan ga ik voor de torsion.
En nu maar sparen...............